دانستنی هایی درباره کمک آنزیم کیو 10 (Q 10)

موارد مصرف ماده کوانزیم کیو 10
موارد مصرف ماده کوانزیم کیو 10

روش مصرف

بیماری های مربوط به کودکان: مکمل کمک آنزیم کیو 10 نباید برای درمان بچه های زیر 18 سال مگر تحت نظارت پزشک مورد تجویز شود.

بزرگسالان (افراد 19 سال به بالا): میزان دوز توصیه شده مکمل کمک آنزیم کیو 10 در حدود 200 تا 300 میلی گرم در روز است. کپسول های ژلاتینی نرم  حاوی کوآنزیم بهتر و راحت تر جذب بدن میشوند.  مصرف میزان دوز بالاتری از از دارو برای شرایط خاص توصیه می شود.

کمک آنزیم کیو 10 محلول در چربی است، بنابراین باید همراه با غذایی مصرف شود که دارای مقادیری از چربی ست تا بدن بتواند سریع تر و راحت تر آن را جذب کند.

توصیه های پزشکی

توصیه های پزشکی
توصیه های پزشکی

 بعلت اثرات جانبی احتمالی و واکنش پذیری کوانزیم یا داروهای دیگر، باید از مکمل های غذایی با تجویز متخصص تغذیه و پزشک مخصوص استفاده شود.

به طور کلی این طور به نظر می رسد که مصرف کوآنزیم کیو 10 هیچگونه عوارض جانبی جز درد های معده گاه به گاه، نداشته باشد. اما هنوز مطالعاتی بر روی اثر کوانزیم در دروان بارداری  شیردهی صورت نگرفته است.

گاهی اوقات، مصرف کوانزیم موجب کاهش قند خون در بیماران دیابتی میشود که البته مصرف آن باید به تجویز پزشک متخصص باشد.

برهم کنش های احتمالی

در صورتی که فرد بیمار تحت درمان از داروهای خاصی استفاده می کند، می بایست پیش از درمان در مورد مصرف کوانزیم بهمراه داروهای دیگر اطمینان حاصل کند. برای مثال:

  • داروهای شیمی درمانی: محققان هنوز هم از تاثیرگذاری کوانزیم کیو 10 بر کاهش اثرات مخرب داروهای ضد سرطان مطمئن نیستند. پیش از مصرف هرگونه مکمل غذایی یا دارویی و آنتی اکسیدان ها، با پزشک غدد مشورت کنید.
  • داروهای فشار خون: مصرف کوانزیم کیو 10 بهمراه داروهای دیگر می تواند به کاهش سطح فشار خون کمک کند.
  • داروهای رقیق کننده خون: گزارشات حاکی از اینست کوانزیم کیو 10 باعث کاهش اثرات داروهای دیگری چون وارفین و کومادین در رقیق کردن خون می شود.
  • بتاکسولول: مصرف کوانزیم کیو 10 باعث کاهش اثر گذاری بتاکسولول (داروهايي كه براى مهار تپش قلب و برطرف سازى آنژين صدرى و فشار خون كاربرد دارد) در درمان تورمور های مغزی و آب آوردن چشم می شود.
  • داروهای دیگری که باعث پایین آوردن سطح کوانزیم کیو 10 در بدن می شوند: 1. داروی استاتین برای کاهش کلسترول، از جمله: آتورواستاتين (Lipitor) و لوواستاتين، پراواستاتین و سیمواستاتین. 2. مشتقات فیبریک اسید برای کنترل میزان کلسترول، مانند: ژم فیبروزیل. 3. انواع داروهاي مورد استفاده برای مهار تپش قلب و برطرف سازى آنژين صدرى و فشار خون، از جمله: آتنونول، لابتولول، متوپرولول، پراپرانول. 4. داروهای ضد افسردگی ترى سيكليك، از جمله: آمیتریپتیلین، دوگزپین و ایمیپرامین.

 

منبع:

/http://umm.ed

 [divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «دانستنی هایی درباره کمک آنزیم کیو 10 (Q 10)»

  1. با سلام وخسته نباشید.من چند ساله به بیماری شارکو ماری توث مبتلا هستم.میخواستم در مورد دو دارو به اسم های
    Pxt3003ودارویadx71441
    که مخصوصا اولی در درمان شارکو ماری مورد تایید سازمان دارویی امریکا قرار گرفته بپرسم و لطف کنید راهنمایی کنید.ممنون.این داروها اختصاصی شارکو ماری هستن

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لطق بفرمائید نام اصلی دارو را بگوئید این ها نام های تجاری هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *