درمان سردرد و سرگیجه: بهترین متخصص مغز و اعصاب و روان (جایروس)

درمان سردرد و سرگیجه: بهترین متخصص درمان سردرد و سرگیجه

بهترین مرکز تخصصی درمان سردرد و سرگیجه

سلام و شب و روز شما به نیکی.

وقتی به ناخوشی هایی مانند سردرد و سرگیجه برخورد می کنیم، به اندازه خود سرگیجه سردرگم می شویم. ریشه پیشرفتِ اغلبِ بیماری ها به شرایط سبک غلط زندگی، بیماری های ارثی و اکتسابی و عدم مراجعه به یک پزشک متخصص دانا باز می گردد. در واقع، بدون مراجعه به پزشک کاربلد، نمی توان علت اصلی این ناخوشی و بهترین درمان برای آن را یافت.

هم وطنان عزیز در بات تلگرامی askq_bot@ بارها و بارها درباره درمان سردرد و سرگیجه خود از پزشکان جایروس کلینیک پرسش کردند. جواب های کاملی به این عزیزان داده شده؛ در صورت دسترسی به تلگرام، کافیست در بات تلگرامی ثبت نام کنید و پاسخ ها را ببینید. در غیر این صورت، سایت سبزوسالم نیز به این موضوع پرداخته. همچنین، در متن زیر، سعی کردیم، در عناوین جامع و جداگانه، به مشکلات سردرد و سرگیجه شما رسیدگی کنیم.

تشخیص علت سردرد و سرگیجه

به نقل از یکی از دوستان، “دیروز به یک درمانگاه نزدیک محل برای آزمایش خون مراجعه کردم. خانمی حسابی قشقرق راه انداخته بود و قصد شکایت از پزشکان این درمانگاه را داشت. چند لحظه ای همکلام شدیم. می گفت پسرم درد آپاندیسیت شدید داشته و پزشک تشخیص نداده. به این خانم گفته بودند که پسر شما به یک ویروس گوارشی (عفونت و التهاب روده کوچیک و معده) گرفتار شده که باید چندتایی آمپول بزند و رژیم تغذیه ای بگیرد. برای من هم عجیب بود که چرا در یک درمانگاه فرق بین علایم آپاندیسیت و علایم ویروس گوارشی را نمی دانند!”

به دوستم گفتم که گاهی علایم دو بیماری شبیه به هم است؛ اگر آن فرد به مرکز معتبرتری مراجعه کرده بود، وضعیت آپاندیسیت وی، با علامت اصلیِ درد خاص شکمی در محل آپاندیس، راحت تشخیص داده می شد تا اورژانسی مداوا شود . برای سردرد و سرگیجه هم همین طور است.

شبیه علایم شبه-آپاندیس، گاهی سردرد و سرگیجه نشانه وجود یک بیماری بسیار جدی تر است و باید هر چه سریع تر و اورژانسی برای درمان اقدام کرد.
دلایل بسیاری از ساده تا پیچیده برای سردرد و سرگیجه در یک کودک، نوجوان، زن، مرد و غیره وجود دارد: برای مثال، کم آبی بدن، استرس تا آنوریسم مغزی. هر دلیلی باید ابتدا توسط پزشک متخصص معلوم و سپس درمان و دارو تجویز شود.

انواع سردرد و سرگیجه

برای اطلاعات انواع سردرد و تشخیص نوع درد (از زبان دکتر مصطفی امیری، متخصص مغز و اعصاب و روان، فلوشیپ اختلالات خواب)، اینجا کلیک کنید.

سردرد و سرگیجه شدید ناگهانی ناشی از سکته

سکته مغزی و سردرد و سرگیجه

هنگام بروز سکته، اکسیژن و مواد مغذی به مغز نمی رسند. با اتمام ذخیره خون در مغز، سلول های مغز سریع می میرند. علایم سکته عبارتند از:

-بی حسی یا ضعف، اغلب در یک طرف بدن

-گیجی ناگهانی

-مشکل در فهم کلمات یا ادا کردن

-مشکلات ناگهانی بینایی

-مشکل ناگهانی در راه رفتن یا تعادل حرکات

***درمان سکته اورژانسی ست و بیمار باید سریع تحت نظر پزشک قرار گیرد.

فیلم با زیرنویس سردرد و سرگیجه در اثر سکته: علایم یک ماه قبل از وقوع

برای دیدن ویدئوهای بیشتر، اینجا کلیک کنید.

سردرد و سرگیجه ناشی از آنوریسم مغزی Aneurysm

گفتیم که گاهی سردرد و سرگیجه علامت مهمی از وقوع یک خطر در مغز است. آنوریسم مغزی یا انعقاد مغزی شبیه بالنی می ماند که در رگ های خونی مغز شکل می گیرد. تا وقتی این بالن نترکیده، بیمار متوجه علایم نمی شود.علایم جانبی آنوریسم مغزی عبارتند از:
*تهوع و استفراغ
*تاری دید
*درد یا سفت شدن گردن
*تشنج
*حساسیت به نور
*گیج شدن
*عدم هوشیاری
*افتادگی پلک
*دوبینی
برای توضیح کامل درمان آنوریسم مغزی از زبان پزشکان جایروس، اینجا کلیک کنید.

فیلم درمان سردرد و سرگیجه ناشی از آنوریسم مغزی

“خانم جانی راکسی فیلیپز حدود 50 ساله که ازدواج کرده. مرد جدیدی در زندگی راکسی پیدا شد و اونو نجات داد: دکتر نورولوژیست Dr. Laligam Sekhar
قرار شد دکتر لالیگان آنوریسم مغزی، بیماری مرگ آور، خانم راکسی رو درمان کنن. عمل جراحی این نقطه از مغز خیلی سخته. “ایده من این بود که سرخرگ شعاعی رو از بازوی بیمار بردارم و در محل تقاطع با رگ مبتلا به آنوریسم (از وسط سرخرگ تا پشت آن) پیوند بزنم. سپس، رگ آنوریسم را ببندم.
دکتر شیکر برای اولین بار این تکنیک رو در سیاتل آمریکا اجرایی کرد.
در طی عمل، سرخرگی از بازوی بیمار به سرخرگی از محل آنوریسم پیوند داده شد. با این عمل، مسیر جدیدی برای گردش خون در مغز ایجاد شد. بعد، آنوریسم (بالن) با کلیپ تیتانیوم بسته شد. آنژیوگرافی این عمل رو موفقیت آمیز نشان می دهد.
این منطقه در مغز محل آنوریسم رو نشان می دهد.
یکسال از جراحی گذشته و بیمار مسیر بهبودی رو طی می کند.”

علت سردرد و سرگیجه

علل سردرد و سرگیجه

  1. عفونت

گاهی مقصر اصلی سردرد و سرگیجه شما عفونت باکتریایی یا ویروسی ست. در سرما خوردگی، آنفلوآنزا، التهاب سینوس، عفونت گوش، ذات الریه و عفونت گلو، این حالت رایج هست

2. کم آبی بدن

اگر بدن شما کم آب باشد، منتظر سردرد باشید. علایم کم آبی بدن: ادرار کدر و سیاه، کاهش ادرار، تشنگی بیش از حد، گیجی و خستگی. اگر کم آبی بدن شما شدید شد، به تزریق مایعاتدرون رگی نیاز خواهد شد

3. قند خون پایین

علایم قند خون پایین: سردرد و سرگیجه، لرزش بدن، عرق کردن، گرسنگی، تهوع، حس مور مور اطراف دهان، تحریک شدن اعصاب، خستگی، رنگ پریدگی

مصرف کمی میوه و نان به تنظیم انسولین کمک می کند اما به پزشک برای تنظیم قند خون تان نیز مراجعه کنید.

  1. استرس و نگرانی
  2. عفونت گوش میانی
    6. کم خونی

کم خونی علایم دارد: سردرد و سرگیجه، ضبان قلب نامنظم، درد قفسه سینه، تنفس تند تند و کوتاه، سردی دست و پا

  1. ضعف بینایی
  2. اختلال سیستم ایمنی بدن

گاهی سیستم ایمنی بدن به اشتباه به خودش گل می زند. فشار خون بالا، تب مداوم،خستگی، سفتی و درد عضلات،.. از علامت ها هستند.

9. سردرد و سرگیجه ناشی از مصرف دارو

مانند داروهای زیر:

ضد افسردگی ها، آرام بخش، داروی فشارخون، داروی اختلال انزال، آنتی بیوتیک، قرص ضد بارداری، ضد درد

  1. کشیدن و سیگار و نوشیدن مشروب
  2. مصرف زیاد غذاهای تحریک کننده: شکلات، آجیل و …
  3. بیماری های پنهان: تومور مغزی و …

گاهی علت سردرد هیچ کدوم از موارد بالا نیست و باید زیر نظر پزشک بررسی دقیق شوید.

بهترین متخصص درمان سردرد و سرگیجه

مجموعه جایروس کلینیک از بهترین پزشکان فوق تخصص مغز و اعصاب و روان برخوردار است. برای آشنایی با پزشکان و خواندن رزومه آن ها، اینجا کلیک کنید.

درمان سردرد و سرگیجه ناشی از اضطراب و استرس

برای مشاهده مطلب، اینجا کلیک کنید.

درمان سردرد و سرگیجه در خواب

برای مشاهده مطلب، اینجا کلیک کنید.

درمان سردرد و سرگیجه عصبی

برای مشاهده مطلب، اینجا کلیک کنید.

درمان سردرد و سرگیجه کودکان

برای مشاهده مطلب علل و درمان سردرد و سرگیجه کودک، اینجا کلیک کنید.

علت و درمان سردرد و سرگیجه در زنان

درمان سردرد و سرگیجه در زنان

سردرد و سرگیجه در زنان می تواند علت های مختلفی داشته باشد: بارداری، سندرم پیش قاعدگی، دیابت، فشار خون بالا، اختلالات هورمونی، اختلالات تیروئید، تخمک گذاری و غیره. بهتر است در یک دفترچه یادداشت، علاوه بر زمان شروع سردرد و سرگیجه، گزارش کاملی از علایم دیگر + سیکل های قاعدگی خود را یادداشت کنید. تشخیص علت اصلی سردرد و سرگیجه خود را ابتدا به پزشک متخصص مغز و اعصاب و روان بسپارید. سردرد و سرگیجه با مغز و اعصاب و روان رابطه محکمتری دارد. همزمان، از متخصص زنان یا غدد نیز می توانید کمک بگیرید.

مدیریت سرگیجه و سردرد و سبکی سر

به توصیه جایروس کلینیک، قبل از مراجعه به پزشک تمام علایم همراه با سردرد و سرگیجه تون رو یادداشت کنید. زمان شروع و مدت سردرد و سرگیجه تون رو نیز یادداشت کنید. این دفترچه رو نگه دارید. این طوری تشخیص  و درمان سردرد و سرگیجه شما خیلی راحت تر خواهد بود.

سبک زندگی و نوع و مقدار خورد و خوراک اثر زیادی در کنترل یا عدم کنترل سردرد و سرگیجه تان دارد. برای مثال، اگر شکلات شیرین زیاد می خورید، خواب کافی ندارید یا فست و فود و غذای صنعتی زیاد مصرف می کنید، توقع کاهش سردرد نداشته باشید.

مدیریت سرگیجه و سردرد و سبکی سر

همچنین، در موارد زیر،  سردرد و سرگیجه شما اذیت کننده خواهد شد:

ننوشیدن آب کافی،

مصرف الکل و غذاهای صنعتی، مخدرها و روان گردها

بعضی داروها، سیگار،

کثیف بودن خون،

بارداری یا سندرم پیش قاعدگی

اختلالات هورمونی

خوردن سردی زیاد و عدم تعادل مزاج های بدن

قند خون پایین، فشار خون بالا، استرس زیاد و غیره،

درمان سردرد و سرگیجه در بهترین کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان

فقط قرص تجویز نمی شود!!!

در مجموعه جایروس کلینیک، پزشک دلسوزانه وقت خود را برای شما می گذارد. از شما می خواهد درباره شروع، مدت زمان و علایم همراه با سرگیجه تان+ اختلالات خواب یک گزارش کامل به وی بدهید. همچنین، از سابقه خانوادگی شما (دیابت، فشارخون، بیماری های خاص…) سوال می کند. درباره مصرف داروها از شما می پرسد و عوارض را توضیح می دهد.
پس از تشخیص علت، ازروش های خاص درمانی (ترکیبی) جایروس برای درمان سردر و سرگیجه شما استفاده خواهد شد. پزشکان جایروس به تجربه خود از تکنیک های منحصر به فرد، به روز و ویژه ای برای درمان شما استفاده خواهند کرد. برای مثال، رژیم درمانی، ورزش های مخصوص، دستگاه های پیشرفته بررسی مغز و اعصاب یا اختلالات خواب شما. برای اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه ها، اینجا کلیک کنید.

با بررسی تخصصی انواع اختلالات و بیماری ها در بدن، درمان شما بسیار راحت تر خواهد بود. کافیست با جایروس در تماس باشید. بهترین متخصص درمان سردرد و سرگیجه را به شما معرفی خواهیم کرد. البته در خود سایت،رزومه های عالی پزشکان قابل مشاهده است.

مریم اکبری زاده

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان سردرد و سرگیجه: بهترین متخصص مغز و اعصاب و روان (جایروس)»

  1. سلام خسته نباشید نامزد من چشم سمت چپش درد میکرد وقتی بهترشد گردنش یکدفعه گرفت طوری که نمیتونست تکونش بده خشک شده بودکم کم بهترشد تااینکه چندروز پیش یکدفعه دچارتاری دید شد حدود پنج دقیقه وسردرد وسرگیجه هم گرفتش طوریکه هنگام راه رفتن سرگیجه میگیرش وکنترلش ازدست میده .توروخدابگید این علاعم مربوط به چه بیماریه راهنماییم کنید؟من تلگرام یاایمل ندارم توروخدابه این شماره جوابشو بدید التماستون میکنم یاتوواتساپ جواب پیامو بدید دعاتون میکنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل مختلفی موجب بروز این حالت ها میگردد، نیاز به معاینه حضوری و ارزیابی بالینی می باشد.
      توصیه می شود همسرتان توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شود تا علت مشخص و متناسب با آن، راهکار مناسب درمانی اتخاذ گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *