فواید فیزیوتراپی | بهترین فیزیوتراپیست در تهران |دکتر فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چیست ؟

 

فیزیوتراپی به چه علت مفید است ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم

فیزیوتراپی به افرادی در سنین مختلف که عارضه،بیماری یا اسیب هایی دارند که موجب محدود کردن توانایی حرکت و عملکرد آن ها می شود کمک می کند

یک برنامه فیزیوتراپی سفارشی می تواند به افراد کمک کند تا به سطح قبلی عملکرد خود بازگردند و  افراد را تشویق می کند که فعالیت ها و شیوه زندگی خود  را تغییر دهند و از  این طریق  می توانند به جلوگیری از آسیب بیشتر و بهبود کلی سلامتی خود کمک کند..

فیزیوتراپی
فیزیوتراپی

پزشکان عمومی  به محض دیدن اولین نشانه های مشکل،  بیماران را به فیزیوتراپی ارجاع می دهند، چرا که  این یک رویکرد محافظه کارانه برای مدیریت مشکلات است. چه چیز باعث می شود فیزیوتراپی مهم باشد؟ ، در ادامه این مقاله به  10 دلیلی که فیزیوتراپی را مهم می کند اشاره می کنیم.با جایروس کلینیک همراه باشید.

فواید فیزوتراپی

 کاهش یا از بین بردن درد :  تمرینات درمانی و تکنیک های درمانی دستی مانند اجتماع  مفصل و بافت نرم یا درمان هایی نظیر سونوگرافی، تسکین دهنده یا تحریک الکتریکی می توانند به کاهش درد و بهبود عملکرد عضلات و مفصل برای کاهش درد کمک کنند. چنین درمان هایی نیز می توانند از بازگشت درد هم جلوگیری کنند.

 اجتناب از جراحی : اگر فیزیوتراپی به شما کمک می کند که درد را کاهش داده و جراحت ها و آسیب های خود را بهبود دهید دیگر شاید نیازی به جراحی نباشد. و حتی اگر جراحی لازم باشد،ممکن است از فیزیوتراپی های پیش از جراحی هم سود ببرید. اگر عمل جراحی  قوی تر و بهتری  داشته باشید، در بسیاری از موارد سریعتر بهبود می یابید. همچنین با اجتناب از جراحی، هزینه های مراقبت های پزشکی(از جمله بستری شدن در بیمارستان)  نیز کاهش پیدا می کند .

فیزیوتراپی
فیزیوتراپی

 بهبود تحرک :  اگر دچار مشکلاتی در زمینه  ایستادن ، راه رفتن یا حرکت هستید ، فرقی نمی کند که چند سالتان است،چرا که فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند. تمرینات کششی و قدرتی  کمک میکنند که توانایی حرکت کردن شما بازگردد . فیزیوتراپیست ها  می توانند به درستی افراد را با یک واکر، عصا یا هر وسیله تجویز شده دیگری، درمان کنند . با سفارشی کردن برنامه مراقبت شخصی، هر فعالیتی که برای زندگی فرد مهم است می تواند توصیه شود و به گونه ای با آن سازگار شود که بیشترین نمود و امنیت را داشته باشد

 بهبود یافتن پس از سکته : طبیعی است که پس از سکته درجه عملکرد و قوه حرکت کردن کاهش پیدا کند. فیزیوتراپی کمک می کند که قسمت های ضعیف شده بدن قوی تر شوند و حفظ تعادل بهبود پیدا کند.

همچنین فیزیوتراپی کمک می کند تا توانایی حرکت و جا به جایی بیمار در اطراف تخت بهتر شود تا آن ها بتوانند مستقلا در اطراف خانه بچرخند و نیاز کمتری داشته باشند که در طول دستشویی رفتن،استحمام،لباس پوشیدن و دیگر فعالیت های روزمره شخص دیگری به آن ها کمک کند.

 بهبود از آسیب های ناشی از ورزش ها :فیزیوتراپیست می داند که ورزش های مختلف چگونه خطر آسیب های خاص را بالا می برد(مانند پارگی در اثر فشار در دونده های ماراتن).

آن ها می توانند برنامه بهبود یا پیشگیری مناسبی را بچینند تا اطمینان کسب کنید که می توانید به ورزش خود روی بیاورید

 بهبود تعادل و جلوگیری از افتادن و سقوط :  هنگامی که شما شروع به فیزیوتراپی می کنید، برای تمام خطرها تحت نظر قرار می گیرید . اگر شما در معرض خطر سقوط و افتادن هستید، درمانگران تمریناتی را انجام می دهند که به راحتی و با دقت تعادل شما را از طریق تقلید موقعیت های واقعی در زندگی بسنجند.. درمانگران همچنین با کمک تمرین های خاصی  به شما کمک می کنند تا تعادل خود را بهبود بخشید و با کمک ابزارهای کمکی بهتر و بی خطر تر  راه بروید .. هنگامی که مشکل تعادل ناشی از یک مشکل در سیستم وستیبولای یک نفر  است، فیزیوتراپیست ها می توانند کارهای خاصی را انجام دهند که می تواند به سرعت عملکرد درست ویستیبولار را بهبود بخشیده و علائم سرگیجه یا گیجی را کاهش دهند و از بین ببرند.

 مدیریت دیابت و شرایط عروق :  ورزش به عنوان بخشی از یک برنامه مدیریت کلی دیابت می تواند به کنترل قند خون کمک کند. علاوه بر این، افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممکن است با حساسیت در پا و ساق پای خود مشکل داشته باشند. فیزیوتراپیست ها  می توانند به ارائه و آموزش این بیماران در مراقبت مناسب از پا برای جلوگیری از مشکلات بیشتر در آینده کمک کنند.

فیزیوتراپی
فیزیوتراپی

کنترل مشکلات ناشی از پیری : با بالا رفتن سن افراد ، آن ها ممکن است مبتلا به آرتریت یا پوکی استخوان شوند یا این که نیاز به پیوند  مفصلی داشته باشند. فیزیوتراپیست ها  در کمک به بیمارانی که پیوند مفصلی داشته اند متخصص اند و شرایط آرتریت یا استئوپروز را به شکل محافظه کارانه ای مدیریت می کنند.

 بیماری های قلب و ریه را کنترل می کند : گرچه  ممکن است بیماران توان بخشی قلب را پس از حمله قلبی یا یک جراحی  انجام دهند، اما در صورتی که عملکرد روزانه آنها تحت تاثیر قرار گرفته باشد  ممکن است فیزیوتراپی را هم در برنامه درمانی و بهبود خود داشته باشند . برای مشکلات ریه، فیزیوتراپی می تواند کیفیت زندگی را از طریق تقویت، متعادل کردن و تمرین تنفسی بهبود بخشد و به بیماران کمک می کند تا شش ها را از مایعات خالی کنند

سلامتی زنان و دیگر عارضه های آن ها را کنترل می کند : زنان شرایط ویژه ای مانند بارداری یا مراقبت های پس از زایمان را تجربه می کنند. فیزیوتراپیست ها می توانند مدیریتی تخصصی در رابطه با مشکلات سلامتی زنان را ارائه کنند.به علاوه فیزیوتراپیست درمان های تخصصی برای موارد زیر نیز فراهم می آورند :

  • بی اختیاری روده
  • سرطان پستان
  • یبوست
  • فیبرومیالژیا
  • لیمفودما
  • سلامت لگن مردانه
  • بی اختیاری ادراری

دکتر فیزیوتراپی

اگر درباره این که فیزیوتراپی چگونه می تواند به شما یا اطرافیانتان کمک کند،سوالی دارید،لطفا تردید نکرده و همین امروز با فیزیوتراپیست متخصص در کلینیک جایروس تماس حاصل نمایید تا شما را در این زمینه یاری کنند.

برای تماس با مجموعه لطفا اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بدانید

مراکز درمانی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «فواید فیزیوتراپی | بهترین فیزیوتراپیست در تهران |دکتر فیزیوتراپی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *