رژیم غذایی برای جلوگیری از سردردهای میگرنی

میگرن

غذاهایی که باید از خوردن آنها اجتناب کنیم: گفته می شود که برخی غذاها بیشتر از 30 درصد مسئول سردردهای میگرنی هستند. در اینجا لیستی از این غذاها که در شروع سردرد دخیل بوده و باید از خوردن آنها اجتناب کنید را ارائه می کنیم – علاوه بر این علت تاثیر این غذاها بر روی سردرد نیز توضیح داده می شود.

ترشیجات:

از برخی غذاها ترشی درست می شود که حاوی منو سدیم گلوتامات یا به عبارتی MSG هستند. MSG نوعی طعم دهنده و عطر دهنده می باشد که آغاز کننده ی سردردهای میگرنی است. سازمان غذا و دارو (FDA) اعلام کرد که MSG غذای سالمی است اما کمی جای بحث دارد.

غذای چینی

غذاهای چینی:

MSG به عنوان یک طعم دهنده معممولا به غذاهای آسیایی و به ویژه به غذاهای چینی، افزوده می شود. غذاهای دیگری که ممکن است MSG داشته باشند، عبارتند از سوپ های کنسرو شده، مواد غذایی منجمد، غذاهای فرآوری شده، ادویه و سبزیجات کنسرو شده. به خاطر ویژگی خاص MSG، تولیدکنندگان مواد غذایی برچسب وجود MSG را روی محصول خود قرار می دهند.

شکلات:

شکلات و همچنین دیگر خوراکی ها از جمله بعضی نوشابه ها، چای، قهوه و نوشیدنی های انرژی زا، حاوی کافئین هستند. مقدار کم کافئین موجود در این مواد غذایی می تواند باعث افزایش هوشیاری شود. علاوه بر این کافئین می تواند به جذب سریع تر دارو و تسکین درد در بدن کمک کند. اما مقدار بالای کافئین ( به عنوان مثال در برخی نوشابه های انرژی زا میزان کافئین بسیار بالاست) باعث بداخلاقی، کم خوابی، اضطراب و سردردهای میگرنی می شود. علاوه بر این مصرف طولانی مدت از محصولات کافئین دار باعث بالارفتن مقاوت شیمیایی بدن می شود. اگر به طور ناگهانی مصرف کافئین را قطع کنید، علائم ترک را مشاهده خواهید کرد که این علائم می توانند آغازگر سردردهای میگرنی باشند.

پنیر چندساله

پنیر چندساله:

تیرامین یک مونوآمین است که به طور طبیعی در بسیاری غذاها یافت می شود و به عنوان یکی از دلایل مهم میگرن شناخته شده است. پنیرهای چند ساله، از جمله پنیر آبی و پارمسان و چدار حاوی مقدار زیادی پیرامین هستند ( ماهی دودی و سوسیس هم همینطور).

هات داگ:

اگر علت سردردهای میگرنی شما گوشت می باشد، پس در اغذیه فروشی خیلی مراقب آنچه خرید می کنید، باشید. هات داگ، سوسیس، کالباس و پپرونی با نام های تجاری متنوعی وجود دارند که همه ی آنها حاوی تیرامید هستند. همچنین این غذاها حاوی نگهدارنده های نیترات سدیم هستند که خود این ماده نیز آغاز گر سردرد میگرنی است.

پیاز:

پیاز حاوی تیرامید، آغازگر اصلی میگرن،  می باشد. بنابراین اگر دچار میگرن هستید، پس خوردن پیاز احتمالا منتظر آغاز سردردهای آن باشید.

رژیم میگرنی

نوشابه های رژیمی:

بسیاری از نوشابه های رژیمی، میان وعده ها و غذاهای کم کالری، حاوی قند مصنوعی آسپارتام هستند. این قند جایگزین با سردرد و میگرن ارتباط مستقیم دارد، به ویژه در افرادی که برای مدت طولانی و به طور مرتب از آن مصرف می کنند.

نوشیدنی های الکلی:

نوشیدنی های الکلی، به ویژه شراب قرمز، باعث سردردهای میگرنی می شوند، اما آب جو و شراب سفید سردردهای خیلی شدید را باعث می شوند. دلیل این موضوع نیز به خاطر وجود تیرامین در مشروب و آب جو می باشد. علاوه بر این الکل جریان خون را به مغز افزایش می دهد که این امر نیز سردردهای میگرنی را تشدید می کند.

نادیده گرفتن وعده های غذایی:

سریع غذا خوردن و یا نخوردن غذا در یکی از وعده های غذایی باعث ایجاد شیب در میزان قند خون شود و این امر باعث به وجود آمدن سردردهای میگرنی می شود. اگر مستعد میگرن هستید، وعده های غذایی را به طور مرتب میل کنید و یک تعادل در میزان مصرف میوه ها، سبزیجات، انواع غلات و گوشت بدون چربی حفظ کنید، به این شکل بدن تا وعده ی غذایی بعدی احساس گرسنگی نخواهد کرد.

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *