فیزیوتراپی ستون فقرات | درمان آرتروز ستون فقرات

فیزیوتراپی ستون فقرات

فیزیوتراپی ستون فقرات

فیزیوتراپی نقش بسیار مهمی در بهبود و ریکاوری پس از آسیب های وارد شده به ستون فقرات ایفا می کند.

فیزیوتراپیست ها به هنگام توانبخشی ستون فقرات به شما کمک می کنند تا به فعالیت های روزمره و عملکرد عادی بدن خود بازگردید.

فیزیوتراپی ستون فقرات
فیزیوتراپی ستون فقرات

توانبخشی ستون فقرات نیز معمولا شامل چندین بخش می شود که شامل ملاقات با چندین متخصص در زمینه های مختلفی مانند فیزیوتراپی و نوروتراپیست می شود

تمام این تیم درمانی تحت نظر فیزیوتراپیست اصلی شما فعالیت می کنند و هر کدام از آن ها نقشی متفاوت اما بسیار حیاتی در ریکاوی و بهبود آسیب ستون فقرات شما ایفا خواهند کرد.

می توان این توانبخشی ها را در بیمارستان،مرکز توانبخشی یا مطب پزشک مربوطه انجام داد. همه چیز در نهایت به تصمیم فیزیوتراپیست شما بستگی خواهد داشت.

راههای درمان آرتروز ستون فقرات

یکی از رایج ترین عارضه هایی که برای ستون فقرات رخ می دهد ، آرتروز ستون فقرات است .این عارضه اثرات مخرب فراوانی بر سبک زندگی ، قدرت حرکت و وضعیت روحی شما خواهد گذاشت و بهتر است هر چه سریع تر به دنبال بهترین راه های درمان آن باشید.

همان گونه که ذکر کردیم بهترین شیوه برای درمان آسیب های ستون فقرات از جمله آرتروز فیزیوتراپی می باشد.

علاوه بر این ، کیفیت خدمات بهداشتی و مراقبتی ای که پس از دچار شدن به آسیب های ستون فقرات دریافت می کنید بسیار حائز اهمیت است.اگر یکی از عزیزان شما اخیرا به آسیب ستون فقرات دچار شده است بهتر است مطالب زیر را بخوانید چرا که به شما خواهیم گفت که در طول پروسه ی توانبخشی آسیب ستون فقرات چه اتفاقی می افتد و فیزیوتراپیست چه کاری برای بیمار انجام خواهد داد.

فیزیوتراپی ستون فقرات
فیزیوتراپی ستون فقرات

نقش فیزیوتراپیست در بهبود آسیب ستون فقرات

در طول چند دهه اخیر ،تمرکز توانبخشی آسیب ستون فقرات از مشکلات مدیریت سلامت به مشکلاتی که بر زندگی بیمار اثر منفی می گذارند ،سوئیچ کرده است.

به طور کلی ، هدف توانبخشی و فیزیوتراپی ستون فقرات شامل موارد زیر است :

  • افزایش حسی و بهبود موتور عملکرد بیمار تا جایی که امکان دارد
  • پیشگیری و اجتناب از پیامدهای ثانویه و دیگر مشکلاتی که ممکن است به خاطر آسیب ستون فقرات به وجود بیایند
  • کمک به ارتباط مجدد بیمار با جامعه

یک فیزیوتراپیست خوب و ماهر برنامه توانبخشی و درمانی شما را بر اساس اهدافتان و شدت و سطح آسیبی که دیده اید تنظیم خواهد کرد ( به عنوان مثال در صورتی که آسیب ناقص یا کامل ستون فقرات داشته باشید ، شیوه ی درمانی شما متفاوت خواهد بود)

فیزیوتراپیست ها زمانی را طرف شناختن شما و عارضه تان خواهند کرد ، با احترام شما را درمان کرده و شما را به بازگشتن به زندگی عادی تشویق خواهند کرد.

علاوه بر این به شما کمک می کنند که بتوانید تصمیمات بهتری برای بهبود و ریکاوری خود بگیرید.

بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران

مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر یکی از بهترین مراکز درمانی در شمال تهران می باشد که کلیه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی ستون فقرات را نیز به بیماران عزیز ارائه می کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

ورزش مناسب برای ستون فقرات

فعالیت های فیزیکی نقش بسیار مهمی در بهبود آسیب ستون فقرات دارند

همان گونه که تحقیقات پیرامون آسیب های ستون فقرات بیشتر شد و هم چنین نیازهای عاجل بیماران مبتلا به این عارضه شناسایی گردید ، پزشکان متوجه شدند که فعالیت های فیزیکی بخش بسیار مهمی از روند درمان بیمار پس از ابتلا به آسیب های ستون فقرات می باشد.

فیزیوتراپی ستون فقرات
فیزیوتراپی ستون فقرات

بر اساس تحقیقاتی که در دپارتمان سلامت و خدمات انسانی آمریکا انجام گرفت ، 150 دقیقه انجام ورزش هایی مانند ایروبیک و پیلاتس در طول هفته و هم چنین انجام تمرینات کششی و قدرتی به مدت 2 روز در هفته می تواند نقش بسیار مهمی در بهبود و ریکاوری شما داشته باشند.

این گونه ورزش ها و تمرینات ستون فقرات شما را در حرکت و فعال نگه داشته و به تدریج موجب افزایش انعطاف و قدرت آن می شوند.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که فعالیت های فیزیکی می تواند عملکرد صحیح راه رفتن را بهبود بخشیده؛ قدرت عضلات را افزایش داده و کارایی اندام بالایی افرادی که به آسیب ستون فقرات مبتلا شده اند را بهبود بخشد.

دیگر تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است نیز نشان دهنده اثرات مثبت این شیوه ی درمانی می باشد.

علاوه بر این فیزیوتراپی و فعالیت فیزیکی برای روحیه بیمارانی که به این مشکل دچار هستند نیز بسیار مفید و موثر است. بیمار خود را در حال انجام کاری مفید می بیند و همین مسئله احتمال ابتلا به افسردگی را در این بیماران کاهش می دهد. چرا که همان طور که می دانید ، عدم فعالیت و اسیب های این چنینی می توانند ریسک ابتلا به ناراحتی های روحی و روانی را افزایش دهند.

 

یک فیزیوتراپیست ستون فقرات باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

انتخاب درست یک فیزیوتراپیست مناسب برای درمان و ریکاوری عارضه ستون فقرات بسیار حیاتی و مهم است.شما باید به دنبال شخصی باشید که در درمان نوع خاص آسیب شما متخصص و تایید شده باشد به همین خاطر ایده بسیار خوبی است که از پزشک خود بخواهید که یک فیزیوتراپیست ماهر و خبره را به شما معرفی کند.

فیزیوتراپی ستون فقرات
فیزیوتراپی ستون فقرات

در ادامه تصمیم داریم به نکاتی که هنگام انتخاب یک فیزیوتراپیست بسیار حائز اهمیت هستند اشاره کنیم:

  • به دقت رزومه و سابقه ی کاری فیزیوتراپیست انتخابی خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل نمایید که فیزیوتراپیست مورد نظرتان در درمان شما یا عزیزان شما مهارت و دانش کافی را دارد.در حالی که برخی از این فیزیوتراپیست ها به گونه ای آموزش دیده اند که کلیه خدمات فیزیوتراپی را برای انواع مختلف عارضه ها ارائه کنند ، برخی دیگر از این متخصصین مهارت های پیشرفته تری در درمان عارضه های خاصی مانند آسیب ستون فقرات دارند.
  • فیزیوتراپیست خود و شخصیت کاری وی را بشناسید.حتی اگر درمانگر شما بهترین ، درخشان ترین و ماهر ترین گزینه ی ممکن باشد ، در صورتی که به لحاظ رفتاری با وی سازگاری نداشته باشید ممکن است در روند درمان شما خلل وارد کند.
  • سوالاتی درباره تجربه ی آن ها در درمان آسیب های ستون فقرات و توانبخشی این عارضه بپرسید
  • هرگونه تجربه ی خوشایند و ناخوشایندی که از جلسات قبلی فیزیوتراپی در مراکز دیگر داشته اید را با فیزیوتراپیست جدید خود در میان بگذارید.
  • در صورتی که امکان دارد به صورت حضوری با فیزیوتراپیست خود ملاقات داشته باشید.به این شکل می توانید در طول مشاوره حضوری، صدای آن ها را شنیده ، چهره شان را ببینید و هم چنین زبان بدن آن ها را بررسی کنید. شاید به نظر خنده دار باشد اما تمام این موارد در انتخاب صحیح یک فیزیوتراپیست بسیار مهم و حیاتی هستند.
  • نظرات دیگر بیماران فیزیوتراپیست را می توانید به صورت آنلاین در وب سایت وی مطالعه کنید.

آسیب های ستون فقرات یک حادثه بزرگ است که می تواند زندگی شما و خانواده تان را تحت تاثیر قرار دهد.این عارضه استرس فراوانی را به زندگی شما خواهد آورد و باید بیشترین میزان توجه و درمان نسبت به آن صورت گیرد چرا که می تواند اثرات مخربی بر روی سلامت کلی تان ، ارتباطات اجتماعی ، سبک زندگی و وضعیت مالی شما بگذارد.

مترجم و محقق : ندا ناصری


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *