مصرف قرص ترازادون (Trazodone ) برای رفع اختلالات خواب

بی خوابی و کم خوابی
بی خوابی و کم خوابی

قرص ترازادون گزینه درمانی است که توسط پزشک برای درمان مشکلات بی خوابی بسیاری از بیماران مبتلا به بی خوابی شدید تجویز می گردد. پیشتر ها از این دارو به طور عمده برای درمان  بیماری افسردگی استفاده می شده است، نه به طور اخص برای درمان اختلالات خواب. عوارض اصلی قرص ترازادون، خواب آلودگی است.

ترازودون هیدروکلرید دارویی است که به طور عمده برای درمان بیماری افسردگی مورد استفاده قرار می گرفته است. این دارو تحت نام تجاری Desyrel به بازار عرضه می گردد. در برخی شرایط خاص،  ازداروی بی نسخه و غیرتجاری ترازودون برای درمان اختلالات شدید خواب استفاده می گردد. متاسفانه تا کنون سازمان غذا و داروی آمریکا قرص ترازودون را به عنوان یکی از گزینه های احتمالی درمان مشکلات بی خوابی مورد تایید قرار نداده است.

استفاده از ازداروی بی نسخه و غیرتجاری ترازودون به هیچ عنوان غیر قانونی نبوده و کاملا مجاز است.  تنها سازمان غذا و دارو ست که چگونگی رو شهای تبلیغ انواع دارو را تعیین می کند، اما این سازمان نمی تواند بر روند تجویز نسخه های پزشکی، بویژه در رابطه با داروهای بی نسخه تسلط داشته باشد. گاهی اوقات پزشکان داروهایی را تجویز می کنند که لزوما به تایید سازمان غذا و دارو نرسیده است اما از اثر بخشی داروی غیرتجاری و بی نسخه آن بر روی بیماران مختلف مطمئن هستند.  ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همواره تلاش می کنند دارویی برای بیمار فراهم کنند که مورد قبول سازمان غذا و دارو است و از پیش از ایمنی و بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کرده اند.

قرص ترازودون
قرص ترازودون

پزشکان در تجویز این دارو به بیماران مبتلا به بی خوابی های شدید جانب احتیاط را رعایت میکنند. ترازادون به عنوان یک داروی مسکن ضد افسردگی عمل می کند. به طور تقریبی، 41 درصد از بیمارانی که از این دارو مصرف می کنند،  دچار خواب آلودگی شدید می شوند.

از آنجایی که این دارو بسیار خواب آور است و موجب خواب آلودگی فرد مصرف کننده و مخل فعالیت های روزانه او می شود، بسیاری از پزشکان از این دارو حتی برای افراد بدون علائم بیماری افسردگی نیز استفاده می کنند.

بی خواب های شبانه و خواب آلودگی در طول روز
بی خواب های شبانه و خواب آلودگی در طول روز

ارتباط خواب با بیماری افسردگی

از سوی دیگر، افرادی که به طور همزمان از بیماری افسردگی و بی خوابی رنج می برند، داروی ترازادون برای آنها بسیار موثر واقع می شود.  همچنین اشخاص دیگری که از انواع دیگری از داروی مسکن و ضد افسردگی استفاده می کنند هم دچار بی خوابی و اختلال خواب می شوند، زیرا این مورد از خاصیت و ویژگی اصلی داروهای ضد افسردگی است. برای این دسته از بیماران، پزشک ممکن است داروی ضد افسردگی دیگری تجویز کند که همراه با قرص ترازادون مصرف شود.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «مصرف قرص ترازادون (Trazodone ) برای رفع اختلالات خواب»

  1. سیامک قنبرزاده

    من مشکل بی خوابی دارمولی کلونازپام و الپرولوزام وزولپیدم نمی خوابانندم .از میرتازپین 45 و ترانکوپین 100از امروز استفاده کردم .دوستان زنگ زدن که به جای ترانکوپین از ترازادون استفاده کن نمی دونم چیکار کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *