توانبخشی تعویض مفصل زانو پس از جراحی

توانبخشی تعویض مفصل زانو

توانبخشی تعویض مفصل زانو

اگر آرتروز وخیم در یک زانو یا هر دوی آن ها دارید ،ممکن است با استفاده از فیزیوتراپی و توانبخشی بتوانید محدوده ی حرکتی زانو و هم چنین قدرت آن را بهبود ببخشید.

برخی مواقع درد،محدوده حرکتی کوچک و هم چنین خرابی مفصل زانو به قدری شدید است که برای بازگرداندن عملکرد و کارایی صحیح به زانو ، لازم باشد که عمل جراحی آن را در نظر بگیرید.

توانبخشی تعویض مفصل زانو
توانبخشی تعویض مفصل زانو

جراحی تعویض مفصل زانو معمولا وقتی انجام می شود که مبتلا به آرتروز شدید زانو ،کاهش محدوده ی حرکتی و راه رفتن خیلی سخت شده باشید.

در صورتی که این جراحی را انجام داده اید ، انتظار می رود که پس از این عمل ، فیزیوتراپی بتواند به بازگرداندن عملکرد صحیح زانو به شما کمک کند.

مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی شایگان مهر افتخار دارد که با همکاری پزشکان جایروس بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

برنامه ای که پس از جراحی تعویض مفصل زانو برای شما تدوین می شود ، به گونه ای خواهد بود که بتواند روند بهبود و ریکاوری را تسریع بخشد.

توانبخشی زانو به شما کمک می کند که قدرت و انعطاف مفصل زانوی خود را بیشتر کرده و به این ترتیب از بروز مشکلاتی در آینده پیشگیری به عمل آورید.

در صورتی که لازم است که عمل جراحی انجام دهید ،از جراح خود بپرسید که آیا لازم است قبل از عمل ، به جلسات فیزیوتراپی بروید.

اما به خاطر داشته باشید که به هر حال پس از انجام عمل ، ضروری است که به جلسات فیزیوتراپی بروید ، چرا که به توانبخشی زانو کمک می کند.

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

در هفته سوم پس از جراحی تعویض مفصل زانو ، باید جلسات فیزیوتراپی خود را آغاز کنید.می توانید از تمرینات افزایش محدوده ی حرکتی شروع کنید و حرکت زانوی شما در پایان هفته ششم باید به آهستگی روند بهبود خود را آغاز کند.

افراد زیادی می توانند از دستگاه های دوچرخه زدن پس از جراحی تعویض مفصل زانو استفاده کرده و این حرکت بسیار مفید خواهد بود.فیزیوتراپیست به شما کمک خواهد کرد که ارتفاع مورد نظر صندلی دوچرخه ی خود را پیدا کنید.

غافلگیر نشوید که اگر در ابتدا ، نتوانید به درستی و در تمام جهات دوچرخه بزنید.به آهستگی پدال دوچرخه را عقب و جلو کنید و وقتی که محدوده ی حرکت زانو افزایش پیدا کرد می توانید به طور کامل حرکت دوچرخه را تمرین نمایید.

توانبخشی تعویض مفصل زانو
توانبخشی تعویض مفصل زانو

پس از عمل جراحی باید به طرو کامل تمرکز شما بر روی تمرینات قدرتی باشد. فیزیوتراپیست به شما تمریناتی را آموزش خواهد داد که با انجام آن ها عضلات ران ؛ همسترینگ و پای خود را تقویت کنید.

می توانید پس از این که چند باری تمرینات ساده قدرتی را انجام دادید، وزنه های را نیز روی پا یا قوزک خود نیز بگذارید تا تمرینات شما سنگین تر شود

هم چنین ممکن است فیزیوتراپیست شما بخواهد از روش هایی مانند الکتروتراپی نیز استفاده کند تا به این ترتیب عضلات زانو را فعال تر کند.این نوع از درمان می تواند به عضلات زانوی شما کمک کرده تا راحت تر منقبض شوند و به این ترتیب پس از مدتی می توانید به تنهایی و بدون کمک هیچ گونه دستگاهی ، خودتان عضلات را منقبض کنید.

پس از 3 الی 6 هفته پس از جراحی تعویض مفصل زانو ، فیزیوتراپیست به شما کمک می کند تا توانایی راه رفتن خود را تقویت کنید.پس از مدتی با انجام این تمرینات می توانید بدون واکر راه رفته و بعد از آن عصاها را نیز کنار بگذارید و حتی ممکن است پس از پایان هفته ششم بدون کمک هیچ گونه ابزار کمکی بتوانید راه بروید

در این زمان ، ممکن است فیزیوتراپیست به استفاده از سرما درمانی ادامه دهد تا درد و تورم اطراف مفصل زانو را کنترل کند بعضی مواقع این تورمی که به آن اشاره کردیم ، تا مدت ها پس از انجام جراحی نیز اطراف مفصل زانو باقی می ماند.

هزینه تعویض مفصل زانو

معمولا این جراحی توسط یک متخصص اسکلت و عضلات یا جراح ارتوپد انجام می شود.گرچه شاید متخصصین بسیاری وجود داشته باشند که بتوانند این عمل را برای شما انجام دهند اما همواره به شخصی اعتماد کنید که از اعتبار و مهارت وی اطمینان حاصل کرده اید.

توانبخشی تعویض مفصل زانو
توانبخشی تعویض مفصل زانو

جراحی تعویض مفصل زانو، گرچه عمل پیچیده و سختی نیست اما به ظرافت و دقت بسیار بالایی نیاز دارد و به همین خاطر توصیه می شود که به علت هزینه های بسیار پایین ، به جراحانی اعتماد نکنید که از مهارت کافی برخوردار نیستند. چرا که یک حرکت اشتباه و جراحی بد می تواند منجر به از دست دادن توانایی راه رفتن برای همیشه شود و نه تنها هیچ گونه مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه موجب بدتر شدن عارضه نیز خواهد شد.

بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو

اگر به دنبال پزشکی برای جراحی مفصل زانو هستید ، ما به شما جراح ارتوپد مجموعه شایگان مهر را معرفی می کنیم.پزشک این مجموعه با دارا بودن بالاترین درجه از تخصص و مهارت ، این تضمین را به شما خواهد داد که جراحی شما به بهترین شکل ممکن انجام شده و دچار کمترین عوارض عمل شوید.

جراح ارتوپد این مجموعه ، هزاران تجربه مشابه داشته است و می توانید مطمئن باشید که سلامت خود را دستان ماهری سپرده اید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصص اسکلت و عضلات این مجموعه به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

دوره نقاهت عمل تعویض مفصل زانو

 دوره نقاهت پس از این عمل در افراد مختلف متفاوت است.در صورتی که زانوی شما از قدرت خوبی برخوردار بوده باشد می توانید در طول 6 هفته به طور کامل بهبود پیدا کنید.

توانبخشی تعویض مفصل زانو
توانبخشی تعویض مفصل زانو

اما برای بهبود باید نکاتی را در نظر داشته باشید:

پیش از انجام عمل جراحی تعویض مفصل زانو، جلسات فیزیوتراپی خود را جدی بگیرید.این کار باعث می شود که زانو راحت تر بتواند با پیامدهای جراحی کنار بیاید.

پس از انجام عمل نیز برای توانبخشی زانو پس از تعویض مفصل بهتر است به جلسات فیزیوتراپی بروید تا قدرت و انعطاف زانوها به حد مناسبی برسد. این کار سبب می شود که روند بهبود سریع تر شده و در مدت کوتاه تری به زندگی عادی خود بازگردید.

مترجم و محقق : ندا ناصری


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *