درمان گودی کمر | بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران

درمان گودی کمر

به خاطر دارم که یک دوست قدیمی،  گودی کمر داشت و همین مسئله موجب شده بود که انتخاب لباس و بیرون آمدن از منزل برایش به عذابی مجسم تبدیل شود.حالا صحبتی راجع به دردهایی که در ناحیه کمر خود احساس می کرد، نداریم.اما همین مسئله موجب شده بود که این فرد دچار کمبود اعتماد به نفس و البته افسردگی شود .

درمان گودی کمر راه ها و روش های مختلفی دارد که می شود فهرست آن ها را تا ابد شمرد. برخی ها ترجیح می دهند که به طب سنتی و روش های قدیمی مراجعه کنند ،اما برخی دیگر درمان های فیزیوتراپی و ارتوپدی را ترجیح می دهند. اما هر روشی که برای درمان گودی کمر انتخاب می کنید ، باید پیش از هر چیزی بدانید که اصولا چرا و به چه علت این عارضه ی فیزیکی در برخی ها رخ می دهد و چگونه بر زندگی این افراد تاثیر منفی می گذارد.

درمان گودی کمر
درمان گودی کمر

گودی کمر یک قوس C شکل را در ناحیه پایین کمر یا جایی که ستون فقرات به بالای باسن می رسد ،شکل می دهد. این عارضه بیشتر مواقع به این خاطر رخ می دهد که افراد به حالت بدی می ایستند یا این که ورزش نمی کنند.

در این مقاله تصمیم داریم به بررسی این عارضه و شیوه هایی که برای درمان آن وجود دارد بپردازیم.هم چنین فهرستی از ورزش هایی را برایتان آماده کرده ایم که می تواند به کاهش درد و علائم گودی کمر کمک کنند. با ما همراه باشید.

تست گودی کمر

شایع ترین و رایج ترین علامت ابتلا به گودی کمر، در واقع دردی است که در عضلات خود احساس می کنید.وقتی که ستون فقرات شما به حالت ناهنجاری خمیده می شود ، عضلاتتان به جهت مختلفی حرکت کرده و به آن ها فشار وارد می شود و در نتیجه موجب درد و اسپاسم می گردد.در صورتی که گودی کمر داشته باشید، این درد ممکن است به گردن،شانه ها و بالای کمرتان نیز سرایت کند. همچنین ممکن است نتوانید به راحتی گردن و پایین کمرتان را حرکت بدهید .

تست بسیار ساده ای برای تشخیص گودی کمر وجود دارد و به این صورت است که باید روی یک سطح صاف دراز بکشید. اگر فاصله زیادی بین گودی گردن و کمرتان با این سطح صاف وجود داشت احتمالا مبتلا به گودی کمر هستید. هم چنین در صورتی که بتوانید به راحتی دست خود را در این فاصله ی میان زمین و کمرتان حرکت دهید ، می توان با قطعیت اعلام کرد که گودی کمر دارید و باید به دنبال درمان آن باشید.

درمان گودی کمر با بدنسازی

ورزش ها و روش های مختلفی جهت رفع گودی کمر وجود دارد که بهترین آن ها را می توانید از فیزیوتراپیست خود دریافت کنید. در ادامه تصمیم داریم به برخی از بهترین حرکات اصلاحی اشاره کنیم که به مرور زمان و تداوم انجام آن ها منجر به برطرف شدن گودی کمر خواهد شد.

جهت مطالعه مقاله ی دیگری درباره ورزش های فیزیوتراپی اینجا را کلیک کنید 

دراز و نشست

  • روی کمر خود دراز بکشید و زانوی خود را به زاویه ی 90 درجه خم کنید در حالی که پاهایتان موازی زمین قرار گرفته باشد
  • بازوهای خود را روی قفسه سینه قرار داده و بالا تنه ی خود را تا حدی بالا بیاورید که به ران ها برسد
  • به طور مستقیم و صاف بالا تنه ی خود را پایین بیاورید تا جایی که با زمین برخورد کند

 

درمان گودی کمر
درمان گودی کمر

تمرین سوپرمن

  • صاف دراز بکشید،صورتتان رو به پایین باشد، بازو های خود را رو به جلو بکشید
  • همزمان بازوها و پاها را بالا آورده و قفسه سینه را روی زمین نگه دارید
  • این حرکت را به مدت دو ثانیه نگه دارید و نفس عمیقی بکشید
  • به آهستگی بازوها و پاها را پایین آورده و نفس خود را بیرون بدهید

تمرین بازوهای چهارگانه و بالا بردن پا

  • زانوی خود را روی زمین نگه دارید ،به جلو خم شده و کف دست های خود را رو به پایین قرار دهید
  • زانوها را در خط صافی نگه داشته و مفصل ران و دست ها را مستقیما زیر شانه ها قرار دهید
  • همزمان یک بازو را بالا آورده و پای مخالف را بکشید تا در یک خط مستقیم با ستون فقرات قرار بگیرند.
  • دوباره به پوزیشن اولیه بازگردید

تمرین اسکات

  • پاهای خود را به عرض شانه باز کرده و بیاستید
  • بازوهای خود را به جلو کشیده و کف آن ها را با یکدیگر تماس بدهید
  • در حالی که صورتتان رو به جلو است ، انگاری که روی یک صندلی نشسته اید خم شوید.این حرکت را به قدری ادامه دهید تا ران های شما تا جای ممکن با زمین موازی باشد و زانوها و قوزک پا را نیز به خط نگه دارید
  • از پاشنه خود برای برگشتن به حالت اولیه این پوزیشن استفاده کنید

 

پایین تنه یا تخته برعکس

  • به حالتی بنشینید که پاهای شما رو به رویتان باشد و کمرتان به عقب قرار گرفته باشد. زاویه کمرتان با سطح زمین باید 45 درجه باشد
  • کف دست های خود را روی زمین و موازی شانه ها قرار دهید. دست هایتان باید پشت مفصل ران قرار بگیرند
  • به سقف نگاه کنید و ران های خود را بالا کشیده و وزنتان را با دست ها و پاشنه ی پا تحمل کنید. سعی کنید که بدنتان را صاف و مستقیم نگه دارید
  • پیش از این که بدنتان را پایین بیاورید این پوزیشن را به مدت 10 الی 15 ثانیه نگه دارید.

درمان گودی کمر در بارداری

زنان باردار بسیاری وجود دارند که در طول بارداری شان کمر درد می گیرند و علائم گودی کمر و درد در ناحیه باسن و لگن را از خود بروز می دهد.اما بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد صورت گرفته است، گودی کمر در طول بارداری در واقع به این خاطر است که ستون فقرات تلاش می کند که مرکز جاذبه روی بدن را اصلاح کند.

این کمردرد های مداوم احتمالا به خاطر جریان خون قوی در بدن است و بعد از زایمان خود به خود از بین می رود. اما برای این که درد آن را کاهش دهید می توانید تمرین ها و ورزش هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم را دنبال کنید

جهت مطالعه ی مقاله ی دیگری درباره کمردرد در بارداری اینجا را کلیک کنید 

رفع گودی کمر و افزایش قد

به طور طبیعی افرادی که گودی کمر دارند ، قدشان نیز کاهش پیدا می کند و به همین خاطر مسئله درمان گودی کمر اهمیت به سزایی پیدا می کند.

درمان گودی کمر
درمان گودی کمر

طول اسکلت ستون فقرات و استخوان پایینی قد افراد را مشخص می کند و در صورتی که ستون فقرات شما خمیده باشد ، قاعدتا قد شما نیز کوتاه تر به نظر می رسد.

اگر بتوانید راهی را برای درمان گودی کمر پیدا کنید که واقعا موثر باشد؛ می توانید امیدوار باشید که قدتان افزایش پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل تمرین ها و ورزش هایی که در طول جلسات فیزیوتراپی انجام می دهید به صاف شدن خمیدگی ستون فقرات کمک کرده و در نتیجه موجب افزایش قد شما می شود.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز درمانی شایگان مهر


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *