چه مواد غذایی موجب تقویت سیستم ایمنی می شوند؟

 

 

برای حفظ سلامتی، انرژی کافی، سیستم ایمنی قوی و دوری از انواع بیماری ها ضروری است. در مواردی میزان ابتلا به بیماری های عفونی در مناطقی که فقر غذایی وجود دارد، بیشتر گزارش شده است. بنابراین بهتر است بر اثرات مواد غذایی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن مروری داشته باشیم.

 

سیستم ایمنی

 

دستگاه گوارش 70 درصد سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهد و از طریق باکتری های مفید(فلور طبیعی) درون آن این امر محقق می شود. این باکتری های برای اینکه کارشان را انجام دهند باید تغذیه شوند، که عمده تغذیه شان از طریق غذاهای غنی از فیبر است و نه غذاهای فرآوری شده و شور یا شیرین. به این خاطر است که غذاهای مغذی و متعادل بهترین بیمه بدن در برابر بیماری های ویروسی و عفونت هاست. به عبارت دیگر تغذیه ناکافی موجب می شود افراد بیشتر مریض شده و طول مدت بیماری نیز افزایش یابد. پره بیوتیک ها و پرو بیوتیک ها باعث افزایش تعداد فلور طبیعی روده و در نتیجه بهبود سلامتی بدن می شوند.

 

پره بیوتیک ها کمک می کنند این دوستان میکروبی در بدن ما تغذیه شوند و تعدادشان افزایش یابد. در واقع پره بیوتیک ها کربوهیدارتهای غیرقابل هضم بوده که برای رشد باکتری های مفیدند و بهتر است در روز دو تا سه واحد از آن ها مصرف شود.

 

منابع غذایی غنی از پره بیوتیک:

* سبزیجات: مارچوبه، سیر، کنگر فرنگی، تره فرنگی و پیاز
* کربوهیدرات: جو،لوبیا،جو دو سر،چاودار،گندم،سیب زمینی وسیب زمینی شیرین
* میوه ها: سیب، موز، انواع توت ها، مرکبات، کیوی
* چربی ها: دانه کتان

 

بعلاوه پروبوتیک ها باکتری های مفید دستگاه گوارش هستند برای حفظ سلامتی و تسریع طول درمان مفید می باشند. در واقع پروبیوتیک ها بشکل لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریا به مواد غذایی و مکمل ها اضافه می گردد.

 

در ادامه :منابع غذایی غنی از پروبیوتیک ها

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *