تعبیر خواب رابطه جنسی (تعبیر خواب رابطه نامشروع)

تعبیر خواب رابطه جنسی

تجربه رابطه جنسی در خواب (س-ک- س) داشته اید و حالا نگران هستید که چرا چنین خوابی دیده اید و چرا اصلا با فلانی! ممکن است حس گناه هم داشته باشید که خواب رابطه جنسی دیده اید.

تعبیر خواب رابطه جنسی
تعبیر خواب رابطه جنسی

اینکه شما یک خواب رابطه جنسی داشتید بدان معنا نیست که شما عجیب و غریب و یا یک منحرف جنسی هستید.

برعکس، تحقیقات نشان می دهد که اکثر افراد در زندگی شان خواب رابطه جنسی را تجربه می کنند: حدود 8 درصد از حوادث شبانه خواب های شما ممکن است، نوعی فعالیت جنسی را شامل شود.

اما چرا ما رویاهای جنسی داریم؟

و چه معنی دارد که زمانی که دیگر شخص رویای شما رئیس شما، بهترین دوست شما، مجری معروف تلویزیون یا حتی همه در یک زمان باشند؟

یان والاس، روانشناس رویا و نویسنده کتاب رؤیاها معتقد است :

تمام رویاها،حتی رویاهای جنسی، به راحتی می توانند به چیزهایی که در زندگی شما اتفاق می افتد متصل شوند و هر شخصیت و هر اتفاق در رویای شما یک قطعه کوچک از شخصیت شما را نشان می دهد.

جالبه بدونیم که رویاهای سکسی طبیعی هستند و تقریبا در همه فرهنگ های به یک نسبت رایج اند. مطالعه ای در سال 2007 با بیش از 3500 شرکت کننده نشان داد که شایع ترین شکل فعالیت جنسی در رویاها نزدیکی بود و بعد از مقاربت بوسیدن و استمناء شیوع بیشتری داشت.

جالب توجه است که در رویاهای جنسی زنان بیشتر احتمال دارد که محتوای رویا شامل لذت بردن از شریک جنسیشان باشد، در حالی که رویاهای جنسی مردان بیشتر “خودخواهانه” هستند (با افراد دیگر غیر از شریک جنسی).

حدود 20 درصد از رویاهای جنسی زنان شامل شریک جنسی فعلی یا قبلی است ولی در مردان فقط  14 درصد رویاها با شریک جنسی کنونی یا قبلی است.

خواب رابطه جنسی

والاس توضیح می دهد که هنگامی که کسی در رویای جنسی شما ظاهر می شود، لزوما به معنای این نیست که شما می خواهید با این شخص رابطه داشته باشید.

در عوض، اون فرد احتمالا دارای یک ویژگی شخصیتی یا رفتاری قابل تحسین (مانند مهارت های رهبری، مهربانی یا زیبایی و…) است که شما نیز در خودتان می بینید اما هنوز به طور کامل در این زمینه موفق نشده اید.

جیلین هاولوی روانشناس در تفسیر رویا توضیح می دهد که در حالی که برخی از رویاهای جنسی ممکن است به سادگی “تحقق یک آرزو” باشند (شما احتمالا نمیتوانید با این شخص در زندگی واقعی خود رابطه داشته باشید) ولی اغلب رویاهای جنسی معمولا پیچیده تر هستند و منعکس کننده تمایلات و ترس های شخصی شما می باشند.

بسیاری از زنان خواب هایی در رابطه با داشتن رابطه جنسی با زن دیگری می بینند. “رویاهای جنسی همجنسگرایانه می توانند بوسیله نزدیک بودن عاطفی که بسیاری از زنان با بهترین دوستان خود داشته باشند، بوجود آیند.

در رویاها گاهی اوقات این نزدیکی ممکن است در سطحی متفاوت و بصورت رابطه جنسی باشد اما بعید است درباره گرایش جنسی شما معنی خاصی بدهد مگر اینکه شما در بیداری نیز کشف کنید که به همجنس تان علاقه مند هستید که در اینصورت نیازمند مشاوره و ارزیابی روانشناختی می باشید. “.

رویاهای جنسی غیر متعارف یا نامناسب در افرادی که محرومیت جنسی دارند بیشتر دیده می شوند.

رویاهای جنسی گاهی می تواند نشانه ای از خشم باشد.

خشم شور و سکس علاقه است و اگر شما خواب جنسی افرادی را می بینید که در زندگی روزانه نمی توانید در مقابلشان ایستادگی کنید و به شما زور می گویند، این رابطه جنسی در خواب به نوعی تخلیه همان خشم است.

مهمترین چیز برای یادآوری اینست که رویاها معنی دارند ولی یک رویا را مانند یک توپ سحر آمیز نگاه نکنید، قرار نیست رویاها آینده شما را پیش بینی کنند و قرار نیست اتفاقات خواب شما به واقعیت بپیوندند.

خواب جنسی

انواع خواب های جنسی رایج در سراسر دنیا عبارتند از:

  • رابطه جنسی با رئیس در خواب
  • رابطه جنسی با دوست صمیمی در خواب
  • رابطه جنسی با یک غریبه در خواب
  • رابطه جنسی شریک زندگی تان با فرد دیگر در خواب
  • رابطه جنسی با یکی از اعضای خانواده (خواهر،مادر،برادر یا هریک از محارم) در خواب
  • روابط جنسی خشونت آمیز
  • روابط جنسی گروهی

به هر یک از خواب های فوق از منظر روانشناسی، در مقالات جداگانه می پردازیم.

هریک از این رویاها می تواند در افراد کاملا نرمال دیده شود و اصلا نیازی نیست اگر خواب های اینچنینی دیدید فکر کنید که شما انحراف جنسی دارید یا… یادمان باشد تعیین محتوای خواب دست ما نیست و نباید خودمان را بخاطر خواب هایمان سرزنش کنیم.

خواب جنسی

حدود 90 درصد از خواب دیدن در هنگام خواب REM (حرکت سریع چشم) رخ می دهد. “ما در حدود 90 دقیقه از طول خوابمان را در  چرخه خواب با REM هستیم.از لحاظ مسیر رؤیاهای ما، بخش هایی از مغز که بیشتر در حین رویا دیدن فعال هستند، بخش هایی هستند که عواطف ما را بر عهده دارند.

“به طور خاص، سیستم لیمبیک، مسئول برخورد با احساسات خوب و بد است.” “بخش کوچکی از فعالیت مغز در طول رویاهای ما، لوب های فرونتال ماست، که مسئول نظارت و نظم منطقی مراکز بالاتر است و این ممکن است توضیح دهد که چرا رویاهای ما اغلب منطقی نیستند.”

هنگامی که ما می توانیم فراتر از محتوا به رویاها نگاه کنیم و معنی اساسی رویاها را کشف کنیم، می توانیم آنها را به عنوان روشی در جهت خودشناسی استفاده کنیم.

در طول روز ما محدودیت هایی در قبال اندیشه ها و تحریک های بیرونی داریم .” “اکثریت ما سعی می کنیم کار درستی انجام دهیم و در الگوهای رفتاری شناخته شده به عنوان عرف جامعه رفتار کنیم، اما در شب، همه چیز تغییر می کند.

مغز ممکن است در یک فکر خاص که در طول روز داشته باشید تمرکز کند – مهم نیست که چقدر کوتاه است – و به طور بالقوه یک نقطه کانونی برای یک رویا می شود.

به غیر از دنیای رویایی که فراتر از معیارهای روزمره ما در خودمان قرار می دهد، مارشدن می گوید که به خصوص رویاهای جنسی به طور خاص هنگامی رخ می دهد که احساس اعتماد به نفس می کنیم.

جالب است بدانید که ما وقتی که احساس خوبی در مورد خودمان داریم یا زمانی که ما در خلق و خوی عمومی بهتری هستیم بیشتر احتمال دارد که رویاهای مثبت جنسی داشته باشیم  هستند.

رویاها، به طور کلی، نشان دهنده وضعیت کلی بیداری فرد، نگرانی ها، نگرانی ها، آرزوها و غیره است.

خروج منی (ارضا شدن) مردان در خواب از نظر علم پزشکی مشکلی ندارد و باعث تضعیف قوای جنسی و یا کاهش باروری نمی شود و برخلاف تفکر رایج اصلا جای نگرانی ندارد.

تعبیر خواب رابطه جنسی از  منظر سنتی

معبران خواب باستانی اغلب معتقدند که دیدن خواب جنسی به خاطر داشتن احساس خیانت یا نیاز به برقراری یک ارتباط جنسی است. همچنین احساس شکست و تنها و بودن نیز در دیدن این خواب ها بی تأثیر نخواهد بود.

معبران باستانی مشهوری در رابطه دیدن خواب جنسی اظهار نظر کرده اند که در ادامه به برخی از معروف ترین آنها می پردازیم:

تعبیر خواب جنسی از نظر محمد بن سیرین

  • اگر زنی در خواب ببیند که در خانه خود با مرد مرده ای رابطه جنسی برقرار کرده است، به معنای آن است که از اموالش کم خواهد شد.
  • همچنین دیدن خواب رابطه جنسی با همسر به معنی آن است که مرتکب گناهی خواهد شد.
  • اگر مردی خواب رابطه جنسی با زن مرده ای را ببیند به معنی آن است که از اموال آن زن بهره مند خواهد شد.
  • دیدن خواب رابطه جنسی با پیرمرد یا پیر زن به معنی دست یافتن به خواسته ها و رسیدن خیر و منفعت از طرف او است.

تعبیر خواب جنسی از نظر امام صادق (ع)

اما صادق (ع) معتقدند که دیدن خواب رابطه جنسی که موجب انزال در بیداری شود تعبیری ندارد.

  • اگر کسی خواب برقراری رابطه جنسی با زن مرده ای ببیند و به انزال نرسد به معنای آن است که به خواسته هایش خواهد رسید. اما اگر این رابطه به انزال منجر شود خوابش معنی خوب و مثبتی ندارد.
  • دیدن برقراری رابطه جنسی با محارم به معنای آن است که اموالی از طرف آنها به فرد خواهد رسید.

تعبیر خواب جنسی از نظر دانیال نبی

از منظر دانیال نبی دیدن خواب رابطه جنسی به معنی برآورده شدن امیال و خواسته است.

اینها نمونه هایی از تعبیرهای سنتی از دیدن خواب رابطه جنسی است.

بیشتر بدانید:

رازهای خواب و رویا

3 کلید فهم رویاها

تعبیر خواب مار


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)