هوشیاری تان را با این مواد غذایی بالا ببرید

کافئین

کافئین می تواند شما را بیشتر هشیار کند

هیچ گلوله جادویی نیست که بتواند ضریب هوشی شما را افزایش دهد یا شما را باهوش تر کند- اما برخی مواد مثل کافئین می تواند به شما نیرو دهد و برای توجه و تمرکز به شما کمک کند.این ماده در قهوه، شکلات، نوشابه های انرژی زا و برخی از داروها موجود است، کافئین بی تردید به شما بیداری می دهد- هر چند اثرات کوتاه مدت هستند.مصرف بیش از حد کافئین می تواند شما را عصبی،وحشت زده و ناراحت کند.

 

قند می تواند هشیاری را افزایش دهد

 

قند منبع سوخت ارجح مغز شما است،گلوکز که سوخت و ساز بدن شما از طریق قند ها و کربوهیدرات هایی است که می خورید.این به این دلیل است که نوشیدن یک لیوان از چیزی که شیرین است حافظه کوتاه مدت شما وفرایند های فکری و توانایی های ذهنی را افزایش می دهد.

مصرف بیش از حد می تواند اختلال ایجاد کند.بقدری قند مصرف کنید که هم حافظه را افزایش دهد و هم اضافه وزن پیدا نکنید.

 

صبحانه بخورید تا مغزتان سوخت برسانید

 

وسوسه می شوید از صبحانه فرار کنید؟مطالعات یافتند که خوردن صبحانه ممکن است حافظه کوتاه مدت وتوجه را افزایش دهد.دانش آموزانی که صبحانه می خورند به طور قابل توجهی تمایل دارند که بهتر عمل کنند نسبت به آنهایی که صبحانه نمی خورند.غذاهایی که در لیست سوخت مغزی در بالا قرار دارند در تحقیقات آمده اند که شامل غلات کامل با فیبر بالا، لبنیات ومیوه ها.فقط پرخوری نکنید، محققان همچنین دریافتند صبحانه با کالری بالا به نظر می رسد مانع تمرکز می شود.

 


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

ماهی واقعا غذای مغز است

 

یک منبع پروتئین که با تقویت مغز مرتبط است،ماهی است- غنی از اسیدهای چرب امگا 3، برای تکامل و عملکرد مغز ضروری است. این چربی های سالم قدرت شگفت انگیزی برای مغز دارد: رژیم غذایی با اسیدهای چرب امگا 3 بالا با زوال عقل و خطرات سکته مغزی کمتری و کاهش روانی آهسته تر مرتبط است، و ممکن است یک نقش حیاتی در افزایش حافظه بازی کند، به خصوص زمانی که ما مسن تر می شویم.

برای سلامت قلب و مغز، دو وعده ماهی در هفته بخورید.

 

یک مقداری آجیل و شکلات به برنامه روزانه اضافه کنید

 

مغزها و دانه ها منابع خوبی از آنتی اکسیدان ویتامین E هستند، که با کاهش شناختی کمتر در زمان افزایش سن مرتبطند. شکلات تلخ نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. و حاوی محرک های طبیعی مثل کافئین است که می تواند توجه و تمرکز را بالا ببرد.

از مقدار اندک روزانه آجیل و شکلات تلخ لذت ببرید تا تمام مزایایی که شما نیاز دارید بدون کالری اضافی، چربی، یا شکر فراهم شود.

 

آواکادو و غلات سبوس دار اضافه کنید

 

همه اعضا در بدن بستگی به گردش خون دارند، به خصوص قلب و مغز.خوردن یک رژیم غذایی با غلات سبوس دار و میوه هایی مثل آواکادو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کلسترول بد را کاهش دهد.این باعث کاهش خطر تجمع پلاک و افزایش جریان خون می شود،این پیشنهاد یک راه خوشمزه ساده که سوخت مغز می شود.

غلات سبوس دار مانند ذرت بو داده، و همچنین فیبر در رژیم غذایی و ویتامین E. گرچه آوکادو چربی دارد ولی چربی خوبیست برای شما، چربی که اشباع کننده نیست و منجر به جریان خون سالم می شود.

 

بلوبری فوق العاده مغذی است

 

پژوهشها در حیوانات نشان می دهد که بلوبری ممکن است از مغز در برابر آسیب حفاظت کند و ممکن است اثرات مربوط به افزایش سن و شرایط بیماری هایی مثل آلزایمر یا افزایش سن را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از بلوبری به طور قابل توجهی بهبود یادگیری و عملکرد ماهیچه در موش های پیر را نشان می دهد و آن ها را از لحاظ ذهنی معادل موش های جوان تر می سازد.

 

مزایای یک رژیم غذایی سالم

 

این حرف ممکن است پیش پا افتاده باشد اما واقعیت دارد: اگر رژیم غذایی شما فاقد مواد مغذی ضروری باشد، می تواند توانایی شما را برای تمرکز کاهش دهد. خوردن بیش از حد زیاد یا خیلی کم نیز می تواند با توانایی شما برای تمرکز تداخل داشته باشد. یک وعده غذایی سنگین ممکن است باعث شود شما احساس بی حالی کنید،در حالی که کالری خیلی کم هم می تواند باعث پرت شدن حواس به دلیل درد گرسنگی شود.

 

به مغزتانسود برسانید: تلاش برای یک رژیم غذایی متعادل و پر از طیف گسترده ای از غذاهای سالم و بی خطر.

 

ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها

 

قفسه های فروشگاه ها پر شده از مکمل ها که ادعای افزایش سلامت می کنند. اگر چه بسیاری از گزارش ها در مورد افزایش قدرت مغز از طریق مکمل ها مانند ویتامین های B، C، E، بتا کاروتن، و منیزیم وجود دارد، این مکمل ها تنها برای افرادی که رژیم های غذاییشان فاقد این ها است مفید است.

 

آماده شدن برای یک روز بزرگ

 

آیا می خواهید تواناییتان را برای تمرکز افزایش دهید؟ شروع با یک وعده غذایی با آب میوه 100٪ طبیعی، نان با ماهی قزل آلا، و یک فنجان قهوه.همچنین کارشناسان یک وعده غدایی متعادل را توصیه می کنند:

 

یک خواب خوب شبانه

آب بنوشید

ورزش برای کمک به تفکر بهتر

تدبیر کردن برای روشن شدن تفکر و استراحت


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «هوشیاری تان را با این مواد غذایی بالا ببرید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *