درمان خروپف با لیزر موثر نیست! چرا؟ کلینیک خروپف

جدیدترین درمان خروپف ( درمان خروپف با لیزر )

 

تبلیغات زیادی در مورد درمان خروپف با لیزر در اینترنت وجود دارد ولی بطور خلاصه این درمان چند نقص مهم دارد و در اغلب بزرگسالان به هیچ عنوان خط اول یا حتی خط دوم درمان هم به شمار نمی آید.

البته این درمان کاملا بدون کاربرد هم نیست و در درصد کمی از افرادی که خروپف می کنند, روش های جراحی و روش های لیزری می توانند کمک کننده باشند.

در ادامه در مورد درمان خروپف با لیزر بیشتر بدانید:

 

1- لیزر درمانی روی صدای خروپف موثر است و روی آپنه اثر چندانی ندارد

 

شاید صدای خروپف برای همسرتان خیلی آزار دهنده باشد ولی حقیقت اینست که این صدا برای ما پزشکان چندان هم مهم نیست ، چیزی که برای پزشکتان مهم تر است آپنه (قطع جریان تنفس) حین خواب است.

آپنه خواب به اندازه فشار خون و قند خون بالا و حتی بیشتر خطرناک است و البته بخوبی قابل درمان است اما نه با لیزر!

در مطالعات متعدد نشان داده شده که درمان های جراحی و لیزری حلق و حنجره معمولا بهبودی موقت ایجاد می کنند و ضمنا فقط خروپف را درمان می کنند و اثر چندانی روی آپنه ندارند! درمان با لیزر در آپنه خواب جزو گایدلاین انجمن پزشکان خواب آمریکا نیست و در کشورهای پیشرفته روش های جراحی و لیزری از خط اول درمان به خط چندم درمان در سالهای اخیر رفته اند. علت این امر هم عدم پاسخ به درمان و همچنین موارد بسیار بالای بازگشت علائم پس از چند سال از گذشت درمان است.

 

2- به چندین نوبت جراحی و لیزر نیاز است

 

در مطالعات متعدد نشان داده شده که بطور متوسط به 3-4 نوبت جراحی های متنوع و درمان لیزری برای کسب اثربخشی قابل قبول نیاز است که با توجه به مرگ و میر و عوارض جراحی این تعداد جراحی و اینهمه هزینه و عارضه درمان، استفاده از این روش در اغلب افراد منطقی به نظر نمی رسد.

 

3- درمان های بهتر در دسترس اند

 

اگر درمان های بهتری برای خروپف و آپنه خواب در دسترس نبودند شاید هیچ چاره ای جز جراحی وجود نداشت ولی با توجه به وجود آپشن های درمانی متعدد و بسیار بی خطر مانند دستگاه CPAP انجام جراحی و لیزر برای اغلب بیماران پیشنهاد نمی گردد. در ایران هزینه درمان خروپف با لیزر از اغلب روش های دیگر در نهایت گران تر تمام می شود چون به چندین جلسه فقط برای بهبود حدودی خروپف نیاز است. و اغلب افرادی که لیزر می کنند طی سالهای بعدی مجبورند درمان های استاندارد آپنه خواب را هم شروع کنند.

 

4- عدم تاثیر یا تاثیر اندک درمان های لیزری و حتی جراحی برای خروپف و آپنه شدید

در مواردی که در تست خواب میزان آپنه شدید یا حتی متوسط دیده شود ( بیش از 15 یا 30 آپنه در ساعت در تست خواب) معمولا درمان های لیزری و جراحی اثر گذاری ندارند و تنها گزینه موثر درمانی، استفاده از دستگاه CPAP یا گاهی وسایل خاص داخل دهانی است.

 

 خلاصه :  بایستی در قدم اول،  افراد مبتلا به خروپف (یا تنگی نفس در حین خواب یا هرگونه مشکلات خواب) به متخصص اختلالات خواب مراجعه نمایند و ویزیت و در صورت نیاز تست خواب انجام شود و سپس با توجه به نوع مشکل و تشخیص متخصص برای درمان تصمیم گیری شود و انجام کارهایی مثل جراحی و لیزر بدون ویزیت فوق تخصصی متخصص خواب، توصیه نمی گردد. زیرا برای اغلب افراد این روش های لیزری و… در طولانی مدت موثر نخواهند بود.

♦ دکتر مصطفی امیری متخصص متخصص مغز و اعصاب – دارای بورد تخصصی از کالج علوم پزشکی تهران

♦ فلوشیپ بیماریهای خواب از اسپانیا

♦ مدیر بخش بیماریهای خواب مجموعه پزشکی و سلامت جایروس

ویزیت فوق تخصصی و انجام و تفسیر تست خواب (پلیسومنوگرافی) در کلینیک خواب جایروس توسط دکتر مصطفی امیری

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «درمان خروپف با لیزر موثر نیست! چرا؟ کلینیک خروپف»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *