بدون اراده تكان خوردن ( دست و پا يا اعضاى صورت) در حال خواب

حرکات غیر ارادی اندام‌های بدن در حین خواب یک پدیده نسبتاً شایع است که می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. این حرکات می‌توانند از ساده و گذرا تا پیچیده و مداوم باشند و گاهی اوقات نشان‌دهنده وجود یک اختلال خواب خاص هستند. در اینجا به بررسی عوامل موثر بر بروز این حرکات و روش‌های مواجهه با آن‌ها می‌پردازیم.

علل حرکات غیر ارادی اندام‌های بدن

  1. اسپاسم‌های عضلانی: اسپاسم‌ها یا گرفتگی‌های عضلانی می‌توانند به صورت ناگهانی و غیر ارادی رخ دهند و موجب بروز حرکاتی در اندام‌ها شوند.
  2. اختلال حرکت پریودیک اندام‌ها: این اختلال موجب حرکات ریتمیک، معمولاً در پاها، می‌شود که به ویژه در طول خواب شبانه رخ می‌دهد.
  3. تیک‌های عصبی: تیک‌ها حرکات ناگهانی و تکرار شونده‌ای هستند که می‌توانند در هر قسمتی از بدن رخ دهند و در برخی موارد در حین خواب نیز ادامه یابند.
  4. نارکولپسی: یکی از علائم این اختلال خواب، حرکات ناگهانی اندام‌ها در زمان خواب یا هنگام بیدار شدن است.
  5. تاثیر مواد محرک: مصرف برخی مواد محرک مانند کافئین یا داروهای خاص می‌تواند موجب بروز حرکات غیر ارادی شود.

راه‌های مواجهه و درمان

  • ارزیابی پزشکی: مشاوره با یک متخصص خواب یا پزشک عمومی برای تشخیص دقیق علت حرکات غیر ارادی و تعیین روش درمانی مناسب ضروری است.
  • تنظیم بهداشت خواب: رعایت بهداشت خواب مانند ایجاد یک برنامه خواب منظم و کاهش مصرف محرک‌ها قبل از خواب می‌تواند به کاهش این حرکات کمک کند.
  • ورزش منظم: ورزش منظم، به ویژه قبل از ساعات شب، می‌تواند به کاهش اسپاسم‌های عضلانی و بهبود کیفیت خواب کمک کند.
  • دارو درمانی: در مواردی که حرکات غیر ارادی نشانه یک اختلال خاص هستند، ممکن است درمان دارویی توسط پزشک تجویز شود.
  • تکنیک‌های آرام‌سازی: استفاده از تکنیک‌های آرام‌سازی مانند مدیتیشن، یوگا و تنفس عمیق می‌تواند به کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

نتیجه‌گیری

حرکات غیر ارادی اندام‌های بدن در حین خواب ممکن است گاهی اوقات آزاردهنده باشند، اما بسیاری از آن‌ها نشانه‌ای از یک مشکل جدی نیستند و با تغییرات ساده در سبک زندگی قابل مدیریت هستند. با این حال، اگر این حرکات مکرراً رخ می‌دهند و بر کیفیت خواب یا زندگی روزمره تاثیر می‌گذارند، مشاوره با یک پزشک ضروری است.


اختلالات حرکتی در خواب: بررسی تخصصی

 

در این بخش، به بررسی تخصصی‌تر اختلالات حرکتی در خواب می‌پردازیم که می‌توانند بر کیفیت خواب و در نتیجه بر سلامتی فرد تاثیر بگذارند. این اختلالات می‌توانند از ساده و گذرا تا پیچیده و نشانه‌ای از بیماری‌های جدی‌تر باشند.

انواع اختلالات حرکتی در خواب

  1. مایوکلونوس خوابی (Sleep Myoclonus): حرکات ناگهانی و سریعی که معمولاً در ابتدای خواب رخ می‌دهند و اغلب به صورت جهش‌های عضلانی در پاها ظاهر می‌شوند.
  2. اختلال حرکت پریودیک اندام‌ها (PLMD): شامل حرکات پایینی اندام‌ها است که به صورت دوره‌ای و طی خواب شبانه رخ می‌دهد و می‌تواند خواب را مختل کند.
  3. تیک‌های عصبی: تکان‌ها و حرکات ناگهانی و تکراری که می‌توانند در هر قسمتی از بدن اتفاق بیفتند و گاهی اوقات در خواب ادامه یابند.
  4. رستلس لگز سیندروم (RLS): احساس ناخوشایند در پاها با نیاز به حرکت دادن آن‌ها، که معمولاً در اواخر شب‌ها بدتر می‌شود و می‌تواند موجب بیدار شدن از خواب شود.

علل و عوامل موثر

  • ژنتیک: در برخی موارد، اختلالات حرکتی در خواب ممکن است ارثی باشند.
  • مشکلات عصبی: بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی می‌توانند منجر به حرکات غیر ارادی در خواب شوند.
  • مصرف مواد محرک: کافئین، الکل و برخی داروها می‌توانند موجب تشدید این حرکات شوند.
  • استرس و اضطراب: تاثیر منفی بر الگوهای خواب داشته و می‌توانند به اختلال در حرکات خواب منجر شوند.

تشخیص و درمان

  • پلی‌سومنوگرافی (PSG): آزمایش خوابی که در طی آن فعالیت‌های بدنی و مغزی در حین خواب ثبت می‌شود تا به تشخیص دقیق اختلالات حرکتی خواب کمک کند.
  • دارو درمانی: در برخی موارد، داروهای خاصی مانند داروهای ضد دوپامین برای کنترل اختلالات حرکتی خواب تجویز می‌شوند.
  • تغییرات سبک زندگی: کاهش مصرف مواد محرک، ایجاد الگوهای منظم خواب و انجام ورزش‌های ملایم قبل از خواب می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.
  • روش‌های آرام‌بخشی: تکنیک‌های تنفس عمیق، مدیتیشن و استفاده از موسیقی آرام‌بخش قبل از خواب می‌تواند در کاهش استرس و بهبود خواب موثر باشد.

نتیجه‌گیری

اختلالات حرکتی در خواب می‌توانند نشان‌دهنده وجود مشکلات جسمی یا عصبی باشند که نیازمند توجه و درمان هستند. از این رو، در صورت تجربه حرکات غیر ارادی مکرر یا مزاحم در خواب، مشاوره با یک متخصص خواب یا پزشک متخصص امر ضروری است تا بتوان رویکرد درمانی مناسبی را اتخاذ کرد.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

166 دیدگاه دربارهٔ «بدون اراده تكان خوردن ( دست و پا يا اعضاى صورت) در حال خواب»

  1. سلام خواهر من۴۳ ساله هست ۴ اسفند ماه مایع گوش میانی اش تکان خورد و متخصص گوش و حلق بینی گفت نیاز به دارو نداره و با مانور دادن سرش بهبود یافت اما خواهرم همون موقع بهم گفت تو خواب انگار از یه جایی سر بخورم از خواب میپرم به دکتر مغز و اعصاب بردم نوار مغزی برداشت گفت استرس شدید داره مغزش سالم هست به دکتر اعصاب و روان بردم چند قلم دارو داده الان خواهرم تو خواب انگشتان پا رو به سمت بالا و پایین جمع میکنه و بدنش تو خواب یهویی میپره البته استرش بخاطر بیماری من بود که کانسر برست داشتم و شکر خدا ۶ ساله خوب شدم ولی الان خیلی نگران خواهرم هستم لطفا راهنماییم کنید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعدد جسمی و روحی می تواند موجب بروز این حالت گردد. جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی خواهرتان می باشد. چنانچه ارزیابی جسمی کامل صورت گرفته و مشکلی در این زمینه نمی باشد توصیه می شود به روانپزشک مراجعه نمایید. در صورت تمایل با مرکز جایروس تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  2. سلام وقت بخیر،من انگشتان دستمو بهم میمالم انگشتان پام رو هم،قبلا سه چهار سال پیشم اینکاکرو میکردم بعد قط شد الان یه ماهه دوباره اینکارو میکنم،مشکل از چیه میشه راهنماییم کنید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعددی می تواند موچب بروز این حالت گردد. جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما، توسط متخصص مغز و اعصاب می باشد. در صورت تمایل با مرکز جایروس کلینیک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  3. سلام وقت بخیر ببخشید من توی خواب پاهام بالاست و دستام هم بالا و در حال حرکت علتش چیه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      مواردی که ذکر کردید نوعی اختلال خواب محسوب می گردد. علل متعددی می تواند منجر به بروز این حالت گردد. جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزبابی بالینی شما می باشد. اوصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  4. وقت بخیر
    من یه مدت هست وقتی که خوابم به طور ناخودآگاه ساق پام رو بلند میکنم و این حالت گاهی به۱تا۲ساعت یا بیشتر هم میرسه به ویژه زمانی که به شکم می‌خوابم و اصلا متوجه این امر نمیشم تا زمانی که یکی پایم رو پایین بیاره و یا صدام بزنه میخواستم ببینم آیا مشکلی هست و اینکه برای رفع آن باید چیکارکرد؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      چنانچه این حالت تکرار می گردد و یا کیفیت خواب تان را کاهش می دهد توصیه می شود با متخصص اختلال خواب مطرح نمایید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  5. سلام ببخشید پسر من هشت سالشه وقتی می‌خوابه نیم ساعت اول خواب که هنوز عمیق نیست پاهاش میپره چند بار ، و فقط قبل عمیق شدن خواب اینطوری میشه دیگه بعدش اصلا تکون نمیخوره ، شب ادراری هم داره و یه مدته که سگ بهش حمله کرد البته در حد پارس شدید فقط و خیلی خیلی ترسید الان از سگ می‌ترسه ممکنه این ترس و شب ادراری و پرش نیم ساعت اول خواب به هم مربوط باشن؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی فرزندتان می باشد.
      بهتر است ارزیابی لازم توسط روانپزشک کودک صورت گیرد. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بکیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  6. سلام.من مادرم جدیدا افسردگی گرفته و ناراحتی اعصاب همشریه میکنه و از زندگی نا امیده.البته قبلش پیش ی دکتر رفت ی سری قرص داد ک بدتر شد همش میخوابید قبلش خیلی بیرون میرفت اما از اون روز ب بعد همش میخوابید روزو شب.ک بعدش ی روز گفت تو اشپزخونه انگار بدنشو برق گرفته و زمین براش دهن باز کرده و حالش بد شده بود.بردیمش دکتر تا صبح بیمارستان موند و مرخص شد.اما دکترش ی سری قرص داده بود ک این بنده خدا رو داغونتر کرده بود قرص افسردگی و اعصاب.دوباره بردمش پیش ی متخصص مغز و اعصاب ک بیشتر قرصایی ک دکتر قبلی تجویز کرده بود رو گفت نخور..حالا من نگرانیم اینه ک مادرم تو خواب انگشت اشارشو هی تکون میده پاو تگون میده عضلات دستش تکون میخوره تیک گرفته.خیلی نگرنانشم خواهشا راهنمایی کنید چیگار کنم.مادر تیک نداشت این قرصای افسردگی رو خورده اینجوری شده..میگفت تو خواب یهو بیدار میشم ک صد در صد بخاطر تیکشه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعددی می تواند موچب بروز این حالت گردد. جهت بررسی این موضوع و ارائه پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی مادر گرامی تان می باشد. توصیه می شود وی توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شود. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییان می کنند.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد. حهت بررسی این موضوع، توصیه می شود توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  7. سلام و عرض ادب من پسرم و ۱۷ سالمه و دیشب رفته بودم خونه داییم و وقتی ک خابیدیم مامانم فرداش گفت که تو بلند شدی و دنبال آب میگشتی و همه اتاق هارو هم گشتی بعد گفت که ۲ لیوان آب خوردی و خابیدی ولی من هیچکدوم اینا اصلا یادم نیست که من همچین کاری کرده باشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه میشود توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید. نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی می باشد. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از یکی از متخصصین این حوزه تایم ویزیت اخذ نمایید.

  8. باسلام خدمت شما من خانمی ۵۲ ساله هستم الان مدت دوماهه که کلا خوابم مختل شده باوجودخواب الودگی وخستگی به رختخواب می رم اما با احساس پرش مغز داخل جمجمه وهمینطور پرش اعضای بدنم که خیلی هم شدید هست ازخواب می پرم پرش قفسه ی سینه به حدی شدیده که انگارکسی دستشو روسینه ام می ذاره وبا ضرب به عقب هولم می ده دچار آپنه ی تنفسی هم می شم قبلا نهایتش شبی یه باربود ولی الان شبی تا۲۰ بارم اتفاق می افته ازهمه بدتر احساس پرش مغزمه انگار توی جمجمه یه دفعه می پره وبعد پرش یه درد عجیبی توسرم پخش می شه انگار که جوهر به ارامی دراب پخش می شه وبعد بااین که خیلی خسته ام وخوابم میاد کلا خوابم متوقف می شه وخلاص!!الانم که درد سرم منتقل شده به فک پایین وبالا انگار ریشه ی دندونام داره ازجا درمیاد!البته ناگفته نماند که بعدازابتلا به کرونا کلا حافظم ضعیف شد ولکنت هم گرفتم که این کم حافظگی قدرت پردازش مغزمو پایین اورده البته دوره ایه وهی خوب می شه هی تکرار می شه ازوبدترازهمه این که توی سرم مغزم صدا می ده شاید خنده دارباشه اما مثل صدای اتصالی سیم برق می مونه !!که اونم خیلی عذابم می ده چه کارباید بکنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید مساله اختلال خواب مطرح می باشد. توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب، معاینات لازم صورت گیرد. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند. راهکارهای متعددی جهت کنترل و درمان این حوزه وجود دارد که درمانگر متناسب با ارزیابی بالینی و میزان اختلال، اتخاذ می نماید.

  9. سلام خسته نباشید .من یک پسر ۱۲ ساله دارم که وزنش ۵۳ کیلو هست سال تحصیلی قبل پسرم خیلی استرس و اضطراب شدیدی گرفته بود که وقتی معلم میخواست انلاین درس بپرسه خودشو گم میکرد شب ها تا دو سه ساعت هی میرفت دسشویی و برمیگشت و سوزش ادار هم داشت چند مدت قبلش من به خاطر علایم افسردگی و فراموشی که داشتم دکتر برام قرص های افسردگی داده بود که من یهروز از شدت نگرانی زیاد یک پنجم از قرص ولبان ۱۵۰ دادم بهش برای کم شدن استرس این علایمی که داشت تقریبا بهتر شد اما بعدش خیلی سردش میشد که بعدش ترسیدم وقرص اسنترا یک پنجم که دکتر به من داده بود دادم بهش اون سرد شدنشم خوب شد و خوابشم خوب شد و خیلی زیاد و عمیق هم میخوابید تا اینکه من ۲۰ روز پیش تو پنج ماه زایمان زود رس گرفتم بعدش دچار ترس و اصطراب پس از زایمان شدم وهمش میترسیدم که بلایی سرش بیاد همه توجهم بهش جمع شد بعد فهمیدم موقع فعالیت خیلی عرق میکنه بعد بیشتر ترسیدم که از عوارض قرصهایی که ۴ و ۵ ماه پیش دادم بهش باشه بعد از ترسم کنارش خوابیدم که حدود پنج شبه که متوجه شدم موقع خواب دستهاش انگشتاش پاهاش بدون اراده خودش تکون میخوره اول خواب زیاد ورفته رفته کم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار درمانی مناسب، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی فرزندتان می باشد.
      توصیه می شود به روانپزشک مراجعه نمایید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرد همکاران راهنماییتان می کنند.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعدد جسمی یا روحی می تواند موجب بروز این حالت گزدد. چنانچه این حالت تکرار گردید بهتر است ابتدا توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید.

  10. سلام ..50 سال دارم اطرافیانم میگن وقتی که میخوابی صورت خودت رو جمع میکنی و درحالت اخم کرده میشی علت چیه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      تکان ها و حرکات غیرارادی بدن در حالی که خواب هستیم می تواند خواب ما را بر هم زند و هم می تواند نشانه بیماری اختلال خواب باشد. توصیه می شود چنانچه این حالت تکرار گردید و یا اختلال در کیفیت خواب ایجاد کرد توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  11. باسلام.مدتیه بدنم تکان ناگهانی میخوره.البته مدتی داروی افسردگی مصرف کردم که خودم قطع کردم.خواستم بدانم علت این تکانها چیست

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعدد جسمی یا روحی می تواند موجب بروز این حالت گردد. عوارض مصرف برخی داروها نیز می تواند باشد. جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  12. سلام من ۲۰سالمه وتقریبا دوسال پیش یه حالتی داشتم که بعضی موقع سراغم میومد وهمیشه موقع بعضی امتحاناتم سراغم میومد که خودم میفهمیدم که این حس داره میاد ووقتی که میومد احساس میکردم تموم اطرافیانم کارهاشونو سریعتر انجام میدن وصدای همه چیز انگار بلندتر میشد مثل صدای ورقه های امتحانی موقع امتحان وسال بعدش تشنج کردم والان قرص میخورم برای تشنج واون حس تموم شده فقط میخام بدونم میدونید نام بیماری یا کلا چیه این احساس؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد. جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  13. سلام ۱۷ سال دارم از زمان کودکی درخواب عضله ای درصورتم نزدیک لب تکون میخورد و پرش داشت راهی برای درمانش هست؟
    ممنون از پاسخگوییتون

  14. سلام دختری ۳۳ ساله هستم
    شب ها در حین خواب دو دستم به ارامی بالا می رود و بالا میمانو و معمولا یک دست در حال نوازش دست دیگری است. تشخیص شما چیست؟ حرکات خیلی کند و اهسته است

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      بدون بررسی طبی نمی توان نظری در این خصوص ارائه کرد.
      در صورت تمایل، با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  15. محمد طاها باقری

    سلام و خسته نباشید
    ببخشید مزاحم وقتتون میشم
    یه مادربزرگ دارم که گهگاهی روز ها حدود 1 الی 8 بار در روز شاید هم بیشتر ، بی اراده به حالت بیهوشی میرود و چیزی نمیشنود …
    در همین حال شروع میکند دست خود را تکان دادن و به زمین زدن دست پست سر هم و بی اراده … با شدت بسیار دست خود را با سرعت به زمین میزند…

    *** باقری از اصفهان ***

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد.
      توصیه می شود وی توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شود.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  16. حرکات غیر ارادی انگشتهای پای چپم بعضی شبها که بیشتر انگشت شصت و2تای کناری ودرکف پا هم زیر شصت پامحرکت غیر ارادی رگ که بادرد همراهه

  17. سلام من علی هستم 28 سالهیک ماه است پرش خیلی کم گردن و دست و پاه وبیشتر داخل بدن پیدا کردم بخصوص موقع خواب و در صحبت کردن یک اختلال تلفظ گفتن اشتباه تلفظ شدم سرم در قسمت پشت و پيشاني و بالا سر مور مور میشه و میخواره دلیلش جدی تا حالا هیچ موقع اینجوری نشدم!؟آدم سالم ورزشکار هستم هیچ چیزی مصرف نمیکنم؟علت چی میتونه باشه آزمایش خون تست قلب دادم سالمه فشار خون هم سالمه علت چی؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعدد جسمی یا روحی می تواند موجب بروز این حالت گردد.
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم پاسخ دقیقی در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  18. سلام من پسری ۱۴ ساله هستم شب ها نا خود اگاه و غیر ارادی از تخت خواب بیرون رفته و در حالت دراز کشیده حرکت می کنم و خوابم بسیار سنگین است یعنی هر کار که انجام می دهند نمی توانند من را از خواب بلند کنند صبح نیز به سختی از خواب بلند بیشوم لطفا علت این کار و راه حل بهبود این کار را بگویید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از جناب دکتر حامد امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلال خواب) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  19. سلام وقت بخیر من پسر 21 ساله هستم چند روزیه وقتی می خوابم تو خواب دستم یهو جمع میشه یا انگشت های دستم رو هم جمع میشه و نمیتونم دستمو کنترل کنم فقط هم یکیش اینجوری شده تا الان و جدیدن زانوم هم خود به خود جمع میشه پشت پام هرچی بازش میکنم باز خودش جمع میشه تا یه یک دقیقه ای اینجوریه بعد کم کم باز میشه خیلی نگرانم کرده و می خوام بدونم باید به چه دکتری مراجعه کنم و مشکل بدنم چیه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص و ارائه راهکار درمانی مناسب، نیاز به معاینه و بررسی طبی شما می باشد.
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  20. سلام مادرم ۴۵ سالشه و چند وقت پیش بی اراده گونه سمت راستش می پرید و تیک گرفته بود اما خوب شد. امروز هم کمی عصبی شد و بعد کل بدنش بدون اراده خودش شروع به تکون خوردن کرد و گفت پتو بنداز روم منم گرمش کردم و آروم شد اما واقعا میترسم جدی باشه چیکار کنم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد.
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص و ارائه راهکار مناسب نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی مادرتان می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  21. سلام وقتتون بخیر .پدرم همراه مادرم بودن ک دوماه پیش تصادف کردن ک متاسفانه مادرم فوت شده .پدرم وقت خوابه یه تیک داره ک قبل این ماجرا اصلا اینجوری نبودن به صورتیه که دوبار پاشو تکون میده بعد کل بدنش میلرزه چیکا باید بکنیم.ایا این خود بخود رفع میشه یا اینک همینجوری هس نیاز ب درمان داره

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای اتفاقی که برایتان رخ داده بسیار متاسفیم.
      جهت بررسی وضعیت پدرتان، علت این اختلال و ارائه راهکار مناسب نیاز به معاینه و ارزیابی پدرتان می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمیتوانیم پاسخی در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      با آرزوی سلامتی برای پدر گرامی تان

  22. ببخشید بچه ایی 5 ساله دارم که زمان تولد بند ناف دور گر حس پیچیده بود و۵ روز در دستگاه بو دودر ۶ماهگی بیماری پنوم گرفت ۵روز بیمارستان بستری شده دو دسته بار ازپشت سرش ازهمین خورد که حدود ۳ ساله دست و شانه هایش یه تکان هایی میخوره تندتند تو خواب غفلت میخوره و برادر ش خیلی اورا عصبی میکنه تورا خدا مرا راهنمایی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی کودکتان می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  23. سلام من ۱۳ سالمه و تازگیا اینجوری شدم ک یهو دست یا پاهام به صورت ناخوداگاه تکون میخوره سریع تموم میشه و من فقط میخام بدونم ایا راه درمان داره یا نه؟؟؟و این ایا بیماری هست یا نه؟و یکی دیگه هم این هست ک ی مدت همش بیدار میشدم و فقط ۲ ساعت تونستم بخابم و همیشه هی بیدار میشم و اذیتم میکنه

  24. سلام
    چند روزه شب‌ها به مدت یک ساعت پیاده روی می‌کنم و هنگام خواب، در کف پای راستم هر از گاهی احساس ضربان دارم. آیا باید به دکتر مراجعه کنم؟

  25. سلام من ۲۷ سالمه از یک ماه پیش دچار لرزش و نبض زدن زیر پلک چشم چپ و کنار لبم شدم هرچند خیلی ظریف هستش اما تو اینه خودم میتونم ببینمش.گفتن به خاطر اضطابت هستش. چون چندین بار هم حملات پانیک بهم دست داده و روانپزشک واسم پاروکستین ۲۰ شبها شروع کرده واسم. ده روزه دارم مصرف میکنم اما الان خواب شبمم بهم ریخته و حالتهایی مث برق گرفتی و سردرد و پرش شدید اندام تو خواب بهم دست میده طوری که از خواب میپرم.. لطفا راهنماییم کنید

  26. سلام،همسر من وقتی میخوابه هر چند ثانیه یک بار مثلا هر 20 ثانیه دو تا پاهاشون از زانو به پایین حدود 2 ثانیه پرش داره.30 سالشون هست،من خیلی نگرانم میشه لطفا راهنماییم کنید.ضمن اینکه خودشون اصلا متوجه پرش ها نیستن

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعددی موجب بروز این حالت می گردد، جهت پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی همسرتان می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از دکتر امیری (متخصص اختلالات خواب) تایم ویزیت اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  27. سلام وقت شما بخیر.من چند ماهی میشه ک وقتی میخوابم یهو کل بدنم تکون میخوره و قلبم ب شدت تپش پیدا می‌کنه در حدی که دیگه جرات نمیکنم بخوابم لطفا منو راهنمایی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      در بیشتر مواقع، این تکان های تند و ناگهانی موقتی هستند و به هیچگونه درمانی نیاز ندارند اما در برخی موارد، حرکات غیر ارادی می تواند نشانه یک بیماری باشد. بسیاری از بیماری ها و شرایط بدنی خاص  می تواند منجر به بروز حرکات بلا اراده اندام های بدن شود، بویژه زمانی که شخص در حال خواب است. با توجه به اینکه علل متعددی موجب بروز این حالت می شود نیاز به ویزیت و ارزیابی بالینی شما می باشد. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از دکتر امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب) تایم ویزیت اخذ نمایید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعددی ممکن است موجب بروز این حالت ها گردد، برای یافتن علت اصلی و ارائه راهکار درمانی نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.

  28. با سلام
    من الان حدود چند هفته به خاطر اضطرابم پیش دکتر که رفتم چهار تا قرص کلرودیاز پوکساید، پروپرانولول، سیتالوپرام و ایمی پرامین برام تجویز کرد و من وقتی این قرص ها رو در اوایل که می خوردم حالم بهتر بود ولی الان که که دوز داروهام بیشتر شده خیلی عصبی می شم و اضطرابم هم بیشتر شده ولی مشکلی که دارم اینه که شبها وقتی می رم که بخوابم انگشتان دستم به طور ناخوداگاه شروع به پرش می کنه و خیلی منو می ترسونه بدون اینکه خودم بخوام من می خواستم ببینم آیا مشکل من از داروهاست یا نه مشکل حاد دیگری برام ایجاد شده…

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای پاسخ و ارائه راهکار در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. توصیه می کنیم در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت کنید تا در صورت نیاز دوز داروها و یا خود داروها تغییر یابد. به هیچ وجه نحوه مصرف داروها را خودسرانه تغییر ندهید زیرا موجب عوارض جسمی می گردد.

  29. سلام
    من یه مشکلی حین خواب دارم که داره خیلی اذیتم میکنه قبلا تو خواب گوشم و میخواروندم و اصلا خودم متوجه نمیشم یا الان جا های دیگه رو تا اینکه با دردش بیدار می شم تاکید میکنم اصلا خودم نمیفهمم تا اینکه کم کم میرم تو حالت نیمه هوشیار و بعد کم کم بیدار میشم باید چه دکتری برم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با مرکز شماره یک جایروس کلینیک تماس بگیرید و از جناب دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  30. س
    سلام
    من برادری دارم که عقب مانده ذهنیه
    حدود سه هفته ای میشه که اختیار انگشتان دست چپش دست خودش نیست، به شکل خیلی بدی دردناکه
    تا بحال بیماری خاصی نداشتند و اولین باره که به همچین مشکلی دچار شدند

    از بخت بد هم ایشون کلا از بلندی حتی در حد 5 سانت هم می‌ترسند و نمیتونن برن دکتر، این مشکلش خیلی ما و مخصوصا خودش رو عصبی کرده،
    از شما خواهش میکنم راهنمایی کنید یا اگر تلگرام دارید واستون فیلم بی اختیاری انگشتان شو واستون بفرستم که ببینید به چه حالت در میان
    لطفا کمکم کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز علل متعددی موجب بروز این حالت می گردد. بدون معاینه و ارزیابی بالینی وی نمی توانیم نظر قطعی در این خصوص ارائه دهیم.
      برای بررسی این موضوع حتما باید توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوند.
      متاسفانه امکان بررسی وی به صورت غیر حضوری نمی باشد.

  31. سلام وقت بخیر.
    خانمم دو ساعت بعد از خواب به صورت غیر ارادی دوتا دست هایش را به سمت بالا نگه میداره بعد شروع میکنه با دست راست، دست سمت چپ را از بالا تا پایین لمس کردن (حالت نوازش کردن) و بالعکس . این مسئله خیلی نگرانم کرده..لطفا کمکم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      حتما جهت بررسی های لازم طبی و تشخیصی برای متخصص مغزو اعصاب نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  32. سلام وقط بخیر خانم من اول خوابش بغل من میخوابه تیک های عجیبی داره مخصوصن بالا تنه صورت سر و انگشتای دستش هی بالا پایین میشه ماننده پرش ی دفه میپره بدنش یا میزنه خیلی نگرانم کرده الان چند وقطی هم هست که کف دستاش درد میکنه شدید بی حس مانند میشه ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد. علل مختلفی موجب بروز این حالت می گردد که با توجه به علت و شدت اختلال راهکار مناسب درمانی اتخاذ می گردد.
      در صورت تمایل می توانید با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب) تایم ویزیت اخذ نمایید.

    2. سلام عزیز من دکتر نیستم ولی تو اولین فرصت ام آر آی سر بگیرید و از وجود پلاک مطمئن بشید.

  33. سلام. کف پای چپم حالتی گرفته که انگار یه دارکوب داره با سرعت و تندتند بهش نوک میزنه. زمانی که به حالطت درازکشم اینطوری حس میکنم و زمانی که میشینم یا می ایستم از بین میره اما گاه و بیگاه انگار یه مایع توش حرکت میکنه. چند بار هم دیدم انگشت وسطی پام غیرارادی تکون میخوره. کم کاری تیرویید دارم سالهاست قرص میخورم. به نظرتون مشکلم چیه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی می باشد. علل مختلفی موجب بروز این حالت می گردد. توصیه می شود توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید.
      در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  34. سلام و وقت بخیر. دختر مجرد سی ساله هستم. حدود یکماه است ک اختلال خواب دارم. به اینصورت که اوایل شب با خستگی ب خواب میرم اما وسط شب حدودا ساعت ۳ یا ۴ صبح گاهی با پرش ناگهانی دست و پا و گاهی هم به طور ناخودآگاه از خواب بیدار میشم و دیگه خوابم نمیبره با کلی کلنجار رفتن بعد از دو سه ساعت خودمو میخوابونم و در طول روز احساس سنگینی سر، خستگی و کلافگی دارم. ضمن اینکه حدود یک هفته است که دست و پام تکان میخورن. خواهش میکنم اگه ممکنه راهنمایی کنید احتمال بروز چه اتفاقی هست و نمیدونم باید پیش پزشک اعصاب و روان برم یا مغز و اعصاب؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل مختلفی (اعم از علل روحی یا جسمی) موجب این حالت می گردد. نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی می باشد. برای بررسی این موضوع باید توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. در صورت تمایل می توانید با دپارتمان مغز و اعصاب جایروس کلینیک، تماس بگیرید و از دکتر یاراحمدی تایم ویزیت اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  35. سلام پسری ۲۶ ساله هستم بعضی مواقع روز احساس سنگینی در فک پایین صورتم میکنم طوری که فکر میکنم و میترسم میخوام تشنج بگیرم نوار مغز گرفتم کاملا سالمه لطفا راهنمایی کنید خیلی از این موضوع ناراحتم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به معاینه و بررسی شما می باشد. بدون ارزیابی طبی نمی توان نظر قطعی در این خصوص ارائه کرد.
      علل مختلفی موجب بروز این حالت می گردد:
      _ فرسایش قسمت داخلی مفصل فک
      _ آسیب دیدگی مفصل
      _ وارد کردن فشار بر فک
      _ اختلالات سندروم گیجگاهی فکی
      _ استرس و…
      توصیه می شود برای یافتن علت این موضوع و اتخاذ راهکار درمانی مناسب توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید.
      در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  36. همسرم در اول وقت خوابش همیشه، یک سری تکان هایی در ناحیه شانه که به دست هایش منتقل می شود، دارد، علت را که جویا شدم می گوید ک به دلیل نبودن فضای آرام در خانواده اش اینگونه شده و نیازی به دکتر نیست، حال میخواستم از شما بپرسم که این حرکات همیشگی و غیرارادی نگران کننده هستند؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      به هرگونه حرکات غیر طبیعی در حین خواب که پرش دست و پا هم جزو آن هست پاراسومنیا گفته می شود و بسته به اینکه پرش دست و پا در اوایل خواب اتفاق می افتد یا در اواسط و اواخر خواب، علت و درمان آن متفاوت است.
      در صورت تمایل می توانید با دپارتمان مغز و اعصاب جایروس کلینیک تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب،فوق تخصص اختلالات خواب) تایم ویزیت اخذ نمایید تا ارزیابی طبی و معاینه دقیق صورت گیرد و در صورت نیاز تست خواب انجام شود و متناسب با علت، اقدامات درمانی صورت گیرد.

  37. سلام پسر ۲۵ ساله هستم که تقریبأ از سن بلوغ تمامی طول روز رو‌ در حالت بی حالی هستم و حتی سر کلاسهای مدرسه و دانشگاه و پشت فرمون ماشین هم بدون اراده خوابم میبره.از همون چند سال پیش ۱ شب خواب راحت نداشتم.جدا از بحث پریدن شدید دست و پام خیلی هم توی خواب حرف میزنم.بطوری که هر شب چندین بار از خواب میپرم و تا چیزی نخورم آروم نمیشم.فقط توی این چند سال قرص ها عوض کردم و هیچ تأثیری احساس نکردم.التماس کمک دارم ازتون

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          سلام دوست عزیز
          ممنون از توجه شما. موردی که ذکر کردید حتما بررسی خواهد شد.

    1. سلام خسته نباشید چندوقتی هستش همسرم دست و پاهاش تکون میخوره حوری که نمیتونه استکان چایی دست بگیره سریع پرش میکنه حتی تو خواب هم همینطور میشه بمن کمک کنید

      1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

        سلام دوست عزیز
        گاهی اوقات، این تکان های تند و ناگهانی موقتی هستند و به هیچگونه درمانی نیاز ندارند اما در برخی موارد، حرکات غیر ارادی می تواند نشانه یک بیماری باشد. بسیاری از بیماری ها و شرایط بدنی خاص می تواند منجر به بروز حرکات بلا اراده اندام های بدن شود، بویژه زمانی که شخص در حال خواب است.
        گاهی نیز این تکان های ناگهانی و تند می تواند تیک عصبی باشد. بنابراین به منظور تشخیص درست این موضوع، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد تا منشا و علل اصلی این حرکات غیر ارادی را بیابیم. توصیه میشود همسرتان توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوند. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکران راهنماییتان کنند.

    2. اکثر مشکلات ایشون رو من هم داشتم. که میتونن با مراجعه به روانپزشک و داروهایی از شاخه ضد افسردگی خوابش رو راحت داشته باشه. که در طول مصرف ۱ ماهه میتونه خوب نتیجشو نشون بده.

  38. من بعضي مواقع توي خواب دو تا دستام و به سوي اسمان ميگيرم واسه ساعت ها يا اينكه دست راستمو به سوي بالا ميگيرم و با دست چپم خيلي اروم ميكشم روش كه يه حالت قلقلك مانند ايجاد كنه… و اينكه در بعضي مواقع متوجه اين موضو ع ميشم خودم .

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به معاینه و بررسی توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب می باشد.

  39. با سلام
    پدر من در خواب صداهای بسیار بلند در میاره بطوری ک همه اهل خونه ک تو اتاقای متفاوتی خابیدن هم بیدار میشن.و همراه با این صداها دست ها و پاها و بدنش تکان های شدیدی داره …
    مشکل از کجاست ؟

    باتشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به بررسی های دقیق تری دارند نیاز است که توسط دکتر امیری مورد بررسی و ویزیت بالینی قرار گیرند.

  40. سلام همسرم شبها یکسره بدنش تکون تکون میخوره البته از موقعی که ازدواج کردم همین طور بوده ینی هفت هشت سالیه اصلا بهش توجهی نداشتم اما این چند مدتی هست که در بیداری هم تیک گرفته پاهاشو زیاد تکون میده ایا ممکنه مریضی داشته باشه باید چکار کنم ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به بررسی های بالینی و تشخیصی برای دکتر امیری نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  41. من بيشتره مواقع در هنگام خواب پاهام از زانو به پايين بع سمت بالا قرار مبگيره و عمود ميشه وگاهي از درده اينكه ساعت ها اينطور بوده بيدار ميشم ايا مشكله خاصيه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی و معاینه است. توصیه میشود توسط پزشک متخصص اختلالات خواب این موضوع بررسی شود. در صورت تمایل میتوانید از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی تماس بگیرید تا همکاران تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  42. سلام
    من ۲۳ سال دارم
    در سن ۷ سالگی زمین خورم و از ترس شبش تشنج از نوع تیک صورت در خواب داشتم
    پیگیری کردم و ۱۶ سال دارو خوردم فنوباربیتال و کاربامازپین
    پزشکم در چند ماه گذشته با گرفتن ام ار ای و نوار مغز در بیداری و خواب و ازمایش خون قرض کاربامازپینم و کامل قط کرد و فنوباربیتال هر ۲۰ روز ۷/۵ میل کم کرده . اما در این مدت با مشکلاتی رو به رو شدم ، تیک های غیر ارادی و خیلی کوتاه در خواب و بیداری در نواحی اطراف لب و دست و پا دارم و در شنوایی هم یکی از گوشام انگار فرق کرده ، نه اینکه صدای اضافی بشنوم ولی انگار صدای به هم خوردن دندان هایم را واضح تر میشنوم . دکترم ایران نیست و باید تا ماه اینده منتظر باشم ، به نظرتون علایمی که گفتم عادی هست یا نیاز به پیگیری جدی دارد ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست با تمام مدارک پزشکی برای جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت و یا خانم دکتر نادری در شعبه کرج نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  43. سلام من یه برادر کوچیک دارم که در خواب بیشتر در نزدیک های صبح تکان های ناگهانی میخورد و بیشتر در دست و پاهایش میخواستم بدونم خطرناکه یا نه

  44. سلام وقتتون بخیر
    حدود یکسال هست که قبل از خواب وقتی که کاملا از لحاظ فکری و جسمی ریلکس میشم پای راست یا طرف راست بدنم دچار پرش ناگهانی میشه، تعداد پرش ها کم و زیاد میشه!؟
    نظرتان چیست؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست گرامی نیاز به معاینه و بررسی دقیق دارد. توصیه میشود توسط متخصص مغز و اعصاب ویزیت شوید تا علت مشخص شود.

  45. سلام. من در موقعی هم که بیدار هستم حرکات لحظه ای و غیر ارادی در ناحیه ی انتهای پاها و دستها دارم که مدتیه تعدادش بیشتر شده. همیشه هم استرس دارم لطفا کمکم کنید وبگید مشکلم چیه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به بررسی بیشتر دارد و اگر در مواقع استرس این پرش ها ایجاد میشود بهتراست با یک روانپزشک و درکنار درمان دارویی با روانشناس جهت درمان مشاوره ای ورفتاری ملاقاتی داشته باشید.

  46. سلام خسته نباشید پسرم دوسالشه و تا الان دوبار تشنج بخاطر تب داشته.امروز صبح با بی قراری از خواب بیدار شد و وقتی میخوابه حس میکنه پرش کوتاه و تیک انگار تو بدنش داره گاهی رون پاش گاهی بالا تنه و این خیلی نگرانم کرده یعنی ممکنه علامت تشنج دوباره باشه؟تب الان نداره

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه امکان تشخیص به صورت اینترنتی وجود ندارد ولی بهتراست توسط فوق تخصص مغزو اعصاب کودک حتما مورد بررسی بالینی و طبی قرار گیرند.

  47. باسلام.
    من گاهی وقت که خوابیدم باپرش ناگهانی (مثل اینکه دارم از جای پایین می افتم )از خواب بیدار میشم و همون لحظه حس میکنم کلا بدنم میسوزه.بنظرتون دلیلش چیه.
    ممنونم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بدون بررسی امکان تشخیص نمی باشد و بهتراست از تست خواب جهت تشخیص بهتر استفاده کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مغز و اعصاب شریعتی تماس حاصل فرمائید.

    2. من دكتر نيستم اما نسبت به اين موضوع شما ميدونم كه در بعضي مواقع برگشت ناگهاني كاليد اختري هم باعث اين موضوع ميشه. 🙂

  48. سلام و خدا قوت
    مرد 42 ساله هستم اخیرا تو خواب تیک های عصبی خفیف دارم مثلا شروع به شمردن با انگشتام میکنم یا صداهای نامفهموم در میارم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، علائمی که گفتید در زمان خواب براتون اتفاق میفته یا قبل از خواب؟ اگر در خواب هست چطور متوجه میشوید این علائم رو؟مشکلتون رو کمی بیشتر توضیح بدید. ممنون

  49. سلام خسته نباشین ببخشید من ۲۷ سالمه شب ها بیشتر اوقات وقتی خواب هستم طرف راست بدنم تیک شدیدی میزنه میشه گفت تشنج و بعد از این ک از خواب میپرم همود طرف راستم بیحث میشه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، علت این تیک بدنی و اینکه بعد از خواب دچار بی حسی در آن ناحیه می شوید باید توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب تشخیص داده شود. در بعضی موارد ممکن است این علائم موقت و علت خاصی نداشته باشد ولی در بعضی موارد نشانه ای از این بیماری است. توصیه ما به شما مراجعه به خانم دکتر زهرا وهابی (متخصص مغز و اعصاب) است. میتوانید از طریق صفحه تماس با ما از همکاران بخواهید برایتان از این پزشک متخصص تایم ویزیت بگیرند.

  50. با سلام و خسته نباشید
    من تا مدتی پیش قرص ترامادول مصرف میکردم الانم 5روزه تو ترکم علایم بی خوابی و بدن دردو خودم می دونم ولی الان که مصرف نمیکنم بدنم از کمر به پایین در حالت ایستادن و و راه رفتن همه جور تیک میزنه حتی بعضی وقتا باعث میشه بیافتم لطفا بهم بگید دلیلش چیه دو سه تا دکتر مغزو اعصاب هم رفتم ولی جواب نگرفتم. ایا هیچ درمانی ندارد ؟؟

    1. فاطمه حسنی دپارتمان بررسی و ارجاع تخصصی

      در مورد اعتیاد می توانید از دکتر قاسم زاده،شیرالی یا اقا محمدی کمک بگیرید و در مورد تیک عصبی از دکتر دهقانی یا وهابی .با تشکر

  51. سلام و عرض خسته نباشید

    ضمن تشکر از مطالب خوبتون ، مسئله ای هست که میخواستم پاسخش رو جویا بشم
    همسر من هنگام خواب وقتی در حال دیدن کابوس هست بدنش شروع به لرزش شدید میکنه ( شبیه لرزشی که هنگام صرع اتفاق میوفته) و وقتی که بیدارش میکنم این لرزش متوقف میشه میخواست بدونم باید به دکتر مراجعه کنم یا چیز مهمی نیست؟

    با تشکر از زحمات شما

  52. با سلام. چند روز پیش به پشت دراز کشیده بودم ودر حال گوش دادن یک فایل مدیتیشن بودم که ناگهان قسمت کتف ها وگردن و سرم چند سانت با حالت پرش بلند شد. و این پرش ها ادامه پیدا کرد حدود نیم ساعت.چه مشکلی برای من پیش امده؟ ایا مدیتیشن را درست انجام ندادم که اینگونه شدم. یا مشکل جسمی دارم و باید به پزشک مراجعه کنم؟

    در ضمن حدود هشت ماه است که قرص contraveکه ترکیب بوپروپیون و نالتروکسان هست رو برای لاغری به تجویز پزشک مصرف میکنم.
    باتشکر

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه میکنم که به پزشک خود برای بررسی موارد جسمی خود مراجعه نمایید.برای کسب اطلاعات مفید در مورد مدیتیشن و داروهای ذکر شده میتوانید به مقالان سایت در این موارد مراجعه نمایید.

  53. با عرض سلام و ادب،
    چند سالی هستش که گاهی و قبل از اینکه به خواب برم،دست راست،یا پای راستم،ناخودآگاه در کسری از ثانیه و به یکباره پرت میشود،ضمن اینکه هیچ گرفتگی یا دردی هم حس نمی شود.به ندرت هم این اتفاق در خواب افتاده است.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به تست خواب دارید تا پرش ها دقیقا بررسی و ثبت گردد جهت کسب نوبت تست خواب با شعبه شریعتی واحد مغزو اعصاب تماس حاصل فرمائید.

  54. سلام خسته نباشی پسرم 19 سالشه زمانی که از خواب بیدارش میکنم سر ودست وپاهاش میلرزه این موضوع منرو خیلی نگران کرده به نظر شما چیکار کنم.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است که دقیقا بررسی شود در این خصوص بهتر است با متخصص مغزو اعصاب ملاقاتی داشته باشید.

  55. سلام من دیشب بخاطر فیلمی که خواهرم ازم گرفت متوجه شدم گه توی خواب پای چپم رو بالا نگه میدارم البته چون همیشه به شکم میخوابم حس میکنم اینجوری بیشتر شده.میگن که قبلا هم این بالا نگه داشتن پام رو دیدن.باید چیکار کنم ؟خیلی نگرانم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. نیاز به بررسی در حیطه خواب وجود دارد. در این زمینه خانم دکتر نیوشا محمدی به شما کمک می کنند. سپاس.

  56. سلام وعرض ادب.
    پسرم ازپنج سالگی درخواب عمیق دچارحرکاتی میشدکه دکترمتخصصش گفت تشنجه بعدارجاع دادش به فوق تخصص دکتربرزگرسپش ایشان مدت چندسال مداواش کردو فرموداصلا این اختلال خوابه وبه مرورکاربامازپین راقطع کنیدولی هرچه دارو راکم کردم بیشترشدوپیش متخصص دیگری بردم گفت دارو را ادامه میدیم این نوعی صرع است وهنوز در روز ۴وعده کاربامازپین مصرف میکندودووعده ارلپت چون وقتی دارو کم بودیه بارساعت نه شب تشنج گرفت که هنوز خواب نبود.
    شمارا به خدابا این تفاسیر نظرتون چیست؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      باسلام. نیاز به مصاحبه کامل وجود دارد. می توانید با تمامی مدارک پزشکی تان نزد آقای دکتر شاهرخی، فوق تخصص اعصاب کودک مراجعه فرمایید. سپاس.

  57. سلام من وقتی صبح از خواب بیدار میشم دست و پام میلرزه و بعد 5 دقیقه خوب میشم طوری که احساس میکنم تب و لرز دارم و معدام هم خوب کار نمیکنه و اسهال میگیرم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است تحت متخصص داخلی بررسی های دقیق طبی انجام شود.

  58. سلام همسرم شبها که میخوابه لزرش های سریع و کوتاه در حد ۳ ثانیه داره کل بدنش میلرزه
    یک یا دوسال پیشاین لرزشها کمتر بود الان بیشتر شده
    خودش میگه متوجه نمیشم
    ایا مشکل حادی داره
    چه دکتری بایدبره

  59. نیلوفر رضایی

    با عرض سلام همسرم 6ماهی هست که در پای راست دچار پرش های متوالی با فواصل یکسان و فقط در یک سوم اول طول خواب می باشد.
    و از درد در ناحیه زانو یک سالی هست که شکایت میکنن ولی دکتر ارتوپد تشخیص خاصی براش ندادن. ایا باید به پزشک مراجعه کنن؟ لطفا تخصص پزشک را در صورت مثبت بودن جواب بنده ، بفرمایید .
    با تشکر

  60. سلام من 20 سالمه و حدود 2 ماه است که کپسول چاقی فت فست استفاده میکنم”از لحاظ روحی خوبم مشکلی ندارم فقط 2ماه میشه که پا درد شدم زیاد نمیتونم وایسم یا بشینم و شبا وقت خواب پرش پا میگیرم خیلی شدید حتما حتما باید قرص استامینوفن بخورم خعلی رنج میبرم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم ازتون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای جناب دکتر باباخانی فوق تخصص درد در شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  61. سلام
    پسری 27 ساله هستم و اخیرا مشکل عصبی هم نداشتم
    اما 1 هفته ای میشود که سمت چپ صورتم در قسمت زیر چشم و گونه عضلاتم به صورت حرکات ریز شدیدا تکان میخورد و واقعا تحمل این موضوع برام سخت شده.
    خواهش میکنم راهنمایی کنید.
    تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای متخصص اعصاب وروان میتوانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  62. سلام.خسته نباشید.برادرم تقریبا تمام طول شب موقع خواب،بادستهاش صورتش رو لمس میکنه .خیلی نگرانش هستیم.یک مدت کوتاهی هم قرص متادون مصرف میکرده،وقتی فهمیدیم و خواستیم درمانش کنیم،به گفته خودش میگفت برای کمردردم میخوردم.چون خیلی زیادکمردردوگردن درد داشت.اماالان کنارگذاشته و میخواد بره باشگاه.ولی حرکات لمس صورتشو هنوز تو خواب داره.ممنون میشم راهنمایی کنین.خیلی متشکرم از جوابتون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. بهتر است یک متخصص اعصاب در زمینه اختلال خواب هم ایشان را بررسی کنند. خانم دکتر نیوشا محمدی در این زمینه به شما کمک می کنند. سپاس.

  63. سلام من دختری 16 ساله هستم ودوسال پیش فهمیدم که میوکلونیک دارم وپزشک متخصص برام والپروات سدیم تجویز کرد از دکتر پرسیدم تا کی باید قرص بخورم جواب درستی بهم نداد میشه شما بگید تا کی باید این دارو رو مصرف کرد؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی علائم و مدارک پزشکی امکان راهنمایی نمی باشد .

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. با واحد مغزواعصاب شعبه شریعتی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. سپاس

  64. سلام و خسته نباشید؛گاهی قبل از خواب وقتی دراز کشیدم پاهام به مقدار کمی به طرف دیگه پرت میشن و وقتی خواب هستم هم بدنم تکان بسیار زیادی میخورد؛میخواستم بدونم دلیلش چیه! یا لازمه به دکتر مراجعه کنم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست بررسی طبی دقیق تری انجام شود دراین خصو خانم دکتر وهابی و یا جناب دکتر دهقانی می توانند به شما کمک کنند.

  65. سلام یک سال هست که پاهام چه در هنگام خواب و چه در هنگام بیداری حرکت سریع و غیر ارادی دارند.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر نیوشا محمدی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  66. سلام. علی هستم 28 ساله. طبق گفته همسرم چندساله که شب وقتی که خوابم دستامو بالا نگه میدارم و با یکی از دستام اون دستمو نوازش میکنم البته دستام به هم برخورد نمیکنه( حالت نوازش داره) حدود 15 دقیقه پشت سر هم. بعضی مواقع هم چندین دقیقه پاهامو به زمین میزنم. خودم هیچ چیزی متوجه نمیشم. بعداز خواب احساس خستگی دارم

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه میکنم که پرسشنامه خواب که در سایت موجود است را پر نمایید تا بر اساس آن اقدامهای لازم توسط متخصصین محترم بیان شود.

  67. با سلام و خسته نباشید
    من خانومی 31 ساله هستم که سه ماهه مادر شدم در روز دوم تولد پسرم مشخص شد که بیماری قلبی داره و باید فورا عمل بشه در این مدت فشار عصبی زیادی رو متحمل شدم وقتی در روز کوچکترین ناراحتی داشته باشم موقع خواب وقتی که هنوز خوابم نبرده پرشای زیادی تو ناحیه بالاتنه دارم گاهی خیلی شدید و نزدیک بهم حتی یکبار آنچنان پشت سرهم که مثل تشنج بدنم بالا پایین میرفت برا حدود یک دقیقه

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      نیاز به بررسی وجود دارد که آیا علایم جسمی ذکر شده در شما حتی به میزان خفیف، قبل و یا حین بارداری بوده است یا نه و همچنین بررسی روانپزشکی از لحاظ اختلالات روان-تنی.برای این منظور میتوانید به خانم دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا آزادی مراجعه نمایید.

  68. با سلام
    انگشت شست دست راستم مدتی است که هر از چند گاهی به طور غیر ارادی لرزش و پرش داره، خیلی منو نگران کرده ، از انگشت شستم برای تایپ در گوشی موبایل(تلگزام و …) زیاد استفاده میکنم ، ممنون میشم کمکم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست به متخصص مغزو اعصاب جهت بررسی بیشتر علائم مراجعه کنید.

  69. سلام

    همسرم 41ساله هستند چند سالیه متوجه شدم در طول شب ایشان حرکات دست بصورت مکرر و تیک گونه دارند. گاهی مواقع این حرکات که بصورت ضربات مکرر کف دست به تخت با فاصله حدود پانزده ثانیه هستند بیشتر میشه بطوریکه مانع از خوابیدن من میشه. و بعضی شب ها این حرکات وجود نداره. در مواقعی که این حرکت وجود داره بعد از جابجا شدن (دنده به دنده شدن) حرکات دستشون چند دقیقه متوقف می شه و دوباره شروع میشه. ممکنه یک ساعت یا بیشتر این حرکت پیداکنه و بعد متوقف می شه. البته خودشون متوجه حرکاتشون نمیشن و بیاد هم نمیارن. لطف میکنین اگر بفرمایید ایا مساله نگران کننده است یا ایا دارو نیاز داره و اینکه چه کاری را بهتره انجام بدیم. سپاس

  70. درود..پسری 17 ساله ام که 1 سالی میشه که وقتی از خواب بیدار میشم میبینم که دست چپم خیلی بی حس شده و انقدر تکونش میدم یا خنکش میکنم تا نورمال بشه این مشکل رو یکی از پاهامم اتفاق افتاد..دیشب ساعت 3 ونیم صبح بود که بیدار شدم و یهو دیدم که دست چپم گرفته یکمی بی حس شده و خیلی کوتاه مدت داشت به طور غیر ارادی میلرزید..البته من یکمی در ناحیه ستون فقرات مشکل دارم و مشکلم این بود که هنگام درس خوندن قوز میکردم و یه حالت ارتروز مانندی هنگام تکان دادن عضلات پشتم داشتم..پارسال که دکتر رفتم برای مشکل اولم یعنی بی حس شدن دستم دکتر گفت که ورزش نمیکنی..ایا کسی میدونه که مشکل من چیه؟خوشحال میشم کمکم کنید

  71. با سلام من ادم خیلی عصبی هستم و با شروع جنگ در منطقه جنگی به دنیا امدم خواهر دوقلوم صرع داره خودم نزدیک دو سه ساله در حین خواب یکباره یک قسمت از بدنم تکان شدیدی میخوره جوری که بعضی وقت ها تمام بدنم تقریبا از زمین بلند میشه سابقه مصرف مواد مخدر نیز دارم سیگار هم میکشم گوشت قرمز هم زیاد میخورم میخواستم ببینم علتش چیست؟ ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بدون بررسی بالینی و طبی امکان تشخیص به صورت اینترنتی نمی باشد .

  72. با سلام و خسته نباشد.
    من اصولا و به طور کلی دختر بسیار احساساتی و حساس و دارای احساس مسئولیت اغلب بیش از اطرافیانم هستم حتی از سن ۹ سالگی. در حال حاضر ۲ح سال سن دارم. دو سال اخیر دچار مشکل با پدرم شدم(ایشون بسیار عصبی حساس و غیر قابل کنترل هستند) ۶ ماهه که مشکل بسیار حاد شده و این مشکل مستقیما مرتبط به من هست. پیش مشاور رفتم البته قبل از این ۶ ماه که البته مشاور و روانپزشک بودند. اشاره به مورد خاصی نکردند راجع به من اما معتقد بودند پدرم به شدت نیاز به پزشک دارند. ایشون هم حاضر به مراجعه نیستند.
    سالهاست که گاها و نه به صورت مرتب و روزانه به تجویز پزشک کلردیازپوکساید ۵ و گاهی ۱۰ مصرف می کنم.
    یک ماهه ی اخیر بسیار تحت فشار بودم بسیار گریه می کردم و الان ۲ روز هست که پرش عضلات دارم (مثل پرش پا در خواب) در بیداری نقاطی مثل پا و کتف و کمرم به یکباره می پرد. نگران آغاز بیماری هایی مثل ای ال اس و با ان اس هستم… می خواستم ببینم به نظر شما مشکل چه می تواند باشد؟ممنون

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      با توجه به مواردی که در صورت سوال در مورد شرح حال خود ذکر کردید، بروز علابم در شما با استرس یا ناراحتی روانی و اطرافیان بخصوص پدر مرتبط هست.با توجه به اینکه سابقه قبلی مراجعه به روانپزشک را دارید،توصیه میکنم که به روانپزشک خود برای بررسی مجدد مراجعه کنید.در صورت نیاز به مشاوره به کلینیک آزادی یا شریعتی مراجعه کنید.

  73. سلام
    45 سالمه و حدودا 8 ساله که فقط در هنگام به خواب رفتن نه در زمانی که به خواب کامل رفته باشم دچار پرش هایی در ناحیه گردن می شوم اوایل با شروع یک پرش و الان حدود سی تا چهل بار در هر دفعه فقط قبل از اینکه به خواب عمیق بروم دچار پرش هستم و جدیدا کتف سمت چپ هم اضافه شده در ضمن آرتروز گردن دارم و دچار دیسک مهره 4 و 5 کمر هم هستم مراجعه به متخصصین زیادی داشته ام و داروهای گوناگونی هم استفاده کرده ام ولی نتیجه ای تا به حال نگرفته ام لازم به توضیح است که بنده بسیار نگران این مشکل هستم به طوریکه احساس میکنم دچار افسردگی شده و بسیار ذهنم را درگیر خودش کرده است. لطفا مرا راهنمایی فرمایید. متشکرم .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      پرسشنامه خواب را به صورت آنلاین در سایت پاسخ داده تا مسیر درمان برای شما مشخص شود.

  74. سلام و خسته نباشید
    دخترم هنگام خواب مدام درحال تکان خوردنه انگار که ادم خواب ببینه از یه بلندی پرت میشه خودش اینطور میگه بینهایت نگران هستم که علت اینهمه تکان خوردن درخواب چی هستش ممنون میشم جواب بدید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      پرسشنامه خواب را به صورت آنلاین پاسخ داده تا بررسی بیشتر انجام شود.

    2. سلام من پسر27ساله ام از سن ١٧سالگی بهم این مشکل پیش اومده کل بدنمن لرزش داره میخام با دوستام یا حرکی حرف بزنم لبام میپرن تن تن میلرزن هرکی بخاد بام حرف بزنه میگن چرا میلرزی اون وخت دگ خیلی نا راحت میشم دگ نمیتونم حرف بزنم

      1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

        سلام
        در ابتدا جهت بررسی های کامل نیاز است توسط متخصص اعصاب وروان ویزیت داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *