فیزیوتراپی پارکینسون | بهترین مرکز فیزیوتراپی

فیزیوتراپی پارکینسون

فیزیوتراپی پارکینسون

بیماری پارکینسون یکی از شایع ترین عارضه های مغزی و عصبی می باشد که امروزه افراد زیادی در دنیا به آن مبتلا هستند.

فیزیوتراپی پارکینسون
فیزیوتراپی پارکینسون

فردی که مبتلا به بیماری پارکینسون شده است ممکن است دچار چندین علائم در یک زمان شود.سابقه بیماری و وضعیت فیزیکی شما باید بخش بسیار مهمی از تعیین استراتژی درمان شما باشد.

در حالی که فیزیوتراپی بر جنبه های فیزیکی بیماری تمرکز می کند ؛فراموش نکنید که به دیگر علائمی که بر زندگی بیمار تاثیر می گذارند نیز توجه کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که نتیجه مطلوب از طریق همکاری با تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی و مراقبت های اجتماعی به دست می آید.

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر افتخار دارد که با همکاری پزشکان جایروس کلیه خدمات توانبخشی بیماران پارکینسون را ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه تماس با ما مراجعه نماید.

اهداف فیزیوتراپی پارکینسون چیست ؟

  • بهبود دادن سطوح عملکرد و استقلال فردی که می تواند کیفیت زندگی فرد را به طرز قابل توجهی بهبود بخشد
  • استفاده از ورزش ها و تمرینات حرکتی برای بهبود دادن وضعیت تحرک بیمار
  • اصلاح و بهبود الگوهای ناهنجار حرکتی و ژست های قرار گیری تا جایی که ممکن است
  • به نهایت رساندن قدرت عضلات و انعطاف مفاصل
  • اصلاح و بهبود ژست های قرارگیری و تعادل و کاهش خطر افتادن و سقوط
  • ایجاد یک الگوی صحیح تنفس و سرفه های موثر
  • آموزش مسائل کلی درباره بیماری پارکینسون به فرد و اعضای خانواده ی وی
  • ارتقا تاثیرات دارو درمانی

 

فیزیوتراپی بیشتر مواقع بر موارد زیر تمرکز دارد :

بهبود ظرفیت و کیفیت فیزیکی حرکت کردن در زندگی روزانه از طریق راه رفتن و تمرینات حرکتی

آموزش حفظ تعادل و عدم سقوط

تمرین کردن فعالیت های دستی (مانند بلند کردن و تکان دادن اشیاء و اجسام )

ممکن است در طول جلسات فیزیوتراپی به دیگر مسائلی مانند کنترل درد، حال خوب و عملکرد تنفسی نیز توجه ویژه ای شود.

در طول مراحل اولیه این درمان ، فیزیوتراپیست ها بر آموزش و مراقبت از خود  تأکید می کنند و بیمار را به نحوی تشویق می کنند که تمرینات خود را جدی گرفته و آن ها را انجام می دهد. پس از آن وارد فاز سوم درمانی می شوند و تمرینات و ورزش هایی را به بیمار آموزش می دهند تا بتواند سلامت عمومی خود را دوباره به دست آورد.

فیزیوتراپی پارکینسون
فیزیوتراپی پارکینسون

ورزش های خاصی که در طول این جلسات درمانی انجام می شود کمک می کنند تا اثراتی که بیماری پارکینسون بر قدرت؛استقلال ؛ انعطاف و تعادل بیمار می گذارد را کاهش دهد.

ورزش برای پارکینسون

ورزش هایی که برای بیماری پارکینسون در نظر گرفته شده است ، بیشتر بر این تمرکز دارند که قدرت عضلانی بیمار مبتلا به پارکینسون را بهبود بخشند.تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که هیچ گونه درمانی بهتر از فیزیوتراپی نمی تواند سرعت پیشرفت بیماری پارکینسون را کاهش دهد.

برنامه ی درمانی که توسط متخصصین شایگان مهر تهیه شده است تلاش می کند که حتی گذرگاه های موثر بیشتری به مغز بیمار ایجاد کنند تا به این وسیله تعادل و قدرت حرکت بیمار بهبود پیدا کرده و بتواند به راحتی حرکت کند.

با این برنامه درمانی ،می توانید احساس اطمینان بیشتری به هنگام حرکت کردن داشته باشید و بتوانید آزادانه حرکت کرده و میل به زندگی در شما بیشتر شود.

در صورتی که تمایل دارید درباره برنامه درمانی پارکینسون در مرکز شایگان مهر اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با این مرکز تماس گرفته و از مشاورین و متخصصین ما سوال کنید.

برای شروع برنامه تمرینی ما، در ابتدا یک مشاوره اولیه با یکی از فیزیوتراپیست های متخصص در زمینه ی پارکینسون خواهید داشت.

در این جلسه مشاوره در ابتدا باید یک سری آزمایشات اولیه از جمله ارزیابی قدرت عضلانی،تعادل و هماهنگی انجام دهید.

پس از انجام ارزیابی اولیه ، جلسه اول فیزیوتراپی شما آغاز خواهد شد و با توجه به اطلاعاتی که در طول ارزیابی به دست آمده است ، فیزیوتراپیست شما ورزش ها و تمریناتی را به شما آموزش خواهد داد تا علاوه بر مطب ، بتوانید آن ها را در خانه نیز انجام دهید.

پس از آن ، برای این که اهداف درمانی این جلسات به خوبی پیگیری شوند ، ممکن است فیزیوتراپیست از شما بخواهد که ورزش ها و تمرینات پیشرفته تری را انجام دهید تا از این طریق بتوانید کیفیت زندگی خود را تا جایی که امکان دارد بالا ببرید.

بسته به شدت عارضه شما ممکن است جلسات فیزیوتراپی از 60 دقیقه تا 120 دقیقه طول بکشد.

درمان قطعی پارکینسون

با وجود تحقیقات فراوانی که در زمینه ی درمان پارکینسون انجام گرفته است هم چنان نمی توان درمانی قطعی برای پارکینسون در نظر گرفت.

روش هایی مانند فیزیوتراپی تلاش می کنند تا با استفاده از برطرف نمودن علائم این بیماری، کنترل زندگی فرد را به وی بازگردانند.به همین خاطر می توان این گونه اعلام کرد که بهترین روش برای درمان پارکینسون انجام تمرینات و ورزش هایی است که فیزیوتراپیست به شما می دهد.

فیزیوتراپی پارکینسون
فیزیوتراپی پارکینسون

جدیدترین روش درمان پارکینسون

درمان های دارویی و سنتی مختلفی وجود دارند که ادعا دارند می توانند به طور کامل علائم این بیماری را از بین ببرند اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که هرکدام از این دارو ها و روش های درمانی تنها هنگامی موثر خواهند بود که شما عضلات و قدرت حرکتی خود را بهبود بخشید و این مسائل بدون انجام تمرینات فیزیوتراپی میسیر نخواهد بود.

فیزیوتراپی پارکینسون در منزل

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر ، خدمات متنوعی را با جدیدترین و به روز ترین روش های درمان های فیزیوتراپی به بیماران ارائه می کند اما شاید بهترین خدمات این مجموعه ، فیزیوتراپی پارکینسون در منزل بیماران می باشد.

شما می توانید با این مجموعه تماس گرفته و درخواست کنید که متخصصین و فیزیوتراپیست های ماهر ما به منزل شما مراجعه کرده و تمرینات فیزیوتراپی را در خانه خود انجام دهید.

مترجم و محقق : ندا ناصری


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *