کلینیک تخصصی واقعیت مجازی VR؛ تفاوت پزشکان آینده در درمان پارکینسون، تروما، افسردگی …

 

کلینیک واقعیت مجازی در تهران: پزشکانی متفاوت در آینده نزدیک

بهترین درمانگران کلینیک واقعیت مجازی

سلام و شب و روزتون به نیکی.

واقعیت مجازی: درمان تروما جنگ در سربازان آمریکایی

سربازان آمریکایی که از جنگ ویتنام، افغانستان و عراق بر می گشتند، به تروما مبتلا می شدند. حوادث تلخ و خونبار جنگ دایم توی ذهن اون ها رژه می رفت. اغلب عذاب وجدان می گرفتند و نمی دانستند با این همه تصاویر دلخراش در ذهن آلوده ی خود چه کنند. آرزو می کردند کاش به جنگ نمی رفتند. هیچ چیز آرامشان نمی کرد. گروهی برای دعا به کلیسا سر می زدند اما ترومایشان قابل درمان نبود.

در این بین، علم واقعیت مجازی (Virtual Reality) پدیدار شد. کلینیک هایی برای درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان سربازان و افسران بیمار گشایش یافتند. عینک های واقعیت مجازی و صفحه مانیتور سربازان را به دنیای دیگری می بردند. دنیایی که به آنان نشان می داد چگونه با تروما حالشان گرفته نشود.

تروما سرباز آمریکایی در عراق و کلینیک واقعیت مجازی

بهترین کلینیک تخصصی واقعیت مجازی در تهران

پس از سه سال بازگشت از جنگ عراق، صحنه های دلخراش و خونین اجساد و شکنجه زندانیان ابوغریب از ذهن آن افسر بیرون نمی رفت. شب ها چندین بار قفل درب و پنجره ها را چک می کرد. به محض خوابیدن، کابوس های وحشتناک سراغش می آمدند. دوست قدیمی ای پیشنهاد مراجعه به روانشناس و متخصص مغز و اعصاب را داد. او نپذیرفت. می گفت “احساس درماندگی می کنم. اگر بروم، زیردست هایم مرا تمسخر می کنند. ارتقاء درجه هم نخوام گرفت.” اما بالاخره راضی شد چون چاره ای نداشت.

روند درمان تروما در کلینیک واقعیت مجازی

درمان تروما و افسردگی شدید با واقعیت مجازی

شاید تعجب کنید؛ درمان تروما به این صورت هست که آنقدر بدترین تصاویر در زمان کوتاهی برای ذهن تکرار می شوند که ذهن کاملا خسته می شود. آنقدر این تصاویر عادی سازی و عادت می شوند که دیگر به خودآگاه ذهن بیمار تروما وارد نمی شوند؛ بلکه، در عمق ذهن دفن و محو می شوند. به عبارتی،  قدرت ذهن در به یاد آوردن این تصاویر دچار تحلیل فرسایشی می شود. پادزهر از خود زهر تهیه شده و آن را خنثی می کند.

در وی آر، حرکت دوربین به حرکت سر شما لینک می شود و مغزتان فریب می خورد. بالا را نگاه می کنی، خورشید را نظاره می کنی؛ پایین را نگاه کنی، پوتین های سربازی ات را می بینی.  آنقدر از تکرار صحنه ها خسته و کوفته می شوی که مغزت خود به خود اندیشیدن به آنها را کنار می گذارد. دیگر هیچ واکنشی به این صحنه های زجر در زندگی واقعی ات نشان نمی دهی و خونسرد و بی خیال به زندگی ات ادامه می دهی. 

خلاصی از خواب های بد در کلینیک واقعیت مجازی

درمان کابوس و خواب بد با واقعیت مجازی

در فن آوری وی آر، صحنه های تکان دهنده ای از تصادف شما، یا (برای سرباز آمریکایی) جنگ ویتنام، عراق یا افغانستان یا داعش و غیره در قالب تصاویر بازسازی می شود.  درمانگر می تواند تصاویر و صداها را برای هدف درمان شما دستکاری کند. از قول افسران یا سربازهایی که با وی آر درمان شده اند، “قبل از طی جلسات وی آر، 90 درصد خواب هایم درباره جنگ عراق بود. اما اکنون به سختی می توانم آخرین باری که خواب دیدم را به یاد بیاورم.”

درمان افسردگی با واقعیت مجازی

از واقعیت مجازی می توان به عنوان نیروی کمکی در درمان افسردگی استفاده کرد. البته تحقیقات نشان می دهد که درمان اختلالات ذهنی با وی آر مستلزم هدایت وی آر توسط افراد زبده و آشنا به اختلالات مغز و اعصاب و روان است. این افراد باید به خوبی با واکنش های مغزی افراد به تصاویر مختلف وی آر آشنایی داشته باشند.

درمان دردهای جسمی با واقعیت مجازی

شاید تصور کنیم که واقعیت مجازی به معنای تمام دور شدن از جهان واقعی اطرافمان است. اینگونه نیست. اگر جهان واقعی وجود نداشته باشد، هیچ واقعیت مجازی ای در کار نخواهد بود.

در کنار درمان دردهای روحی روانی، واقعیت مجازی برای درمان دردهای فیزیکی و واقعی نیز کاربرد های زیادی دارد. شاید در داستان های تاریخی شنیده باشیم که چگونه افرادی با غرق شدن در جهان مجازی چیزی از دردهای فیزیکی حس نمی کردند. برای مثال، عابدی تیر خورده و زخم برداشته که غرق در دعا بود و بدون بیهوشی مداوایش کردند. مثال دیگر انسان برحقی بود که سر دار، به جای درد و شکایت، لبخند می زد چون ذهنش عزیزانش را از دنیای پس از مرگ پیش چشمش می آورد.

واقعیت مجازی دل و جراتی دوباره به بیمار پر از درد می بخشد. حس های حرکتی او، به جای تمرکز بر درد، از درد رها می شوند.

برخی مثال های درمان دردهای فیزیکی با واقعیت مجازی عبارتند از:

1. درمان پارکینسون با وی آر

2. درمان مبتلایان سکته با وی آر

3. درمان دردهای عضلانی با وی آر

فیلم درمان پارکینسون با واقعیت مجازی (با زیرنویس)

                                                                                  

در فیلم بالا مشاهده می کنید که چگونه فن آوری وی آر به بهبود حرکت راه رفتن بیمار پارکینسون و حفظ تعادل وی کمک می کند.

برای دیدن ویدیوهای بیشتر و بسیار جالب پزشکی و سرگرمی، اینجا کلیک کنید.

درمان بیمار سکته با واقعیت مجازی

یکی از کاربردهای وی آر کمک به بیماران سکته برای تقویت دوباره عضلات ضعیف شده هست. کلیپ کمک به بیماران پارکینسون و سکته را با وی آر در بالا ببینید.

 

دوستان. تلاش ما این است که آخرین اخبار وی آر را به اطلاع شما عزیزان برسانیم.

شادمان و امیدوار باشید، حتی در میانه بلبشوی زندگی های امروزی.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «کلینیک تخصصی واقعیت مجازی VR؛ تفاوت پزشکان آینده در درمان پارکینسون، تروما، افسردگی …»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *