تعبیر خواب 14 رویای مشترک میان انسان ها

تعبیر خواب

قرن ها است که ما انسان ها در مورد معنای رویاها فکر می کنیم. تمدن های اولیه رویاها را واسطه ای بین دنیای زمینی و دنیای خدایان می دانستند.

یونانیان و رومی ها و بسیاری از تمدن های بعدی، متقاعد شده بودند که رویاها دارای قدرت معنوی خاصی هستند.

از زمانی که تاریخ بشر مکتوب شده است، همیشه علاقه زیادی به تعبیر رویاهای انسان وجود داشته است، اما تازه در اواخر قرن نوزدهم بود که زیگموند فروید و کارل یونگ برخی از شناخته شده ترین نظریه های مدرن در مورد رویا را ارائه کردند. این نظریه ها ماهیت شبه علمی دارند و از دنیای روانشناسی و روانکاوی می آیند اما علمی نیستند.

تعبیر خواب به چه کار می آید ؟ از 90 دقیقه تا 2 ساعت در هر شب، تمام افراد روی کره زمین خواب می بینن.بعضی وقت ها معنی و تعبیر این خواب ها خیلی سر راست و ساده هستند.یک دوست خیلی قدیمی را می بینیم یا این که خواب می بینیم در ساحل قدم می زنیم

اما رویاها همیشه قصه ی ساده ای نمیگن. و شاخه تعبیر خواب وقتی جذاب تر شد که انسان های مختلف با فرهنگ ها و نژادهای مختلف خواب های مشابهی داشتند

کلینیک تست خواب جایروس چنین می گوید که رویاها یک زبان بین المللی دارند،و معمولا تصاویر پیچیده ای خارج از مفهوم احساسی می سازند.

دانشمندان پس از تحقیقات فراوان توانسته اند 14 خواب مشترک میان تمام انسان ها را شناسایی کنند که تقریبا تمام افراد کره زمین یک بار آن ها را دیده اند

تعبیر خواب
تعبیر خواب

خوب نمی توان برای هر شکل و نمادی در خواب،یک تعبیر و معنی پیدا کرد اما همان طور که لبخند زدن یک آدم نشان دهنده خوش حالی اوست،این خواب ها نیز به مقداری شایع و مشترک میان تمام انسان ها هستند که معمولا گفته می شود که دارای یک معنی خاص هستند.

ردپای تعبیر خواب در مذاهب، روانشناسی و فرهنگ های مختلف یافت می شود. اما شاید یکی از جالبترین روش های تعبیر خواب و رویا، شیوه معمول ابداعی توسط فروید و سایر روانشناسان پیرو مکتب او باشد. برای آشنایی با تعبیر خواب از دید روانشناسی، کلیک کنید.

تعبیر خواب فرار کردن از انسان

این یکی از شایع ترین و معمول ترین خواب هایی است که معمولا دیده می شود.بیشتر اوقات به علت استرس و عصبی بودن، تصاویر این خواب به قدری واضح هستند که ما آن ها را به روشنی و وضوح به یاد میاریم.غالبا علت دیدن این خواب به این خاطر نیست که ما واقعا می ترسیم تحت تعقیب باشیم بلکه به این علت است که ما از چیزی فرار می کنیم. این رویا به ما کمک می کند تا بفهمیم شاید چیزی در زندگی ما نیازمند توجه است و ما آن را تشخیص نداده ایم

تعبیر خواب آب

دیدن مداوم این خواب ،نماد احساسات و ناخودآگاه ذهنی ماست.کیفیت این آب(زلال یا تیره بودن آن ،آرام یا طوفانی بودن آن) معمولا نشان دهنده بینش ما درباره این است که احساسات خود را چگونه معنی می کنیم.

تعبیر خواب ماشین

فرقی نمی کند که این وسیله نقلیه ماشین باشد یا هوایپیما،قطار یا یک کشتی، چرا که دیدن خواب وسایل نقلیه به این معنی است که حس می کنیم مسیر زندگی مان چگونه است و تا چه حد بر روی این مسیر پیش رویمان تسلط و کنترل داریم. ماشین ها این قدرت را به ما می دهند که جا به جا شویم و خود را در مقصد تصور کنیم و یا این که موانعی را در ذهنمان تجسم کنیم که در طول این راه با آن ها رو به رو می شویم و باید بر روی آن ها کار کنیم.

تعبیر دیدن شخصی در خواب

دیدن افراد دیگر در خواب معمولا انعکاس خود از جنبه های مختلف است.افرادی که در خواب می بینیم می توانند نمادی از مشخصاتی باشند که لازم است بهبود پیدا کنند.دیدن افراد خاص در خواب به ارتباطات موجود یا مشکلات شخصی مربوط می شود که باید بر روی آن ها کار شود و آن ها را تقویت کرد.دیدن خواب معشوق ،نمادی از جنبه های مختلف خودمان است.مخصوصا آن جنبه ای که احساس می کنیم دیگر در ما وجود ندارد.

تعبیر خواب مدرسه

خیلی شایع و معمول است که افراد خوابِ بودن در مدرسه یا کلاس درس را ببینند.معمولا در این خواب ها، شما امتحان دارید و برای آن آماده نیستید.این یک مثال فوق العاده برای “جناس رویا” است. مغز از یک کلمه یا مفهوم استفاده کرده و معنای متفاوتی را ارائه می دهد.درس یا امتحان مشخصا به معنای این است که ما نیاز داریم چیزی را از گذشته خود بیاموزیم. به همین علت است که معمولا کسانی که چنین خوابی می بینند سال هاست که مدرسه را تمام کرده اند.

تعبیر خواب
تعبیر خواب

تعبیر خواب فلج شدن(بختک)

گرچه برای بیشتر افراد نامشخص است اما بدن در واقع شکلی از فلج شدن را در حین خواب تجربه می کند که از فعالیت های جسمانی در طول خواب دیدن جلوگیری می کند. بنابراین خواب فلج در واقع همپوشانی بین مرحله REM و مرحله بیدار شدن از خواب است.خواب فلج به این معنی نیز می تواند باشد که فرد احساس می کند که کنترلی بر زندگی اش در هنگامی بیداری ندارد.

تعبیر خواب مردن

گرچه اغلبا مرگ به عنوان یک چیز منفی محسوب می شود،اما معمولا به تغییرات دراماتیک در زندگی فرد مربوط است-در واقع تعبیر خواب مردن این است که یک چیز قدیمی به پایان رسیده است و اکنون زمان پرداختن به چیزهای جدید و نو است.

تعبیر خواب پرواز

پرواز کردن در خواب، به این معنی است که تا چه حد ما در زندگی کنترل احساسات خود را در اختیار داریم، و چقدر اعتماد به نفس رسیدن به اهداف خود را داریم.پرواز کردن در خواب یکی از بی نظیرترین خواب هایی است که می توان دید،یا این که در طول پرواز تماس مختصری با زمین داشته باشید .

تعبیر خواب
تعبیر خواب

تعبیر خواب افتادن

تمام خواب های سقوط و افتادن ترسناک و منفی نیستند. برخی از افراد می گویند که در طول خواب یک نوع افتادن آهسته را تجربه کرده اند که نشان دهنده ی رها کردن و آرامش است.

تعبیر خواب برهنگی و عریان بودن

قرار گرفتن در معرض آسیب پذیری احساسی یا روانی اغلب در رویاهای برهنگی بیان می شوند. آن بخش از بدن ما که برهنه است می تواند به ما بینش بیشتری نسبت به احساسات خودمان بدهد و این که بهتر می توانیم آن ها را درک کنیم.

تعبیر خواب بچه

معنی دیدن بچه در خواب معمولا این است که چیز جدیدی در زندگی فرد وجود دارد : ممکن است یک ایده جدید باشد، یک کار جدید در محل کار، یا حتی بهبود و رشد یک قسمت خاص از زندگی فرد.

تعبیر خواب غذا و طعام

غذا نماد انرژی، دانش یا خوراک است  و مستقیما به عقل،احساسات و معنویت مرتبط است.غذا هم چنین می تواند به معنی ابراز اصطلاحاتی مانند ” غذا برای تفکر” باشد و یا این که ما عطش دانستن اطلاعات جدید و بصیرت های تازه داریم.

تعبیر خواب خانه

خانه مشخصا نشان دهنده ذهن فرد است.اتاق ها و مکان های مختلف این خانه ممکن است نشان دهنده جنبه های مختلف هویت فرد یا درجات متنوع هوشیاری باشد.زیرزمین معمولا نشان دهنده غفلت از یک چیز در زندگی است در حالی که اتاق خواب نشان دهنده احساسات و افکار (آن دسته افکاری که به هسته مرکزی فرد نزدیک ترند) است

تعبیر خواب رابطه جنسی

رابطه جنسی در خواب، می تواند به معنی روزنه ای برای بیان جنسی باشد. اما خواب رابطه جنسی می تواند نماد یک ارتباط صمیمی با خود و یا دیگران باشد و یا این که ادغام مجازی اطلاعات جدید باشد.

علیرغم مشترکاتی که توسط بسیاری از نمادهای رویایی به اشتراک گذاشته شده، مهم است که توجه داشته باشید که تنها خود فرد  می تواند معنای رویای خود و ارتباط آن را با حوادث دنیای واقعی بفهمد. در مورد تعبیر خواب رابطه جنسی کلیک کنید.

تعبیر خواب عجیب و غریب

رویاهای بسیار عجیب و کابوس وار گاهی میتوانند به دلیل بیماری و تب (بالا رفتن دمای بدن و مغز) ایجاد شوند. این رویاها گاهی مشخصه برخی اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی و اختلالات اضطرابی هستند و گاهی هم میتوانند نرمال باشند. در مورد رویاهای عجیب و غریب بیشتر بدانید.

لینک منبع

مترجم و محقق : ندا ناصری

مقالات مرتبط :

تعبیر خواب مار 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

5 دیدگاه دربارهٔ «تعبیر خواب 14 رویای مشترک میان انسان ها»

  1. مامانم خواب دید یکی داره وارد خونه میشه نصف شب و از خواب پریده و درست منم همون لحظه از خواب پریدم چون خواب دیدم یکی وارد خونه شده نصف شب و وارد اتاق من شده. تعبیرش چیه

    1. یا یکی وارد خونتون شده اون فرد لزوما انسان نبوده… یا بخاطر صمیمت و نزدیکی ذهنتون به هم این خواب رو با هم دیدین یا بخاطر مسائل خوانواده تون هست
      ( منم وقتی بچه بودم هرگاه مامانم یک صدایی رو که وجود نداشت میشنید منم میشندم… ممکن این خواب هم همینطوری بخاطر ذهن نزدیکتون به هم باشه)

  2. سلام ، وقت بخیر ، من خواب مار را به این صورت دیدم که در خیابان هنگام عبور دیدم ماری را کشته بودن – من از سمت دیگر خیابان می خواستم عبور کنم – در همان حین مار را با بیل که بلند کرده بودن به یک باره به سمت من حمله کرد – ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *