راهکارهای جلوگیری از بروز سردردهای مزمن ناشی از اضطراب و استرس

 سردردهای مزمن ناشی از اضطراب و استرس
سردردهای مزمن ناشی از اضطراب و استرس

در این قسمت به برخی از علائم احساس بيم و نگراني شديد اشاره خواهیم کرد که به راحتی قابل کنترل و قابل تحمل هستند. هیچ فردی مایل نیست که پیوسته دچار احساس اضطراب و استرس شود، اما بسیاری از افراد می توانند به سهولت کمی تعریق دست و پا، حرکات غیر ارادی بدن (به طور عمده لرزش دست) و ناراحتی معده را تحمل کنند. اما هنوز این احساس بيم و نگراني شديد باعث بروز رفتارها و علائمی می شود که می توانند به شدت کیفیت زندگی فرد را مورد آسیب قرار دهند. یکی از علائم بارز  اضطراب و تشویش، سردردهای مزمن به شدت آزاردهنده است. علاوه بر این،  نوع نادری از سردردهای مزمن ناشی از احساس اضطراب و استرس وجود دارند که در افرادی که از اضطراب شدید رنج می برند، بروز پیدا می کند. بنابراین، جای تعجب نیست که اشخاص تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به هر طریق ممکن سردردهای خود را درمان کنند.

سردرد و خستگی چشم از علائم تنش های عصبی هستند.
سردرد و خستگی چشم از علائم تنش های عصبی هستند.

تشویش و نگرانی= سردرد

معمولا بروز سردرد از علائم اولیه وجود بیماری است. اما گاهی اوقات سردرد های مزمن بعلت استرس شدید و عصبانیت رخ می دهند. تنها پزشک است که  حقیقتا می تواند علت سردردهای شما را تشخیص دهد. اضطراب و استرس موجب بروز سردرد می شود و بالعکس، برخی از انواع سردردها نیز می توانند موجب بروز احساس اضطراب و نگرانی شوند. بنابراین کافی ست که تست اضطراب 7 دقیقه ای را امتحان کنید. در این شرایط شما نسبت به وجود این علائم در خود آگاهی پیدا می کنید.

پاسخ ما بدین سوال که آیا اضطراب و استرس باعث بروز سردردهای مزمن می شود یا خیر، مثبت است. احساس بيم و نگراني شديد همراه با لرزه و عرق ريزى، فشار روانی و استرس زیادی را به بدن وارد می سازد و می تواند منجر به بروز احساسات و بیماری های مختلف چون سردردهای مزمن شود.

. احساس بيم و نگراني شديد همراه با لرزه و عرق ريزى، فشار روانی و استرس زیادی را به بدن وارد می سازد و می تواند منجر به بروز احساسات و بیماری های مختلف چون سردردهای مزمن شود.
 احساس بيم و نگراني شديد همراه با لرزه و عرق ريزى، فشار روانی و استرس زیادی را به بدن وارد می سازد و می تواند منجر به بروز احساسات و بیماری های مختلف چون سردردهای مزمن شود.

اغلب افراد بیشتر متحمل فشارهای روانی ناشی احساس اضطراب و استری می شوند تا خود درد. برخ دیگر نیز دچار درد های خفیف و زودگذر می شوند. سردردهای شدید در قسمت های مختلف سر اتفاق می افتد، شامل:

  • پیشانی (قدامی)، جانب و حتی پشت سر
  • پشت گردن
  • عضلات شانه میان استخوان های کتف

سردردهای شدید عمدتا بعلت فشارهای عصبي يا روحي و تنش رخ می دهد. دانشمندان تاکنون به علت واقعی بروز سردردهای شدید پی نبرده اند، اما آنچه که واضح و مبرهن این است که فشار عصبی موجب بروز انواع بیماری ها از جمله سردردهای شدید می شود. زمانی که تحت فشار های روحی و روانی و تنش هاص عصبی هستید، عضلات اطراف گردن و چشم ها منقبض می شوند. فعالیت هورمون ها، برافروختگی و التهاب بدن و همچنین گرفتگی عضلات موجب بروز سردرد میشود.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «راهکارهای جلوگیری از بروز سردردهای مزمن ناشی از اضطراب و استرس»

  1. با سلام من سر درد زیاد دارم احساس میکنم از معده ام هست
    کمک کنید دارم برا ازمون وکالت میخونم
    سر درد ها نمیزاره خوب بخونم
    لطفا در خصوص تمرکز خوب داشتن هم برام توضیح بدید با تشک

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      هرقدر مشکلات جسمی مانند سردردتان بهتر شود تمرکز به درستان هم بهتر خواهد شد. برای بهتر شدن سردرد تان می توانید از توصیه های سایت برای کاهش اضطراب و استرس و تغذیه مناسب و بهداشت خواب و سایر اصول کاهش سردرد کمک بگیرید و برای بررسی بیشتر هم می توانید از خانم دکتر وهابی وقت ویزیت بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *