آیا فیزیوتراپی عوارض دارد ؟ | بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران

آیا فیزیوتراپی عوارض دارد

آیا فیزیوتراپی عوارض دارد

فیزیوتراپی کمک می کند تا بیمار بتواند پس از آسیب دیدن ، بیماری یا ناتوانی به زندگی عادی بازگشته و توانایی حرکتی خود را به دست آورد

روش هایی که در هر جسله ی فیزیوتراپی انجام می شود ، شامل درمان های دستی ،آموزش و توصیه هایی به بیمار می شود.

فیزیوتراپی می تواند به بیمارانی از هر سن، کمک کند تا دردهای احتمالی در آینده را کنترل کرده و از بروز آسیب ها و بیماری ها پیشگیری کنند.

آیا فیزیوتراپی عوارض دارد
آیا فیزیوتراپی عوارض دارد

مخلص کلام این است که فیزیوتراپی می تواند قدرت فیزیکی، عملکرد صحیح و هم چنین حال خوب بیمار را در طول جلسات فیزیوتراپی بهبود بخشد.

فیزیوتراپیست می تواند با در نظر گرفتن شیوه زندگی و ابعاد دیگر زندگی بیمار ، رویکرد جامعتری را برای فرآیند درمان وی اتخاذ کند.

فیزیوتراپی به پیشگیری از ناتوانی و آسب ها، کنترل و مدیریت عارضه های وخیم ،عملکرد فیزیکی بهتر بیمار کمک کند و برای این که به این اهداف دست پیدا کند ، از شیوه های توانبخشی استفاده خواهد کرد و به بیمار آموزش می دهد که چگونه از هر گونه آسیبی در آینده پیشگیری کند.

فیزیوتراپی چگونه انجام می شود؟

فیزیوتراپیست ممکن است انواع مختلفی از تکنیک ها را به کار ببرد تا علت اصلی آسیب های شما را تشخیص داده و درمان مناسب را در پیش بگیرد.روش های رایجی  که استفاده می شود،شامل موارد زیر است :

درمان های دستی : در این روش ، بافت های نرم و مفاصل ، به وسیله ی دست ها، جا به جا شده و به این ترتیب جریان خون در آن ها افزایش پیدا کرده و می تواند منجر به تسکین عضلات گرفته و منقبض شود.

تحریک الکتریکی عصب ها : ارسال انرژی ضعیف الکتریکی کنترل شده به ناحیه ی آسیب دیده می تواند موجب مسدود شدن سیگنال های درد شده و به این ترتیب مانع رسیدن آن ها به مغز شد

آموزش الگوهای صحیح حرکتی به بیمار و اصلاح ژست های قرارگیری

آزمایشات و معاینات عملکرد بیمار : این مرحله شامل معاینه بیمار و سنجش حرکات فیزیکی وی جهت بهبود عارضه می شود.

چندین عارضه وجود دارند که می توان برای آن ها از فیزیوتراپی بهره برد:

  • عارضه های قلب و ریه مانند COPD، انفارکتوس میوکارد و فیبروز کیستیک
  • درمان های دستی برای عارضه های مانند انگشتان آسیب دیده و CTS  ( سندروم تونل کارپ)
  • در رفتگی و پیچ خوردگی در عضلات ،درد کمر و TMJ  ( اختلالات و مشکلات مربوط به مفاصل )
  • آسیب های وارد شده به ستون فقرات ، سکته، ام اس ، بیماری پارکینسون ، آسیب های مغزی و آتروفی عضلانی
  • فلج مغزی و دیگر اختلالات رشدی در کودکان
  • آرنج تنیس بازان و دیگر انواع آسیب های مرتبط با ورزش
  • بی اختیاری ادرار
آیا فیزیوتراپی عوارض دارد
آیا فیزیوتراپی عوارض دارد

چه کسانی نباید این درمان را انجام دهد؟

همه می توانند از منافع فیزیوتراپی بهره ببرند.هر شخصی که مبتلا به آسیب ، بیماری یا ناتوانی شده باشد می تواند به یک مرکز فیزیوتراپی مراجعه کرده و عملکرد و کارایی فیزیکی خود را بهبود ببخشد ( واضح است که در ابتدا باید با پزشک خود در این باره مشورت کنید ) .

علت درد بعد از فیزیوتراپی

بله ممکن است فیزیوتراپی عوارض جانبی اندکی داشته باشد.به همین خاطر صحبت کردن با پزشک فیزیوتراپیست، درباره ی این موضوع کاملا ضروری است. برخی از عوارض جانبی رایج عبارتند از:

درد : ممکن است در طول دوره بهبود و درمان خود ؛درد شما افزایش پیدا کند.برای تسکین چنین دردهایی ، می توانید از قرص های مسکن خوراکی که پزشک در طول جلسات فیزیوتراپی برایتان تجویز نموده است استفاده کنید.علاوه بر این سرما و گرما درمانی نیز می توانید یکی از متدهای مفید برای تسکین درد شما باشد.

آیا فیزیوتراپی عوارض دارد
آیا فیزیوتراپی عوارض دارد

تورم : این مسئله بسیار رایج است.به این خاطر که بافت ها، عضلات و رباط ها برای این که قوی تر شوند، کشیده شده اند.این مسئله می تواند منجر به تورم و درد شود.

برای این که از چنین عوارضی گذر کنیم بهترین راه چیست ؟ می توان گفت که راهی وجود ندارد و بهتر است به جلسات تمرینی خود ادامه داده و آن ها را تکمیل کنید.

گرچه ممکن است هیچ گونه ضمانتی نباشد که حتما به درد و تورم مبتلا خواهید شد ، اما رها کردن تمرینات و جلسات فیزیوتراپی ممکن است نتیجه معکوس داده و در نهایت موجب بدتر شدن عارضه شما شود.

این مسئله موجب می شود که درد و تورم دوباره عود کرده و هیچ گونه بهبودی در عارضه شما مشاهده نشود.

بهتر است با پزشک فیزیوتراپیست صحبت کرده  و به شکل دقیقی وی را از اهداف درمانی خود آگاه سازید . سپس فیزیوتراپیست می تواند برنامه درمانی را مطابق با اهداف شما تنظیم کرده و به شما توصیه می کند که تغییرات خاصی را در شیوه زندگی خود اعمال کرده تا هر چه سریع تر بهبود پیدا کنید .

چه مدت طول می کشد تا بهبود یابید؟ مهم است که در نظر داشته باشید که هر عارضه و بیماری ای متفاوت است ،و علاوه بر این واکنش هر فرد نسبت به درمان متفاوت بوده و در نتیجه مدت زمان آن نیز متفاوت خواهد بود.

فیزیوتراپی ممکن است طول بکشد تا نتایجی را به دست آورد مخصوصا در صورتی که مشکل و عارضه بیمار وخیم باشد.

از طرف دیگر، اگر بیمار فقط یک آسیب جزئی داشته باشد، دوره نقاهت وی بسیار کوتاه خواهد شد . به طور معمول، بافت نرم تر بدن حدود 6-7 هفته طول می کشد تا به طور کامل درمان شود و به همین خاطر فیزیوتراپی به همین اندازه طول خواهد کشید.

آیا فیزیوتراپی عوارض دارد
آیا فیزیوتراپی عوارض دارد

بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر با همکاری پزشکان جایروس، تضمین خواهند کرد که جلسات فیزیوتراپی شما کمترین میزان عوارض جانبی را داشته باشد.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

فیزیوتراپی در منزل

یکی دیگر از خدماتی که مرکز شایگان مهر به بیماران ارائه می کند، خدمات فیزیوتراپی در منزل را نیز به شما عزیزان ارائه کند.

فیزیوتراپی در منزل ، یکی از راه هایی است که می توان با استفاده از آن زحمت مراجعه به مطب ها و مراکز فیزیوتراپی را کاهش داد و کلیه تمرینات را در خانه و به کمک یک فیزیوتراپیست متخصص انجام داد.

مترجم و محقق : ندا ناصری

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *