غذاهای چربی سوز

غذاهای چربی سوز

ماست یونانی

ماست یونانی دو برابر دیگر ماست ها پروتئین دارد و زمان زیاد طول می کشد تا معده از این ماست خالی شود. به علاوه کالری مورد نیاز برای هضم پروتئین بیشتر از  کالری لازم برای هضم کربوهیدرات ها می باشد. ماست های کم چرب، بدون چربی و کم  قند را انتخاب کنید.

کوینولا

کوینولا یک ماده مغذی مهم در فرایند کاهش وزن محسوب می شود. هر یک فنجان از این غلات حاوی 8 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر می باشد. به علاوه از این ماده غذایی سرشار از آهن، روی، سلنیوم و ویتامین E می باشد. پخت کوینولا مانند برنج آسان است. می توانید آن را با سبزیجات، مغزها یا پروتئین ترکیب کنید.

دارچین

برخی مطالعات نشان داده اند که دارچین اثر تثبیت کنندگی بر روی قند خون دارد. این ویژگی باعث مهار اشتها، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، می شود. تقریبا همه می توانند به شکل سنتی خود استفاده کنند. می توانید دارچین را با چای، قهوه یا ماست مصرف کنید.

فلفل تند

فلفل های تند حاوی ماده شیمیایی بدون طعم به نام کپسایسین هستند. به نظر می رسد کپسایسین اشتها را مهار کرده و سوخت و ساز بدن را بالا می برد، اما این تاثیر موقت است. فلفل تاثیر مستقیم بر روی چربی سوزی ندارد، اما به خاطر تند کردن غذا باعث کم خوردن می شود.

چای سبز

مطالعات زیادی نشان داده اند که چای سبز بدن را تحریک به چربی سوزی می کند. چای سبز حای کاتچین (catechin) می باشد که تا حدی بر روی سوخت و ساز بدن تاثیر دارد. برای گرفتن بیشتر تاثیر از چای سبز، لازم است چند بار در روز از این چای بنوشید. سعی کنید چای خود را داغ بنوشید، زیرا نوشیدن آن بیشتر طول می کشد و حالت تسکین دهندگی نیز خواهد داشت.

گریپفروت

گریپفروت

گریپفروت حاوی ویژگی عجیب و خاص چربی سوزی نیست، اما کمک می کند با کالری کمتری احساس سیر شدن داشته باشید، به این دلیل که فیبر محلول زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارد. خوردن نصف گریپفروت یا نوشیدن مقداری آب گریپفروت قبل از هر وعده غذایی به شما احساس سیر شدن می دهد و در نتیجه غذای کمتری می خورید.

هندوانه

خوراکی هایی که حاوی آب بیشتری هستند، حجم بیشتری از معده شما را می گیرند. این ویژگی به بدن سیگنال هایی می فرستد که نشان دهنده این است که حجم کمتری از معده خالی مانده است. بسیاری از میوه ها و سبزیجات خام حاوی مقدار زیادی آب و مواد مغذی هستند و کالری کمی دارند. هندوانه بهترین نمونه از این مواد غذایی می باشد. هندوانه منبع خوب آنتی اکسیدان بوده و سرشار از ویتامین A و C نیز می باشد.

گلابی و سیب

گلابی و سیب نیز مقدار زیادی آب دارند. این دو میوه را با پوست بخورید تا فیبر زیادی دریافت کنید و مدت بیشتری احساس سیر بدون داشته باشید. بهتر است تمام میوه را بخورید تا فقط آب آن را. با خوردن میوه فیبر بیشتری به بدن می رسد و به علاوه جویدن میوه نیز باعث سوزاندن کالری می شود.

انگور در مقابل کشمش

2 فنجان انگور را با 4/1 فنجان کشمش مقایسه کنید. هر دو مورد حاوی بیشتر از 100 کالری می باشد، اما احتمالا خوردن انگور برایتان لذت بخش تر خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که خوردن میوه های خشک نیز اهمیت زیادی دارد.

توت ها

مانند دیگر میوه ها، توت ها نیز حاوی مقدار زیادی آب و فیبر می باشند که باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید. این میوه ها شیرین هستند و در نتیجه کالری مورد نیاز بدن را تامین می کنند. زغال اخته بهترین نمونه از این گروه میوه ها می باشد که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است.

سبزیجات خام

سبزیجات خام یک میان وعده خیلی خوب محسوب می شوند. این مواد غذایی حاوی مقدار زیادی آب هستند و سطح کالری کمی دارند. نصف فنجان کرفس خورد شده فقط حاوی 8 کالری می باشد.

سیب زمینی شیرین

در زمان استفاده از سیب زمینی های معمولی از کره، خامه، سس یا پنیر استفاده می کنید، اما در صورت استفاده از سیب زمینی شیرین به هیچ یک از این مواد پر کالری نیاز نخواهید داشت. سیب زمینی شیرین پخته شده طعم دار می باشد و نیاز به چاشنی زیادی ندارد. به علاوه سیب زمینی پخته حاوی مقدار زیادی پتاسیم، بتا کاروتن، ویتامین C و فیبر می باشد.

تخم مرغ

یک تخم مرغ فقط 75 کالری، 7 گرم پروتئین و دیگر مواد مغذی می باشد. به یاد داشته باشید که بدن برای هضم تخم مرغ کالری بیشتری می سوزاند تا هضم صبحانه حاوی کربوهیدرات سنگین. اگر سطح کلسترول شما بالاست، در مورد خوردن تخم مرغ با پزشک مشورت کنید. در این شرایط ممکن است پزشک سفیده تخم مرغ را توصیه کند که بدون کلسترول می باشد.

قهوه

قهوه نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از مردم است که باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و به کاهش وزن کمک می کند. قهوه سوخت و ساز بدن را به میزان کمی تحریک می کند. بنابراین نمی توان برای کاهش وزن روی قهوه حساب کرد، به ویژه اگر از طعم دهنده های پرکالری نیز برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر دارای سه ویژگی مهم است: فیبر، مقدار زیادی آب و اغلب داغ مصرف می شود. خوردن غذای داغ بیشتر طول می کشد و فیبر و مایعات موجود در این ماده غذایی نیز باعث می شود احساس سیری کنید. مصرف این ماده غذایی همراه با دارچین یا جوز هندی فوق العاده خواهد بود.

سوپ

منظور ما از سوپ، سوپی حاوی خامه نیست. سوپ سبزیجات که حاوی مقدار زیادی آب است و با کمترین کالری شما را سیر می کند. به علاوه داغ بودن سوپ مانع خوردن بیش از حد می شود. خوردن سوپ قبل از وعده غذایی باعث می شود حجم معده پر شده و جای کمتری برای غذا باقی بماند و در نتیجه کالری کمتری مصرف می کنید. به علاوه اگر مقداری گوشت مرغ به سوپ خود اضافه کنید، می توانید آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل میل کنید.

سالاد

یکی دیگر از راه های پر کردن حجم معده قبل از غذا، خوردن سالاد است. کاهو مقدار زیادی آب دارد که فضای زیادی از معده را پی می کند و جای کمتری برای غذاهای چرب باقی می گذارد. نسبت به سس سالاد خود بسیار مراقب باشید که سس پرکالری استفاده نکنید.

سرکه

سعی کنید از سرکه و روغن (روغن زیتون) برای چاشنی دادن به سالاد خود استفاده کنید. این دو ماده سالاد را خوشمزه کرده و به علاوه کالری خیلی کمی دارند.

آجیل و مغزی جات

مغزی جات و آجیل ها بهترین میان وعده برای رفع گرسنگی محسوب می شوند. آنها حاوی مقدار زیادی پروتئین، فیبر و چربی های مفید می باشد. بررسی ها نشان می دهند مغزها به کاهش وزن کمک کرده و در صورتی که به اندازه مصرف شوند سطح کلسترول را نیز تنظیم می کنند. این مواد غذایی سرشار از کالری هستند و مصرف پروتئین شما را کاهش می دهند. اگر آجیل ها مغز شده نباشند و مجبور باشید پوست آنها را جدا کنید، مقدار کمتری خواهید خورد.

ذرت بو داده

پاپ کرن

مقداری ذرت ساده در حالت بوداده حجم زیادی پیدا می کند، اما کالری زیادی ندارد. ذرت بوداده دارای حجم زیاد می باشد، اما بدون چربی یا قند است.

شیر بدون چربی

شیر بدون چربی سرشار از پروتئین، ویتامین D و کلسیم می باشد که چربی های موجود در شیرهای پرچرب را ندارد. شیر بدون چرب گرچه چربی ندارد، اما باعث می شود زود احساس سیری بکنید. این نوع شیر مدت زیادی در معده می ماند.

گوشت بدون چربی

می دانید که پروتئین باعث می شود مدت زیادی احساس سیری داشته باشید و در زمان هضم پروتئین کالری زیادی مصرف می کنید. پروتئین خود را با دقت انتخاب کنید. سینه مرغ بدون پوست، بهترین گزینه می باشد. گوشت گاو بدون چربی نیز مفید خواهد بود.

ماهی

ماهی یکی از بهترین منابع پروتئین می باشد. اکثر ماهی ها کم چرب هستند و چربی موجود در ماهی ها نیز از نوع مفید می باشد، به عنوان مثال اسیدهای چرب امگا 3. امگا 3 از بدن در مقابل بیماری های قلبی و دیگر شرایط مزمن محافظت می کنند.

لوبیا

لوبیا منبع خوب پروتئین و فیبر می باشد. با خوردن مقداری لوبیا که بسیار کم کالری می باشد، مدت زیادی احساس سیری دارید. یک فنجان لوبیا حاوی 12.5 گرم فیبر و فقط 4 گرم چربی و حدود 15 گرم پروتئین می باشد.

منبع:

http://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-fat-fighting-foods

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *