علت ترس شما بعد از  گذشت سالها ازدواج از رابطه جنسی چیست؟

 

شناخت واژینیسموس ،علت و درمان

 

برای برخی از زنان، عضلات واژن به طور غیرمستقیم یا به طور مداوم منقض بوده و همین انقباضات میتوانند مانع از مقاربت جنسی شده و یا آن را بسیار دردناک کند، واژینیسموس دخالتی به تحریک جنسی دارد اما می تواند مانع از شود.

معاینه نرمال لگن به طور معمول هیچ علت انقباضات را نشان نمی دهد. هیچ اختلالات فیزیکی به این وضعیت کمک نمی کند.

 

علت ترس شما بعد از  گذشت سالها ازدواج از رابطه جنسی چیست؟

اختلال جنسی در هر دو جنس مردان و زنان دیده می شود و معمولا می تواند درمان شود. این تقصیر شما نیست و چیزی نیست  که از آن خجالت بکشید. با این وجود، این اختلالات می توانند روابط شما و کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

کارشناسان نمی دانند دقیقا چه تعداد از زنان از واژینیسم رنج می برند، اما این شرایط غیر معمول است و نیاز به درمان دارد.

 

انواع واژینیسموس

 

واژینیسم اولیه: زمانی که هیچگاه نفوذ واژینال صورت نگرفته است .

واژینیسم ثانویه: زمانی که تنها یکباردخول از طریق واژن انجام پذیرد وبعد از آن امکان پذیر نباشد وبه طور بالقوه به دلیل عوامل مانند جراحی زنان، تروما و…نباشد.

در بعضی از زنان پس از یائسگی به علت کاهش استروژن و کاهش ترشحات واژن منجر به دردناک شدن رابطه جنسی شده و، واژینیسم توسعه پیدا میکند .

 

(Dyspareunian) دیس پارونیا

اصطلاح پزشکی برای مقاربت دردناک جنسی به کار می رود، این اغلب با واژینیسم اشتباه گرفته می شود، اما دیسپارونیا می تواند به علت کیست ها، بیماری التهابی لگن یا آتروفی واژن باشد.

 

علل واژینیسموس

همیشه ، یک دلیل برای واژینیسم وجود ندارد. این وضعیت با سوء استفاده جنسی یا مسائل مربوط ، رابطه جنسی دردناک و عوامل عاطفی مرتبط است. در برخی موارد، هیچ علت مستقیم وجود ندارد.

 

برای تشخیص، پزشک شما یک معاینه فیزیکی را انجام می دهد و درباره سابقه پزشکی و جنسی خود می پرسد. این تاریخچه ها می تواند به سرنخ هایی از علت اصلی انقباضات کمک کند.

 

علائم واژینیسموس

استحکام غیرمستقیم عضلات واژن، نشانه اولیه واژینیسم است، اما شدت این بیماری بین زنان متفاوت است. در همه موارد، سفت شدن واژن، نفوذ را دشوار یا غیر ممکن می سازد. اگر واژینیسم دارید، نمی توانید انقباضات ماهیچه های واژن خود را کنترل یا متوقف کنید.

 

واژینیسموس علائمی مانند : ترس از نفوذ واژن و کاهش میل جنسی مربوط به را نیز شامل میشود. زنان با واژینیسموس اغلب در هنگام دخول، یک درد ،سوزش یا خارش دارند.

 

اگر واژینیسموس دارید، این بدان معنا نیست که هیچ رفتار و فعالیت جنسی نداشته باشید زنانی که این وضعیت را دارند، هنوز می توانند احساس لذت جنسی و تمایل جنسی و ارگاسم داشته باشند. فعالیت های جنسی تنها شامل دخول نیست بلکه رابطه جنسی دهانی ،ماساژ های جنسی و … می باشد.

 

تشخیص واژینیسموس

تشخیص واژینیسم معمولا با توصیف علائمی که شما به عنوان مراجع بیان می کنید آغاز می شود. به طور معمول، درمانگر درباره سابقه فعالیت جنسی شما سوالاتی را می پرسدکه نیاز است بدون خجالت و احتیاط صادقانه به انها پاسخ دهید.

 

برای زنانی که مبتلا به واژینیسمس هستند اغلب ترس از معاینه لگن دارند در چنین مواردی بهتراست قبل از معاینه با درمانگرتان صحبت کنید تا از روش های آسان تر برای شما استفاده کنند . بعضی از زنان ترجیح می دهند موقعیت های فیزیکی مختلفی را امتحان کنند. اگر می توانید از آینه استفاده کنید تا ببینید درمانگرتان  به چه صورت معاینه را انجام میدهد تا احساس بهتری داشته باشید.

 

وقتی یک پزشک  تشخیص واژینیسموس میدهد، نیاز است به طور مرتب معاینات و آزمایشهایی انجام شود . آنها ممکن است به شما پیشنهاد کنند که دست و یا ابزار پزشکی خاصی را به مهبل خود هدایت کنید تا نفوذ راحت تر شود. شما می توانید از دکتر خود بپرسید که هر مرحله از معاینه را به شما نشان دهد و یا با کمک خود شما معاینه را انجام دهد.

در طول معاینه ، پزشک شما هر علامتی از عفونت یا زخم را جستجو می کند. در واژینیسموس هیچ دلیل فیزیکی برای عضلات واژن وجود ندارد. این بدان معنی است که اگر شما واژینیتیسم داشته باشید، پزشک دیگر دلیل دیگری برای علائم شما پیدا نخواهد کرد.

 

 

گزینه های درمان واژینیسموس

واژینیسموس یک اختلال قابل درمان است. درمان معمولا شامل آموزش، مشاوره و تمرین است.

 

درمان جنسی و مشاوره

آموزش به طور معمول شامل یادگیری در مورد آناتومی شما و آنچه که در طول تحریک جنسی و رابطه جنسی اتفاق می افتد. شما اطلاعاتی در مورد ماهیچه های درگیر در واژینیسم نیز خواهید یافت. این می تواند به شما در درک چگونگی عملکرد بدن و نحوه پاسخ بدن شما کمک کند.

 

مشاوره ممکن است شما را به تنهایی یا با شریک زندگی تان درگیر کند. کار با مشاور که متخصص در اختلالات جنسی است، ممکن است مفید باشد. تکنیک های آرامش بخش و هیپنوتیزم نیز باعث آرامش و کمک به شما در رابطه با رابطه جنسی راحت تر می باشد.

 

دیلاتور واژن

پزشک یا مشاور شما ممکن است به شما دیلاتور واژن را توصیه کند.

محلول رقیق کننده مخروطی را در واژن خود قرار دهید. رقیق کننده ها به طور پیوسته بزرگتر می شوند. این به عضلات واژن کمک می کند تا انعطاف پذیر باشند. برای افزایش صمیمیت، شریک زندگی تان میتواند در داخل کردن دیلاتور به شما کمک کند،پس از اتمام دوره درمان با مجموعه ای از دلایل، شما و همسرتان می توانید سعی کنید دوباره رابطه جنسی برقرار کنید.

 

تمرین کگل

برای انجام تمرینات کگل( Kegel) ماهیچه های کف لگن خود را مجددا سفت و سفت کنید، که واژن، راست روده و مثانه را کنترل می کند.

وقتی ادرار می کنید، می توانید این عضلات را پیدا کنید. پس از شروع ادرار، جریان را متوقف کنید. برای انجام این کار از عضلات کف لگن استفاده می کنید.

 

زندگی با واژینیسموس

اختلال جنسی می تواند عواقبی برای  روابط  را در پی داشته باشد. پیشگیری و درمان می تواند در رابطه زوجین بسیار مهم باشد.

مهم این است که به خاطر داشته باشید هیچ چیزی برای شرمساری وجود ندارد. صحبت کردن با شریک زندگی خود در مورد احساسات و ترس شما در مورد رابطه جنسی و دخول  ممکن است به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری پیدا کنید. پزشک یا درمانگر شما می تواند راهی برای غلبه بر واژینیسم فراهم کنید. بسیاری از مردم بهبود یافته و به زندگی جنسی شاد خود بر می گردند.

 

روانشناس و درمانگر بهداشت و رفتار جنسی

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس و درمانگر بهداشت و رفتار جنسی 
  • عضو انجمن روانشناسان ایران

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «علت ترس شما بعد از  گذشت سالها ازدواج از رابطه جنسی چیست؟»

  1. در خصوص انجام اعمال در واژن زن و از بین بردن جای بخیه های ناشی از زایمان سزارین و چین و چروک و ارتوپدی دو ران و لگن ورژن و باسن آیا کمکی از نقطه نظر اطلاعات و تبعات ناشی از اعمال انجام یافته یا خیر اگر بله چگونه و کجا مراجعه کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      سوالتان خیلی پراکنده و نا مشخص بود، لطفا واضح تر مطرح نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *