پنج دردی که هرگز نباید نادیده گرفته شوند!

دردهای جدی1

همه ما دردهای موقتی و گاه به گاه را تجربه کرده ایم. در مورد برخی دردها لازم است تحمل کنیم، چرا که به خودی خود برطرف می شوند اما برخی از آنها را باید جدی گرفت زیرا علائم یک مشکل جدی هستند. مسئله مهم این است که کدام یک از این دردها را باید مورد توجه قرار داد. در ادامه به لیستی از 5 درد مهم می پردازیم که توجه به آنها اهمیت زیادی دارد.

  1. سردردهای صبح

اکثر اوقات سردردها بدون دلیل رخ می دهند. اما اگر سردردها در هنگام صبح در بدترین حالت خود می باشند، بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. برخی پزشکان معتقدند سردردهایی که در هنگام صبح رخ می دهند و خیلی شدید هستند – که شاید با استفراغ بهبود یابند یا ممکن است با ورزش کردن بدتر شوند – می توانند علائم تومورهای مغزی اولیه باشند. مراجعه به پزشک و البته نترسیدن از این علائم بسیار مهم است. تومورهای مغزی اولیه خیلی نادر هستند.

  1. دل دردهای شدید

Woman reading book in bed

دل دردهای شدید می توانند علائم وجود زخم باشند. معمولا دل درد در هر نقطه از ناف تا سینه ممکن است رخ دهد. دردهای مربوط به زخم ها دردهای سوزشی نامیده می شوند.

اگر دل درد در هنگام خالی بودن معده شدت می یابد و پس از خوردن غذا بهبود می یابد یا اگر مدفوع شما قیری و سیاه است و در استفراغ خود خون مشاهده می کنید، لازم است که به پزشک مراجعه کنید.

  1. التهاب یک پا

پزشک ها بیان می کنند که التهاب هر دو پا یکی از علائم نارسایی احتقانی قلب است، اما تورم فقط یک پا – به خصوص عضلات پایین و پشت پا – که با درد همراه است، ممکن است نشانه لخته خون در پا باشد.

عوامل تشدید کننده بروز لخته خون در پا عبارتند از سفرهای طولانی با ماشین یا هواپیما، استراحت های طولانی مدت و جراحی.

  1. کمر درد شبانه

گرچه کمر درد یکی از رایج ترین دردهایی است که اکثر مردم به آن مبتلا بوده و از آن شکایت می کنند. اما کمردردی که ما از آن صحبت می کنیم آن دردی است که شما را از خواب عمیق بیدار می کند. اگر سابقه ابتلا به سرطان دارید یا اگر درد کمر با تب و کاهش وزن همراه است، بدون تردید به پزشک مراجعه کنید.

  1. سوزن سوزن شدن پا

سوزن سوزن شدن پاها که اغلب پیش از بی حسی پاها رخ می دهد، می تواند علائم وجود مشکل دیگری باشد. بیماری دیابت در بسیاری از مبتلایان به این بیماری هنوز تشخیص داده نشده است. سوزن سوزن شدن پا ممکن است از علائم اولیه این بیماری باشد.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *