برتری رژیم غذایی مدیترانه ای نسبت به رژیم غذایی کم چرب برای بیماران قلبی و عروقی

رژِیم غذایی مدیترانه ای وکارآمدی آن در طی دهه های اخیر

رژیم مدیترانه ای
رژیم مدیترانه ای

شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه افرادی که رژِیم مدیترانه ای را دنبال کرده اند کمتر از کسانی که رژیم به شدت کم چرب استفاده کرده اند در معرض خطر حملات قلب و عروق و سکته های ناشی از آن قرار گرفته اند . در واقع این مطالعات که جدیدا در یک مجله پزشکی آمریکایی به چاب رسیده است .

یکی از اعضای یک تیم تحقیقاتی که از سال 1957 تا به امروز در زمینه رابطه بین غذا و بیماری های قلبی تحقیقاتی را انجام داده است دکتر   E. Dalen  استاد دانشگاه کالج آریزونا پزشکی به این مطلب اشاره می کند که سطوح بالای کلسترول سرم به مصرف بالای اسید های چرب اشباع در رژیم غذایی مرتبط است . و همین موضوع باعث افزایش ریسک بیماری های قلبی و عروق می شود .

بنابراین طبق مطالعات توصیه می شود که افراد باید مصرف چربی کل روزانه خود را به کمتر از 30 %  محدود کنند و همچنین محدود کردن چربی های اشباع شده تا 10 % از کالری روزانه و کلسترول به کمتر از 300 میلی گرم در روز دائما به تمامی افراد سنین بزرگسال توصیه می شود .

دراین مطالعات مشخص شد که رژیم غذایی ، به خصوص رژیم غذایی مدیترانه ای ، کاهش بیشتری در مرگ و میر قلبی عروقی و خصوصا حلات قلب غیر کشنده نسبت به افرادی که رژیم  بسیارکم چرب استفاده می کردند وجود داشت

دکتر دالن در این باره می گوید : در تقریبا تمام آزمایش های بالینی در 1960 و دهه 70 و 80 میلادی انجام شده است مشخص شده است که افرادی که رژیم های بسیار بسیار کم چرب و بسیار فقیراز نظر کلسترول داشته اند باعث نشده که بروز سکته قلبی و مرگ و میر ناشی از آن کاهش یابد …….

هرم مدیترانه ای
هرم مدیترانه ای
رژیم مدیترانه ای
رژیم مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای  از میزان بالای سبزیجات و میوه جات و حبوبات و غلات کامل تشکیل شده و تمرکز اصلی این رژیم در استفاده از روغن زیتون و مصرف  بالای ماست در بین انواع دیگر لبنیات و محدودیت شدید استفاده از گوشت قرمز و اسید های چرب اشباع  و به جای آن تمرکز بر روی ماهی و پاستا به عنوان غذای اصلی است بسیار مورد تاکید تر و ارجح تراز رژیم بسیار کم چرب و بسیار محدود از کلسترول می باشد . در کل میزان بروز بیماری های قلب و عروق و مرگ ومیر ناشی از آن درکسانی که در تمام عمر از این رژیم استفاده می کنند بسیارکمتر از افراد دیگر با رژیم های معمولی و رژیم  های کم چرب می باشد …

این تیم تحقیقاتی به تازگی عنوان کرده است که رژیم های مدیترانه ای اگر طولانی مدت استفاده شوند( مادام العمر ) می تواند در مواردی باعث کاهش بیماری دیابت نوع دو شوند.و بعضی از محققین ادعا کرده اند که رعایت رژیم مدیترانه  در سالیان متوالی می تواند باعث افزایش طول عمر شود .

[divider]

متخصص تغذیه    زهرا ویسی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *