درمان قطعی و فوری کمر درد | بهترین متخصص درمان کمردرد در تهران

درمان کمردرد | روش های قطعی درمان کمردرد

کمردرد یکی از رایج ترین مشکلات در دنیای پرمشغله امروز ماست که باعث میشه در کار و زندگی شخصیمون دچار مشکل جدی بشیم. خوشبختانه درمان های خانگی وجود دارن که می شه با انجام اونها درد کمر رو تا حد زیادی تسکین داد. بنابراین، اگه شما هم دنبال راهکاری برای رفع درد کمرتون هستید به هیچ وجه این مقاله رو از دست ندید.

بهترین متخصص درمان کمردرد در تهران
راهکارهای خانگی برای درمان کمر درد

درد پایین کمر عارضه ای است که بیش از هر بیماری دیگری در حوزه کمر در جهان شایع شده است. 80 درصد از بزرگسالان حداقل یک بار تو زندگیشون درد پایین کمر رو تجربه می کنن.

همچنین ممکنه این درد در ناحیه های دیگه کمر یعنی وسط و قسمت بالایی کمر هم احساس بشه.

ماهیچه های کمر و ستون فقرات وزن زیادی رو تحمل میکنن. ما از ماهیچه هامون برای حرکات روزانه استفاده می کنیم. مثلا می شینیم، می ایستیم و یا قدم می زنیم.

از داروهای بدون نیاز به تجویز پزشک مانند ایبوپروفن یا استامینوفن هم میتونید برای تسکین کمردردتون استفاده کنید. برای کسانی که به دنبال درمان خانگی این درد هستند این روش های رو پیشنهاد می کنیم:

  • ورزش کنید تا ماهیچه هاتون حرکت کنند.

کار خیلی سختی است زمانی که کمرتون درد میکنه پاشید و حرکت کنید. با اینحال، انجام این کارها باعث کمتر شدن کمر درد میشه:

  • قدم زدن کوتاه
  • یوگا
  • حرکات تمرینی در آب
  • و دیگر حرکات تمرینی سبک

ورزش کردن باعث میشه عضلاتی که دچار گرفتگی شدن شل بشن و اندورفین در بدن ترشح بشه. اندورفین مسکن طبیعیه بدنه که در مغز ترشح میشه.

همچنین می تونید یک برنامه ورزشی روزانه داشته باشید. مثلا می تونید حرکات تمرینی استقامتی و یا کششی انجام بدید. انجام این حرکات باعث میشه ماهیچه های منعطف و قوی داشته باشید.

ورزش منظم باعث جلوگیری از کمردرد ناشی از ماهیچه های فشرده میشه.

  1. از گرما و سرما برای تسکین درد استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده است که می توان از گرما و سرما برای تسکین کمردرد استفاده کرد.

بسته های یخ یکی از بهترین چیزهایی است که می توان برای تسکین درد جراحت – مثلا کشیدگی – استفاده کرد. قرار دادن یخ پیچیده شده در یک حوله بر روی کمر باعث کاهش التهاب بدن میشه.

همچنین در مواردی که درد کمر شدید و ناگهانی است می توان از بسته های یخ برای بی حس کردن اون قسمت از کمر استفاده کرد. بهتره بسته یخ بیش از 20 دقیقه بی وقفه روی کمر نمونه.

از بسته های گرمایشی هم می شه برا تسکین ماهیچه های دچار گرفتگی یا دردمند استفاده کرد. برای استفاده از این بسته ها حتما باید طبق دستورالعملی که روی بسته نوشته عمل کرد و فرد قبل از استفاده دمای بسته رو چک کنه تا مطمئن بشه بسته بیش از حد براش گرم نباشه.

اگه نمی تونید بسته های گرمایشی رو از بازار تهیه کنید، می تونید از بطری های آب گرم استفاده کنید و یا اینکه کیسه خالی برنج رو در مایکروویو داغ کنید و بر روی کمر قرار بدید.

باید مراقب باشید که پوست کمرتون رو با گرما و یا با سرما نسوزونید.

  1. استفاده از کرم های مسکن

تعداد زیادی از کرم های مسکن که برای تسکین کمردرد استفاده می شه رو می تونید از داروخانه ها تهیه کنید.

کرم هایی که کپسایسین دارن هم به عنوان مسکن استفاده می شن. کرم های مسکن که منتول دارن هم باعث خنکی قسمت آسیب دیده میشن و درد کمر رو موقتا تسکین میدن. با اینحال استفاده بیش از حد از منتول باعث میشه فرد به درد حساس بشه.

  1. کفش هاتون رو عوض کنید.

پوشیدن کفش هایی که هم سایز پاتون نیستن و یا وزن پا و بدنتون رو تحمل نمی کنن باعث کشیدگی عضلات در کمر، پاها و یا حتی گردن میشه.

مثلا کفش های پاشنه بلند باعث میشه بدن توی یک خط صاف قرار نگیره و در نتیجه فرد دچار درد پایین کمر بشه. پوشیدن کفش هایی که خیلی صاف هستن هم باعث فشار اضافی روی پاها و کمر میشه.

اگه کسی دائما دچار کمردرد میشه بهتره کفش هاشو عوض کنه و کفش های بپوشه که هم سایز پاش هستن و وزن پا رو تحمل می کنن.

  1. توی محیط کار نحوه قرار گرفتن بدن رو تغییر بدین

قرار گرفتن ناصحیح بدن پشت میز محل کار باعث کمردرد و دیگر درد های ماهیچه ای میشه. از اصول ارگونومیک برای بهتر قرار دادن بدن در محیط کار و کاهش درد استفاده کنید.

6. حرکات کششی انجام بدید.

حرکات کششی در اینجا معرفی می شوند برای تسکین کمر درد مفید هستند. هر حرکت کششی را تا 30 ثانیه ادامه بدید و یا اینکه تا جایی ادامه بدید که باعث درد نمیشه.

  • لمس سر انگشتان پا

این کار علاوه بر اینکه باعث کشش زردپی میشه، عضلات پایین کمرتون رو هم شل میکنه و باعث میشه درد این ناحیه از کمر تسکین پیدا کنه.

  • پوزیشن مار کبری

برای انجام این حرکت مراحل زیر را انجام دهید:

  • بر روی شکم بخوابید.
  • کف دست های خود را بر روی زمین قرار دهید و به اندازه عرض شانه ها باز کنید.
  • به آرامی سینه خود را به بالا بیاورید.
  • به این ترتیب قسمت بالایی سر خود را مماس با سقف بالای سرتان قرار دهید.
  • پوزیشن گربه – گاو

برای انجام این حرکت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • دست ها و زانوهای خود را بر روی زمین قرار دهید.
  • کمر خود را به سمت سقف حرکت دهید و شکل قوسی به بدن خود بدهید.
  • در مرحله بعد کمر خود را به پایین و به سمت زمین بیاورید.
  • پوزیشن بچه

برای انجام این حرکت مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • بر روی پاشنه خود بشینید.
  • زانوهای خود را کاملا از یکدیگر باز کنید.
  • بدن خود را به جلو بیاورید.
  • سر خود را بر روی کف زمین قرار دهید.
  • دستان خود را بر روی کف و در مقابل سر خود قرار دهید و آن را بکشید.
  1. گیاه «همیشه بهار کوهی» را امتحان کنید.

استفاده از همیشه بهار کوهی برای تسکین درد نوعی از درمان علاج بمثل است. در این روش، این گیاه مستقیما بر روی پوست قرار می گیرد و از آن برای درمان موارد زیر استفاده می شود:

  • درد ماهیچه ها
  • ورم
  • کبودی
  • جراحت های سطحی

این داروی گیاهی را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

با اینکه تحقیقات زیادی درباره اثر بخشی این گیاه دارویی انجام نشده است، اما عوارض جانبی استفاده از آن بسیار پایین است و ارزش امتحان کردنش رو داره!

  1. خواب کافی داشته باشید.

اختلالات خواب باعث وخیم تر شدن درد کمر می شود. همچنین کمبود خواب باعث میشه توان تحمل درد فرد پایین بیاد. همچنین، تشکی که راحت نباشد، بالشی که سایز مناسبی نداشته باشد و به طور کلی نداشتن خواب کافی باعث کمردرد میشه.

افراد بالغ باید 7 تا 9 ساعت خواب شبانه داشته باشند. راحتی خواب و همچنین صاف بودن کمر موقع خواب باعث میشه کیفیت خواب مناسبی داشته باشید و همچنین صبح که از خواب بیدار میشید کمردرد نداشته باشید.

بالش شما باید به شکلی باشه که کمر و گردن شما رو در یک خط صاف قرار بده. همچنین افرادی که به پهلو می خوابند بهتر است یک بالش اضافی بین زانوهاشون قرار بدن.

اگه بی خوابی شما ادامه دار باشد باید حتما با یک متخصص اختلالات خواب صحبت کنید. اختلالات خواب معمولا قابل درمان هستند. داشتن استراحت کافی باعث میشه درد کمرتون کمتر بشه و سطح عمومی سلامتیتون هم بهبود پیدا کنه.

اگر شما هم از کسانی هستید که این درد آزاردهنده رو در کمر خودتون احساس می کنید می تونید برای استفاده از خدمات تخصصی تیم متبحر جایروس و تعیین نوبت  اینجا کلیک کنید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان قطعی و فوری کمر درد | بهترین متخصص درمان کمردرد در تهران»

  1. سلام.من خانمم مدت یکسال ونیم است که دچار افسردگی شده جواب من دست که به پشت دستش هم بزنم فرارمیکندواصلازنشویی نداردحاضراست بمیردامااسم زناشویی نبرم دراین مدت هیچ رابطه زناشویی نداشتم به کجامراجعه کنیم.وحتی با روسری ولباس میخوابد

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      در این خصوص وی باید تحت نظر روانپزشک قرار گیرد. جلسات روانکاوی و در صورت نیاز دارو درمانی، در کنترل و بهبود این شرایط بسیار موثر می باشد.
      با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *