درمان غیرجراحی دیسک گردن | بهترین مرکز فیزیوتراپی

درمان غیرجراحی دیسک گردن

درمان غیرجراحی دیسک گردن

امروزه با تغییر سبک زندگی ، دردهای استخوانی و عضلانی نیز به شکل فزاینده ای در حال رشد است. ما ساعت ها ناچاریم که پشت کامپیوتر نشسته و کارهای روزمره ی خود را انجام دهید. علاوه بر این روزانه به طور متوسط 5 الی 6 ساعت از وقت خود را صرف گشت و گذار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام می کنیم که همین مسئله موجب می شود که فشار بیش از حدی بر مهره های گردن ما وارد شود و در دراز مدت مبتلا به عارضه های وخیمی مانند آرتروز و دیسک گردن می شویم.

درمان غیرجراحی دیسک گردن
درمان غیرجراحی دیسک گردن

البته می توان با تغییر سبک زندگی و ژست های قرارگیری خود تا حد زیادی از این مشکل پیشگیری کرد اما امروزه درمان های متعددی نیز وجود دارد که از طریق آن ها می توان بیماری های سختی مانند دیسک گردن و آرتروز را درمان کرد.

افراد بسیاری هستند که تصور می کنند به هنگام ابتلا به دیسک گردن تنها راه چاره ، رفتن به زیر تیغ جراحی است .متاسفانه چنین کلیشه هایی از طریق پزشکانی ایجاد شده است ، که درمان هر درد و عارضه ای را جراحی می دانند.

اما امروزه جراحی را به عنوان آخرین گام درمانی به حساب می آورند و روش های درمان غیرجراحی دیسک گردن ، محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کرده اند.

یکی از بهترین روش ها برای درمان دیسک گردن ، روش توانبخشی و فیزیوتراپی می باشد. چرا که در این روش به جای تسکین درد ، به شکلی ریشه ای به علت عارضه پراخته شده و پس از آن تلاش می شود که علائم دیسک گردن را بر طرف کنند.

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر ، با همکاری پزشکان جایروس افتخار دارد که کلیه خدمات درمان غیرجراحی دیسک گردن را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید .

درمان جدید دیسک گردن

درمان های غیرجراحی بسیاری امروزه رایج شده است که از طریق آن ها می تواند دیسک گردن را به طور کامل درمان کرد.درمان هایی مانند اوزون تراپی و داروهای گیاهی !!

اما باید در نظر داشته باشید که تاثیر این روش ها هم چنان قطعی نیست و نتایج مختلفی از آن ها به دست آمده است.

درمان غیرجراحی دیسک گردن
درمان غیرجراحی دیسک گردن

ممکن است درمانی مثل اوزون تراپی برای یک فرد تاثیر بسیار خوبی داشته باشد اما نمی توان همین مسئله را برای فرد دیگر نیز بیان کرد.

به همین خاطر توصیه می شود که از روشی مانند فیزیوتراپی استفاده کنید که اثرات شگفت انگیز آن برای بیشتر افراد کاملا اثبات شده است و می توانند با خیالی آسوده از آن استفاده کنند.

راههای درمان دیسک گردن بدون جراحی

گردن درد به خاطر دلایل مختلفی ممکن است بروز پیدا کند.بیشتر آن ها را می توان بدون جراحی درمان کرد.برخی از عارضه های گردن که می توان بدون جراحی آن ها را بهبود بخشید شامل موارد زیر است :

  • آرتروز گردن
  • گرفتگی و انقباض عضلات
  • آسیب های ناشی از تصادفات رانندگی
  • گردن درد های عصبی و ناشی از فشار

بیشتر این عارضه ها را می توان با داروهای ضدالتهاب ، استراحت ،ریلکس کردن عضلات و فیزیوتراپی درمان کرد.

برخی مواقع ممکن است درد شما تا به حدید شدید شود که لارم به تزریق استروئید و داروهای مسکن باشد.

اما همیشه می توانید از درمان هایی مانند فیزیوتراپی و توانبخشی بهره ببرید چرا که همان گونه که در بالا ذکر کردیم؛ این روش ها نتایج طولانی مدت خواهند داشت و به طور کلی علت به وجود آمدن مشکل را برطرف می کنند.

برخی دیگر از بیماران نیز ممکن است به هیچ یک از روش های درمان گردن درد واکنشی نشان ندهند.این مسئله به این خاطر است که احتمالا این بیماران به عارضه های وخیم تری مانند دیسک گردن یا فشار عصب یا ستون فقرات بر روی گردن مبتلا شده باشند.

درمان غیرجراحی دیسک گردن
درمان غیرجراحی دیسک گردن

ممکن است گردن درد این دسته از بیماران در نهایت به بازو نیز سرایت کند.

ممکن است این دسته از بیماران دچار ضعف یا بی حسی نیز شوند.حتی احتمالا به ضعف در یک پا؛ مشکلاتی در زمینه استفاده از بازوها و دست ها، تغییر در دست خطر ،درد و …دچار شوند.

حتی چنین افرادی نیز می توانند از درمان های فیزیوتراپی بهره بگیرند. چرا که حتی پس از عمل جراحی و دیگر روش های غیر جراحی ،باید جلسات فیزیوتراپی و توانبخشی را جدی گرفت چرا که تا میزان زیادی به عضلات گردن کمک می کنند تا قدرت و محدوده ی حرکتی خود را بازگردانند.

درمان دیسک گردن با ورزش

یکی از مهم ترین روش های درمان دیسک گردن قبل و بعد از جراحی؛ انجام ورزش هایی است که فیزیوتراپیست به شما توصیه می کند.

این ورزش ها به بیمار کمک می کند که عضلات و استخوان های خود را تقویت کرده و محدوده ی حرکتی گردن را افزایش دهد.

علاوه بر این فیزیوتراپیست به نحوی با شما کار خواهد کرد که ژست های قرار گیری و ایستادن خود را اصلاح کنید .این تمرینات به شما کمک می کند که برای ساعت های مدیدی گردن خود را در یک حالت مشخص نگه ندارید  و فشار بیش از حد بر آن وارد نسازید.

درمان غیرجراحی دیسک گردن
درمان غیرجراحی دیسک گردن

حرکات کششی نیز به گردن شما کمک می کند که تا جای ممکن انعطاف آن بیشتر شده و بتوانید در جهات مختلف آن را حرکت دهید.

بعد از جلسات تمرینی نیز ، فیزیوتراپیست به شما توصیه خواهد کرد که از ابزارهای کمکی استفاده کنید تا فشار را تا جای ممکن از روی مهره های گردن بردارید. یکی از مهم ترین اقدامات شما استفاده از بالش های مناسب و طبی به هنگام خوابیدن است.

شما می توانید این بالش ها را به راحتی از داروخانه تهیه کنید. علاوه بر این ممکن است تا مدتی ناچار به استفاده از آتل و پوشش گردن باشید تا از حرکات ناگهانی و پیچش های گردن جلوگیری کرده باشید.

با به کار بستن توصیه ها و تمریناتی که فیزیوتراپیست به شما خواهد داد ، می بیند که روند بهبود شما به طرز قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند و می توانید پس از مدتی به روال عادی زندگی خود بازگردید.

مترجم و محقق : ندا ناصری


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *