درمان سیاتیک با فیزیوتراپی | فیزیوتراپی سیاتیک پا | بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران

درمان سیاتیک با فیزیوتراپی

حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده است که یک روز کامل را به خاطر درد کمر یا پا در خانه مانده باشید و همین مسئله موجب شده که از تمام کار و زندگی تان باز بمانید.خب بهتر است بدانید که عارضه ی کمر درد شایع ترین درد در کل دنیا به حساب می آید و هر شخصی تا به حال یک بار در زندگی به آن دچار شده است. اما وقتی که به درمان جدی آن نبپردازید ممکن است منجر به بیماری ها و عارضه های وخیم تری مانند سیاتیک منجر شود.

تمرینات فیزیوتراپی برای گرفتگی رگ سیاتیک شامل ترکیبی از ورزش هایی است که جهت قوی کردن و بالا بردن کشش بدن  به کار می رود. به همین خاطر اولین قدم درمان سیاتیک با فیزیوتراپی ،شامل ورزش ها و تمریناتی است که فیزیوتراپیست به شما ارائه خواهد کرد تا بتوانید علائم ناشی از این عارضه را تا جای ممکن کاهش دهید.

درمان سیاتیک با فیزیوتراپی
درمان سیاتیک با فیزیوتراپی

وقتی که بیمار برنامه تمریناتی که فیزیوتراپیست به وی داده است را جدی بگیرد، می تواند سریع تر از درد سیاتیک رهایی پیدا کرده و احتمال حملات درد سیاتیک در آینده کمتر خواهد شد.

فیزیوتراپی سیاتیک پا

وقتی که درد سیاتیک به اوج خود می رسد، بیماران قادر به تحمل آن نخواهند بود و باید یکی دو روزی را استراحت کنند. گرچه، استراحت بیش از دو روز معمولا توصیه نمی شود چرا که عدم فعالیت به مدت طولانی می تواند موجب افزایش درد شده و در نهایت به آسیب های جدی تری منجر شود.

 

حرکت کردن منظم برای بهبود طبیعی ساختاری که اسیب دیده و موجب درد در بدن فرد شده است ، بسیار لازم و حیاتی می باشد.

برخی مواقع درد سیاتیک به پاها نیز سرایت می کند که در این مواقع بهتر است برای درمان آن به فیزیوتراپیست متخصص مراجعه کنید.

چه ورزشی برای درمان سیاتیک مفید است

فیزیوتراپیست شما ممکن است ورزش ها و تمرینات مختلفی را به شما توصیه کند تا با انجام آن ها درد سیاتیک را اندکی کاهش دهید. در صورتی که علائم این عارضه بیش از حد شدید شده باشد ، باید تن به عمل جراحی بدهید اما به هر حال ،بعد از جراحی هم نیاز به فیزیوتراپی خواهید داشت تا بتوانید به تدریج عملکرد طبیعی بدن خود را برگردانید.

در ادامه تصمیم داریم به برخی ورزش هایی که برای کاهش درد و درمان سیاتیک مناسب و مفید هستند ، اشاره کنیم.

پوزیشن خم شدن کبوتر

پوزیشن کبوتر یکی از رایج ترین پوزیشن های یوگاست و برای باز کردن ران ها بسیار مفید می باشد .روش های متنوعی برای انجام این حرکت کششی وجود دارد.اولین حرکت آن تحت عنوان، خم شدن کبوتر شناخته می شود .اگر به تازگی تمرینات خود را آغاز کرده اید بهتر است این حرکت را در وهله ی اول انجام دهید.

درمان سیاتیک با فیزیوتراپی
درمان سیاتیک با فیزیوتراپی
  1. در حالی که روی کمر خود دراز کشیده اید ، پای راست را به طور صاف بالا بیاورید.هر دو دستتان را پشت ران ها قفل کنید و به انگشتان خود نگاه کنید.
  2. پای چپ را بالا آورده و قوزک راست پایتان را بالای زانوی چپ نگه دارید
  3. این پوزیشن را برای یک لحظه نگه دارید.این حرکت کمک می کند تا عضله ی کوچک پیریفورمیس که گاهی در اثر فشار آورده آمده روی رگ سیاتیک ملتهب می گردد ، کشیده شود
  4. همین تمرین را روی پای چپ نیز انجام دهید.

وقتی که بتوانید حرکت خم شدن کبوتری را بدون درد انجام دهید ، فیزیوتراپیست شما حرکت پیشرفته تر این پوزیشن را برایتان توصیه خواهد کرد.

پوزیشن کبوتر نشسته

  1. روی زمین بنشینید و پاهای خود را صاف رو به روی خود قرار دهید
  2. پای راستتان را خم کرده ،و سپس قوزک راست را بالای زانوی چپ قرار دهید
  3. به سمت جلو خود را بکشید اجازه دهید که بالا تنه تان به ران برسد
  4. این پوزیشن را به مدت 15 الی 30 نگه دارید.این حرکت عضله ی گلوتز و پایین کمرتان را می کشد.
  5. همین حرکت را روی طرف دیگر هم انجام دهید.
  6. چهار زانو روی زمین بنشینید.
  7. پای راست خود را بالا بیاورید و آن را روی زمین و جلوی خود تکان دهید.ساق پایتان باید روی زمین باشد و با بدنتان افقی باشد.پای راستتان باید جلوی زانوی راست باشد در حالی که زانوی راست در همان سمت راست باقی می ماند.
  8. پای چپ را پشت سر خود روی زمین بکشید در حالی که بالای مچ پا روی زمین باشد و انگشت پاها به عقب اشاره کند.
  9. وزن بدن خود را به تدریج از روی بازوها برداشته و روی پاهایتان بیاندازید تا وزنتان را تحمل کنند.صاف و مستقیم بنشینید در حالیکه هر کدام از دست هایتان کنار پاها قرار گرفته شده باشند
  • نفس عمیقی بکشید.در حالی که بازدم خود را بیرون می دهید،بالا تنه تان را به سمت پایی که جلو است خم کنید.تا جایی که می توانید با بازوهایتان وزن خود را تحمل کنید.
  • همین تمرین را با طرف دیگر نیز انجام دهید.

زانو به شانه ی مخالف

این کشش ساده به تسکین درد سیاتیک کمک می کند چرا که موجب شل شدن عضله ی گلوتز و پیریفورمیس که ممکن است در اثر فشار آمدن به عصب سیاتیک ملتهب شده باشند، می گردد

درمان سیاتیک با فیزیوتراپی
درمان سیاتیک با فیزیوتراپی
  1. روی کمر خود دراز بکشید و پاهای خود را کشیده و مچ پا رو به بالا باشد
  2. پای راست را خم کرد و دستان خود را به دور زانو قفل کنید
  3. به آرامی پای راست را به سمت شانه چپ خود بکشید. آن را برای 30 ثانیه نگه دارید. به یاد داشته باشید که زانوی خود را تنها  تا جایی که موجب درد نشده است، بکشید. شما باید کشش را در عضله خود احساس کنید، نه درد را.
  4. زانوی خود را هل دهید تا پاها به پوزیشن اولیه برگردند
  5. این حرکت را سه بار انجام داده و سپس پای خود را عوض کنید

فیزیوتراپی در منزل

مرکز تخصصی فیزیوتراپی شایگان مهر ، افتخار دارد که جهت راحتی بیماران ،فیزیوتراپی در منزل را به آنان ارائه کند. این مرکز شامل تیمی حرفه ای متشکل از متخصصین و پزشکین معتبر می باشد که همه ی آن ها دارای مهارت کافی می باشند.

چرا شایگان مهر؟ در وهله نخست این که این مرکز فیزیوتراپی و ارتوپدی تحت نظر پزشکان متخصص مجموعه ی جایروس مدیریت می شود و در ثانی تمام متخصصین این مرکز از بالاترین دانش و مهارت جهت معالجه ی بیماران برخوردار هستند.
مترجم و محقق : ندا ناصری

 

مرکز تخصصی فیزیوتراپی و ارتوپدی شایگان مهر 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *