میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار بالای آهن

سبزیجات و میوه های حاوی مدار بالای آهن

آهن به راحتی جذب بدن نمی شود مگر زمانی که همراه با مواد غذایی حاوی ویتامین c مصرف شود، یا خود غذایی که آهن دارد دارای ویتامین c نیز باشد. که  آهن گیاهی نسبت به آهن حیوانی بیشتر زمینه جذب آهن را فراهم می کند.

 

کنگر فرنگی یا آرتیشو (Artichoke)

کنگر فرنگی در اصل یک گیاه مدیترانه ای است، بخش کمی از کنگر فرنگی قابل خوردن می باشد، بخش درونی ساقه  و برگ ها و قسمت وسط آن است که به نام قلب ارتیشو معروف میباشد. یک کنگر فرنگی کامل آماده شده از طریق آب پز حاوی 3.9 میلی گرم آهن است.

اسفناج (Spinach)

اسفناج در بیشتر ماه های سال در دسترس است. می توان آن را به شکل تازه و خام، یا کنسرو نیز تهیه کرد. یک لیوان اسفناج پخته حاوی 6.4 میلی گرم آهن است.

برگ سالاد سوئیسی(Swiss chard)

سبزیجات و میوه های حاوی مدار بالای آهن

برگ سالاد سوئیسی در اواخر تابستان و زمستان کاشته می شود. عطرو طعم آن قوی و کمی تلخ است. البته نا خوشایند نیست. برگ سالاد سوئیسی مزه خیلی خوبی به سالاد و سوپ شما می دهد. هر فنجان برگ سالاد سوئیسی  حاوی 4.0 میلی گرم آهن می باشد.

 هلو(Peaches)

عطر و طعم شیرین و دلچسب هلو آنرا به یک میوه محبوب تبدیل کرده است. با خوردن 10 عدد قیسی هلوی خشک شده 5.3 میلی گرم آهن به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کشمش(Raisins)

کشمش میوه ای حاوی آهن  است که به راحتی در دسترس و قابل حمل می باشد. بعلاوه حاوی مقدار قابل توجهی فیبر  به شکل اینولین می باشد که برای سلامت روزه بزرگ بسیار مفید می باشد. کشمش همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان می باشد. خوردن حدود یک تا 2 فنجان کشمش به عنوان میان وعده، مقدار آهن 1.6 میلی گرم در روز را فراهم می کند.

 آب آلو(Prune juice)

  با توجه به توصیه های (RDA) آب آلو حدود 17 درصد از نیاز روزانه به آهن را می تواند تأمین کند. هشت اونس از آب آلو حاوی 3.0 میلی گرم آهن می باشد. آب الو به علاوه منبع  قابل توجهی از ویتامین های C,A,B6 و همچنین پتاسیم می باشد، اما متاسفانه حاوی مقدار قند بالایی می باشد.

با توجه به همین موضوع ( بالا بودن قند آلو) ممکن است فکر کنید بهتر باشد در میان وعده ها آلو خشک بخورید. اما این درست نیست. آلو یا الو خشک به بدن برای جذب آهن بسیار کمک میکند زیرا حاوی ویتامین c می باشد. با این حال مقدار بالای آهن را به بدن نمی رسانند. شاید 0.37 میلی گرم در هر وعده.

لوبیا ها (Beans)  

لوبیا را به روش های گوناگون می توان تهیه کرد، لوبیا ها حاوی پروتئین، فیبر و آهن است. دانه های سویا، عدس، نخود و لوبیا  حاوی 8.8 تا 3.0 میلی گرم اهن می باشند. فقط سعی کنید آنها را با سلاد سبزیجات یا پاستا و یا همراه با آش و سوپ میل کنید.

منبع:

ehow


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار بالای آهن»

  1. سلام مطالب سایتتون واقعا مفید بود مرسی که اینقدر زحمت میکشید
    میزان آهن مورد نیاز هر انسان در روز چقدر است؟؟؟؟
    میشه بهم بگین؟؟ دوباره میام برا جواب بای

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      در آقایان حدود 10 میلی گرم و خانمها 15 میلی گرم روزانه است.البته در شرایط حاملگی، شیردهی و بعضی بیماریها نیاز به آهن بدن افزایش می یابد.
      سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *