فیزیوتراپی کمردرد | درمان کمردرد با فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی کمردرد

 

فیزیوتراپی کمردرد

کمردرد یکی از شایع ترین عارضه هایی است که در دنیا وجود دارد و تقریبا هر کسی یک بار هم که شده در زندگی به آن دچار شده است و با عواقب دردناک آن دسته و پنجه نرم کرده است.

اما شاید برایتان این سوال مطرح شده باشد که بهترین راه درمان کمردرد چیست و چگونه می توان برای همیشه از دست حملات گاه و بیگاه آن خلاص شد.

فیزیوتراپی کمردرد
فیزیوتراپی کمردرد

فیزیوتراپی کمردرد یکی از بهترین راه ها برای خلاصی از علائم دردناک این عارضه می باشد و با تداوم در انجام حرکات فیزیوتراپی ، می توانید به بهبود این عارضه امیدوار باشید.

کمردرد ممکن است به علت های مختلفی به وجود آمده باشد اما به هر دلیل و علت، در صورتی که فورا به آن رسیدگی نکنید ، ممکن است به عواقب وخیم تری مانند سیاتیک و دیسک کمر منجر شود.

به همین خاطر در ادامه به فیزیوتراپی کمردرد و ورزش هایی که برای انجام آن وجوددارد اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

فیزیوتراپی کمر با دستگاه

دستگاه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از شوک های الکتریکی ؛ عصب کمر را تحریک کرده و این گونه موجب تسکین درد می شوند.

تحریک الکتریکی عصبی پوست (TENS) و تحریک عصبی الکتریکی پوست (PENS) انواع الکتروتراپی هستند. این درمان ها از تجهیزات ویژه ای برای ایجاد امواج الکتریکی در سیستم عصبی استفاده می کنند. این کار برای جلوگیری از ارسال سیگنال های درد به مغز و تحریک تولید اندورفین ها که هورمون های تسکین دهنده درد بدن هستند ، انجام می شود.

فیزیوتراپی کمردرد
فیزیوتراپی کمردرد

البته اثرات الکتروتراپی برای کاهش کمردرد مزمن و وخیم همچنان ثابت نشده است. همچنین PENS ممکن است به خونریزی جزئی یا عفونت در جایی که سوزن به داخل پوست وارد می شود، منجر شود.

فیزیوتراپی کمر چگونه است

در گذشته ، افرادی که کمردرد داشتند غالبا به آن ها توصیه می شد که استراحت کنند.اما تمرین نکردن می تواند منجر به ضعف عضلات کمر شده و در نتیجه این درد را حتی بدتر کند.

هم چنین ممکن است به دیگر عوارض ناخوشایندی مانند سیاتیک یا در رفتگی مهره کمر منجر شود.

به همین خاطر امروزه افرادی که مبتلا به کمردرد هستند ، مرتب می شوند که :” نیاز به تمرین و ورزش بیشتری داری”.

تمرین منظم و مداوم هم چنین نشان داده است که می تواند در پیشگیری از عود کردن مجدد کمردرد بسیار موثر و مفید واقع شود.

تحقیقات نشان داده است که از هر 3 نفری که به حملات مداوم کمردرد مبتلا هستند ، یک نفر از آن ها با تمرین و ورزش مرتب و منظم ، دیگر دچار حملات این عارضه و عود کردن آن نشده است.

برنامه ی تمرینی شما ممکن است شامل تمرینات قدرتی،کششی و تمرینات مقاومتی باشد .

دیگر روش ها مانند یوگا و پیلاتس نیز می توانند برای تسکین درد کمر مناسب و موثر باشند.

تمام این روش ها و برنامه ای که برای تسکین درد خود دارید ف به نظر فیزیوتراپیست شما بستگی دارد. به همین خاطر این مسئله را جدی گرفته و در اولین فرصت به یک مرکز معتبر فیزیوتراپی مراجعه کنید.

همان گونه که گفتیم تمرینات و ورزش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید در خانه آن ها را انجام بدهید بدون این که نیازی به مراجعه نزد فیزیوتراپیست باشد.

اما به خاطر داشته باشید که این تمرینات تنها برای کمردردهای خفیف مناسب است و در صورتی که این دردها وخیم و بدتر شد ، دیگر چندن موثر نخواهند بود.

فیزیوتراپی کمردرد
فیزیوتراپی کمردرد

به همین خاطر توصیه می شود که تمرینات توانبخشی جدی و مستمری را نزد یک پزشک حرفه ای و متخصص پیگیری کنید.البته ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شما بتوانید اثرات مثبت فیریوتراپی را در خود مشاهده کنید.چرا که بدن شما باید به ورزش و تمرین های بیشتر عادت کند و ممکن است در ابتدا دچار گرفتگی عضلانی شوید اما این مسئله جای نگرانی ندارد و پس از مدتی از بین خواهد رفت.

در صورتی که کمردرد دارید ،بسیار مهم است که تا جایی که می توانید در طول روز فعال و در حرکت باشید و این گونه اجازه نخواهید داد که درد تمام بدن شما در بر بگیرد و بدن شما به خاطر عدم تمرین و فعالیت ، دچار ضعف و رخوت نخواهد شد .

این که اجازه بدهید درد زندگی شما را کنترل کند و  شما را از انجام کارهایی که دوست دارید ، باز دارد، مقابله با این عارضه را سخت تر و دشوارتر می سازد.

فعال بودن در حین درد کشیدن ،غالبا کار ساده است .بیشتر افراد نمی دانند که معمولا چه نوع فعالیت هایی برای آن ها مناسب است.برخی دیگر می ترسند که شاید این تمرینات و ورزش ها موجب بدتر شدن دردشان شود یا این که به خودشان آسیب بزنند.

اما دلیلی برای ترس و وحشت وجود ندارد. چرا که تمام این تمرین ها در صورتی که تحت نظر یک فیزیوتراپیست متخصص انجام شود، همه چیز به درستی پیش خواهد رفت.

فیزیوتراپی کمر در منزل

مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر افتخار دارد که کلیه خدمات درمانی خود را در منزل بیمار نیز ارائه کند. این مرکز که سال هاست در زمینه ی فیزیوتراپی و توانبخشی بیماران مبتلا به کمردرد و عارضه های ستون فقرات، تجربه دارد ، به خوبی می داند که این دردها چگونه می توانند فرد را به طور کلی زمین گیر و ناتوان کنند.

به همین خاطر این مرکز متخصصین خود را به منزل شما ارسال کرده و تمام خدمات را به شما ارائه خواهد کرد. به این شکل دیگر نیازی نیست که بیمار در شلوغی و ترافیک شهر از منزل خود خارج شده و موجب بدتر شدن درد خود شود.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فیزیوتراپی کمردرد اینجا را کلیک کرده و با مرکز شایگان مهر تماس بگیرید.

هزینه فیزیوتراپی کمر

در تعیین هزینه های فیزیوتراپی کمر فاکتورهای بسیاری دخیل هستند. گاهی پیش می آید که فردی برای به دست آوردن نتیجه ی مناسب ناچار باشد که چندین جلسه فیزیوتراپی را ادامه دهد و به این ترتیب  مشخصا هزینه های وی نیز بالاتر خواهند رفت.

 

اما می توان این اطمینان خاطر را به شما عزیزان داد که کلیه هزینه های مرکز شایگان مهر با توجه به خدماتی که بیماران ارائه می کند کاملا به صرفه بوده و فشار چندانی به بیماران عزیز وارد نخواهد شد.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *