توانبخشی شکستگی لگن | درمان لگن درد

توانبخشی شکستگی لگن

 

با بالا رفتن سن ، یکی از اصلی ترین خطراتی که انسان را تهدید می کند ، خطر سقوط و افتادن است که برخی مواقع به شکستگی دست و پا و به خصوص لگن منجر می شود.

یکی دیگر از عوارض پیری این است که استخوان های ما به شدت ضعیف و شکننده شده و با هر فشار احتمال شکستن آن ها می رود چرا که دیگر چندان قادر به جذب کلسیم لازم برای استحکام استخوان ها نیستیم.

البته این مسئله در افراد مختلف متفاوت است و برخی سالمندان با وجود کهولت سن، استخوان هایی قوی داشته و به سادگی دچار شکستگی نمی شوند .این مسئله تا حد زیادی به سبک زندگی فرد برمیگردد و این که در طول زندگانی تا چه حد بر این استخوان ها فشار آمده و این که آیا فرد ورزش را جدی می گیرد یا خیر !!

 

توانبخشی شکستگی لگن
توانبخشی شکستگی لگن

یکی از خطرناک ترین عارضه هایی که ممکن است برای افراد سالمند یا هر قشر دیگری پیش آید ، شکستگی استخوان لگن می باشد.

این شکستگی می تواند تا مدت های مدیدی فرد را دچار زمین گیری کند.

افراد جوانی که به این آسیب دچار می شوند ، می توانند در مدت کوتاهی با توانبخشی و فیزیوتراپی، استحکام لازم را برای بهبود پیدا کنند ، اما این مسئله در افراد میانسال اندکی تفاوت دارد.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم به برخی روش هایی که برای توانبخشی شکستگی لگن به کار می رود اشاره ای داشته باشیم و بگوییم که چگونه می توان با انجام برخی تغییرات در سبک زندگی ، از چنین آسیب هایی جلوگیری به عمل آورد. در ادامه نیز یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی را معرفی می کنیم.با ما همراه باشید.

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر با همکاری پزشکان و متخصصان جایروس افتخار دارد که کلیه خدمات توانبخشی شکستگی لگن را به شما بیماران عزیز ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

جراحی شکستگی لگن در سالمندان

جراحی شکستگی لگن در سالمندان باید در اسرع وقت و فورا انجام شود. چرا که ممکن است خطرات مهلک و کشنده ای را به همراه داشته باشد.

برای این جراحی بهتر است به بهترین متخصص ارتوپد و استخوان مراجعه کنید و در کوتاه ترین زمانی که ممکن است ، تحت عمل جراحی قرار گیرید.این مسئله به شما کمک می کند که از خطراتی مانند عارضه های قلب ، بسته شدن رگ ها و … در افراد سالمند جلوگیری به عمل آورید.

این گونه جراحی ها کار بسیار دقیق و ظریفی است و توصیه می کنیم که به هر متخصص ارتوپدی اعتماد نکنید و حتما با پزشکی مشورت کنید تا شما را به یک متخصص ماهر و خبره معرفی کند.

پس از انجام عمل نیز نباید از مراقبت های پس از آن غافل شد. شما به یک فیزیوتراپیست ارجاع داده می شوید و با برنامه ی درمانی ای که وی برای شما تنظیم خواهد کرد ، می توانید روند بهبود خود را تسریع بخشیده و از بروز آسیب هایی در آینده پیشگیری کنید.

توانبخشی شکستگی لگن
توانبخشی شکستگی لگن

چرا شکستگی لگن کشنده است

حتما تا به حال شنیده اید که شکستگی لگن برای سالمندان می تواند کشنده باشد.شاید در نظر شما ، یک شکستگی ساده نباید تا به این حد خطرناک در نظر گرفته شود اما از شنیدن عوارض احتمالی پس از این مشکل ، غافل گیر خواهید شد.

بیشتر پزشکان بر این باور هستند که مهم ترین اصل در درمان شکستگی لگن ،مراقبت فوری از ان است. در صورتی که این عارضه فورا تشخیص داده شود و بتوان سریعا اقدام به درمان آن کرد ، می توان از بروز مشکلاتی مانند خونریزی داخلی، عفونت ،زخم بستر و درد شدید جلوگیری کرد.

در خیلی موارد گزارش شده است که به علت عدم رسیدگی سریع به این آسیب ، بیمار فوت کرده و نتوانسته اند وی را نجات دهند.

به همین خاطر باید این عارضه را بسیار جدی بگیرید و علاوه بر آن جلسات فیزیوتراپی و توانبخشی را نیز به طور مکرر انجام دهید .

فیزیوتراپی به بیمار کمک می کند که قدرت عضلات و استخوان های خود را افزایش داده و به مرور زمان انعطاف پذیری را در مفاصل  آسیب دیده افزایش دهد.

در طول این جلسات ، فیزیوتراپیست شما ، وضعیت سلامتتان را بررسی خواهد کرد و با توجه به آن ، یک نوع شیوه ی توانبخشی را توصیه می کند.

توانبخشی شکستگی لگن
توانبخشی شکستگی لگن

نکته ی بسیار مهمی که در این میان وجود دارد این است که تا جایی ممکن ، باید دستورالعمل ها و توصیه های فیزیوتراپیست را جدی بگیرید.چرا که تنها راه درمان شکستگی لگن بعد از جراحی ، افزایش قدرت عضلات و بنیه ی کلی فرد است.

علاوه بر این فیزیوتراپیست به شما کمک می کند تا دردهای شدیدی که یکی از رایج ترین عوارض پس از جراحی شکستگی لگن است را نیز تسکین دهید.

فیزیوتراپیست ممکن است در این راه ، از تکنیک ها و متدهای مختلفی استفاده کند.

برخی از آن ها ترجیح می دهند که توانبخشی را از تمرینات ورزشی و حرکتی آغاز کنند. در طول این روش ، بیمار باید یک سری تمریناتی که فیزیوتراپیست توصیه کرده است را انجام دهد تا به تدریحج قدرت عضلات لگن افزایش پیدا کرده و محدوده ی حرکتی آن نیز بیشتر شود.

برخی دیگر از روش هایی مانند الکتروتراپی یا گرما و سرما درمانی استفاده می کنند.

تمام این روش ها ، نتایج فوق العاده ای بر روی عضلات شما خواهند داشت و شما می توانید تا حد بسیار زیادی ، روند بهبود خود را سرعت دهید.

راه رفتن بعد از شکستگی لگن

یکی از جدی ترین مشکلاتی که پس از شکستگی لگن پیش می آید، از دست دادن توانایی راه رفتن می باشد که همین معضل در نهایت منجر به مشکلات دیگری از قبیل زخم بستر و عفونت می شود.

فیزیوتراپیست به شما کمک می کند که به تدریج قدرت حرکتی و راه رفتن خود را به دست آورید و برای دست یافتن به این هدف ، از تمرینات ورزشی و حرکتی استفاده می کند.

توانبخشی شکستگی لگن
توانبخشی شکستگی لگن

فیزیوتراپی در منزل

یکی از مزیت های فوق العاده ای که در مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی شایگان مهر ارائه می شود، فیزیوتراپی در منزل است. بیماران سالمندی که دچار این عارضه شده اند ، به سختی می توانند از منزل خارج شده و دردسرهای شهر شلوغی مانند تهران را تحمل کنند. به همین خاطر، مرکز شایگان مهر جهت رفاه حال بیماران عزیز ، خدمات فیزیوتراپی در منزل را نیز ارائه می کند. شما می توانید با این مرکز تماس گرفته و درخواست کنید که یک فیزیوتراپیست را به منزل شما ارسال کنند.

 

 

مترجم و محقق : ندا ناصری


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *