قارچ جادویی یا مجیک ماشروم از عوارض تا درمان

مجیک ماشروم، ال اس دی، سایکودلیک ها و قارچ جادویی

 

اگر بخواهیم در مورد قارچ جادویی بدانیم اول باید ببینیم مواد سایکودلیک (Psychedelic) چی هستند؟ سایکودلیک ها گروه کوچکی از مواد شیمیایی (صنعتی) و طبیعی هستند که روی گیرنده سروتونین اثر می کنند و طیف متنوعی از اثرات را روی سیستم عصبی مرکزی دارند که از تغییر حالات احساسی تا توهم متغیر است. این مواد و شامل ال اس دی (صنعتی) و قارچ جادویی یا همان مجیک ماشروم و چندتا ماده دیگر مانند مسکالین و اکستازی میشوند.

برخلاف تصور رایج در کشور ما، استفاده از قارچ جادویی برای پارتی و خوشحالی اصلا توصیه نمیشود و اینگونه سایکودلیک ها در قاره آمریکا صدها سال است که برای تجربه معنوی، تغییر دادن افکار، بهبود روابط درون قبیله و تجربیات شبه عرفانی مصرف میشوند.

البته در مقادیر بسیار اندک (در حد میکرودوز) برای افزایش خلاقیت هم توسط برخی افراد استفاده میشود.

آیا استیوجابز هم سایکودلیک مصرف می کرده؟ ظاهرا بله و طبق اسناد منتشر شده توسط پلیس فدرال آمریکا،سابقه مصرف مواد توهم زا را اتفاق مثبتی در تجربه زندگی اش میدانسته!(1)

سایکودلیک ها، چاقوی چند لبه و بسیار خطرناکی هستند که فقط اگر تحت نظر مربی (یا یک فرد آموزش دیده) با مسئولیت پذیری، با تنظیم دوز و در مکان مناسب و به شیوه صحیح مورد استفاده قرار گیرند، می توانند عمیقاً تغییر دهنده افکار و نگاه به زندگی باشند.

موادی مانند LSD و قارچ psilocybin می توانند تجربیات عرفانی را کاتالیزه کنند که منجر به افزایش قدرشناسی و مشاهده بیشتر زیبایی های بصری میشود.
همچنین افزایش تخیل و فانتزی و بهبود تحمل ذهن آگاهانه نظرات و ارزشهای دیگران هم ایجاد میشود.

مجیک ماشروم فواید تا عوارض

سایکودلیک ها میتوانند به تجربیاتی منجر شوند که در اونها، فرد میتواند زندگی و ذهن خود را به روشهای کاملاً جدید مشاهده و درک کند ، و حس تازه ای از ارزش زندگی و بینش سازنده ی در مورد خود به دست آورد.
شواهد علمی در حال رشد زیادی وجود دارد که نشان می دهد سایکودلیک ها می توانند در غلبه بر افسردگی ، اعتیاد و موارد دیگر کمک کننده باشند.

به تجربه سایکودلیکی “سفر” هم گفته میشه که البته میتونه خوب یا بد باشه

فواید مصرف مجیک ماشروم (قارچ جادویی)

 

قبل از خواندن فواید ماشروم لطفا در نظر داشته باشید که مصرف سرخود قارچ برای مصارف زیر توصیه نمی شود.

هرجا بحث استفاده درمانی در میان باشد، تنظیم دوز، نوع مصرف، فواصل بین دوزها، تصمیم به تجویز دارو با توجه به شرایط فرد و دهها مورد دیگر برای تصمیم گیری نیاز است و درمان سرخود اصلا توصیه نمی شود.

قارچ مجیک در درمان افسردگی

تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر در مورد مصرف قارچ جادویی در افسردگی بسیار امیدوار کننده است ولی هنوز نتوانسته جایگزین داروهای رایج شود. اما ممکن است در سالهای آینده وارد درمان های استاندارد افسردگی شود(2).

با توجه به تاثیرات بلندمدت و عوارض کمتر نسبت به داروهای ضد افسردگی رایج، ممکن است ماشروم جایگزین خوبی برای درمان های معمول افسردگی باشد(3).

مجیک ماشروم برای کنترل اضطراب و استرس

مصرف قارچ جادویی میتواند باعث کاهش افکار اضطرابی بصورت موقت شود ولی در برخی مطالعات نشان داده شده که مصرف مقادیر اندک قارچ جادویی برای کنترل بلند مدت اضطراب نیز گزینه مناسبی است(3).

عوارض مصرف مجیک ماشروم

 

۱- مصرف یا حمل و نقل این مواد دراغلب دنیا غیرقانونی و همراه عواقب جدی است.

۲- در افراد زیر ۲۵ سال به دلیل اینکه هنوز بخش هایی از مغز تکامل نیافته اند، سایکودلیک ها میتوانند برای همیشه مغز را تغییر دهند و تاثیرات منفی بلند مدت داشته باشند.

۳- اگر در شرایط نامناسب و با دوز نامناسب مصرف شوند ممکن است بسیار خطرناک باشند.

۴- موارد زیادی از استفاده اشتباهی از قارچ های سمی به جای مجیک ماشروم گزارش شده که این قارچ های سمی میتوانند حتی کشنده باشد.

۵- سابقه بیماری روانپزشکی و یا مصرف داروی روانپزشکی یا الکل و مواد مشابه میتواند به شدت با سایکودلیک ها تداخل کند و عوارض جدی ایجاد کند.

۶- اگر کسی سابقه سایکوز خودش یا خانواده اش دارند ، ممکن است دچار بازگشت سایکوز شود.

۷- در صورت مصرف مداوم احتمال وقوع فلش بک (تجربه ناگهانی مصرف قارچ بدون مصرف چیزی) بسیار زیاد و گاهی خیلی خطرناک است.

۸- رانندگی در هنگام مصرف میتواند بسیار خطرناک باشد چون بینایی فرد کاملا با حالت عادی متفاوت است و تصاویر اطراف ممکن است پیچ در پیچ یا بیش از حد واضح باشند.

مایکرودوز ماشروم (مصرف مقادیر اندک قارچ جادویی)

 

مصرف مقادیر بسیار اندک قارچ در حدی که تغییرات قابل درکی در شناخت و حواس فرد ایجاد نکند را میکرودوزینگ می گویند که در سالهای اخیر از مصرف تفریحی قارچ نیز محبوب تر شده است. معمولا دوز مورد استفاده برای میکرودوزینگ زیر نیم گرم قارچ خشک و معمولا حدود 200 تا 300 میلی گرم از قارچ جادویی خشک شده است.

خرید مجیک ماشروم

خرید و فروش و نگهداری قارچ جادویی در بیشتر کشورهای جهان و در ایران غیر قانونی است و مجازات قانونی در پی دارد. البته در سالهای اخیر تلاش های زیادی برای قانونی کردن این ماده انجام شده است و در برخی کشورهای اروپایی مثلا هلند، محدودیت قانونی برای تهیه قارچ جادویی وجود ندارد ولی در زمان نگارش این نوشته، حتی در کانادا و آمریکا نیز خرید و فروش این ماده هنوز غیرقانونی است.

انواع نژاد مجیک ماشروم

قارچ جادویی بیش از 180 نژاد شناخته شده دارد و در سالهای اخیر نیز با دستکاری ژنتیکی و همچنین ایجاد گونه های جدید بین گونه های شناخته شده، این تنوع بیشتر نیز شده است. اما برخی انواع مانند گلدن تیچر ، پنیس ان وی، قارچ سیاه و گونه های مشابه، در کشور ما شناخته شده تر هستند. برخی از انواع ممکن است از لحاظ محتوای سایلوسایبین بیش از 10 برابر از انواع دیگر قوی تر باشند و به همین دلیل تعیین دوز امن در هرگونه قارچ با گونه دیگر متفاوت است.

این مقاله فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان نباید به عنوان توصیه پزشکی یا موارد مشابه مورد استفاده قرار بگیرد. نویسندگان این مقاله و سایر مقالات آموزشی در این سایت، مسئولیتی در قبال استفاده افراد از اینگونه مواد ندارند و استفاده از هر دارو و ماده گیاهی باید حتما زیر نظر مستقیم پزشک و با اگاهی کامل فرد انجام شود.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

8 دیدگاه دربارهٔ «قارچ جادویی یا مجیک ماشروم از عوارض تا درمان»

  1. سلام من نصف اسنترا ۲۵ و شبی ۱ عدد الانزاپین ۲.۵ میخورم.قراره چند روز دیگه ۱ گرم ماشروم بخورم.ایا مشکل ساز میشه

  2. سلام من 3 روز پیش تیریپ کردم یک گرم و پنج سوت رفیقم حالش بد شد یادش نمیکند کیه و داره چیکار می‌کنه می‌گفت کسی نمیدونه خونم کجاست انگار ری استارت شده بود منم فارسو گرفتم منم دقیقا همون جوری شدم حس عجیبیه انگار خودتو گم کردی بعد رفیقام باهام صحبت کردن یه سری چیزا گفتن بهم برگشتم تیریپ روم نموند خواستم بدونم دلیله این چی بود و اگه دوباره مصرف کنم امکان داره اینجوری بشه

  3. سلام.ببخشید من یه راهنمایی کامل در مورد مپسول های میکرودوز ماشروم میخواستم بدونم استفاده از این دارو با دوز خیلی پایین خطرناک نیست؟؟ این کپسول رو دوستم از کانادا اوورده وساخت شرکت دارویی کانادا هست.من یهدافسردگی خیلی خفیف دارم و گفتن کمک میکنه حالا کلان میخوام بدونم خطرناک هست اگه مصرف کنم.خیلی کمک بزرگی میکنید اگه جواب بدین ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      در این خصوص باید با درمانگر صحبت نمایید.
      مصرف هر ماده ای در این خصوص بدون بررسی پزشک و در دوز نامناسب می تواند موجب عوارض جسمی گردد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  4. سلام وقتتون بخیر
    من ۳۶ سالمه
    حدود سه ساله دو نوع قرص آسنترا ۱۰۰ و ترازدون مصرف میکنم به دو دلیل عمده
    یک: پزشکم تشخیص دادن افسردگی دارم
    دو:بعدا خودم حس خوبی باهاش داشتم چون راحت می‌خوابیدم و راحت بیدار میشدم ، چون مشکل شدید خواب منقطع هم دارم که این قرص‌ها خیلی باهام سازگار بودن

    حالا پزشکم به دلیل کاری و تحصیلی و هر دلیلی در دسترس من نیست و من هم احساس میکنم تا کی باید دارو مصرف کنم
    زندگی بدون دارو برای من اهمیت بیشتری داره
    اما حالا که مدت دو هفته ست که دارو هارو قطع کردم خوابم دقیقا مثل سالهای قبل شده ، منقطع سبک و کم عمق

    خسته شدم ، خیلی خسته ام

    از مجیک ماشروم کمک گرفتم اما ترجیح میدم زیر نظر پزشک باشم

    حتی نمیدونم من به چه پزشکی نیاز دارم
    مشاوره؟
    روان درمانگر ؟
    درمانگر خواب؟
    اعصاب؟
    چی ؟؟؟؟؟

    لطفا منو راهنمایی کنید
    بشدت سردرگم هستم
    زندگیم تحت الشعاع این موضوعه و کیفیت خواب و بیداری روی همه چیزم تاثیر میگذاره ، تمام انرژیم تحلیل می‌ره ، نه تمایلی به قرص خوردن دارم نه میتونم این وضعیت رو تحمل کنم ، رنج میبرم واقعا.
    اول یک مشاوره به من بدید که باید چه کنم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید باید تحت نظر روانپزشک باشید.
      جهت بررسی دقیق، ارائه راهکار مناسب و تجویز دارو، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *