رازهایی که رویا ها و خواب ها از درون شما فاش می کنند!

 

خواب و رویا

 

گاهی اوقات پیش می آید که به طور ناگهانی از خواب بیدار می شوید، آشفته و سردرگم از خوابی که دیدید، تا مغز استخوان احساس سرما می کنید.

 

رویاها می توانند باعث ایجاد رعب و وحشت در افراد شوند، یا ما راه به حرکت در بیاورند و در نهایت الهام بخش ما باشند. اما آیا کسی که رویاهایش را جدی بگیرد و بدانها توجه کند، نیاز به مشاوره و جلسات روان درمانی دارد؟! نه، ابدا … به هیچ وجه. براساس گفته های متخصصان و کارشناسان برجسته، امروزه اشخاص از رویا و خواب هایشان برای پیشرفت و بهتر کردن شرایط (کیفیت) زندگی استفاده می کنند.

 

در واقع، این یک پدیده و موضوع نوظهور است. بسیاری از محققان بر این باورند که زمانی که ما در خواب عمیق هستیم، رویاها صرفا خروج اتفاقی سیگنال های عصبی را منعکس می کنند.

 

آنها معتقد بودند که این خواب ها و رویاها هیچ بار معنایی و کارایی ندارند. اما امروزه، بسیاری از دانشمندان احساس می کنند که این رویاها نقش بسیار حیاتی را در روشن کردن این مطلب که چه چیزی حقیقتا در زندگی برای ما اهمیت دارد، ایفا می کنند. رویا دیدن همچون تفکر کردن است- فقط در یک حالت متفاوت مربوط به شيمى حياتى يا زيست شيمى.

 

بارت نویسنده کتاب ” کمیته خواب” توضیح می دهد که: چگونه هنرمندان، ورزشکاران و دانشمندان از خواب و رویا برای حل مشکلات به گونه ای خلاقانه بهره می برند. پس شما هم قادر به انجام چنین کاری هستید. رویا یا خواب یک نوع نحوه تفکر است که در مقایسه با الگوهای فکری در زمان بیداری، حالت بصری و تصویری، حسی و عاطفی دارد.

 

این حالت حسی (شهودی یا درون یافتی) رویاست که آن را تبدیل به بينش و ادراك ناگهاني و منبعی ارزشمند می کند. رویاها می توانند الهام بخش ما باشند یا به ما در بیرون آمدن از کوه مشکلات کمک کنند، چون ذهن شما بر روی مسائل به گونه ای متفاوت عمل می کند.

 

هنگامی که بارت، این نویسنده و محقق برجسته با استفاده از تکنیک پرورش و تکوین رویا، توصیه هایی را به اشخاص مورد آزمایشش داد، نیمی از آنها درباره مشکلاتی که قبل از خواب بدان فکر می کردند رویا می دیدند و محتوای خواب 25 درصد از آنها نیز، راه حل های عملی برای بر طرف کردن مشکلاتشان بود.

 

البته باید به خاطر داشته باشید که توجه کردن به ذهن در حال خیال پردازی، آنچنان آسان نیست. اگرچه رویا ممکن است یک وسیله تبادل اندیشه عجیب و مرموز مانند باشد، اگر قادر به رمزگشایی آن باشید، آنچه که باقی می ماند، یک نوع خود رک گویی و صداقت بی رحمانه ست. هنگامی که شروع به ربط دادن وقایع رخ داده در رویا با زندگی روزانه خود می کنید، با خود واقعی و افکار واقعی تان روبه رو می شوید.

 

یافتن معنی و مفهوم رویاها مانند یک باغ در حال رشد است. هر چه بیشتر بدان فکر می کنید و وقایع را با زندگی که در بیداری دارید مطابقت می دهید، بیشتر به شناخت ضمیر نهان خود پی می برید. اگر به طور منظم به آنچه که در رویاهایتان رخ می دهد، توجه کنید و به اثرات انها در زندگی شخصی فکر کنید، پس از مدتی یا هر چند وقت یکبار به موفقیتی بزرگ دست پیدا می کنید.

 

به عنوان مثال: خانمی را تصور کنید که در رویای خودش می بیند که به داخل حمام می رود و وقتی پرده حمام را می کشد، دختر ده ماه اش را اکنون 26 ساله ست، را در مقابل خود می بیند. ناگهان احساس رعب و وحشت به او دست میدهد، چون دخترش در داخل وان حمام نشسته و به شدت از سرما می لزرد، لبانش رنگ آبی کبود به خود گرفته است.

 

این طور به نظر می رسد که او را در حمام رها کرده بوده است. وقتی که این خانم از خواب بیدار می شود، خیلی آشفته و سردرگم می شود به طوری که نمی تواند تصویری را که در خواب دیده است از ذهن خود پاک کند.

 

[divider]

 

تفسیر رویا

زمانی که شما درباره یکی از خویشاوندان یا نزدیکان خوابی می بینید، طبیعت انسان به گونه ای ست که می خواهد بداند که آیا آن رویا متعلق به آن فرد هست یا نه. البته در شرایطی می تواند گویای بخشی از زندگی بیداری شما باشد. هنگامی که پزشک روانکاو یا روانپزشک از آن خانم در مورد رابطه دختر و مادری سوال کرد و اینکه آیا احساس گناهی در رابطه با دختر خود می کند یا نه و یا اشتباهی در رابطه با او سر زده یا نه، آن خانم پاسخ داد که مشکلی وجود ندارد و همین خواب جای تعجب دارد.

 

از آنجایی که این خانم هیچ مشکلی با دخترش ندارد، نوزادی که در خواب دیده است می تواند سمبل چیزی باشد که او در زندگی کنونی اش آن را نادیده می گیرد. نوزاد در خواب می تواند منعکس کننده بدن ما و کودک درون ما باشد، چون مانند یک نوزاد و یا کودک، چیزهایی و نقاط قوتی در درون ما وجود دارد که باید آنها را پرورش دهیم و به شکوفایی برسانیم.

 

شاید تصور نکنید که چنین رویای وحشتناکی به چنین تعبیر زیبایی مربوط باشد، اما گاهی اوقات نیاز است که برخی پیام ها با چنین شدتی به انسان انتقال پیدا کنند تا انسان بدان توجه نشان دهد.

 

این رویا از آنجایی ناشی می گردد که سال ها قبل، این خانم آغاز به نوشتن مطالبی علمی درباره یائسگی خانم ها کرده بود، اما نتوانسته بود که بودجه آن را تامین کند و از ادامه کار دست برداشت. زمانی که پزشک از مراجع سوال کرد که آیا کار ناتمامی دارد یا نه، مراجع ناگهان شوکه شده و به یاد پروژه کاری خود می افتد. حقیقتا، آن نوزاد در خواب پروژه ناتمام است. مراجع بلافاصله دوباره کار را از سر می گیرد و به موفقیت هایی دست پیدا می کند.

مثال دو: در این مورد نیز مراجع خانم در خواب می بیند که نیمه های شب از خواب بیدار می شود و بدنبال همسرش می گردد. او در خواب صدای سوت مانندی می شوند و در پی آن می رود. هنگامی که به حیاط پشت منزل نگاهی می اندازد، نوری را از میان درختان مشاهده می کند. در زیر نور، همسر او میز اره ای را در مقابلش قرار داده بود. وقتی که به میز نزدیک تر می شود، نیم تنه خونی زنی را می بیند که بقیه اعضای بدنش در اطراف پراکنده شده بود.

 

همزمان، همسایه را در آنطرف نرده ها می بیند که در حال سرک کشیدن در داخل حیاط منزل آنهاست و از قرار معلوم قصد دارد که با پلیس تماس بگیرد. او وحشت زده می شود و بر سر همسر خود فریاد می کشد تا بدن را در جایی پنهان کند. او به همسرش کمک می کند تا گودالی را حفر کرده و بدن را در آن قرار دهند.

 

هرچه آنها بر روی بدن و اعضای باقی مانده خاک می ریختند، اعضای بدن به سطح خاک می آمدند و امکان پنهان کردن آنها نبود. تمامی حیاط پر از اعضای خون آلود شده بود. قبل از صدای آزیر پلیس، به کمک یکدیگر توانستند که آخرین عضو بدن را در خاک پنهان کنند. وقتی که پلیس درب منزل آنها آمد تا در مورد گزارش شده تحقیقاتی انجام دهد، مراجع یا همان خانم طوری رفتار می کند که گویی اتفاقی رخ نداده استف اما پلیس به آن خانم سرمی تزریق می کند تا حقیقت را بگوید. به محض این که سرم تزریق شد، حقیقت آشکار گشت. ناگهان مراجع از خواب بیدار می شود و احساس دل به هم خوردگی پیدا می کند. تا مدتها نمی توانست با همسر خود صحبت کند.

 

 

منبع سایت:

prevention.com

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *