راهکارهای جلوگیری از بروز سردردهای مزمن ناشی از اضطراب و استرس

سردردهای شدید ناشی از فشار روحی و تنش عصبی، برخی افراد احساس ناخوشایندی را در داخل و اطراف سر خود تجربه می کنند
سردردهای شدید ناشی از فشار روحی و تنش عصبی، برخی افراد احساس ناخوشایندی را در داخل و اطراف سر خود تجربه می کنند.

علاوه بر سردردهای شدید ناشی از فشار روحی و تنش عصبی، برخی افراد احساس ناخوشایندی را در داخل و اطراف سر خود تجربه می کنند. برای مثال، آنها دچار دردهای ناگهانی و شدید در اطراف سر و چشمان خود می شوند که به همان سرعت که بوجود می آیند، به سرعت هم ازبرطرف میشوند. اما هنوز عده ای بر این باورند که تمامی این علائم رابطه مستقیمی با اضطراب و استرس دارد. به منظور تعیین وجود ارتباط میان بروز سردردهای مزمن و فشار های عصبی ور وحی و تنش های عصبی، باید به شیوه زندگی و وضعیت سلامت فرد رجوع کنیم. همان طور که در قسمت های پیشین ذکر شد، تنها پزشک است که  حقیقتا می تواند علت سردردهای شما را تشخیص دهد، اما در بسیاری از موارد، پزشکان از شیوه حذف گزینه های احتمالی استفاده می کنند: برای مثال، آیا شما هنوز دچار سردردهای میگرنی می شوید؟ آیا همیشه احساس اضطراب و استرس می کنید؟ آیا بیماری دیگری دارید؟ و … .

فشارهای روانی و تنش های عصبی می توانند منجر به بروز علائمی مشابه با نشانه های بیماری های دیگر( احساس ضعف، خواب آلودگی، سرگیجه و حتی دردهای قفسه سینه) شوند.
فشارهای روانی و تنش های عصبی می توانند منجر به بروز علائمی مشابه با نشانه های بیماری های دیگر( احساس ضعف، خواب آلودگی، سرگیجه و حتی دردهای قفسه سینه) شوند.

نکته جالب توجه این است که فشارهای روانی و تنش های عصبی می توانند منجر به بروز علائمی مشابه با نشانه های بیماری های دیگر( احساس ضعف، خواب آلودگی، سرگیجه و حتی دردهای قفسه سینه) شوند. اما اغلب اوقات ناخودآگاه متوجه می شوید که سردردهای شما ناشی تنش های عصبی و مشکلات زندگی است.

تسکین سردردهای مزمن ناشی از اضطراب و استرس

تنها راه درمان سریع سردردهای ناشی از تنش های عصبی، استفاده از قرص های سردرد ، مسکن و آرامبخش است. داروهای بی نسخه، چون تیلنول در صورتی که به اندازه و با دقت مصرف شوند، به سرعت موثر واقع می شوند و درد را تسکین می دهند. نوشیدن آب نیز بسیار مفید است، چون با کم آبی بدن این سردردها حتی وخیم تر هم می شوند. یکی دیگر از روش های پیشنهادی این است که چشمان خود را از نگاه کردن به وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ و گوشی همراه بردارید و برای مدتی در یک محیط آرام و تاریک قرار بگیرید. چشم درد هم موجب تشدید سردردها می شود. درد چشم یا سوزش چشم معمولا به علت خیره شدن طولانی مدت به صفحه کامپیوتر و یا قرار گرفتن در نور ضعیف رخ می دهد. برخی بر این باورند که در اثر فشار عصبی، فرد دچار خستگي چشم (در اثر كار زياد يا نور كم يا نقص بينايي ) نیز می شود. سردردهای ناشی از فشار های عصبی به نسبت دیگر علائم بیماری به سختی تسکین پیدا می کنند. حتی اگر فشار روانی از روی فرد برداشته شود، سردرد خودبخود برطرف نمی شود. شما می توانید گزینه های درمانی زیر را امتحان کنید:

ماساژ گردن، کمر و شانه و کمک به تسکین سردردهای مزمن
ماساژ گردن، کمر و شانه و کمک به تسکین سردردهای مزمن
  • بستن چشم ها و ماساژ گیجگاه برای چند دقیقه
  • دوش آب گرم موجب تمدد اعصاب و سست شدن عضلات می شود.
  • ماساژ کل بدن، بویژه گردن و کمر

هیچکدام از روش های ارائه شده تضمینی نیستند، اما زمینه را برای تسکین درد و کاهش فشارهای عصبی آماده می کنند.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «راهکارهای جلوگیری از بروز سردردهای مزمن ناشی از اضطراب و استرس»

  1. با سلام من سر درد زیاد دارم احساس میکنم از معده ام هست
    کمک کنید دارم برا ازمون وکالت میخونم
    سر درد ها نمیزاره خوب بخونم
    لطفا در خصوص تمرکز خوب داشتن هم برام توضیح بدید با تشک

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      هرقدر مشکلات جسمی مانند سردردتان بهتر شود تمرکز به درستان هم بهتر خواهد شد. برای بهتر شدن سردرد تان می توانید از توصیه های سایت برای کاهش اضطراب و استرس و تغذیه مناسب و بهداشت خواب و سایر اصول کاهش سردرد کمک بگیرید و برای بررسی بیشتر هم می توانید از خانم دکتر وهابی وقت ویزیت بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *