فیزیوتراپی پاشنه پا | درمان شکستگی پاشنه پا

فیزیوتراپی پاشنه پا

فیزیوتراپی پاشنه پا

شکستگی استخوان پاشنه پا که معمولا به نام شکستگی کالکانوس شناخته می شود معمولا به وضعیتی اشاره دارد که در طول آن استخوان پشت پا شکسته می شود.این عارضه می تواند بسیار دردناک بوده و عملکرد طبیعی فرد را دچار اختلال کند.

فیزیوتراپی پاشنه پا
فیزیوتراپی پاشنه پا

استخوان پاشنه پا نقش بسیار مهمی در انتقال فشار و وزن از روی قوزک پا به زمین (در حین ایستادن،راه رفتن و دویدن ) ایفا می کنند.

برخی فعالیت های خاص مانند ورزش ها که به پریدن و فرود آمدن روی پاشنه ی پا احتیاج دارند ممکن است فشار بیش از حدی را بر روی پاشنه ها وارد نمایند.

وقتی که فشار بیش از آن چیزی باشد که پاشنه بتواند تحمل کند ،آن هنگام استخوان پاشنه شکسته می شود.

به خاطر داشته باشید که اولین اقدام شما پس از شکستگی پاشنه پا باید مراجعه به یک پزشک باشد. پس از انجام درمان های فوری ، اقدام بعدی تان رفتن به جلسات فیزیوتراپی و توانبخشی استخوان شکسته شده می باشد.

بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر با همکاری پزشکان جایروس افتخار دارد که کلیه خدمات فیزیوتراپی پاشنه پا را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

 

علائم و نشانه ها

بیمارانی که دچار شکستگی استخوان پاشنه پا می شوند ،معمولا دردی عمیق و تیز را در ناحیه پاشنه خود احساس می کنند.این درد منجر به راه رفتن دشوار دشوار می شود یا این که کاری می کند که شیوه ی حرکتتان به گونه ای باشد که نخواهید فشار زیادی روی استخوان پاشنه وارد کنید.

دیگر علائم این عارضه شامل کبودی؛تورم و درد به هنگام لمس ناحیه آسیب دیده می شود.

ممکن است درد شما با حرکت دادن پا و یا قوزک پا (مخصوصا به هنگام ایستادن؛راه رفتن و دویدن در یک سطح ناصاف و در حالی که کفش پوشیده اید) بیشتر شود.

بیماران درد شکستگی استخوان پاشنه پا را به گونه ای توضیح داده اند که گویی احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی در انگشتان پاها داشته اند.

ممکن است پزشک در ابتدا ، شکستگی استخوان پاشنه پا را با یک عکس ایکس-ری تشخیص دهد و سپس بسته به شدت آسیبی که به استخوان پاشنه وارد شده است ، توانبخشی و درمان مورد نظر را برای شما توصیه خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که نمی توان توانبخشی را به تنهایی و در خانه انجام داد و حتما باید تمرینات ورزشی مورد نظر را تحت نظر یک پزشک متخصص مانند فیزیوتراپیست انجام دهید تا از بروز مشکلات دیگر در آینده جلوگیری به عمل آید.

درباره این که کدام تکنیک ها و متدهای درمانی و ورزشی برای شما بهتر است با پزشک و فیزیوتراپیست خود مشورت کنید

فیزیوتراپی پاشنه پا
فیزیوتراپی پاشنه پا

بهترین راه درمان شکستگی پا

تکنیک های زیر را به کار بگیرید تا به بهترین شکل علائم این مشکل را کنترل کنید:

استراحت-یخ درمانی-فشار دادن و بالا نگه داشتن قوزک پا

برای استراحت کردن باید مدتی از پایتان استفاده نکنید تا پاشنه پایتان بهتر شود.برای کاهش تورم نیز باید چند تکه یخ را در کیسه های مخصوص گذاشته یا داخل یک حوله بپیچید و روی محل آسیب دیده بگذارید.

هم چنین ، با استفاده از یک بانداژ پلاستیکی نیز می توانید فشار مورد نظر را بر روی مفصل آسیب دیده وارد کنید.

در آخر این که بالا نگه داشتن پاشنه پا تا جایی که می توانید، احتمالا به بهبود جریان خون به سمت قلب و هم چنین کاهش تورم کمک می کند.

علاوه بر تمام این ها ممکن است پزشک شما یک نوع آتل نیز به دور پاشنه پا بپیچد تا از بروز آسیب هایی در اینده جلوگیری کرده و همچنین فشار وارد شده بر روی پاشنه آسیب دیده را کم کند.

جراحی پاشنه پا

در ابتدا و پس از این که با فیزیوتراپیست خود مشورت کردید ، به آهستگی پای خود را تکان دهید.این نوع حرکت ها به نوع شکستگی و هم چنین لزوم انجام جراحی بستگی دارد.شما می توانید به محضی که درد اندکی تسکین پیدا کرد این حرکت کردن را آغاز کنید یا این که تا زمانی صبر کنید که جراح به شما بگوید که می توانید پس از ریکاوری از عمل ،راه بروید.(در صورتی که نیاز به جراحی داشته باشید)

انجام حرکات کوچک می تواند به عضلات و ماهیچه هایتان کمک کند که به اندازه ای قوی شوند که دوباره بتوانند وزن بدن را بر روی خود تحمل کنند.

ممکن است بلافاصله پس از ریکاوری و بهبود شکستگی پاشنه پا نتوانید که وزن خود را تحمل کنید و در این جاست که فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند.تجربیات بی نظیر مرکز شایگان مهر و هم چنین رفتارهای دوستانه ی پرسنل این مرکز به گونه ای است که شما می توانید انتظار بهترین برنامه درمانی و توانبخشی جهت رسیدن به اهداف خود را داشته باشید.

فیزیوتراپی پاشنه پا
فیزیوتراپی پاشنه پا

فیزیوتراپیست می تواند به شما نشان دهد که چگونه می شود به شکلی ایمن و بی خطر ، ورزش ها و تمریناتی را انجام داد تا عضلات و ماهیچه های اطراف ناحیه ی آسیب دیده را به گونه ای قدرت مند کنند که هیچ گونه پیامدی نداشته باشد.

بسیار خوب است که ورزش های افزایش محدوده ی حرکتی را به گونه ای انجام داد که فیزیوتراپیست برای شما توصیه کرده است و این اطمینان حاصل شود که شما به خوبی می دانید که این ورزش ها را چگونه می توان به شکلی بی خطر در خانه انجام داد

ورزش پاشنه پا

به محضی که فیزیوتراپیست به شما گفت که می توانید ورزش های “بدون تاثیر” را انجام دهید ، بهتر است شروع به انجام آن ها کنید.

فیزیوتراپی پاشنه پا
فیزیوتراپی پاشنه پا

گرچه باید بدانید که آسیب شکستگی پاشنه پا بسیار جدی و خطرناک است و باید به دقت و مراقبت حمل شود.به همین خاطر باید دقت داشته باشید که در همان ابتدای برنامه ی توانبخشی خود ، فشار بیش از حد روی پاشنه ی آسیب دیده وارد نکنید و اجازه دهید که به مروز زمان پاشنه پا خودش را با برنامه ی ورزشی شما تطبیق دهد.

شما می توانید با نظارت فیزیوتراپیست خود ورزش هایی مانند دوچرخه زدن و یا شنا کردن را انجام دهید

مترجم و محقق : ندا ناصری


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *