دلایل ” درد در پشت چشم ” چیست؟ درمان |متخصص سردرد

دلیل ” درد در پشت چشم ” چیست؟ + مجراهای درمان

 

درد پشت چشم ، علل درد پشت چشم

«درد پشت چشم» به علت نقصان (کمبود) منیزیم، میگرن و خشک شدن چشم بوجود میآید که میتوان با تغییر سبک و شیوه زندگی از آن جلوگیری و آن را مداوا نمود.

درد در پشت چشم : علل و درمان

درد در پشت چشم بیشتر نشانی از یک مشکل بزرگ است به بیان متخصصان، دلیل درد چشم همواره مشخص نشده است.

درد می‌تواند شدید و تیز باشد، ولی میتواند کسل کننده نیز باشد.

نشانه‌های دیگر مرتبط به حس درد در پشت چشم شامل: تب، گریه کردن، قرمزی، بیحسی، دو بینی، سستی، حساسیت به اشعه نور، فشار سینوسی و حس درد در هر هنگامی که چشم را جنبش می‌دهید.

همانگونه که در بخش اول این بحث در تندرستی (سلامت) نمناک ذکر شد، درد در پشت چشم با احتمال فراوان یک مشکل جدی نیست، ولی دلیل با اهمیت است تا بتوان این مسأله را از بین بردن کرد.

درمان خانگی درد پشت چشم

علت‌های درد در پشت چشم و مجراهای درمانش

چه چیزی سبب درد در پشت چشم می‌شود؟ دلیل درد در پشت چشم چه می‌تواند باشد؟

سینوزیت از علت‌های درد پشت چشم:

سینوزیت یک ملتهب شدن حفره سینوسی است که سبب ایجاد فشار و درد در استخوان گونه یا چشم‌ها میشود. نشانه‌های دیگر سینوزیت ، شامل: ملال و خستگی، درد دندان ، تب، کیپ شدن بینی ، احساس سستی و حس درد در صورت علت‌های سینوزیت شامل عفونت تنفسی، سهندگ (آلرژی) زیست محیطی، یا سهندگ (آلرژی) غذایی یا آلرژی غذایی است.

درد در پشت چشم به علت مشکلات بینایی:

درد در پشت چشم گاهی وقتها به اختلالات دیداری (بینایی)، به مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم ارتباط می‌یابد.، سندروم پری بیوپسی سبب پیدایش آشفتگی در نزدیکی دید میشود و هم چنین میتواند درد در پشت چشم‌ها را ایجاد نماید.

درد در پشت چشم می‌تواند متعاقب از سعی مغز و چشم برای جبران مشکل از دید باشد؛ تمرکز و تمرکز شدید، میتواند منجر به درد در پشت چشم شود.

نشانگان چشم خشک یا خشک شدن چشم دلیلی برای درد پشت چشم:

نشانگان چشم خشک را با نام‌های نشانگان سیکا، کراتیت سیکا یا بسادگی فقط با چشمهای خشک می‌شناسند تصور میشود که بین ۱۷٪ تا ۳۰٪ از اشخاص در طی زندگی خود از نشانگان چشم خشک رنج میبرند.

زمانی که چالش چشم‌های خشک یکسره میشود، درد سر (سردرد) و حساسیت نور نیز رخ میدهد این درد سبب درد در پشت چشم میشود.

علت درد پشت چشم

علل و دلایل ایجاد درد در پشت کره چشم

اسکلریت از دلایل درد پشت چشم:

اسکلریت یک ملتهب شدن از درون اسکلرما است – پوشش دشوار لایه بیرونی چشم، این شرایط نیز به دلیل ایجاد دردی نامطلوب در پشت چشم و درد متعاقب از جنبش چشم است نشانه‌های دیگر شامل حساسیت نور و قرمزی است و میتواند بدون هیچگونه علتی ویژه (خاص) بوجود بیاید.

با وجود این، اسکلریت شاید از اسکلرودرمی، اختلال التهابی روده، لوپوس یا روماتوئید آرتریت آشکار و معلوم شود.

نوریت عصب بینایی: نوریت (التهاب عصب) بینایی دلیلی دیگر برای درد در پشت چشم

اپتیک نوریتیس (التهاب عصب بینایی) هنگامی است که عصب دید ملتهب شود.

عصب بینایی عصبی است که چشم و مغز را به هم متصل میکند به نوبه‌ی خود، این حالت بیشتر سبب درد در پشت چشم و یا جنبش چشم میشود تصور میشود که نوریت اپتیک منتهی به توسعه بیماری اسکلروز متعدد شود.

درد در پشت چشم به دلیل میگرن :

این دلیل میتواند باعث یک درد اندک در پشت چشم باشد؛ میگرن تنها ۶٪ از مبتلایان به درد سر (سردرد) را تحت اثر قرار میدهد، ولی خیلی شدید و دردآور است افراد مبتلا به میگرن بیشتر از درد در پشت چشم خود شکایت دارند.

درد سر (سردرد) میگرنی می‌تواند بوسیله بوی خاصی بوجود بیاید.، چیزی که سبب واکنش‌های حساسیتی، اضطراب و نگرانی و چشمک زدن نور در چشم میشود.

مبتلایان به میگرن بیشتر این مسأله را دست کم یکبار در ماه دارند.

میگرن چشمی و درد پشت چشم:

میگرن چشمی یک مشکل جدی و نادر است که از هر ۲۰۰ نفر که از میگرن رنج میبرند، ۱ نفر به این دشواری نیز گرفتار است، این یک درد مشترک در پشت چشم است که غالبا فقط یک چشم را درگیر مینماید.

این اختلال هم چنین میگرن شبکیه نیز نامیده میشود برای این شرایط بی درنگ لازم است به دکتر مراجعه کنید و امکان دارد نشانه تومور باشد.

درد در پشت چشم بدلیل وجود میگرن

اثرگذاری (تاثیر) سردردهای خوشه‌ای روی درد پشت چشم:

یک درد سر (سردرد) خوشه یک نوع درد سر درد ناک است، حتی سبب میشود در اواسط شب با درد زیاد در پشت چشم هوشیار شوید.

دوره‌های مکرر درد سر (سردرد) خوشه برای مدت چندین هفته تا چند ماه ناپدید می‌شوند و بعدا مجدد ظاهر می‌شوند.

درد سر (سردرد) خوشه‌ای متعاقب از انتشار هیستامین و یا سروتونین غیرمنتظره است، نشانه‌های دیگرش شامل قرمزی چشم ‌ها، اشک آمدن، کیپ شدن بینی و ت ورم چشم است.

آنوریسم از دلایل درد پشت چشم:

آنوریسم مغزی یکی دیگر از علت‌های محتمل درد در پشت چشم چپ است، آنوریسم زمانی اتفاق میوفتد که دیواره شریان یا عروق خونی مغز سست باشد در نهایت امکان دارد خونریزی یا سکته (انسداد یا خونریزی) عروق مغزی اتفاق بیافتد چندبار سکته هموراژیک و خونریزی‌های سوباراونوئیدی سبب درد در پشت چشم چپ و درد سر (سردرد) میشود.

درد در پشت چشم به علت پاپیلوادما:

ادم پاپی (پاپیل ادما) وضعیتی است که سبب ایجاد تورم دیسک نوری متعاقب از زیادی فشار درون جمجمه میشود.

نیز امکان دارد از ملتهب شدن، خونریزی‌ها و بدخیمی‌های مغز (تومور مغزی) بوجود بیاید..

تورم به مدت چند ساعت و حتی چند هفته زمان میبرد.

بارها سرفه و عطسه کردن شرایط را وخیم‌تر میکند، ولی دراز کشیدن نشانه‌های را التیام میبخشد نشانه‌های ادم پاپی (پاپیل ادما) عبارت اند از؛ درد سر (سردرد)، دید دوگانه یا تار، و درد در پشت چشم

گلوکوم از علت‌های درد پشت چشم:

درد در پشت چشم هم چنین میتواند توسط گلوکوم بوجود بیاید. این شرایط به عنوان کاهش دید متعاقب از زیادی فشار درون چشم شناخته شده است درد زمانی این بررسی‌ها فشار یکی از چشم‌ها بوجود بیاید. و نهایتا سبب زیان میشود.

نشانه‌های دیگر گلوکوم عبارت اند از؛ تار دیدن، دلاشوب (تهوع)، استفراغ (هراش)، درد سر (سردرد) اندک، پلک‌های متورم، اشک ریختن چشم و فقدان تدریجی دید محیطی کمبود‌های غذایی، مرض قند (دیابت) ، هایپرتنشن (بالا بودن فشارخون) و برخی از دواهای تجویزی علت‌های محتمل گلوکوم هستند.

درد شدید پشت چشم

بررسی دلایل مختلف درد در پشت چشم

چگونگی درمان درد در پشت چشم

درمان درد در پشت چشم با اهمیت است. درمان درد در پشت چشم به دلیل آن وابسته است به عنوان نمونه، دواهای تسکین دهنده درد مانند «ایبوپروفن» می‌تواند به آرام کردن درد در پشت سر چشم یاری رساند از سمت دیگر، پای خود را در آب داغ بگذارید و هم چنین دست‌های خود را در آب خنک بگذارید اینکار می‌تواند کمکی برای درد پشت چشم‌ها مرتبط به درد سر (سردرد) باشد.

درمان‌های طبیعی دیگر درد در پشت چشم، شامل:

۱ ا ۵-HTP برای درد پشت چشم:

بررسی‌های چندگانه ۵-htp نشان داده است که ۵- (۵-hpp) میتواند از طریق افزایش میزان سروتونین و اندورفین از فشار و درد سر (سردرد) میگرن جلوگیری و آن را درمان کند.

۵-HTP یک مسکن طبیعیست که بر جریان خون در عروق خونی مغزی اثر می‌گذارد.

در یکی از بزرگترین بررسی‌های دوکوره درباره ۵-HTP برای درد سر (سردرد) میگرنیانتشار یافته در گاهنامه اروپایی مغزواعصاب در سال ۱۹۸۶، ۱۲۴ فرد بیمار ۵-HTP و دواهای میگرنی اخذ کردند، برای شش ماه درمان مرور درد سر (سردرد) ۵۰٪ کاهش یافت، در حالیکه ۷۱٪ بیماران نشانه‌های التیام و بهبود درد سر (سردرد) میگرنی را اخذ کردند.

 کوکیوتن برای علاج درد پشت چشم:

تجویز گهگاهی کوآنزیم کوکیوتن (Co Q۱۰) در مبتلایان به درد سر (سردرد) میگرنی مرسوم است. کوکیوتن (Q۱۰) می‌تواند مانع و سبب کاستن از درد پشت چشم‌ در میگرن شود

بررسی‌های مشخص کرده اند که کوکیوتن (Q۱۰) برای درمان درد سر (سردرد) نیز پسندیده است.

در یک مطالعه‌ی تصادفی، متقاطع، دو سو کوری و کنترل شده با پلاسبو که در مجله‌ی Cephalalgia در سال ۲۰۱۱ انتشار یافت، نشان داده شد که Coq۱۰ سبب کاهش شدت درد سر (سردرد) در ۱۲۰ فرد بیمار شد.

۳ درد در پشت چشم با استعمال منیزیم:

نقصان (کمبود) منیزیم در گرفتاران به میگرن وجود دارد.

به نوبه‌ی خود، منیزیم به بهتر شدن درد در پشت چشم‌ها که مرتبط به گلوکوم و درد سر (سردرد) میگرنی است، میشود در گلوکوم، منیزیم دیواره‌های عروق خونی را پاک میکند و گردش خون را به چشم‌ها بهتر می‌کند.

بررسی‌های گوناگونی مشخص کرده اند که منیزیم می‌تواند به طور موثری درد سر (سردرد) میگرنی را درمان کند و از سردردهای تنشی ممانعت نماید در حالتی که اسهال از مکمل منیزیم اتفاق بیوفتد، دوز منیزیم باید کاسته شود.

منیزیم برای چشم

منیزیم برای علاج و ممانعت از درد در پشت چشم

چهار تشخیص و از میان بردن سهندگ (آلرژی) غذایی / فقدان تحمل:

تنش و درد سر (سردرد) میگرنی بطور معمول به دلیل سهندگ (آلرژی) غذایی و تحمل نکردن آن است. شواهد دانشورانه (علمی) نشان داده است که تشخیص و حذف مواد خوراکی غیر قابل شکیبایی (تحمل) یا آلرژیک زا سبب میشود نشانه‌های میگرن و درد سر (سردرد) مانند درد در پشت چشم‌ها را بکاهد یا از بین ببرند.

تست کردن مواد سهندگ (آلرژی) زا و تحمل نکردن غذایی، شامل آنزیم ایزوآرژانتین (الیزا)، یک تست زیست سنجی، یک آزمون ارزیابی اضطراب و نگرانی مریدین، یک تجزیه زیستی با آزمون زیست نیرو (انرژی) و یک سبک (رژیم) حذف مواد خوراکی است.

پنج سبک (رژیم) اندک گلیسمی برای علاج درد پشت چشم:

افت قند خون عامل با اهمیتی برای درد سر (سردرد) میگرنی است، قند موجود در خون پایین، غالبا به وسیله یک سبک (رژیم) خوراکی شامل کربوهیدرات بالا و گلیسمی مانند نان و سرلاک‌های شیرین ایجاد میشود خوردن خوراکی‌های اندک گلیسمی منتهی به اعتدال میزان قند موجود در خون میشود که رخ دادن میگرن را تقلیل میدهد.

خوراکی‌های اندک گلیسمی شامل سبزیجاتی مانند:

  • کلم
  • گل کلم
  • چایی سبز
  • خیار
  • بروکلی
  • آووکادو
  • مارچوبه
  • بوک چوی، کرفس ، و برگ‌های چغندر

شش درمان درد در پشت چشم با طب سوزنی و طب فشاری:

در یک نظرسنجی سیستماتیک که در پایگاه داده کو کراتین بررسیهای سیستماتیک در سال ۲۰۰۹ انتشار یافته، شواهد نشان داده است که طب سوزنی برای سردردهای میگرنی بافایده است.

نقطه‌های طب فشاری میتواند به کاستن درد در پشت چشم‌ها مرتبط به درد سر (سردرد)، سینوزیت و گلوکوم یاری رساند.

به طور ویژه (خاص)، شکم ۳ (st۳) سبب کاستن از فشار روی چشم‌های در ارتباط با گلوکوم میشود.

آبدان (مثانه) دو (b۲) هم برای چشم‌های خسته و دردآور در ارتباط با درد سینوس و درد سر (سردرد) بافایده است.

خستگی مفرط

درمان درد در پشت چشم از مسیر طب سوزنی

۷ درمان درد در پشت چشم با فعالیت بدنی (ورزش) و یوگا:

فعالیت بدنی (ورزش) و یوگا می‌تواند به درمان بیماریهای در ارتباط با درد پشت چشم‌ها، به مانند درد سر (سردرد) و سینوزیت یاری رساند پوزیشن هایی که به مبتلایان به درد سر (سردرد) کمک میکنند، شامل: پوزیشن دلفینی، پل، انگشت بزرگ پا، صورت سگ پایین، بکارگیری ظرف شستشوی بینی نیز میتواند درد در پشت چشم‌های مرتبط به سینوزیت یاری رساند.

ظرف شستشوی بینی یک ظرف سرامیکی است که گذرگاه بینی را شستشو می‌دهد و این شیء در تمرینات یوگا قدیمی استفاده میشود.

پوزیشن شتر، پوزیش تمام اندام‌ها، پوزیشن کبرا، پوزیشن صورت گاو، تمام این‌ها برای مشکل سینوزیت با فایده اند

یوگا هم چنین میتواند به کاستن اضطراب و نگرانی که سبب درد سر (سردرد) است، یاری رساند.

چه وقتی برای درد چشم لازم است به دکتر مراجعه کرد:

چه وقتی وقت شایسته‌ای است که به دکتر مراجعه نمایید و تحت مداوا دارویی برای درد در پشت چشم هایتان قرار بگیرید: هنگامی که درد چشم رخ میدهد، زمان شایسته‌ای است که به دکتر مراجعه نمایید و چنانچه هم چنین دارای یک دستگاه ایمنی سست هستید، از لنزهای تماسی استفاده میکنید، یا درد بعد از ۳ روز پس از دارو، نامطلوب‌تر شده است.

ضمنا چنانچه گرفتار نشانه‌های زیر شدید، بی درنگ با پزشک معالج خود مشاوره کنید:

  • هاله‌ای را در اطراف چراغ می‌بینید.
  • درد در پشت چشم خیلی شدید است.
  • شما به طور غیرمنتظره دشواری و مشکلی در وضوح دید دارید.
  • چشم شما بسیار دردآور است، چنانچه لمس شود.
  • به نظر میاد که چشم بیرون زده است.
  • جنبش چشم سخت است.
  • درد چشم با استفراغ (هراش) یا درد شکمی همگام است.
  • درد چشم متعاقب از یک ترکیب شیمیایی یا یک جسم خارجی است.

علائم درد پشت چشم

نشانه‌های اضطراب انگیز درد در پشت چشم

چطور میتوان از درد چشم جلوگیری کرد؟! مجراهای دیگری برای علاج درد در پشت چشم چیست؟

به یاد داشته باشید که یک روش زندگی تندرست برای پیشگیری و درمان درد در پشت چشم‌ها با اهمیت است، علی الخصوص زمانی که درد سر (سردرد) علتش باشد یک روش زندگی تندرست، شامل؛ استراحت مکفی (کافی) و خوردن میزان فرآوانی سبزی و بقیه موارد غذایی میشود این، کار خوبیست که میزان زیادی آب بیاشامید، و از خوراکی‌های فرآوری شده، کشیدن سیگار و الکل پرهیز کنید.

روش دیگر به منظور جلوگیری از درد در پشت چشم می‌تواند استفاده محافظ چشم مناسب باشد، زمانی که دلیل درد در پشت چشم مرتبط به دید است. در این قسمت از تندرستی (سلامت) نمناک از بعضی مجراهای دیگر برای درد در پشت چشم می‌توانید جلوگیری کنید:

  • قطعا لنزهای تماسی را بطور مرتب و بطور کامل تمیز نگه دارید.
  • هم چنین، عینک خود را هر زمان که میتوانید به چشمانتان بگذارید.تماس‌ها نیز نبایستی طولانی‌تر از میزان مورد نظر باشند.
  • مواد کیمیایی (شیمیایی) همواره باید از جسم شما دور شوند مواد کیمیایی (شیمیایی)، شامل؛ اسپری کنترل آفات، مواد پاک کننده و پاک کننده‌های خانگی است.

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *