شکر با بدن ما چه می کند؟

فرآورده های حاوی شکر

با خوردن مواد غذایی شیرین اولین پیغامی که از زبان ما به مغزمان مخابره میشود اینست: ترشح هورمون شادی بخش و احساس خوب! و احتمالاً گفتن این جمله: خیلی خوب بود ادامه بده!

شاید همه افراد بدانند که شکر زیادی خوردن کار بدیست اما احتمالاً اکثر افراد فکر میکنند این اثر فقط به چاقی و ریسک دیابت مرتبط است. در ادامه چند دلیل برای اینکه مصرف شکر باید در رژیم غذایی تان محدود باشد را آورده ایم:

1- شکر میتواند مستقیماً به قلب آسیب وارد کند!

شکر علاوه بر اینکه میتواند سبب افزایش ریسک سکته قلبی شود میتواند مستقیماً باعث کاهش کارکرد پمپاژ قلبی شود! در صورت ایجاد چنین عارضه ای احتمال مرگ در طی 5 سال حدود 50 درصد گزارش شده است!

2-میزان آسیبی که فروکتوز میتواند به کبد وارد کند به اندازه آسیب ناشی از الکل شدید است!

فروکتوز نوعی قند مصنوعی است که به میزان زیادی در موارد غذایی صنعتی وجود دارد.این نوع قند فقط در کبد متابولیزه می شود و در صورت مصرف در مقادیر بالا می تواند منجر به ایجاد کبد چرب شود.

گلوگز و فروکتوز

3- افزایش خطر ابتلا به سرطان

انسولین یکی از هورمون های تنظیم کننده رشد سلولی است. در افرادی که مصرف دائمی شکر دارند انسولین بالای دائمی خون سبب القای سرطانی شدن سلول ها می شود.

4- شکر به طور اختصاصی سبب افزایش چربی شکمی می شود

نرخ چاقی نوجوانان در 30 سال گذشته سه برابر شده است و پژوهشگران معتقدند یکی از عوامل موثر در این افزایش چاقی مصرف بیش از حد نوشابه های مملو از فروکتوز است.

5- شکر قاتل خاموش است

مطالعه  ای وسیع در سال 2008 نشان داد که مصرف بیش از حد فروکتوز به وضعیتی به نام مقاومت در برابر لپتین منجر می شود. لپتین هورمونی است که به شما می گوید که شما مواد غذایی به اندازه کافی دریافت کرده اید. این وضعیت ممکن است منجر به مرگ تدریجی شود و برخلاف نمک که منجر به فشار خون می شود و ریسک مرگ را اینگونه بالا می برد،شکر میتواند به روشی دیگر و بدون ایجاد فشار خون شمارا به سمت مرگ سوق دهد.

6- شکر و الکل اثرات مشابه سمی در کبد دارند


یک مقاله 2012 در مجله طبیعت (Nature) نشان داد که شکر خصوصا شکر مصنوعی حاوی فروکتوز به اندازه الکل برای کبد مضر است و محققان این نشریه توصیه کردند که محدودیت ها و هشدارهای  مشابه باید در روی  شکر شبیه به هشدارهای روی مشروبات الکلی و سیگار در معرض  دید قرار گیرند.

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  فلوشیپ اختلالات خواب از دانشگاه بارسلونا

  مدیر دپارتمان مغز و اعصاب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «شکر با بدن ما چه می کند؟»

  1. با عرض سلام بعد از زندگی ۱۲ ساله ای که دارم مدت دوسال است که دچار زود انزالی شده ام وروشهای موجود در سایت را نیز مرور کرده وانجام داده ام اما نتیجه ای نگرفته ام لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام شما می توانید برای دکتر قاسمی نوبت ویزیت تهیه فرمائید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *