قرص ملاتونین و همه آنچه که شما باید در مورد ملاتونین بدانید

قرص ملاتونین، یک داروی طبیعی یا داروی خواب آور؟

ملاتونین

به طور کلی، بنیاد خواب ملی آمریکا  توصیه می کند که اگر شما احساس می کنید که مشکل خواب شما به اندازه کافی جدی است برای درمان آن توسط یک متخصص آشنا به اختلالات خواب اقدام کنید که به شما در درک علت مشکل خوابتان و درمان مناسب آن کمک نماید.

ملاتونین یک هورمون طبیعی ساخته شده توسط غده پینه آل بدن است . این غده به اندازه یک نخود واقع در وسط مغز است. هر وقت هوا تاریک شود یا نور اتاق شما کم شود، غده پینه آل شما شروع به ترشح ملاتونین می کنید و این هورمون شما را خواب آلود می کند. پس از همین جا می توانید نتیجه بگیرید که چقدر تاریک بودن محیط در ساعات آخر شب برای داشتن یک خواب خوب مهم است.

ملاتونین ممکن است باعث تغییراتی در فشار خون شود و استفاده از آن در بیماران دارای بیماری کلیوی و زنان حامله توصیه نمی شود.

همچنین در برخی مطالعات ، خستگی و افسردگی گهگاهی نیز با استفاده از ملاتونین گزارش شده است. به یاد داشته باشید که ملاتونین به طور کلی تنها برای استفاده کوتاه مدت ( تا دو ماه) توصیه می شود و استفاده از آن در زمان بیشتر حتما باید زیر نظر پزشک آشنا به اختلالات خواب باشد.

ملاتونین برای بهبود خواب

 موارد مصرف داروی ملاتونین

 

1ـ کمک به درمان بی خوابی در افراد مسن و افرادی که کارهای شیفتی انجام می دهند مانند پرستاران و مهمانداران

2ـ کمک به درمان اختلالات خواب در افراد با اختلالات مغزی ـ روانی مانند عقب ماندگی   ذهنی ، اوتیسم ، اختلالات روانی و صرع و …

3ـ بهبود خواب در افراد سالم

4ـ کمک به تنظیم ساعات خواب در اثر مسافرت های هوایی

5ـ دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی (هنوز اثبات نشده است)

6ـ کاهش ناراحتی های دوران قاعدگی ( افسردگی ، پرخاشگری)

عوارض جانبی ملاتونین

 

  •     خواب آلودگی در طول روز بعد
  •     سرگیجه
  •     سردرد
  •     حالت تهوع
  •     تشدید افسردگی زمینه ای (منبع)

دیگر ، عوارض جانبی کمتر شایع ملاتونین ممکن است شامل درد شکم، اضطراب خفیف ، تحریک پذیری ، گیجی و احساس کوتاه مدت افسردگی باشد.

علاوه بر این، مکمل ملاتونین می تواند با داروهای مختلف تداخلاتی داشته باشد و مصرف همزمان ملاتونین با این داروها حتما باید زیر نظر پزشک باشد، تداخلات دارویی ملاتونین عبارتند از :

  •     داروهای رقیق کننده خون ( ضد انعقاد )
  •     درمان هایی که به سیستم ایمنی بدن حمله می کنند ( داروهای سرکوب کننده ایمنی )
  •     داروهای درمان دیابت
  •     قرص های ضد بارداری

از داروها برای درمان کوتاه مدت بی خوابی استفاده می شود، با این حال باید از  درمان دارویی برای مدت طولانی اجتناب شود،درمان بی خوابی مزمن با استفاده از روش های دیگر، از جمله درمان رفتاری شناختی ویژه اختلال خواب یا بیوفیدبک و روش های خاص نوروسایکولوژیکال صورت می گیرد (کلیه درمان های غیردارویی و دارویی بی خوابی در کلینیک بهرست در دسترس است).

مصرف قرص ملاتونین برای خواب

 

عوارض جانبی ملاتونین در کودکان

 

شایعترین عارضه ملاتونین در کودکان خواب آلودگی صبحگاهی است. سایر عوارض جانبی شایع در کودکان عبارتند از:

  • شب ادراری
  • سردرد
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • افزایش خطر تشنج در کودکان مبتلا به اختلالات عصبی شدید.

ملاتونین برای کیفیت خواب

نکات تکمیلی در مورد مصرف مکمل ملاتونین

 

سعی کنید مکمل ملاتونین را نیم تا یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید. با این حال، آگاه باشید که ملاتونین می تواند تنظیم قند خون را تحت تاثیر قرار دهد. به طور طبیعی قند خون پس از صرف غذا افزایش می یابد و یک ساعت یا بیشتر طول می کشد تا به سطح طبیعی خود بازگردد.

مصرف ملاتونین پس از یک وعده غذایی منجر به کاهش میزان قند خون از سطح طبیعی می شود. بنابراین، هیچگاه ملاتونین را بلافاصله بعد از غذا مصرف کنید: حداقل یک یا دو ساعت بعد از غذا صبر کنید تا ملاتونین سطح قند خون شما را تحت تاثیر قرار ندهد.
در بسیاری از افراد، سطح ملاتونین طبیعی 2 تا 4 ساعت قبل از زمان خواب افزایش می یابد. اگر این در مورد شما نیز صدق می کند، بهترین زمان برای مصرف ملاتونین،  یک تا 2 ساعت قبل از خواب است.

برای نمونه اگر برای رفتن به رختخواب حدود ساعت 10 برنامه ریزی کرده اید، باید شام خود را در ساعت 6 و ملاتونین خود را در ساعت 8 میل کنید.
میزان مصرف موثر ملاتونین در افراد مختلف، متفاوت است. برخی افراد بسیار حساس هستند و یک دوز کوچک 1 میلی گرمی ممکن است برای شان بیش از اندازه باشد، در حالی که افراد دیگر ممکن است برای خواب بهتر دوز 5 میلی گرمی مصرف کنند.


ملاتونین در غذاها

کدام غذاها و خوراکی ها حاوی ملاتونین هستند؟

به دلیل محتوای ملاتونین ، برخی از غذاها و مایعات می توانند شروع خواب شما را تسریع کنند و کیفیت خواب شما را بهبود ببخشند.

این مواد غذایی شامل موارد زیر است:

  • گوجه فرنگی
  • گردو
  • بادام
  • زیتون
  • برنج
  • جو
  • توت فرنگی
  • گیلاس
  • شیر گاو
  • موز
  • آناناس
  • پرتقال

منابع:

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4


دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  مدیر دپارتمان مغز و اعصاب گروه پزشکان متخصص مغز و اعصاب و روان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

100 دیدگاه دربارهٔ «قرص ملاتونین و همه آنچه که شما باید در مورد ملاتونین بدانید»

  1. میترا قاسمی

    سلام وخت شما به خیر من دختر ۲۰ ساله هستم ۴ ماه دیگه کنکوره و من شبا از استرس و فک کردن به کنکور نمیتونم بخوابم شرایط رفتن پیش متخصص هم ندارم، دکتر معده م برا قرص پروپرانول فک کنم هس تجویز کرد ولی چون میتونه اعتیاد آور باشه نخوردم،وختی ملاتونین نیم میلی گرم میخورم راحت میخوابم وبیدار میشم،میخوام بدونم تو این ۴ ماه میتونم همین روند رو ادامه بدم؟برای بعد کنکور دیگه لازم ندارم اما واقعا شبا نمیتونم بخوابم حتی اگه خیلی خسته باشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بهتر است مصرف اینگونه داروها، تحت نظر پزشک و در دوز مناسب صورت گیرد. بدون معاینه و ارزیابی بالینی شما نمی توانیم نظزی در این خصوص ازائه دهیم. بهتر است چنانچه در این زمینه با پزشکی مشورت نموده اید طبق نظر وی عمل کنید.

  2. سلام، من ۲۷ سالمه، حدود سه سالو نیمه که نامزد کردم، چندماه آینده عروسیمه، حدود دوساله که اصلا شبا خواب ندارم، حتی اگه کل روز خودمو خسته کنم، حتی اگه صبح زود از خونه برم بیرون که نخوابم و شب بتونم راحت بخوابم، ساعت خوابم به کلی تغییر کرده، و شبا انگار موظفم بیدار بمونم و به خریدها و کارهای عروسی فکرکنم و برنامه ریزی، تا آفتاب طلوع کنه و خیالم راحت بشه و تا ظهر یا عصر خیلی راحت میخوابم، خیلی استرسی هستم، میدونم بخاطر عروسیه همش، گهگاهی هم قرص آلپرازولام خوردم ک باعث میشه بخوابم شبا، اما تو طول روز هم کسلم، حالا دیشب ملاتونین ۳ رو استفاده کردم، احساس میکنم باعث شد حداقل تا ۷ بیدار نمونم و ساعت ۴خوابم برد، نظرتون رو لطف کنید ک ادامه بدم یا نه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      تنش و اضطراب تاثیرات منفی زیادی بر کیفیت خواب ما خواهند گذاشت. مشغولیات ذهنی اجازه خوابیدن راحت را به ما نمیدهند
      پیش از این که به خواب بروید زمانی را برای انجام تمرینات آرامش بخش، مانند یوگا یا تنفس عمیق اختصاص دهید، می توانید به بدن و ذهن خود در کاهش استرس کمک کنید. تن آرامی و کسب آرامش پیش از خواب را به یک روال تبدیل کنید. به عنوان مثال، استفاده از حمامی گرم یا نوشیدن یک فنجان چای بدون کافئین آرامش بخش می توانند کمک حال شما در به خواب رفتن راحت و تجربه خوابی با کیفیت بالا باشند.
      اما به طور کلی جهت اتخاذ راهکار درمانی مناسب، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. توصیه میشود توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. در صورت تمایل می توانید با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  3. من 24 سالمه 6 ساله دچار اختلال خواب شدم شبا کمتر از 4 ساعت میخابم بعضی شبا اصلا نمیتونم بخابم.. دو بار پیش روان پزشک رفتم حدود سه سال دارو خوردم ولی تاثیری نداشت خیلی تلاش کردم هنوزم درمان نشدم … راه حل

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای رفع اختلال خواب باید به متخصص اختلال خواب مراجعه فرمایید.
      علل متعددی موجب بروز این حالت می گردد که متناسب با علت و شدت اختلال، راهکار مناسب اتخاذ می گردد.
      در صورت تمایل با دپارتمان مغز و اعصاب جایروس کلینیک (مرکز شماره یک تهران) تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلال خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  4. درود.. من 28 سالمه و متاهل. من میتونم بخوابم ولی راحت نمیخوابم. میخواستم ملاتونین بخورم ولی یه جایی دیدم یکی از عوارضش کاهش میل جنسی هستش و نمیخوام برام مشکلی پیش بیاد‌ . چون همینجوریشم میلم خیلی زیاد نیست. آیا میتونم مصرف کنم؟؟؟

  5. سلام،خسته نباشيد،من و دوتا فرزند دو ساله و نيم و هفت ساله أم قصد سفر به ايران رو داريم و به مدت ١٧ ساعت هم در پرواز خواهيم بود،به نظر شما دكتر عزيز من مي تونم به بچه هام قرص ملاتونين (١٠ام جي)بدم تا داخل هواپيما يه مقداره بخوابند؟البته يه بار به پسرم كه ٦ سالش بود ملاتونين (٣ام جي)دادم ولي اثر نداشت ،و ديگر اينكه اگر قرار به اين هست كه به بچه هام ملاتونين بدم چند روز قبل شروع كنم به اونها قرص بدم و به چند توبت؟خيلي ممنون مي شم اگر جوابم رو بديد و اينكه من هيچ وقت دارويي رو بدون تجويز پزشك استفاده نكردم.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بدون بررسی نمی توان تجویزی در این خصوص ارائه کرد. توصیه می شود حتما در این زمینه با پزشک مشورت نمایید تا دوز مناسب تجویز گردد. در مصرف ملاتونین، تعیین دوز مناسب حائز اهمیت می باشد.

  6. مهشید کوهستانی

    سلام. من پسری 7 ساله دارم . اصلا خوابش خوب نبود و یکی از دوستانم که مشکل منو داشت بچش با تجویز پزشک ملاتونین استفاده میکنه و من هم به پسرم قرص را دادم و برنامه خوابش عالی شده . ساعت 9 میخوابه تا 9 صبح .ولی قبلا که نمیخورد مثلا 9 بیدار میشد با اینکه تحرکشم زیاده مثلا ساعت 3 نصف شب میخوابید
    میخواستم بدونم اشکالی داره من الان این قرص را به پسرم میدهم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی مصرف خودسرانه به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا عوارض جسمی خواهد داشت. دوست عزیز این دارو باید تحت نظر پزشک مصرف گردد.

  7. با سلام من پسری ۱۱ ساله مبتلا به اختلال اتیسم دارم داروهایی که استفاده میکنه رسپیدون یک.ویتامین ب۶.فولیک اسید هست متاسفانه مشکل اختلال خواب دارد میخاستم ببینم این دارو تداخل دارویی با این داروها نداره و دادنش به پسرم مشکلی ایجاد نمیکند ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی مصرف خودسرانه این دارو به هیچ وجه توصیه نمی شود و پیشنهاد میکنیم حتما توسط پزشک متخصص اختلالات خواب معاینه شوند تا متناسب با شدت اختلال، شرایط جسمی وی، داروهای مصرفی وی و…. داروی مناسب تجوز گردد. از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شماره یک (دپارتمان مغز و اعصاب) تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  8. سلام.
    من مدت 3سال کلونازپام1 الپروزولام1 کلونیدین نصف و پرگابالین 100 هر شب میخورم.ولی باز صبح میخوابم تا غروب.دکتر ملاتونین بهم داده که 10 شب همراه با همه قرص خوابام باهم بخورم.ولی روش نوشته همراه با قرص خواب نخورید.چیکار کنم؟
    البته من نصف قرص بی2 بعد بیداری و نصف ساعت1 شب میخورم.میشه اصلا بعد قرص خواب بی2 خورد؟
    بخدا حیوان از من بهتر زندگی میکنه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز در مورد نحوه مصرف داروهای تجویزی حتما باید با پزشک معالجتان مشورت نمایید. بدون بررسی، معاینه و ارزیابی شرایط جسمی فعلی تان نمیتوانیم نظر و تجویز قطعی در مورد داروهای مورد استفاده ارائه دهیم.

  9. سلام
    من مدت ٢ ساله كه با نشانه ي تاري ديد و انجام ام آرآي دكترم تشخيص داد با وجود تعدادي پلاك دچار بيماري ام اس شدم و يك هفته هر روز كرتن تراپي شدم در بيمارستان و حدود ٣ ماه طول كشيد تا ديدم كامل برگشته
    داروي خاصي نميخورم ، فقط ويتامين روزانه و ويتامين D , دلوكسيتين و يه داروي ضد افسردگي مصرف ميكنم . وزنم زياد شده و ويزش مو دارم . هرشب معمولا تا ٣ الي ٤،٥ صبح بيدار هستم . ١٩ سالمه چه قرص خوابي ميتونه غيراز پوكسايد كمكم كنه كه شب راحت و زود بخوابم وأثر منفي روي بيماري من نذاره يا تشديدش نكنه ؟
    لطفاً كمكم كنيد . چون بيخوابي باعث ميشه بيدار بمونم هم عصبي ميشم هم أفكار بيهوده مياد سراغم و از طرفي فرداي اون شب تا نزديكاي ظهر ميخوابم كه همين باعث خستگي وكسلي من ميشه در روز

  10. سلام من دانشجو ئم و خوابگاهی از امتحانات ترم اول دچار بی خوابی شدیدی شدم که ۵ماه طول کشیده دکتر این قرص رو تجویز کرده قبل از اون کلونازپام مصرف می کردم که تاثیرشو از دست داداز اون جایی که من ۳ ساله دیگه خوابگاهی خواهم بود ایا این قرص مشکل من رو حل می کنه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی این دارو تاثیر مثبتی در روند خواب میگذارد ولی طول دوره درمان حتما باید توسط پزشک تعیین گردد. توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید.

  11. سلام
    من 26 سالمه یکی از مشکلاتی که من سالهاست باهاش درگیرم خواب زیاده به طوری که هرروز بیدار شدن از خواب برام خیلی سخته و روزهای تعطیل تا ظهر میخوابم و هرزمان به رختخواب برم به راحتی خوابم میبره و همیشه احساسا خواب الودگی دارم و خستگس قرص ملاتونین مصرف کنم تاثیر داره یا نه
    ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی قرص ملاتونین برای کم خوابی در افراد مسن و … که در مقاله ای که مطالعه کرده اید و ذکر شده، استفاده میشود پس برای شما مناسب نیست. در ضمن این دارو باید در موارد لازم و توسط پزشک تجویز گردد. توصیه میشود با روانپزشک مشورت نمایید. از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران برای پزشک مناسب تایم ویزیت هماهنگ کنند.

  12. سلام من تودوران بارداری افسرده شدم وبعدش بیخواب. الان9 ماهه زایمان کردم ولی بیخوابی همچنان دارم.افسردگیم برطرف شده ولی بیخوابیم مونده.روانشناس هم رفتم.
    میتونم ملاتونین مصرف کنم؟
    من بعضی وقتانصف قرص زاناکس رومصرف میکنم ولی خیلیم اثرنداره.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود برای مشکل خوابتان با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا در صورت لزوم داروی مناسب تجویز شود. از مصرف خودسرانه دارو پرهیز نمایید. اگر مشکل خوابتان تشدید گردید بهتر است توسط پزشک اختلالات خواب معاینه شوید تا بررسی دقیق تر صورت گیرد.

  13. سلام من بیمار آرتروئد روماتوئد مزمن و فعال هستم و به شدت از درد از مفاصل شکایت دارم هر دکتری که میرم و هرداروی مربوطرو استفاده میکنم بی فایدس فقط درد ازارم میده گاهی کلونازپام 2 میخورم بخوابم ک دردو حس نکنم چندوقتیه ملاتونین و شروع کردم در کنار داروهام اما بازم هیچ کمکی بهم نمیشه لطفا راهنمایی بفرمایید ب کجا پناه ببرم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، بدون معاینات و بررسی بالینی نمیتوان نظر داد و درباره موردی که ذکر کردید تجویزی صورت گیرد، توصیه میشود از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی یا آزادی تماس بگیرید تا از دکتر زهرا وهابی (متخصص مغز و اعصاب) تایم ویزیت گرفته شود. امیدوارم به زودی مشکلتان رفع شود.

  14. با سلام و احترام
    من از دوران جواني استرس و تپش قلب داشتم، در دوران دبيرستان دكتر بمن پروپانول داد.
    اما بعدها در دوره ليسانس اين مشكل حادتر شد و در هنگام استرس مثلا شب امتحان نميتونم بخوابم.
    الان متاسفانه اين مشكل حادتر شده و از ١ ماه مونده به امتحان شب ها خوابم نمي بره
    با توجه به اينكه نميتونم بخوابم روزها هم نمي تونم درس بخونم.
    ايا مصرف ملاتونين بمن كمك ميكنه؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      در صورتیکه علاوه بر مشکل بی خوابی که ذکر کرده اید، استرس و علایم جسمی اضطراب نیز دارید، نیاز به بررسی وانپزشکی و درمان در زمینه آن را دارید.

  15. سلام بخاطر بی خوابی 20عدد قرص ملاتونین گرفتم ی دونه خوردم سر درد گرفتم..طبیعیه یا دیگه نباید بخوردم؟؟تاثیری داره برای خواب؟؟؟بی خوابی واقعا اذیتم میکنه

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      در صورتیکه بدون تجویز روانپزشک اقدام به مصرف دارو نموده اید، آن را ادامه نداده و در ابتدا بررسی شوید.برای مشاوره میتوانید به خانم دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا ازادی مراجعه نمایید.

    2. سلام ، منم یکی دو باری که مصرف کردم بعدش سردرد طولانی گرفتم . دیگه نخوردم. البته مشکل خواب نداشتم فقط میخواستم صبح روز ها ی تعطیل به یاد دوران نو جوونی بخوابم تا لنگ ظهر اما فایده نداشت هیچ ، سردردم گرفتم

  16. سلام من نزدیک 4ماه است افسردگی گرفتم شبها اصلا خوابم نمی بره دکتر روانپزشکم به من زولپیدم داده متاسفانه زولپیدم هم اثر نمی زاره چون اعتیاد اور است نمی خوام مصرف کنم می تونم ملاتونین مصرف کنم چون اصلا خواب ندارم من که روزی 8 ساعت کامل را می خوابیدم الان در24س 3 نمی خوابم لطفن کمک کنید ایا این بی خوابی همیشگی در من خواهد ماند یا موقتی .در ضمن آسنترا و هالوپریدول مصرف می کنم وسواس فکری وترس هم دارم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی بالینی امکان تجویز ویا تغییر دارو نمی باشد .

  17. سلام، خانمی 55 ساله هستم که شبها علیرغم تلاش برای خوابیدن خوابم نمیبرد، فقط بعد از ساعت چهار صبح خوابم میبرد تا حدود 12 ظهر که البته خواب چندان عمیقی هم نیست.
    برای قلبم استاتین و اسپرین مصرف میکنم و البته داروی معده.
    قرص ملاتونین با این قرصها تداخل نداره؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست قبل از مصرف دارو علت بی خوابی شما شخص شود دراین خصوص خانم دکتر نیوشا محمدی می توانند به شما کمک کنند.

  18. با سلام خدمت شما من مدتی است دچار خواب الودگی هستم حتی بعد از یک خواب طولانی روی مبل -پشت فرمان- و………. لطفا کمک کنید فشارم بالاست-ازمایش دادم چربی ندارم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است حتما تست خواب انجام دهید در این خصوص با واحد مغزو اعصاب شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  19. سلام.من مدتی بود که به ترامادول اعتیاد شدید داشتم.باکمک چندتا دارو دوزمو به زیر 100رسوندم.الان برای دردم باکلوفن میخورم برای خوابمم ملاتونین.اما شبها بشدت کابوسای وحشتناک میبینم .آیا این داروها باهم اختلال دارن ویااینکه علت کابوسای شبانه ی من از این داروهاست؟ممنونم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام تداخل ندارن .دلايل ديگر كابوس را جويا شويد. دکتر نیوشا محمدی.

  20. سلام اقاي دكتر خسته نباشيد من يه كنكوري ٩٦ هستم اقاي دكتر من دچار به مشكلي شدم من شب هاي قبل امتحان خوابم نمياد وقتي ميرم رخت خواب دايم مسايل مختلف تو ذهنم مياد و نميزاره خوابم بگيره و طوري ميشه كه مثلا شب امتحان ازمايشي تا ٥ صبح خوابم نميبره و موقع امتحان تمركزم به شدت كاهش پيدا ميكنه خواهش ميكنم بفرماييد من بايد چي كار كنم؟ ضمنا من در روز هاي عادي كاملا خواب خوبي دارم و فقط شب امتحان اذيت ميشم اگه داروي خاصي هستش كه عوارض نداره و باعث خواب الودگي و كاهش تمركز نميشه برام بگيد ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      به نظر می رسد که دچار اضطراب شب امتحان هستید و بهتراست به یک متخصص روانپزشکی مراجعه کنید تا علت بی خوابی در شما تشخیص و درمان شود.

    1. من قبلا از زوپیدیم استفاده میکردم اما الان به جاش از ملاتونین استفاده میکنم.واقعا مشکل خوابم حل شده

  21. سلام تو رو خدا کمکم کنید من شبها خوابم نمی بره رفتم دکتر بهم زولپیدم داد الان سه هفتس دارم می خورم نیم میلی گرم بعضی شبا نصفه بعضی شبا کامل و بعضی شبا رب اما می خوام ترکش کنم چون میگن وابستگی میاره تو رو خدا جواب بدین چه جوری ترکش کنم می تونم به جاش ملاتونین بخورم تا میرم تو رختخواب مغز میشه پر فکر تو رو خدا کمکم کتیدخواهش می کنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      با کلینیک شریعتی واحد مغزواعصاب تماس حاصل فرمایید. سپاس

  22. سلام خسته نباشید…
    من حدودا1ساله شب ها هنگام خواب به خاطر استرس و فکرو خیال زیادی قرص ملاتونین مصرف میکنم وراحت میخوابم…میخواستم ببینم مصرف مداوم این قرص مشکلی پیش میاره؟؟؟
    یه سوال دیگه هم دارم میخواستم ببینم مصرف همزمان قرص ملاتونین با قرص فیناستراید که برای درمان ریزش مو استفاده میشه مشکلی داره؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است در جهت رفع علت اصلی مشکل خود درمان را شروع کنید ، تداخلی ندارد و عوارضی ندارد ولی بهتراست اضطراب خود را درمان کنید.

  23. سلام 54 ساله هستم بدون قرص خواب نیمیتونم بخوابم هر شب یک زولپیدم 5 میخورم واخیرا با توجه به اینکه زولپیدم در درازمدت عوارض داره میتونم ملاتونین را جای گزین کنم؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با عرض سلام و احترام

      مقوله خواب بسیار مهم هست چون میتواند بر روی سایر حوزه های زندگی نیز اثر مثبت یا منفی بگذارد.با توجه به این مورد،توصیه میکنم که برای ” درمان موثر” به روانپزشک مراجعه نمایید تا بر اساس مورد خاص شما و شرح حال دارویی و جسمی،داروی مناسب تجویز شود.برای این منظور با شعبه آزادی یا شریعتی هماهنگ نمایید.

  24. سلام،دختر 28ساله هستم.ده سال پیش دچار حمله پانیک شدم و تا الان میترسم باز سراغم بیاد.یک دوره زیرنظر پزشک بودم و خوب شدم اما دوباره،چهارسال پیش همان حالات سراغم آمد و به پزشک مراجعه کردم.4سال است، قرص ونلافاکسین75و کلونازپام و لورازپام مصرف میکنم تا بخوابم و آرام باشم.خسته شدم.و میگویند این قرص های خواب اعتیاد آور است و بعدا روی بارداری تاثیر میگذارد.
    ميشه ملاتونین رو جایگزین لورازپام کنم؟
    ميشه دکتر اعصاب و روان خوب در اصفهان بهم معرفی کنید؟
    یا از آقای دکتر امیری، ویزیت بگیرم؟؟
    متشکرم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه جناب دکتر امیری در حال حاضر ایران تشریف ندارند و بدون بررسی امکان تجویز دارو نیز وجود ندارد و باید حضورا تشریف بیاورید .
      متاسفانه در اصفهان پزشک خاصی مد نظر نیست .

  25. باسلام
    همسرم دچار بی خوابی هست مدت طولانی است که در حجم بالا سه قرص استامینوفن کدیین وآلپرازولام و زولپیدم با هم مصرف می کنه مدتی است شروع به کاهش این قرص ها کردیم والان برای خواب شب 22 تا استامینوفن کدیین و 22 آلپرازولام و10 تا زولپیدم مصرف می کنه که روی حافظه و کلیه فعالیت هاش تاثیر گذاشته است آیا می توان از قرص ملاتویین استفاده کرد به عنوان قرص جایگزین کرد؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است نظر خانم دکتر نیوشا محمدی ( متخصص اختلال خواب ) بررسی شده تا داروهایشان تنظیم شود.

  26. سلام از اصفهان هستم مادرم ۸۵ سال دارند سه ماه است دچار بی قراری و بی خوابی مفرط شدند در ضمن دیابت و فشار خون دارند داروی آلپرو زلام و لوراز پام استفاده کردند اما دچار بدن ول بودن شدند اایا میتونیم از ملاتونین استفاده کنیم و آیا متخصص اختلالات خواب در اصفهان چه کسی هستند ؟ممنون میشم سریع پاسخ بدین .متشکرم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای بررسی بیشتر بهتر است پرسشنامه خواب را بر روی سایت پاسخ دهید تا جناب دکتر امیری رسما بررسی کنند و روند درمان را برای شما ایمیل خواهند کرد.

  27. سلام. برادر من مشکلات خواب داره و وقتی خوابش میبره هم بدون استثنا ۳،۴ شب از خواب میپره و تا صبح بیداره ، به جز مسکن برای سر درد قرص دیگه ای مصرف نمیکنه، مصرف ملاتونین مشکلی نداره؟ چه مدت و چه دوزی؟
    ممنون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      حتما باید تحت نظر مصرف شود. خانم دکتر محمدی در این زمینه به شما کمک می کنند. سپاس

  28. هادی جهانگردیان

    با سلام
    مادر من مبتلا به بیماری als هست میخواستم بدونم استفاده داروهای خواب اور و ارام بخش بیماریش رو تشدید نمیکه ؟
    الان برای بهبود خوابش نزدیک یک ساله که ملاتونین میخوره شبی یه دونه مصرف طولانی مدت خطری نداره ؟

  29. سلام من هفته۲۷ بارداری هستم وبشدت بی خواب .افسرده هستم وموقع خواب استرس واظطراب دارم شدید میشه ملاتنین استفاده کنم؟ ناثیر داره؟

  30. سلام من دانشجوی رشته ی برقم
    از موقعی که وارد خوابگاه شدم خوابم به شدت تغییر کرد
    همیشه توی خونه 10 می خوابیدم ولی تو خوابگاه شد 12.30
    یه مدته ساعت 3 یا چهار خوابم می بره
    نه ظهر می خوابم نه تا لنگ ظهر نمی دونم مشکل از کجاست
    مشاورم گفته حتما در معرض نور مصنوعی خیلی قرار می گیری من اونرو کاهش دادم ولی تغییر نکرد احتمال نمی دید تولید ملاتونین در مغزم کاهش یافته و می تونم از قرص های ملاتونین استفاده کنم؟
    لطفا کمکم کنید خیلی سردرگمم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      ممکن است به ملاتونین مرتبط نباشد ولی بهرحال استفاده از ملاتونین بدون نسخه امکانپذیر است و مشکلی وجود ندارد.

  31. سلام من دانش آموز پشت کنکوری هستم که دارای معده عصبی بودم ولی زیر نظر متخصص هنوز قرص هایی مثل دنورين و paxilمصرف میکنم که مقداری خواب آور هستن و ميخام که بیشتر درس بخونم ميخاستم بدونم ملاتونين رو چه مدت و چطوری مصرف کنم که عوارضی برام نداشته باشه و کمکم کنه

  32. سلام من 26 سالمه شبا خوب خواب میرم ولی حساسم با کوچکترین صدا بیدار میشم و تنظیم خوابم به هم میخوره .بعد مثلا صبح زود ک رفتم دانشگاه ظهر اینقد خستم و خواب الود اما خوابم نمیبره مجبورم تا شب صبر کنم تو درس خوندنم مشکل پیش میاد به خاطر خواب الودگی .مصرف ملاتونین خوبه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بدون بررسی بالینی امکان تجویز دارو نمی باشد .دراین خصوص برای خانم دکتر نیوشا محمدی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  33. سلام ، من شبها راحت خوابم میگیره ولی بشدت حساسم تقریبا هر10 دقیقه باید حالت خوابیدن رو عوض کنم (غلت میزنم ) و با هر غلتی که میزنم هوشیار میشم خیلی وقتها طول میکشه دوباره خوابم ببره این حالت اذیتم میکنه اگه شبها دیرتر بخوابم برعکس صبح زودتر بیدار میشم آیا میتونم ملاتونین مصرف کنم.؟ راهی هست که خواب یکنواخت داشته باشم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در مورد مصرف دارو بدون بررسی بالینی امکان تجویز و راهنمایی نمی باشد .

  34. سلام من ليتيوم مصرف ميكنم،مشكل خواب دارم،به صورتي كه خوابيدنم باتاخيره2_3ساعته. بزشكم ميكه جرخه خوابت بهم خورده،يكي از روانشناسا بهم ملاتونين رو بيشنهاد كرد اما روانبزشكم مخالفه،ميكه ممكن خلقتو بهم بريزه،من بايد با مشكل خوابم جيكاركنم?دارم اذيت ميشم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      ملاتونین دارویی ست که نیاز به نسخه پزشک ندارد و میتوانید یک شب امتحان کنید و اگر موثر بود ادامه دهید.

  35. سلام.خسته نباشین. من دو سری از قرص ملاتنین استفاده کردم. سری اول جویدنی بود و خیلی تاثیر خوبی داش و من ب موقع میخابیدم و صبح زود خیلی سرحال بیدار میشدم. وقتی تموم شد ی سری دیگه گرفتم ک هررروقت خوردم شب خاب خیلی بد میبینم و اصلا تاثیری تو خاب و بیداریم نداشته! انقد توشب بیدار میشم ک صب بایذ تا ظهر بخابم تا جبران شه!
    واقعا قرص هاش باهم فرق داره؟ برای خاب نا منظمم چکارکنم؟

      1. آقای دکتر شما هم که جواب هیچکدوم از سوالات رو نمیدید وبا پاسگاری پیش این دکتر واون دکتر میخواهید برای خودتون کسب اعتبار کنید یعنی به عبارتی دارید بهشون نون قرض میدید که هم به نوعی برای شما کسب اعتبار کنه واینکه از این کاری که میکنید اون هاهم برای شما مشتری بفرستن خخخخ عجب دورو زمونه ای شده مردم رو ک… فرض کردن

  36. با سلام منزل ما زیرزمین میباشد از وقتی اینجا زندکی میکنم اصلا خواب ندارم حدود سه ساله صبح تا شب زیر نور لامپ هستم اصلا نوری نمیبینم فقط عصرها سرکار میرم که اون زمانم آفتابی نیست،شدیدا بی خوابی میکشم طول ۲۴ ساعت ۳ساعت خواب مفید ندارم ،قبلا اینطور نبودم بلکه زندگی در این خانه سیستم خوابم و بهم زده ،آیا میتونم از این قرص استفاده کنم؟به خاطر ترس از عوارض قرصهای شیمیایی هیچ قرصی مصرف نمیکنم ایا آین قرص و میتونم استفاده کنم؟بنده به دلیل مشکل انعقاد خونم آسپرین مصرف میکنم آیا تداخلی داره یا نه ممنون میشم جواب بدین.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      سارای عزیز بدون بررسی بالینی امکان تجویز دارو نمی باشد .در این خصوص برای جناب دکتر امیری در کلینیک شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  37. سلام 29 ساله امه از هفت سال پبش در دانشگاه دچار بی خوابی شدید شدم و هی با دارویی امنی هستامین داروهای گیاهی سعس کردم بخوابم نشد حتی قرصهایی ماهواره الهام الهی را خوردم نشد و مجبور شدم کلونازبام استفاده کنم ولی دیگه جوابگو نبود رقتم کلیتک بهارلو خواب جنوب تهران بستری شدم ولی نتونستن جواب درست حسابی بدن و زلپیدم دادن و باز بی اثر بود و دو ساله که یه دکتر دو تا ترکیب دو دارو دارو را داده که بخورم ولی زخم معده و درد شدید معده …. بد شدم لطفا منا راهنمایی کنید چون میخوام ازدواج کنم و نامزدم میگه باید معالجه بشی .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای دکتر امیری با تمامی مدارک پزشکی خود در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  38. سلام
    من میخوام با این قرص خودکشی کنم فقط میترسم که دوز زیادش منو نکشه و خدایی نکرده جون سالم به در ببرم و جاییم تا آخر عمر ناقص بشه، الان یه بسته پر آمریکاییش رو خریدم که هر قرصش 3 میلی گرم دوزش هست، حالا چقدر باید بخورم تا حتما به خواب ابدی برم و دیگه هیچوقت بیدار نشم؟

  39. سلام.من دختری ۲۳ ساله هستم.من مشکل بیدار شدن از خواب دارم.از ساعت ۳ تا ۱۲ شب سر کار هستم.شب ساعت ۴،۵ خوابم میبره و نمیتونم بیدارشم مگه این که کسی بیدارم کنه در این صورتم به سختی بیدار میشم بعضی وقتها شده ۲۴ ساعتم خوابیدم.میخواستم بدونم برای این که خوابم تنظیم شه و مثل بقیه به راحتی بیدار شم,مصرف این قرص مناسبه؟و میزان مصرف باید به چه صورت باشه؟

  40. سلام من ٣٠ سال سن دارم و حدود ٢ ساله هروز كپسول ضدافسردگيه ونلافلكسين ٧٥ ميخورم، براي خواب خيلي مشكل دارم و معمولا هيچ وقت زودتر از ساعت ١ نميتونم بخوابم و صبح ها خيلي بد بيدار ميشم و تمام مدت روز خواب الود و كسل و عصباني هستم، من شهرستان هستم و امكان ويزيت دكتر رو ندارم اگه ميشه راهنماييم كنيدكه ميتونم اين قرص ملاتونين رو بخورم و ايا به درمان خوابم كمك ميكنه؟ ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی های بالینی امکان تجویز دارو نمی باشد بهتر است در همان شهر خودتان به متخصص اعصاب وروان( روانپزشک ) مراجعه فرمائید.

  41. سلام من دانشجو هستم و در خوابگاه زندگی میکنم تو خوابگاه بدلیل نامنظم بودن خوبم به مشکل خوردم گاهی تا5صب بیدارم بعد باید سر کلاس برم که داغون میشم با پیشنهاد یکی از دوستام زولپیدم مصرف کردم که موثر نبود و خوابم خوب نشد چه راهکاری برام دارید ؟میتونم ملاتونین مصرف کنم من دانشگاه یزد درس میخونم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله
      ملاتونین بر خلاف زولپیدم خطرناک نیست و نیازی به نسخه پزشک ندارد.

  42. سلام 46سال دارم مشکل بیخوابی دارم بدین صورت که وقتیی میخوابم راحت خوابم میبره ولی ساعت 3 الی 4ازخواب بیدارمیشم تاساعت 6صبح ازساعت 6به بعد دوباره خوابم میگیره ولی چون کارمند هستم مجبورم با همان حالت خواب آلودگی وخستگی ناشی ازکم خوابی بیداربشم وبرم سرکار.درطول روز اکثرا خسته وبیحال وکم انرژی هستم بعضی وقتا مجبورم تا دیروقت سرکارباشم یک حالت عصبی درمن ایجاد کرده که خیلی زود عصبانی میسم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای جناب دکتر امیری برای بررسی های بیشتر نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله می توانید از ملاتونین استفاده کنید زیرا طبیعی است و بهتر از استفاده از قرص های شیمیایی است مخصوصا شما که فقط برای شب کنکور می خواهید استفاده کنید.

  43. با سلام
    من حدودا 4 ماه پیش به دکتر عمومی مراجعه کردم و برای رفع اختلال خواب به من ملاتونین دادند. اما من مرتب مصرف نکردم و فقط شب هایی که دچار بی خوابی میشدم مصرف کردم. خواستم بدونم عوارض نداره این طور مصرف کردن و اینکه می تونم با داروهای ضد افسردگی مصرف کنم یا نه؟
    ممنون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      مصرف نامنظم ملاتونین ایرادی ندارد.
      بله ولی مصرف همزمان با بعضی داروهای ضد افسردگی توصیه نمیشود و حتما باید پزشکتان در جریان مصرف ملاتونین باشد.
      سپاس

  44. سلام خسته نباشید. زنی 43 ساله هستم ومدت دوماهه که دچار بی خوابی شدید شدم. دوسال پیش مبتلا به سرطان سینه شدم و درمانهای سختی داشتم. میخواستم بدونم باتوجه به سابقه بیماریم و اینکه درحال حاضر قرص تاموکسیفن میخورم ؛ مجاز به خوردن مکمل ملاتونین هستم؟؟ تقریبا هیچ قرص خوابی به خواب من کمک نمیکنه. سپاسگزار میشم جواب منو سریع بدید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      ملاتونین بدون نسخه در دسترس است ولی ممکن است در مورد شما موثر نباشد و نیاز به بررسی بالینی وجود داشته باشد.برای بررسی میتوانید برای اقای دکتر امیری نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

  45. سلام من زنى ٢٩ ساله هستم خيلى زياد مشكل كم خوابى دارم حتى زمانى كه خيلى خسته هستم گاهى حدود ٥ ساعت در رخت خواب بيدارم و صبح خوابم ميبرد ، مطالعه و فيلم ديدن هم كمكى نكرده مدتى هم از قرص هاى خواب آور مختلف (زولپيدم ، آلپرازولام، ديازپام ، اكزازپام ) استفاده كردم كه تبديل به اعتياد شد و هر بار دوز بيشترى مصرف ميكردم و احساس افسردگى ميكردم الان دو هفته است دارم سعى ميكنم بدون قرص يا الكل بخوابم اما تا صبح خوابم نميبرد ميترسم تلاشم بى فايده باشد و دوباره به سمت دارو بروم ، ممنون ميشم كمكم كنيد .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      ممکن است بی خوابی شما به دلایل دیگری باشد که باید به طور دقیق بررسی شود بهتر است این بررسی تحت نظر خانم عبداللهی ( روانشناس اختلال خواب ) انجام گردد و در صورت نیاز درمان های لازم به شما ارائه شود.

      1. سلام من دختر 17ساله هستم ميخواستم بدونم برای رفع دلشوره و افسردگی وحالت نا امیدی بهترین قرص یا روش چیه؟من اکثر قرصها رو مثل(اگزازپام، ریسپریدون، کلومیپرامین،الپروزولام، فلوکستین فلورازپام و…..) مصرف کردم ولی اثری نداشته البته من به خاطر اختلال های مغزی و میگرن با تجویز پزشک لاموتریژین هم میخورم. لطفا کمکم کنید ممنون

        1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

          سلام
          بهترین روش درمانی برای هر فردی متفاوت است و اینگونه نیست که فلان دارو بهترین داروی افسردگی باشد! انتخاب دارویی براساس سن،جنس،علائم همراه،وزن بدن و عوامل متعدد دیگری صورت می پذیرد.برای انتخاب روش درمانی و بررسی میتوانید برای آقای دکتر هرمزپور نوبت ویزیت بگیرید.
          سپاس

        2. سلام من ٣٦ سال دارم تقريبا ٢ سال هست كه خوابم خيلى كم و سبك شده و چند ساعتى طول ميكشه خوابم ببره و دقيقا لحظه اى كه ميخواد خوابم ببره فك بالا و پايينم با شدت به هم فقفل ميشه كه اين باعث ميشه بيدار بشم و نگران كه از اين فشار دندونهام نشكنه، خواستم بپرسم آيا اين قرص ميتونه كمكم كنه يا نه؟؟ ممنون

          1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

            با سلام. حتما باید تحت نظر روانپزشک یا متخصص مغزواعصاب مصرف کنید زیرا که شرح حال کامل نیاز است. می توانید فرم خواب در صفحه تماس با ما را پر کنید. سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *