فیزیوتراپی کودکان | بهترین مرکز فیزیوتراپی

فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی کودکان

هنگامی که صحبت از فیزیوتراپی می شود ، تصور عموم بر این است که تنها افراد سالمند و یا اشخاصی که به تازگی دچار آسیب های عضلانی شده اند ، باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنند. اما این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست و یکی از اصلی ترین شاخه های فیزیوتراپی ، فیزیوتراپی کودکان می باشد.

فیزیوتراپی کودکان
فیزیوتراپی کودکان

اما پیش از این که به این مبحث بپردازیم و بگوییم که فیزیوتراپی کودکان عموما برای چه مشکلاتی به کار می رود ، در ابتدا تصمیم داریم اندکی راجع به خود این روش درمانی صحبت کنیم.با ما همراه باشید.

بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان با همکاری پزشکان متبحر جایروس افتخار دارد که کلیه خدمات فیزیوتراپی کودکان را به شما عزیزان ارائه کند.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

فیزیوتراپی در زمینه ی رشد ، توانبخشی ، بهبود مهارت های حرکتی و هم چنین انجام آن ها به بیمار کمک می کند.فیزیوتراپیست ها ممکن است بر روی مهارت هایی مانند نشستن،ایستادن و راه رفتن به بیمار کمک کنند و علاوه بر این قدرت و انعطاف بدن وی را نیز بیشتر خواهند کرد.

فیزیوتراپیست های مجموعه شایگان مهر می توانند در زمینه ی کودکانی که مشکلات حرکتی دارند یا آن دسته از کودکان که معضلات مربوطه به وزن دارند به بیمار کمک کنند.

به عنوان مثال ، فیزیوتراپیست به نحوی با کودک کار می کند تا مهارت هایی مانند راه رفتن را تقویت کرده و قدرت عضلات خود را بالا ببرد. هم چنین به حفظ تعادل و هوشیاری بدن کودک نیز کمک خواهند کرد

برای یک نوزاد مبتلا به کجی گردن  / صاف بودن سر ؛ والدین و کودک با درمانگر برای انجام تمرینات کششی و پوزیشن های قرار گیری، ملاقات خواهند کرد. والدین می توانند یاد بگیرند که چگونه کودک را برای فعالیت های روزمره مانند نشستن در صندلی اتومبیل و خوابیدن، قرار دهند که نحوه ی ایستادن و قرار گیری آن ها صحیح باشد . کودک یاد خواهد گرفت که راه رفتن می تواند از طریق انجام حرکات ورزشی به دست آید و علاوه بر این تشویق می شوند که بیاستند و مهارت هایی را در خود پرورش دهند که برای راه رفتن ضروری است.علاوه بر این ممکن است برنامه ای به والدین کودک داده شود که این مهارت ها را در خانه نیز تمرین کنند.

در تمامی موارد، در ابتدا فیزیوتراپیست معاینه ای را ترتیب خواهد داد که بر اساس آن نیازهای اساسی بیمار تشخیص داده شود.

در صورتی که کودک شما دچار مشکلات حرکتی و عضلانی است ، تنها به فیزیوتراپیست احتیاج نخواهید داشت بلکه باید با یک گفتار درمانگر و کاردرمانگر نیز ملاقاتی داشته باشید.

به عنوان مثال ، در صورتی که فرزند شما به شیوه ی بدی راه می رود و یا به نظر می رسد که کنترل عضلات خود را به میزان معقول، در اختیار ندارد ، ممکن است نشان دهنده ی قدرت مرکزی ضعیف کودک باشد. فیزیوتراپیست می تواند در جهت تقویت این قدرت با کودک شما کار کرده و به طور همزمان نیز یک کاردرمانگر نیز با فرزندتان ملاقات کند.

فیزیوتراپی کودکان
فیزیوتراپی کودکان

چه کسی می تواند از فیزیوتراپی سود ببرد؟

فیزیوتراپی می تواند برای هرکسی که به هنگام انجام فعالیت های فیزیکی مشکل دارد ، مفید و موثر باشد.فیزیوتراپی کودکان نیز می تواند در موارد زیر تاثیر گذار باشد :

  • تاخیر در انجام فعالیت های حرکتی
  • کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم
  • فلج مغزی
  • اختلال هماهنگی
  • سندروم داون
  • اسپینا بیفیدا یا مهره شکاف دار
  • آسیب های مغزی
  • هیپوتونیا
  • دیستروفی عضلانی و دیگر مشکلات عصبی- عضلانی
  • کجی گردن و صافی سر
  • دیگر اختلالات ژنتیکی
  • مشکلات وزنی
  • کودکان ورزشکار

فیزیوتراپی به کودکان کمک می کند که بالاترین سطح عملکرد خود را داشته باشند

والدین در این روند چه نقشی دارند ؟

والدین می توانند در پروسه فیزیوتراپی نیز دخیل باشند.غالب مواقع والدین نیز در طول جلسات فیزیوتراپی در اتاق به همراه کودکانشان هستند و به طور مکرر درباره شیوه ی عملکرد کودک در خانه و مدرسه و هرگونه تغییرات وی با فیزیوتراپیست صحبت خواهند کرد

فیزیوتراپی کودکان
فیزیوتراپی کودکان

برخی از برنامه های فیزیوتراپی را می توان در خانه و توسط والدین انجام داد.در این صورت ، دستورات دقیقی به والدین داده می شود که تمرینات فیزیوتراپی را چگونه انجام بدهند و تعدادی فیلم آموزشی و کاتالوگ نیز به آن ها داده خواهد شد.

این مسئله به والدین کمک می کند که همیشه برای کمک به کودک خود حاضر و آماده باشند و هرگونه مشکلی را در خانه حل و فصل کنند.

مرکز شایگان مهر ، مرکزی است که بر پایه روابط صمیمانه با خانواده بیمار شکل گرفته!!

این مسئله به این معنی است که اولین سوالی که از والدین کودک پرسیده می شود این است که ” چه چیزی برای این کودک عملکرد بهتری خواهد داشت ” و ” چه چیزی برای خانواده مناسب تر است ” .

در صورتی که تشخیص داده شود که بهترین راهکار فیزیوتراپی است ، در آن هنگام فیزیوتراپیست این مجموعه پروسه تنظیم برنامه درمانی را آغاز خواهد کرد.

گرچه در این مرکز ، تنها دغدغه ما انجام فیزیوتراپی نیست و تلاش می کنیم که ترکیبی از چند درمان مختلف را به کار بگیریم تا بهترین نتیجه ی ممکن برای کودک حاصل شود.

در مجموعه جایروس ؛ علاوه بر فیزیوتراپیست های مجرب، متخصص مغز و اعصاب، روانشناس، روانپزشک،گفتار درمانگر و جراحانی نیز حضور دارند و تمام این کار گروهی تنها برای درمان کودک شما انجام می شود.

به همین خاطر می توانید اطمینان داشته باشید که کودک شما بهترین خدمات ممکن را دریافت خواهد کرد

فیزیوتراپی کودکان
فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی در منزل

مرکز شایگان مهر علاوه بر تمام خدماتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم افتخار دارد که خدمات فیزیوتراپی در منزل را نیز به شما عزیزان ارائه دهد. اگر تصور می کنید که کودک شما در محیط های نا آشنا و غریبه ، احساس راحتی نمی کند می توانید از این خدمات استفاده کنید.

کافیست با این مرکز تماس برقرار کرده و درخواست کنید که فیزیوتراپیستی را به منزل شما ارسال کنند تا کلیه تمرین های ورزشی را در خانه با کودک شما انجام دهد.

این اطمینان را به شما والدین عزیز خواهیم داد که کلیه پزشکان و فیزیوتراپیست های این مجموعه در زمینه ی کار با کودکان ؛ دوره دیده و متخصص هستند و به خوبی می دانند که چگونه می توان با کودکان کار کرد.

مترجم و محقق : ندا ناصری


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *