فیزیوتراپی گردن و شانه | هزینه فیزیوتراپی گردن

فیزیوتراپی گردن و شانه

فیزیوتراپی گردن و شانه

سبک زندگی انسان ها امروزه به نحوی شده است که بیشتر در حالت نشسته قرار دادند و افراد ناچارند که برای مدت زمان زیادی نشسته و مشغول کار باشند.هم چنین ابزارهای الکترونیکی به سرعت یکی از بخش های مهم زندگی مدرن شده اند و به همین خاطر گردن درد به طرز قابل توجهی در میان اقشار مختلف جامعه افزایش پیدا کرده است.گردن درد یک اختلال استخوانی عضلانی است که می تواند به شکل های متعددی بروز پیدا کند.

در غالب مواقع گردن درد تنها در همان ناحیه گردن باقی می ماند اما امکان دارد که گسترش پیدا کرده و به شانه و بازوها نیز سرایت کند.

فیزیوتراپی گردن و شانه
فیزیوتراپی گردن و شانه

گردن درد حتی ممکن است با سردرد و کاهش محدوده ی حرکتی نیز مرتبط باشد.معمولا به ندرت پیش می آید که گردن درد به خاطر علت های جدی تر و خطرناک تری باشد.

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر مفتخر است که کلیه خدمات فیزیوتراپی گردن و شانه را به کلیه مراجعین عزیز ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

در مرکز شایگان مهر در ابتدا علائم گردن درد را شناسانایی کرده و سپس فیزیوتراپیست برنامه ی درمانی مشخصی را برای بیمار تنظیم خواهد کرد.برای ما بسیار مهم است که درد بیماران به درستی مدیریت شده و بهترین نتیجه ممکن را حاصل نمایند

دلایل جدی تر و خطرناک تر گردن درد

در صورتی که گردن درد مداوم و به تدریج بدتر شد یا این که علائم بیشتری داشت ، ممکن است به خاطر دلایل جدی تر و خطرناک تری بوده باشد .در ادامه به برخی از این علائم اشاره می کنیم :

  • عدم هماهنگی
  • مشکلات راه رفتن
  • از دست دادن کنترل مثانه و روده
  • دمای بسیار بالای بدن( تب )
  • کاهش وزن غیرقابل توضیح

در صورتی که اخیرا دچار یک آسیب جدی شده اید، احتمال این که گردن درد شما به خاطر مشکلات وخیم تری باشد، بیشتر می شود.به عنوان مثال ، در صورتی که اخیرا تصادف رانندگی داشته اید یا این که از جایی سقوط کرده اید یا این که سابقه ابتلا به سرطان یا دیگر عارضه هایی که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند، داشته اید.

در صورتی که در این باره نگرانید ، می توانید با پزشک خود ملاقات کنید

چه انتظاری باید از فیزیوتراپی داشت

در مرکز شایگان مهر ،ما در ابتدا با یک ارزیابی اولیه و کلی ، کار درمانی را آغاز می کنیم و بررسی خواهیم کرد که مشکل تا چه حد گسترش پیدا کرده است و سپس تشخیص اولیه را به بیماران اعلام می کنیم.راه درمانی بیمار بر اساس اطلاعات به دست آمده از ارزیابی اولیه، مشخص خواهد شد.

درمان فیزیوتراپی ممکن است به شکل های متفاوتی انجام شود و این مسئله به انتخاب فیزیوتراپیست شما بستگی خواهد داشت. این راه های درمانی شامل درمان های دستی و طب سوزنی و بیشتر از همه ، انجام تمرینات و ورزش هایی خواهد بود که فیزیوتراپیست به شما آموزش می دهد تا از این طریق درد و ناراحتی های گردن و شانه را کنترل و مدیریت کنید.

رایج ترین مشکلات و عارضه های گردن که در مرکز شایگان مهر درمان می شوند شامل موارد زیر است :

گردن پیچ خورده یا قفل شده

برخی از افراد صبح که از خواب بیدار می شوند متوجه خواهند شد که گردنشان به یک سمت پیچ خورده و در همان پوزیشن قفل شده است.این عارضه به نام “کجی گردن ” شناخته شده و به خاطر آسیب رسیدن به عضلات گردن بروز پیدا می کند

علت اصلی کجی گردن شناخته شده نیست اما می تواند به خاطر ژست های بد به هنگام خوابیدن؛ عدم حمایت از گردن به هنگام دراز کشیدن یا این که حمل اجسام سنگین باشد.(به عنوان مثال انداختن کیف های سنگین روی یک شانه )

ممکن است یک هفته طول بکشد تا کجی گردن بهتر شود اما این عارضه معمولا 24 الی 48 ساعت بعد بهبود پیدا می کند. اما در صورتی که این عارضه مداوم و به تدریج بدتر شد بهتر است که قرار ملاقاتی با فیزیوتراپیست تنظیم کنید.

فیزیوتراپی گردن و شانه
فیزیوتراپی گردن و شانه

پارگی در ناحیه گردن

برخی مواقعی ممکن است گردن درد شما به خاطر پارگی و پیچ خوردگی در اسخوان ها و مفاصل گردنتان باشد.این یک نوع آتروز است که در گردن رخ می دهد

این آرتروز معمولا با بالا رفتن سن به طور طبیعی رخ خواهد داد.البته همیشه منجر به بروز علائم نمی شود گرچه در برخی افراد تغییرات استخوانی می تواند منجر به خشکی گردن شود.

عصب های اطراف نیز می توانند در اثر فشار ،دچار مشکل شوند و در نتیجه موجب سرایت درد به بازوها نیز گردند.ممکن است همچنین دچار بی حسی و سوزن سوزن شدن نیز شوید.

بیشتر این موارد با فیزیوتراپی قابل درمان است.کافیست که برای چندین هفته تمریناتی که فیزیوتراپیست به شما می دهد را انجام دهید تا به تدریج درد ناشی از این عارضه برطرف شود.

فیزیوتراپی گردن چجوریه

در صورتی که گردن درد شما بر روی فعالیت های روزمره تان اثر گذاشته است بهتر است در وهله اول از پزشک خود بخواهید که شما را به یک فیزیوتراپیست معرفی کند.

فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کرده تا درد را کنترل کنید و علاوه بر این قدرت و انعطاف عضلات خود را نیز بیشتر کنید.

فیزیوتراپیست می تواند درمان های مختلفی را برایتان تدارک ببیند.هم چنین وی کمک خواهد کرد که مشکل خودتان را درک کرده و به این ترتیب شما را به فعالیت های عادی روزمره تان برگرداند.

 ورزش های ساده برای رفع گردن درد

کج کردن گردن

 سر خود را پایین آورده و چانه تان را روی سینه ها استراحت دهید

به آرامی عضلات گردن خود را سفت کرده و برای 5 ثانیه نگه دارید

به پوزیشن اولیه برگشته و این حرکت را 5 بار تکرار کنید

فیزیوتراپی گردن و شانه
فیزیوتراپی گردن و شانه

کج کردن گردن ( از کناره گردن)

سر خود را به سمت شانه کج کنید

به آرامی عضلات گردن را سفت کرده و به مدت 5 ثانیه این پوزیشن را نگه دارید

سر خود را به وسط بدن برگردانید و همین حرکت را با طرف مقابل بدن(شانه ی مخالف) تکرار کنید

برای هر طرف بدن این حرکت را 5 بار تکرار کنید.

فیزیوتراپی گردن و شانه
فیزیوتراپی گردن و شانه

چرخاندن گردن

سر خود را به یک سمت بچرخانید،چانه ها را به همان ارتفاع نگه داشته و در یک محدوده حرکتی کوتاه تکان دهید

به آرامی عضلات گردن را سفت کردن و این پوزیشن را 5 ثانیه نگه دارید

سر خود را به وسط بدن بازگردانده و همین حرکت را برای طرف دیگر بدن نیز تکرار کنید.

برای هر طرف بدن 5 بار این حرکت را انجام بدهید

فیزیوتراپی گردن و شانه
فیزیوتراپی گردن و شانه

فیزیوتراپی گردن در منزل

مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر افتخار دارد که کلیه خدمات فیزیوتراپی را در منزل بیماران نیز ارائه کند. شما می توانید با این مرکز تماس گرفته (تماس با ما) و درخواست فیزیوتراپی در منزل را داشته باشید. در اسرع وقت بهترین متخصصین ما به منزل شما مراجعه کرده و خدمات خود را ارائه خواهند داد.

هزینه فیزیوتراپی گردن

مرکز شایگان مهر بهترین تعرفه های قیمت را به بیماران عزیز ارائه می کند. در نظر داشته باشید که مهم ترین مزیت این مرکز این است که پیش از تشخیص درست اولیه ؛ هیچ گونه قیمتی به بیمار نخواهد داد و پس از تعیین قیمت نیز می توانید اطمینان داشته باشید که در طول جلسات درمانی ، هزینه های شما هیچ تغییری نخواهند کرد.

مترجم و محقق : ندا ناصری


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «فیزیوتراپی گردن و شانه | هزینه فیزیوتراپی گردن»

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      لطفا با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *