سبزیجات ضروری در خانه

سبزیجات

اگر به طور منظم رژیم غذایی خود میوه ها و سبزیجات متنوع قرار دهید، به راحتی می توانید یک زندگی سالم و طولانی تر داشته باشید. اما کدام سبزیجات و میوه ها برای شما ضروری تر هستند. تحقیقات اخیر نشان داده اند که هر میزان از سبزی یک بسته بزرگ مغذی محسوب می شود. وارد شدن آنها به رژیم غذایی کار ساده ای نیست.

چغندر سبز

برگ های خوراکی ریشه چغندر سرشار از ویتامین K هستند که از بروز دیابت نوع 2 پیشگیری می کند. یک فنجان از آن تقریبا دو برابر نیاز روزانه تان را تامین می کند. نکات پخت: برگ های تازه و نرم را با مقداری روغن زیتون و سیر سرخ کنید. یا می توانید آنها را ریز کرده و در غذاهایی مانند سوپ بریزید.

لبو

لبو منبع نیترات می باشد که برای فشار خون خوب است. به علاوه لبو سرشار از فیبر و مواد مقوی دیگر است. نکات پخت لبو: می توانید لبو را آب پز کنید و بدون افزودنی های دیگر آن را مورد مصرف قرار دهید. هر لبو را به طور مجزا در ورقه های فویل پیچیده و در دمای 350 درجه فارنهایت بپزید تا نرم شوند یا می توانید در فر قرار دهید. به علاوه می توانید لبو را رنده کرده و به عنوان یک افزودنی در غذاهایی مانند ساندویچ مورد مصرف قرار دهید.

سبزیجات ریز

مواد غذایی فوق العاده اما در اندازه های کوچک. شکل های کوچک تربچه، کلم، کلم پیچ و کلم بروکلی مواد مغذی و سرشار از ویتامین C و E می باشند. این سبزیجات دارای طعم های متنوعی نیز هستند. دستور پخت: سعی کنید از این سبزیجات در ساندویچ ها، سالاد و یا سوپ به عنوان چاشنی می توانید استفاده کنید.

شاهی

این سبزی نسبتا تند به عنوان یک ماده غذایی مقوی در هر ظرفی قرار می گیرد. شاهی سرشار از ویتامین A، C و K و دیگر آنتی اکسیدان هاست که برای بدن ضروری می باشند. دستور پخت: استفاده از شاهی در ساندوچ ها و سالادها باعث خوش طعم شدن آنها می شود. به علاوه به عنوان یک افزودنی برای سوپ نیز مناسب است.

برگ چغندر سوئیسی

دو نوع برگ چغندر سوئیسی وجود دارد: یک نوع آن با ساقه ها و رگه های رنگی که اغلب رنگین کمان نامیده می شود و نوع دیگر با ساقه و رگه های سفید. هر دو نوع منبع لوتئین و زیگزانتین، دو آنتی اکسیدان مفید برای چشم، می باشند. دستور پخت: برای حفظ مواد مغذی این سبزی، آن را به آرامی آب پز کرده و با سرکه مصرف کنید.

مارچوبه

سبزیجات0

مارچوبه، با عطر و طعم خاص خود، منبع فولات می باشد. محققان پیشنهاد می کنند که این ماده غذایی سرشار از ویتامین B بوده و با فشار خون مبارزه می کند. دستور پخت: مارچوبه را با سبزیجات دیگر می توانید استفاده کنید. مصرف این ماده در سالاد فوق العاده است.

اسفناج

این برگ سبز حاوی ویتامین C، A و K و منگنز می باشد. افزودن 1.5 فنجان از این ماده به رژیم غذایی خود احتمال بروز دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. دستور پخت: می توانید اسفناج را با تخم مرغ یا گوشت مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهید.

کلم کیل

این ماده غذایی حاوی بتاکاروتن، ویتامین C و ویتامین استخوان ساز K می باشد. همه طعم قوی این سبزی را دوست ندارند. برگ های سبز و تازه این نوع کلم خیلی خوشمزه هستند و نیازی به خورد شدن ندارند. دستور پخت: این نوع کلم را می توانید با اسفناج مصرف کنید. به علاوه با سالاد و پاستا نیز خوشمزه می شوند.

نخود فرنگی

داشتن مقداری نخود فرنگی در یخچال فکر خیلی خوبی است. هر فنجان نخود فرنگی حاوی 6 گرم فیبر می باشد. فیبر باعث زود سیر شدن و در نتیجه کمتر غذا خوردن می شود. نخود فرنگی به سیستم گوارش نیز کمک کرده و سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. دستور پخت: از نخود فرنگی در سالاد گوجه فرنگی، پاستا و سوپ استفاده کنید.

فلفل دلمه قرمز

اکثر اوقات فلفل دلمه به عنوان نوعی سبزی در نظر گرفته می شود، اما در واقع این فلفل نوعی میوه محسوب می شود. این نوع فلفل حاوی ویتامین B، بتا کاروتن و مقدار زیادی ویتامین C می باشد. دستور پخت: هنگام مصرف فلفل دلمه قسمت بالای آن را برش زده و غشاء سفید داخلی آن را بردارید و سپس آن را کباب کنید تا نرم تر شود. سپس می توانید آن را با سالاد یا دیگر غذاهای خود مورد استفاده قرار دهید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از بهترین محصولات طبیعت محسوب می شود. این نوع کلم منبعی از مواد شیمیایی طبیعی می باشد که خطر بروز سرطان ها را کاهش می دهد (گرچه عوامل دیگری نیز باعث بروز سرطان می شوند). کلم بروکلی سرشار از ویتامین C و K می باشد. دستور پخت: می توانید قسمت های نازک و نرم بروکلی را همراه غذا مصرف کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *