درمان گردن درد | فیزیوتراپی گردن | درمان آتروز گردن

درمان گردن درد

درمان گردن درد

گردن درد عارضه ای جدی و خطرناک است که می تواند منجر به این شود که توانایی ما برای انجام امور روزمره مان کاهش پیدا کند.می تواند منجر به کاهش محدوده ی حرکتی گردن شده و هم چنین منبع درد شانه، بازو و دست ها شود.

درمان گردن درد
درمان گردن درد

در ابتدا باید چه کاری انجام داد؟

در صورتی که گردن درد دارید؛ وحشت نکنید.معمولا گردن درد پس از چند روز از بین می رود و در بیشتر مواقع به مدت 4 الی 6 هفته کاهش پیدا می کند.وقتی که درد حمله می کند،تمرینات ملایم گردن می تواند مفید باشد و یا این که می توانید برای کنترل علائم این عارضه از کمپرس یخ و اب داغ استفاده کنید.

در صورتی که علائم آن ادامه پیدا کرد ،می توانید در وهله اول به یک پزشک مراجعه کرده و دارو تهیه کنید و پس از آن توصیه اکید می کنیم که به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید

مرکز شایگان مهر افتخار دارد که کلیه خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی را به شماعزیزان ارائه کند. شما می توایند جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید

چه انتظاری می توان از فیزیوتراپی داشت

ارزیابی و آزمایش

در صورتی که گردن درد یا بازو دردی دارید که به خاطر گردنتان است ،ممکن است پزشکتان شما را به یک فیزیوتراپیست ارجاع دهد.وقتی که قرار ملاقاتی با یک متخصص و پزشک فیزیوتراپی تنظیم می کنید سوالاتی را آماده کنید که از وی بپرسید و به این ترتیب می توان متوجه شد که چه انتظاراتی باید از فیزیوتراپی خود داشته باشید.

درمان گردن درد
درمان گردن درد

اولین جلسه فیزیوتراپی شما شامل این خواهد بود که فیزیوتراپیست به دقت شما را معاینه کرده و اطلاعاتی را درباره ماهیت مشکل شما جمع آوری خواهد کرد.در طول این معاینه؛مسائل زیر بررسی خواهند شد :

  • محدوده حرکتی : که به این نکته اشاره دارد که گردن شما تا چه حد می تواند در جهات مختلف حرکت کند.علاوه بر این فیزیوتراپیست شما به کیفیت این حرکت ها نیز دقت خواهد داشت.
  • قدرت: در صورتی که احساس بازو درد دارید که ناشی از گردن درد شماست، احتمالا دچار ضعف در مجموعه ای از عضلات بازویتان شوید.ممکن است فیزیوتراپیست شما ماهیت این ضعف را بررسی و اندازه گیری کند.
  • معاینه دستی : معاینه دستی به وقتی گفته می شود که فیزیوتراپیست برای تشخیص گرفتگی و تنگی عضلات ،با دستش بدن شما را لمس کرده و فشار می دهد.هم چنین ممکن است وی ستون فقرات شما را فشار دهد تا میزان قدرت آن را بسنجد.
  • ژست های قرارگیری : فیزیوتراپیست ژست های قرار گیری شما را بررسی خواهد کرد تا متوجه شود که ایا پوزیشن ایستادن شما ؛علت گردن درد است یا خیر!!فیزیوتراپیست پوزیشن استراحت کردن شما را می سنجد و سپس باید پوزیشن و ژست درستی بگیرید تا مشخص شود که آیا اصلاح ژست ایستادن و استراحت شما می تواند در کاهش و بهبود علائم گردن درد تاثیری داشته باشد یا خیر!!
  • توانایی عملکرد صحیح : در صورتی که گردن درد دارید ،ممکن است فیزیوتراپیست شما سوالاتی درباره کارهایی که نمی توانید به خاطر درد انجام دهید بپرسد.هم چنین احتمالا از شما درخواست خواهد کرد که کارهایی را انجام دهید تا توانایی عملکرد شما را بسنجد.

پس از این که فیزیوتراپیست اطلاعاتی را درباره عارضه و مشکل شما جمع آوری کرد، به کمک خودتان، برنامه ای را تنظیم می کند تا از طریق آن بتوانید به تدریج گردن درد خود را کاهش داده و سپس به طور کلی آن را برطرف کنید.

درمان گردن درد
درمان گردن درد

فیزیوتراپیست به نحوی با شما کار خواهد کرد تا گردن درد خود را تسکین داده و به طور کلی درمان کنید.هم چنین باید از فیزیوتراپیست خود بخواهید که دستورالعمل هایی به شما بدهد تا از حملات گردن درد در آینده مصون بمانید.

فیزیوتراپی گردن چجوریه

در ادامه تصمیم داریم به روش هایی که فیزیوتراپیست برای تسکین گردن درد به شما توصیه می کند اشاره کنیم اما باید در نظر داشت که موارد زیر تمام چیزی نیست که فیزیوتراپیست برای شما به کار خواهد برد.با ما همراه باشید.

  • تمرین و ورزش : تحقیقات بسیاری نشان داده است که ورزش و تمرین می تواند ابزار اصلی شما در برابر گردن درد باشد.فیزیوتراپیست شما ممکن است تمرینات خاصی را توصیه کرده و به این طریق محدوده حرکتی گردن را بهبود بخشیده و درد را تسکین دهد.ممکن است تمرینات قدرتی نیز برای شما توصیه شود در صورتی که در حین معاینه مشخص شد که به ضعف عضلانی نیز مبتلا شده اید
  • انقباض : گاهی ممکن است از انقباض گردن نیز در جلسات فیزیوتراپی استفاده شود یا این که این مسئله به خاطر تجویز پزشک متخصص ارتوپد یا جراح ارتوپد شما باشد تا به این وسیله درد گردن را درمان کرد.از انقباض برای این استفاده می شود تا سطح مفاصل در گردن را از یکدیگر جدا کرد چرا که در صورتی که آرتروز گردن دارید این کار مفید و موثر باشد.در صورتی که دیسک گردن دارید ، ممکن است این کار موجب شود که عصب های ملتهب شما اندکی فضا پیدا کرده و به این ترتیب درد کاهش پیدا می کند.
  • اصلاح ژست و پوزیشن : در صورتی که ژست ایستادن و قرار گیری شما اشتباه بوده و دلیل اصلی گردن درد شماست، احتمالا پزشکتان به گونه ای با شما تمرین خواهد کرد تا نحوه قرار گیری خود را اصلاح کنید.
  • ماساژ : اگر تنگی و گرفتگی عضلات شما دلیل گردن دردتان بوده است ، ممکن است فیزیوتراپیست شما از تکنیک های ماساژ درمانی برای کاهش التهاب و درد این عضلات شود
  • گزینه های درمانی مختلف:  گاهی اوقات روش های درمانی ای مانند اولتراساند یا TENS برای کمک به درمان گردن درد استفاده می شود. این درمان ها ممکن است به طور موقت احساس خوبی داشته باشند، اما به یاد داشته باشید که باید در روند توانبخشی گردن خود، عضوی فعال و اکتیو باشید .
  • درمان کمپرس یخ و آب داه نیز می تواند برای تسکین عضلات و کاهش التهاب به کار رود.دوباره باید ذکر کنیم که درمان های انفعالی ممکن است احساس خوبی داشته باشند اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نباید جایگزین روش هایی مثل فیزیوتراپی و درمان های علمی شود

فیزیوتراپی گردن در منزل

مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر افتخار دارد که کلیه خدمات فیزیوتراپی گردن را نه تنها در مطب ؛بلکه در منزل بیمار نیز ارائه دهد. شما می توانید به سادگی با این مجموعه تماس گرفته و درخواست یکی از متخصصین فیزیوتراپیست را داشته باشید.این مرکز در اسرع وقت؛ بهترین متخصصین خود را به منزل شما ارسال خواهند کرد

درمان گردن درد
درمان گردن درد

هزینه فیزیوتراپی گردن

هزینه ی فیزیوتراپی به تعداد جلسات درمانی و متدی که برای شما انتخاب می شود ،خواهد داشت. اما در این مرکز ،در ابتدای شروع جلسات درمانی، همه چیز صادقانه با بیمار در میان گذاشته می شود و تصمین وجود دارد که در ادامه این قیمت ها افزایش پیدا نخواهد کرد.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *