کمک کننده های طبیعی و مکمل های خواب – درمان غیردارویی بیخوابی

کمک کننده های طبیعی و مکمل های 

خواب

 

جایگزین برای دارو

 

اگر شما در میان افرادی هستید که گاهی اوقات در معرض مشکلات خواب هستند، ممکن است شما علاقه مند به چگونگی خوابیدن بدون دارو باشید. چای گیاهی، تنتور و مکمل های دیگر ممکن است کمک کند.
اما ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. حتی کمک کننده های طبیعی خواب نیز می توانند عوارض جانبی ایجاد کند و یا به نحوه عملکرد داروها تاثیر بگذارد.
ویا مورد تائید سازمان غذا و دارو( FDA )نباشد.
بنابراین باید دقیقا بدانید که چه چیزی مصرف می کنید.

 


ملاتونین

این هورمون جهت خواب و بیدار شدن به بدن شما کمک میکند. برخی از تحقیقات نشان می دهد که مکمل های ملاتونین می توانند مسائل خواب مانند مشکلات خواب در سفرهای بین قاره ای و مشکل در خوابیدن و یا بیدار شدن را کاهش دهد. در بیشتر موارد، اگر فقط چند هفته یا چند ماه طول بکشد، ملاتونین برای بزرگسالان سالم ایمن است. عوارض جانبی شامل :سردرد، سرگیجه و تهوع است. سعی کنید 1 تا 3 میلی گرم 2 ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

اسطوخدوس

سعی کنید این گل بنفش را قبل از خواب ببینید و ببوئید. عطر آن ضربان قلب شما را کاهش می دهد و فشار خون و دمای پوست شما را کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داد افرادی که در اتاق تزئینی اسطوخودوس چرت زده بودند، خواب عمیقتری داشتند نسبت به کسانی که نداشتند. میخواهید آن را امتحان کنید؟ یک اسپری روغن ضروری در اتاق خواب خود بگذارید یا چند قطره را به روی بالش خود اضافه کنید.

گابا

 اسید گاما آمینوبوتیریک یک ماده شیمیایی در مغز است که باعث آرامش و خواب می شود. برخی از قرص های خواب آور با کمک به GABA کار می کنند. اما هیچ اثری وجود ندارد که مصرف GABA  به عنوان یک مکمل کار کند. دانشمندان مطمئن نیستند که GABA حتی می تواند از جریان خون شما به مغز شما منتقل شود.

والرین

این گیاه چند ساله به عنوان یک کمک خواب برای صدها سال استفاده شده است. مطالعات نشان می دهد که این گیاه ممکن است سطوح GABA را افزایش دهد که موجب آرامش می شود. فکر می کنید که والرین در کوتاه مدت امن است، اما گاهی اوقات ممکن است  منجر به سردرد و معده درد در شما شود. 2-600 میلی گرم تا 2 ساعت قبل از  ورود به رختخواب میتوانید مصرف کنید. 2-3 گرم ریشه خشک را در یک فنجان آب را حل کرده و مصرف کنید.

روغن CBD

Cannabidiol یا CBD، ترکیبی از گیاهان ماری جوانا و کنف است. این می تواند به شما کمک کند. دریک مطالعه متوجه شدند افرادی مصرف کرده اند کمتر احساس اضطراب می کنند و در عرض یک ماه بهتر می خوابند. تحقیقات نشان می دهد که دوز 25-175 میلی گرم در روز میتواند مصرف شود.

 

منبع

روانشنا

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس و نوروتراپیست

 

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *