دو تا از بهترین پوزیشن ها برای پیشگیری از درد گردن

دو تا از بهترین پوزیشن ها برای پیشگیری از درد گردن  

بهترین پوزیشن خواب برای سلامتی عضلات و مفاصل چه پوزیشنی است؟

پوزیشن خوابیدن

حقیقت این است که خوابیدن در یک پوزیشن خاص  لزوماً برای همه فرمول خاصی ندارد. با این حال باید گفت که دو موقعیت خواب خاص وجود دارد که در بهبود مشکلات گردن و شانه بی اثر نیست.

 

پوزیشن خوابیدن بر روی شکم

  1. خوابیدن بر روی شکم پوزیشن خوبی نیست. مشکل اصلی خوابیدن بر روی شکم این است که شما باید سر خود را به یک طرف بچرخانید تا بتوانید به راحتی نفس بکشید. افرادی که به این صورت می خابند ، مجبور هستند که به طور مداوم موقعیت سر خود را از یک طرف به طرف دیگر تغییر دهند.  نتیجه بلند مدت این نحوه خوابیدن این است که می تواند باعث ساییدگی و پارگی مفاصل ستون فقرات گردن شود.

خوابیدن بر روی شکم را می توان با نشستن پشت کامپیوتر مقایسه کرد.  ممکن است شما در تمام طول روز پشت کامپیوتر بنشینید. در حالی که جهت مانیتور ثابت است.  گردن شما نیز در یک وضعیت ثابت برای مشاهده مانیتور قرار می گیرد.

از نظر ارگونومی قرار گرفتن در یک پوزیشن  به طور مداوم  ، هر چند برای هشت ساعت در روز باشد.  و نگاه کردن به یک صفحه نمایش کامپیوتر و یا هشت ساعت  خواب شبانه در حالی که سرتان به یک سمت چرخیده ، شما را دچار مشکلات مفصلی – عضلانی خواهد کرد.

اگر عادت دارید بر روی شکم خود بخوابید ، من توصیه می کنم که یک  بالش را زیر سینه و گردن خود قرار دهید. این کار میزان چرخش گردن را کم کرده و کمک می کند تا به راحتی نفس بکشید.

پوزیشن خوابیدن

پوزیشن خوابیدن به پهلو

  1. بهترین پوزیشن خوابیدن برای همه افراد این است که بر روی پهلوی خود بخوابند. در حالی که دست های تان را بالای سر خود قرار داده اید. برخی افراد می گویند که در این حال بالش خود را دور سر خود پیچیده و آن را با دست های خود نگه می دارند.

اگر دچار مشکلات روتاور کاف هستید ، از خوابیدن در این پوزیشن خودداری کنید. زیرا خوابیدن به پهلو باعث فشار آوردن سر به استخوان بازو می شود. بسیاری از بیمارانی که دچار آسیب روتاتور کاف هستند ، به سختی بهبود پیدا می کنند.  زیرا اصرار دارند که بر روی شانه مصدوم خود بخوابند.

این پوزیشن خواب باعث فشار آمدن بر روی پایین شانه می شود.  فشاری که وزن بدن بر روی شانه وارد می کند ، در بسیاری از موارد باعث فشرده سازی اعصابی می شود که به داخل بازو منتقل می شود. علائم فشرده سازی عصب شانه شامل بیدار شدن از خواب با سوزش و بی حسی در دست است.

پوزیشن خوابیدن

تغییر پوزیشن خواب

در مورد تغییر پوزیشن خواب خود خلاق باشید.  یکی از افراد مبتلا به آسیب دیدگی روتاتور کاف می گفت که از زمانی که جای تختخواب خود را عوض کرده ، دیگر لازم نیست برای جلوگیری از تابش نور خورشید صبحگاهی بر روی دست آسیب دیده خود بخوابد. و این کار به کاهش درد دست او کمک کرده است.  شما هم خلاق باشید و طوری بخوابید که راحت باشید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *