هوسرانی جنسی و درمان این اختلال

هوسرانی جنسی و درمان این اختلال

هوسرانی جنسی مانند دیگر اختلالات کنترل تکانه تا پیش از رفع (برطرف) شدن رفتار مخرب ایجاد تنش میکند.

شخص مبتلا شده به هوسرانی جنسی در مقابل رفتار جنسی خود کنترلی ندارد و حس میکند که وادار به این رفتار است و فورا پس از از بین بردن تنش حس غم و شرمساری میکند.

فرد گرفتار رفتار جنسی کورکورانه دارد و گویی وادار به اینکار میشود ولی مانند دیگر اختلالات کنترل تکانه پس از وصول به خواسته خود به آسودگی (آرامش) درونی و لذت موقتی می‌رسند.

ملاک تشخیصی ویژه (خاص) و معینی برای اختلال هوسرانی جنسی وجود ندارد ولی رفتار و علائمی که در مبتلایان دیده میشود شباهت زیادی به اختلال‌های کنترل تکانه دارد.

اشخاص زیادی برای مداوای این مشکل درخواست کمک میکنند.

در روزگار کنونی یکی از دلیل هایی که برای این هوسرانی جنسی مطرح میگردد دسترسی آسان به اینترنت و سایت هایی است که به شیوه نادرستی این عمل را پخش میکنند و اشخاص به دنبال رویای جنسی خود در جهان بیرون می‌گردد و گاهی این انتظارات آن‌ها برآورده نمی‌شود و سبب پیدایش رفتار‌های پرخطر میشود مانند قتل‌های زنجیره‌ای و رفتار‌های منحرف و…

افراد گرفتار اشتغال ذهنی زیادی به تمایل جنسی دارند و در اغلب موارد تسلیم این نیاز خود می‌شوند. اغلب این اشخاص به دنبال پارتنر جنسی می‌روند و افرادی را گزینش و انتخاب میکنند که شناختی از اونها ندارند و برای آن‌ها شناختن هیچ اهمیتی ندارد و درصد اندک‌تری احتیاج به استمنا و خودارضایی دارند.هوسرانی جنسی در آقایان شایعتر است و تفاوت آن با خانم‌ها درمنفعل بودن خانمها در این رفتار است و مردان بیشتر حالت تهاجمی دارند. این مشکل در اغلب موقعیت‌ها به همراه دلمردگی (افسردگی) و سو استفاده از مواد است.

تکانشگری جنسی در مردان شایع‌تر است!

اختلال هوسرانی جنسی

مبتلایان به هوسرانی جنسی در عملکرد‌های اجتماعی و شغلی و زندگی شخصی خود گرفتار افت شدیدی می‌شوند و حالت‌های تمایل جنسی آن‌ها به صورت افراطی افزایش میابد.

پژوهشگران معتقد هستند که تجربیات نخستین زندگی فرد اثرات قابل توجهی در این دشواری دارد.

در کتاب زیان شناسی روانی هالجین طبق نظریه آدامز و رابینسون در سال ۲۰۱۰ دلیل را در صمیمیت می‌دانند:

“طبق این دیدگاه، ارتباط معیوب بین طفل و مراقب می‌تواند سبب میگردد بعضی افراد هنگام بزرگسالی در تنظیم کردن عاطفه شان مشکل داشته باشند. در نهایت آن‌ها در چرخه‌ای وسواسی گیر میکنند که در آن می‌کوشند به خودشان آسودگی (آرامش) دهند و کشمکشهای درونی را با انجام دادن رفتار‌های جنسی تنظیم کنند”

درمان اختلال هوسرانی جنسی

برای علاج اختلال هوسرانی جنسی باید از ترکیب درمان‌های روانشناختی استفاده شود مانند درمان‌های مبتنی بر رویکردهای بینش گرا بیشتر تمرکز بر تعارضهایی است که سبب ایجاد این رفتار است و به فرد آموزش داده میشود که چطور این رفتار را کنترل نماید و با امیال خود سازگار شود.

در معالجه رفتاری از روشهای: شرطی کردن آزارنده ناآشکار , حساسیت زدایی تجسمی و قرارداد رفتاری استفاده میشود.

چنانچه شخص مبتلا شده به هوسرانی جنسی به دلمردگی (افسردگی) و ا ختلال وسواس فکری _ عملی مبتلا باشد دارو درمانی هم بایست انجام شود.

خانواده درمانی و درمان زوجین هم برای زوجین و افرادی که مدت وقت زیادی گرفتار این موضوع بودند توصیه میشود.


روانشناس بالینی زهرا بابایی

دکتر زهرا بابایی

دکتری روانشناسی بالینی ( درمانگر زوجین و مشکلات زناشویی)


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «هوسرانی جنسی و درمان این اختلال»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *