هومیوپاتی یک شیوه درمانی موثر است؟ بررسی علمی اثربخشی هومئوپاتی

آیا هومیوپاتی یک شیوه درمانی شمرده می‌شود؟

 

سه سال پیش در یکسری بررسی‌ها (تحقیقات) وسیع و معتبر، به این پرسش که چه میزان هومیوپاتی اثربخش و کارآمد است، جواب داده شد.

بالاترین مرکز بررسی‌های درمانی استرالیا در گزارشش درج کرد «پس از گسترده‌ترین بررسی‌ها (تحقیقات) در تاریخ پزشکی میتوان گفت هومیوپاتی برای علاج هیچ بیماری اثربخش نیست»

پزشکان هومیوپاتی ادعا میکنند که دواهای آن‌ها دربردارنده (حاوی) «خاطره» داروها هستند و این‌قدر سست هستند که اثرات ناخواسته ندارند، ولی موجب التیام کلی فرد می‌شوند.

این ادعا چندین بار توسط بررسی‌های متعدد مردود شده و هیچ اثری از درمان توسط دواهای هومیوپاتی ثابت نشده است، ولی همواره از جانب مدعیان، از آن دفاع شده و بررسی‌ها (تحقیقات) را مکفی (کافی) نمیدانستند.

مرکز ملی بررسی‌ها (تحقیقات) دارویی و تندرستی (سلامت) استرالیا NHMRC در بااهمیت‌ترین بررسی‌ها (تحقیقات) خود با بررسی کامل بیشتر از دویست تحقیق انجام شده بر روی هومیوپاتی در دنیا اعلام کرد:

“بر اساس ارزیابی انجام شده در اثربخشی هومیوپاتی، هیچ نشانی از اثرگذاری (تاثیر) هومیوپاتی در هیچ بیماری به‌دست نیامد. کسانی که به منظور درمان هومیوپاتی را گزینش و انتخاب میکنند خطر بخطر افتادن سلامتی به علت عقب ‌افتادن پروسه مداوا حقیقی که اثرات قطعی آن چندین بار اثبات شده را به جان می‌خرند ”

جرایم پزشکی 

پروفسور پاول گلاسیو Paul Glasziou مدیر بررسی‌ها (تحقیقات) مرکز تندرستی (سلامت) استرالیا در اینمورد گفت:

” امیدوارم مانع فروش اینها در داروخانه‌ها شویم.

اشخاص بسیاری هستند که با توهم توطئه این برآیند را رد کرده و به کار خودشان ادامه می‌دهند، ولی اشخاص بسیاری هم هستند که عکس‌العمل شایسته‌ای نشان میدهند و از فرآورده‌های بی ‌اثر گران ‌قیمت دوری میکنند بررسی‌ها (تحقیقات) مشابهی در انگلستان سبب کاهش جدی فروش محصولات هومیوپاتی در این سرزمین و کشور شد که ما هم امیدواریم در استرالیا به برآیند مشابهی برسیم.

گرچه مدعیان ادعا خواهند کرد که تحقیقاتی وجود دارد که اثراتی از هومیوپاتی نشان میدهد، ولی هر بررسی ما نشان میدهد که آن بررسی‌ها (تحقیقات) شدیدأ از نظر آماری و روش تحقیق معیوب بوده و طراحی اشتباهی داشته‌اند و حتی نتوانسته‌اند ثابت کنند که قرص هومیوپاتی اثری مناسب‌تر از یک حبه قند دارد ”

دکتر کن هاروی Ken Harvey محقق دارویی، وکیل و کارشناس حقوق و تندرستی (سلامت) مشتریان می‌گوید:

” مراکز آموزشی خصوصی و جایگاهها (ی) غیرپزشکی هزاران دلار از دانشجویان و مردم برای برگزاری دوره‌های هومویپاتی و فروش این داروها دریافت می‌نمایند.

امیدوارم با بررسی‌ها (تحقیقات) گسترد‌ه‌ای که انجام شده، این حجم از تقاضا برای چیزی بی‌اثر اندک شود.

باید نهادهای ناظر بر فروش و آموزش، جلوی هرگونه برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های این‌چنینی را بگیرند و از پوشش بیمه برای هومیوپاتی یا هر درمان دیگری که اثرش ثابت نشده پرهیز کنند.

ما مشکلی ندارم چنانچه موسسات غیردولتی دوره‌های «دیدن آتیه در گوی شیشه‌ای» یا «فال‌گیری» یا «هومیوپاتی» برگزار کنند، به شرطی که مردم در این حد نادان باشند که برای آن پول پرداخت کنند، تصمیم خودشان است.

ولی اینکه این شیوه‌ها بافایده باشد و توسط تحقیقات مستقل و کافی و معتبر تایید شده باشد، داستان دیگری است 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «هومیوپاتی یک شیوه درمانی موثر است؟ بررسی علمی اثربخشی هومئوپاتی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *