حقوق مبتلایان به ایدز و بیماریهای مسری صعب العلاج

Models. X Ray Of Lungs With Pulomanry Metastases, Lung Cancer. (Photo By BSIP/UIG Via Getty Images)

همه بیماران مبتلا به امراض صعب العلاج مسری همچون ایدز دارای حقوقی هستند که مهمترین این حقوق عبارتند از :

1 ـ رضایت به انجام آزمایش
بحث مربوط به رضایت به انجام آزمایش از حقوق هر فرد مبتلا است و کسی را نمی توان اجبار به آزمایش نمود . اما در مورد اطفال ؛ زمانی که کودک آنقدر کوچک است که قادر نیست به طور مستقل رضایت خود را نسبت به رویه های پزشکی اعلام کند ، قوانین به والدین اجازه می دهد تا از سوی کودک رضایت خود را اعلام نمایند . رضایت به درمان امروزه بیش از آن که نمایانگر حق مطلق والدین باشد ، به منزله توانمند کردن والدین در برآوردن مسئولیت آنها نسبت به سلامت کودک است . حق اعطای رضایت ، محدود به مجاز شمردن رویه هایی است که تصور می رود به نفع کودک است . قطع عضو یا هدف زیبایی ، تقریباً به طور قطع غیر قانونی است . علیرغم مسئله مهم ارزیابی منافع و مضرات تست ایدز ، قضاوت در مورد آن بر عهده کسانی است که مسئولیت والدینی بر گردن کودک دارند.
چنانچه یکی از والدین از موافقت کردن با تست ایدز سر باز رند و کارشناسانی که مراقبت از کودک را بر عهده دارند معتقد باشند که نمی توانند بدون اطلاع از وضعیت ایدز در کودک ، از وی مراقبت به عمل آورند ، در آن صورت مسائل حقوقی مطرح می شود . دادگاه های فرانسه معتقدند چنانچه قرار است کودکی به فرزند خواندگی پذیرفته شود و والدین هر دو حامل ایدز هستند ، آگاهی از وضعیت کودک برای حمایت از مصالح وی و جایابی مناسب او بسیاری ضروری است . در یک مورد ، به موجب حکم دادگاه ، مادری که همچنان به مراقبت از کودک خود ادامه می داد ، مجبور شد تا به انجام تست ایدز بر روی کودک خود رضایت دهد . کودکان نباید بیش از بزرگسالان تحت آزمایش های اجباری قرار بگیرند.
در ارتباط با فرزند خواندگی یک سئوال مطرح می شود و آن این است که آیا لازم است افرادی که کودک را به فرزند خواندگی می پذیرند خود تحت آزمایش ایدز قرار بگیرند و یا کودک مورد نظر را تحت چنین آزمایشی قرار دهند. دیوان عالی کشور فرانسه با این مسئله مخالف است . راهنمایی های مناسب ، هرگونه خطری را که ممکن است کودک را تهدید کند از بین می برند . تاثیر والدین حامل ایدز که ممکن است بیمار بوده و فوت کنند ، نمی تواند دادگاه را قانع کند که تست ایدز را اعمال نمایند.
کودک بسیار خردسال باید وکیلی داشته باشد تا از جانب وی عمل کند . کودکان بزرگتر برای تصمیم گیری در مورد مسائل خود ، پیش از رسیدن به سن رسمی ، توان ذهنی و بلوغ لازم را کسب می کنند . به رسمیت شناختن اختیار بزرگسالان در قانون از دو حالت برخوردار است و در فرانسه هیچ گونه الگوی واحدی در این زمینه وجود ندارد . ممکن است در قانون سن قانونی ( پزشکی ) سن پایین تری باشد . هنگامی که کودک به درک و فهم لازم برای رضایت دادن نسبت به یک رویه خاص دست می یابد ، می توان به وی حق اختیار اعطا کرد . به هر حال تا سن قانونی ، دادگاه های خانواده بر قدرت حمایت از مصالح افراد صغیر تکیه می کنند . بنابراین بعید است که یک فرد صغیر بالغ به انجام تست ایدز وادار گردد .

2 ـ حق محرمانه بودن
افشا تنها زمانی قانونی است که به موجب آن ، دیگران را از خطر انتقال ایدز توسط شخص ، حفظ نماید . زمانی که حق محرمانه بودن در یک حوزه قضایی به رسمیت شناخته شود ، مبتلایان نیز از محرمانه بودن برخوردار می شوند . در عمل مسئله ساز ترین مشکل این است که آیا کارشناسان حق دارند زمانی که والدین از افشا نزد کودک سر باز می زنند ، خود به کودک بگویند که وی حامل ایدز است . آیا تعهد محرمانه بودن مانع از افشا نزد کودک     می شود ؟ عدم رعایت تعهدات در مراقبت از کودک از سوی کارشناس به منزله این است که وی خواست های والدین را در نظر گرفته و تاثیرات رفاه والدین بر کودک را پذیرفته است . به هر حال اگر وی به این نتیجه برسد که کودک بزرگتر لازم است از حقیقت باخبر شود و وی نمی تواند والدین را به مشارکت در این روند وادار کند ، او می تواند یک جانبه کودک را از وضعیت ایدز خود مطلع کند .
افشا نزد کودک بزرگتر با تعهدات حرفه ای اشخاص ثالث در ارتباط است. بزرگسالی که بدون اطلاع از وضعیت ایدز در خود به فعالیت جنسی می پردازد دیگران را به خطر می اندازد و از پذیرش مسئولیت اخلاقی عمل خود ناتوان است . دعوی بر سر اعمال این حق شخص ثالث در برابر کارشناس در اروپا کمتر از آمریکا است.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *