گردن درد چه ارتباطی با استرس دارد؟ بهترین دکتر گردن درد

گردن درد چه ارتباطی با استرس دارد؟ بهترین دکتر گردن درد

درد گردن یک مشکل رایج است که بعضی وقت ها تأثیر زیادی بر زندگی بزرگسالان دارد. درد گردن ممکن است فقط در گردن و شانه احساس شود.  و یا ممکن است این درد را در دست خود نیز احساس کنید.  درد ممکن است شدید نباشد و یا به صورت یک شوک الکتریکی در بازوی شما احساس شود. برخی علائم و نشانه های دیگر مانند بی حسی یا ضعف عضلانی در یک دست ، می توانند به تشخیص علت درد گردن کمک کنند.

 

مدیریت استرس و گردن درد

از آنجایی که استرس نقش مهمی در درد گردن دارد ، اگر شما استرس خود را کنترل کنید ، درد را کاهش می دهید. مدیریت استرس آنطور که به نظر می رسد سخت نیست.

اکثر ما با استرس های احساسی آشنا هستیم که باعث سردرد می شود. این نوع سردرد ها ، سردرد تنشی نامیده می شوند.  استرس همچنین اثر فیزیکی روی عضلات گردن شما دارد. هر چه استرس تان بیشتر بشود ، سفتی عضلات گردن شما باعث درد گردن می شود. درد مزمن گردن همچنین می تواند به علت تحریک پذیری ، خستگی و حتی افسردگی باشد که می تواند فشار زیادی را به زندگی شما اضافه کند.

 

علل بروز درد های گردن چیست؟

علل بروز درد های گردنی چیست؟

درد یا سفتی گردن ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد.

تنش و فشار عضلات ، آسیب ها ، حمله قلبی ، مننژیت  و علل دیگر از قبیل : 

  • آرتریت روماتوئید – این بیماری باعث درد ، تورم مفصل و خارهای استخوانی می شود.
  • پوکی استخوان – ضعیف بودن استخوان ها می تواند منجر به شکستگی های کوچک شود. پوکی استخوان به طور معمول در دست یا زانو رخ می دهد ، اما گاهی نیز ممکن است به شکستگی استخوان های گردن منجر شود.
  • فیبرومیالژیا – یک بیماری است که باعث ایجاد درد عضلانی در همه بدن به خصوص در ناحیه گردن و شانه می شود.
  • استئوآرتریت گردن – دیسک های گردن ممکن است با بالا رفتن سن از بین بروند. این عارضه به عنوان استئوآرتریت گردن یا اسپوندیلوز شناخته می شود. استئوآرتریت گردن می تواند فضای بین مهره ها را محدود کرده و فشار زیادی را به مفاصل گردن تان وارد کند که باعث درد می شود.
  • دیسک لغزنده هنگامی که یک دیسک به علت آسیب دیدگی یا ضربه صدمه می بیند ، ممکن است فشار وارده به نخاع یا ریشه های عصبی بیشتر شود. •      دیسک لغزنده به عنوان پارگی دیسک هم شناخته می شود.
  • اسپاینال استنوزیس یا تنگی کانال نخاعی – این عارضه زمانی رخ می دهد که کانال ستون فقرات تنگ شده و باعث  فشار بر روی نخاع یا ریشه های عصبی می شود. تنگی کانال نخاعی می تواند به دلیل التهاب طولانی مدت ناشی از آرتروز و یا سایر بیماری ها باشد.

 

گردن درد و استرس  

رابرت گوتلین  DO ، مدیر بخش توان بخشی ارتوپدی و ورزش در شهر نیویورک می گوید: “استرس علت درد گردن نیست ، اما مطمئناً درد گردن ناشی از استرس می تواند نشانه ای از بیماری های زمینه ای باشد که شما از آن بی خبر هستید.”

استرس بر روی میزان درد نیز تأثیر می گذارد. گردن درد هنگامی که استرس دارید ،  بیشتر می شود.  دکتر گوتلین معتقد است : ” هر چه استرس افراد بیشتر باشد ، قطعاً بیماران بیشتری را با درد گردن مشاهده می کنم. هر سال در زمان های خاصی مثلاً هنگام پرداخت مالیات  تعداد بیماران مبتلا به گردن درد افزایش می یابد. ”

 

درمان گردن درد با کاهش استرس 

درمان گردن درد با کاهش استرس 

درمان های مدرن برای  گردن درد  و کمر تأکید زیادی بر خود کنترلی ،  استراتژی های مقابله و بازگشت سریع به فعالیت های عادی دارد. مدیریت استرس  بخش مهمی از برنامه درمان درد گردن شما است. در اینجا چند نکته را می توانید امتحان کنید :

فعال باشید   بازگشت سریع به فعالیت اغلب بهترین دارو برای کاهش استرس و درمان درد شما است. و با مثبت اندیشی به آینده نگاه کنید.
ورزش. فعالیت فیزیکی جریان خون را تقویت کرده و عضلات شما را حرکت می دهد. تمرینات گردن یک راه عالی برای از بین بردن تنش و بخش مهمی از درمان درد گردن است. از دکتر خود بپرسید که چه تمریناتی برای شما بی خطر است.  دکتر گوتلین توصیه می کند :” حرکات  کششی ، حرکت سر به طرفین ، و فعالیت هوازی برای  جریان خون بهتر است. “
مراقبت از خود  رعایت عادات سالم می تواند به کاهش استرس کمک کند. بنابراین یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید. از مصرف قهوه و نوشیدنی های کافئین دار که می تواند موجب تحریک بیشتر و بی خواب شما شود اجتناب کنید و سیگار نکشید. سیگار کشیدن باعث کند شدن روند بهبودی می شود. زیرا جریان خون را به عضلات گردن کاهش می دهد.
 تکنیک های آرام بخش. تکنیک هایی که می توانند استرس را کاهش دهند عبارتند از تنفس عمیق ، یوگا ، مدیتیشن و هنر و یا موسیقی درمانی. تکنیکی را انتخاب کنید که در طول روز بتوانید آن را انجام دهید و استراحت کنید.
ماساژ  ماساژ ملایم یک راه عالی برای از بین بردن استرس و درد گردن است. زیرا جریان خون را به عضلات شما افزایش می دهد.  شما می توانید از کمپرس سرد و گرم هم برای از بین بردن تنش و درد استفاده کنید.
صحبت کردن در مورد استرس خود  زمانی که  احساس می کنید استرس دارید ، در مورد مشکلات خود صحبت کنید.  این کار می تواند به کاهش استرس شما کمک کند. شما ممکن است بخواهید در گروه درمانی شرکت کنید.
درمان اضطراب شدید   مطالعه ای که در سال جاری در نشریه BMC Musculoskeletal Disorders منتشر شد نشان داد که اختلالات روانی – اجتماعی (ناشی از تجربیات زندگی استرس زا) به شدت با درد گردن مزمن مرتبط است. در این مطالعه 448 بیمار مبتلا به درد گردن ویزیت شدند و دریافتند که بیماران مبتلا به افسردگی و اضطراب بیشترین میزان درد گردن را دارند. افرادی که در مورد درمان خود کوتاهی می کنند ، نیز دیرتر بهبود می یابند. اگر با استرس ، اضطراب یا افسردگی مواجه هستید ، به یک مشاور حرفه ای برای درمان مشکل اساسی خود مراجعه کنید.

 

درمان های جدید گردن درد  

درمان درد گردن در طول سال های اخیر تغییر کرده است. در حال حاضر می دانیم که در بیشتر موارد هر چه زودتر به فعالیت های عادی و روزمره خود ادامه دهید ، امکان ریکاوری سریع تر می شود.  حتی اگر هنوز گردن تان کمی درد می کند ،  به این معنی نیست که مشکلی برای تان پیش آمده است.   هر چه درد  گردن شما بیشتر طول می کشد ، احتمال بازگشت کامل به فعالیت های قبلی کمتر می شود.  بنابراین شروع به مدیریت استرس  و ایجاد نگرش مثبت در خود  کنید. هرچه زود تر این کار انجام شود ، درد گردن شما سریع تر بهبود می یابد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

پزشکان متخصص مغز و اعصاب در کلینیک جایروس روش های خاصی برای درمان گردن درد و مشکلات مرتبط به آن به بیماران ارائه می دهند که باعث شده  بیماران به سرعت روند بهبودی را طی کنند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما درمان خود را  شروع کنید. 
                                                      برای تماس با کلینیک جایروس اینجا کلیک کنید.

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

5 دیدگاه دربارهٔ «گردن درد چه ارتباطی با استرس دارد؟ بهترین دکتر گردن درد»

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      چنانچه تحت نظر روانپزشک باشید متناسب با میزان اختلال، راهکار درمانی مناسب توسط پزشک معالج تان اتخاذ می گردد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز شماره یک تماس بگیرید، همکاران راهنماییتان می کنند.

  1. سلام . بنده گاهی اوقات گردن درد و یا پا درد میگیرم بعضی وقتا دستم هم همینطور .
    میشه بفرمایید مشکل چیه . چیکار باید بکنم

    با تشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      عوامل متعددی موجب بروز این حالت ها می گردد که متناسب با علت، راهکار مناسب اتخاذ می گردد. بهتر است در این زمینه توسط متخصص اختلالات درد معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *