از تصمیم خود برای بچه دار نشدن چگونه دفاع کنیم

درمان افسردگی فصلی

همه اعتقاد دارند که بچه ها شیرینی زندگی هر خانواده ای می باشند، فهم این موضوع برای اطرافیان و آشنایان  سخت است که چرا نمی خواهید بچه دار شوید – این تصمیم هر دلیلی که داشته باشد- بیشتر اوقات والدین تان به شما می گویند «کی می خواهید برای من یک نوه بیاورید؟» یا تا کی می خواهید صبر کنید منتظر چه چیزی هستید؟ پنج سال است که ازدواج کرده اید! و جملاتی از این دست. ولی آنها خانواده (یا دوستان) شما هستند! حفظ  عشق به خانوده  و روابط خانوادگی با وجود خواسته هایشان، در حالیکه مصرانه روی تصمیم تان ایستادگی کنید بسیار سخت است.

_ به خاطر داشته باشید خانواده تان شما را دوست دارند.
اگر چه سوالات و سرزنش ها نهایتاً می تواند پس از مدتی آزار دهنده باشد، اما دلیل سرزنش کردنآنها  این است که شما را دوست دارند و بهترین ها را برایتان می خواهند. این نکته را پیش از هر چیز به ذهن بسپارید و همیشه آن را مرور کنید.

_ ثابت قدم باشید
اگر نمی خواهید که تا 25 سال آینده به سوالات در این مورد پاسخ دهید، پس باید بر روی انتخاب تان ثابت قدم باقی بمانید.
به همسرتان بگویید که او هم  مطلع باشد و با تصمیم شما هماهنگ شود و به آن پایبند بماند (دلیل عملتان را مستقیم و صریح بگویید و روی تصمیم تان پافشاری کنید).
کش دادن ماجرا و نگفتن مستقیم صحبت های خود به آشنایان باعث این می شود که آن ها فکر کنند روزی حرف خود را پس می گیرید و بیشتر شما را سوال پیچ می کنند، حرف خود را رک بگویید، مثلا بگویید « می دانم که شما قبول نمی کنید و یا درک نمی کنید که چرا، ولی ما تصمیم گرفته ایم که هیچ بچه ای نداشته باشیم، اگر تصمیم خود را عوض کردیم مطمئن باشید که همه را خبر می کنیم».

_ به آن ها اجازه دهید که ناراحت و یا ناامید شوند.
شاید شما آخرین فرزند باشید، از این رو شاید خانواده تان امید داشتند که توسط شما نام خانوادگی شان به نسل دیگری منتقل شود، اگر شما بچه ای ندارید، نسل خانواده تان توسط شما از بین می رود، این کار فشارهای زیادی روی شما و آرزوهای برباد رفته ی زیادی را برای خانواده تان به همراه دارد.
یا اگر فرض کنیم یک دختر باشید که نمی خواهید به هیچ وجه مادر شوید، جدا از اینکه دلایل شما چه هستند، والدین شما دوست دارند که بچه شما را مانند خودتان وقتی که بچه بودید، بزرگ کنند.
پس به خانواده تان اجازه دهید غمگین شوند، برای خسارتی که به آنها وارد شده (بله، این برای آنها یک نوع خسارت است)- شما تنها عضو خانواده نیستید، اگر ارزش خانواده تان را بسنجید، می فهمید که آن ها حق دارند غمگین شوند، شما می توانید تصمیم بگیرید که هر طور مناسب می دانید زندگی کنید اما بپذیرید که تصمیم شما روی آنها نیز تأثیر دارد.
علاوه براین، اینکه آن ها غمگین می شود، دلیل نیست که شما برخلاف خواسته تان مادر شوید. به یاد داشته باشید، برای بچه دار نشدن حتما نباید به توافق گروهی برسید.
اگر بین زن و شوهر اختلاف بر سر اینکه بچه دار شویم یا نه وجود دارد، نظر آنکه می گوید بدون بچه زندگی کنیم بهتر است پذیرفته شود، به این دلیل که کودکان باید با مهربانی بزرگ شوند و در خانه ای پرورش یابند که در آنجا راحت باشند،آنها را بخواهند و گرامی شان بدارند.

_ محتاط باشید و به تمام پیشنهادات توجه کنید!
اگر شما نسبت به بچه دار شدن بی علاقه هستید و یا تنها عضو باقیمانده خانواده هستید، ضرری ندارد که به حرف های دیگران گوش بدهید، مگر اینکه یک نقص مادرزادی و یا جنون داشته باشید.
ممکن است پیشنهادات خوبی از طرف خانواده برای انتقال نام خانواده به نسل های بعدی وجود داشته باشد. آنها ممکن است انواع و اقسام پیشنهادات را برای ترغیب کردن شما به میان بیاورند، شما مجبور نیستید هرموقع که گرد هم جمع شدید با آنها بحث کنید، ولی حداقل می توانید صادقانه به حرف هایشان گوش دهید و به پیشنهادات شان توجه کنید.
این کار باعث می شود که آن ها با مرور زمان احساس صدمه کمتری کنند و حداقل بدانند که تمام تلاش شان را در این زمینه کرده اند.
به یاد داشته باشید که این زندگی شماست، نه دیگران، و آنها هیچ مسئولیتی در قبال فرزندان شما ندارند، این شمایید که تصمیم می گیرید و مسئول تصمیم خود هستید.

منبع:

wikihow

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *