با این روش ها از باردار شدن پیشگیری کنید

با این روش ها از باردار شدن پیشگیری کنید

با این روش ها از باردار شدن پیشگیری کنید

انتخاب بهترین روش برای پیشگیری از باردار شدن و کنترل بارداری می تواند بسیار گیج کننده باشد. از قرص های کنترل گرفته تا ایمپلنت های پیشگیری از بارداری ، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. شما را با برخی از این روش ها آشنا می کنیم.

 

اسپرمیسید یا اسپرم کش ها

اسپرمیسیدها مواد شیمیایی هستند که اسپرم را از بین می برند و مانع از باروری تخمک می شوند. اسپرمیسیدها در اشکال مختلف مانند فوم ، کرم ، ژل  یا صفحه موجود است. اسپرمیسید باید قبل از فعالیت جنسی وارد واژن شود. اسپرمیسید ها دهانه رحم را مسدود کرده و مانع حرکت اسپرم و درنتیجه   مانع از رسیدن اسپرم به تخمک  می شوند. این روش اغلب با سایر روش های کنترل بارداری به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاندوم مردانه 

کاندوم زندگی جنسی شما را ایمن و هیجان انگیز می کند! کاندوم مردانه یک روش برای پیشگیری از تماس بین اسپرم و تخمک است. استفاده از کاندوم مردانه لاتکس از روش های قدیمی ضد بارداری  است.  کاندوم برای گرفتن مایع منی درطی انزال طراحی شده است. و از وارد شدن مایع منی به مهبل (واژن) جلوگیری می کند. کاندوم  برای اثربخشی باید به درستی استفاده شود. امنیت کاندوم در مقایسه با سایر روش های کنترل بارداری کمتر می باشد.

 

کاندوم زنانه

کاندوم زنانه یک کیسه مانند  پلاستیکی است

به دنبال راهی برای افزایش زندگی جنسی و تجربه جنسی سالم هستید؟  کاندوم زنانه یک کیسه مانند  پلاستیکی است که قبل از رابطه جنسی در مهبل (واژن) قرار می گیرد.  کاندوم زنانه دارای حلقه های انعطاف پذیری در هر طرف است که می تواند کلیتوریس را در طول رابطه جنسی تحریک کند.

 

دیافراگم

اگر چه دیافراگم مانند دیگر روش های کنترل تولد مورد استقبال واقع نشده است ، اما دیافراگم روش  دیگری برای جلوگیری از باردار شدن است. دیافراگم یک کلاهک لاستیکی است که وارد واژن می شود و قبل از فعالیت جنسی روی دهانه رحم قرار می گیرد. هنگامی که دیافراگم در جای خود قرار بگیرد ، دهانه  رحم مسدود می شود و اسپرم قادر به پیوند با  تخمک  نیست.

 

کلاهک دهانه رحم

کلاهک دهانه رحم یکی دیگر از روش های پیشگیری از باردار شدن است. کلاهک دهانه رحم کوچک تر از دیافراگم  و متناسب با دهانه رحم طراحی شده است. مانند دیافراگم ،  کلاهک دهانه رحم با اسپرمیسید ها استفاده می شود. و مانع از برخورد اسپرم با تخمک است.

 

اسفنج ضد بارداری

 

اسفنج ضد بارداری

اسفنج ضد بارداری همان اسفنجی نیست که برای شستن ظروف از آن استفاده می کنید! اسفنج ضد بارداری یک اسفنج کوچک دونات شکل است که با اسپرم کش ها پر شده است.  این اسفنج وارد واژن  شده و در مقابل گردن رحم قرار می گیرد. حلقه نایلون متصل به پایین اسفنج باعث می شود که برداشتن آن بسیار ساده باشد.

 

قرص های کنترل بارداری

قرص ضد بارداری رایج ترین روش پیشگیری از بارداری هورمونی است. قرص ضد بارداری روزانه مصرف می شود و بیشتر قرص ها ترکیبی از هورمون های استروژن و پروژستین می باشند.

 

پچ پیشگیری از حاملگی

پچ پیشگیری از حاملگی

این پچ ها نوع دیگری از روش های پیشگیری هورمونی است.  این پچ ها را می توان برای مدت یک هفته روی پوست بخشی از بدن مانند باسن ، شکم ، بازو یا کمر چسانید.  این پچ ها حاوی دو هورمون استروژن و پروژسترون هستند.  و مانع خروج تخمک از تخمدان می شوند.

 

حلقه واژن NuvaRing

حلقه واژن یک حلقه کوچک و انعطاف پذیر است که حاوی همان هورمون هایی است که در قرص و پچ پیشگیری موجود است.  هورمون های موجود در حلقه واژن  از خروج تخمک از تخمدان ها جلوگیری می کنند. و مخاط های گردن رحم  را ضخیم می کنند و مانع از حاملگی می شود.

 

تزریق آمپول برای جلوگیری از حاملگی

تزریق آمپول برای جلوگیری از حاملگی

تزریق هورمونی به نام دپوپروورا، Depo-Provera می تواند در طی سه ماه از شما در برابر باردار شدن محافظت کند.

 

ایمپلنت کنترل بارداری  

هورمون مشابه آمپول های جلوگیری در این ایمپلنت موجود است. هورمون پروژسترون موجود در ایمپلنت ، مانع از خروج تخمک از تخمدان می شود. در نتیجه لقاحی صورت نمی گیرد.

ایمپلنت یک وسیله کوچک است که در زیر پوست بازو قرار می گیرد. پزشک یک ناحیه کوچک از بازوی شما را خراشیده و ایمپلنت را وارد می کند. پس از 4 سال یا هر زمان پیش از آن که مایل باشید ، ایمپلنت توسط پزشک معالج شما برداشته خواهد شد.

 

IUD دستگاه داخل رحمی

دستگاه IUD  تا چندین سال مانع از حاملگی می شود.

دستگاه IUD یا دستگاه داخل رحمی کوچکترین دستگاه T شکل است که توسط دکتر در داخل رحم قرار داده می شود. دستگاه IUD  تا چندین سال مانع از حاملگی می شود.

 

بستن لوله های رحمی

بستن لوله های رحمی یک گزینه کنترل دائمی پیشگیری از باردار شدن برای زنانی است که مطمئن هستند نمی خواهند در آینده فرزندانی داشته باشند. بستن لوله های رحمی یک روش جراحی است که در آن لوله های فالوپ مسدود می شود. به طوری که تخمک دیگر قادر به ورود به منطقه ای که ممکن است با اسپرم برخورد داشته باشد ، نیست.

 

ایمپلنت لوله فالوپ  

ایمپلنت ها فنرهای فلزی یا اسفنج های کوچکی هستند که درون لوله های فالوپ قرار داده می شوند تا آنها را مسدود کنند و به طور دائم از حاملگی جلوگیری کنند. قرار دادن ایمپلنت های جلوگیری  نیازی به عمل جراحی ندارد. آنها از طریق مهبل ، دهانه رحم و سپس رحم هدایت می شوند تا زمانی که در لوله فالوپین قرار  گیرند. ایمپلنت ها از فلز یا سیلیکون ساخته شده اند  و باعث ایجاد بافت اسکار می شوند.  چند ماه طول می کشد تا بافت اسکار ایجاد شود. هنگامی که بافت اسکار شکل بگیرد ، مانع عبور تخمک از لوله های فالوپ می شوند.

 

وازکتومی

وازکتومی یک گزینه کنترل دائمی برای مردان است

وازکتومی یک گزینه کنترل دائمی برای مردان است. وازکتومی بستن لوله هایی است که اسپرم را از بیضه ها حمل می کنند. به جای انزال اسپرم ، بدن اسپرم را جذب می کند و انزال بدون اسپرم را آزاد می کند.

 

پیشگیری اورژانسی از بارداری

اگر پس از رابطه جنسی نیاز به جلوگیری دارید ، باید از یک روش پیشگیری اورژانسی از باردار شدن استفاده کنید.  پیشگیری اورژانسی از بارداری  می تواند هورمونی یا غیر هورمونی باشد. از این روش  پس از رابطه جنسی برای محافظت در برابر باردار شدن استفاده می شود.

 

کنترل بارداری برای زنان مسن تر

کنترل بارداری برای زنان مسن تر

عواملی همچون  شیوه زندگی و سن در انتخاب گزینه کنترل بارداری دارای اهمیت هستند. زنانی که به سن یائسگی نزدیک می شوند ، ممکن است از روش های کنترل تولد هورمونی استفاده کنند. زیرا روش های هورمونی به کاهش علائم یائسگی کمک می کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *