تاثیر تغییرات هورمونی بر حافظه، فرآیند یادگیری و ادراک

کاهش هورمون های جنسی بدن می تواند با تغییرات قابل توجهی در فرآیند تمرکز، تفکر و حافظه همراه باشد.
کاهش هورمون های جنسی بدن می تواند با تغییرات قابل توجهی در فرآیند تمرکز، تفکر و حافظه همراه باشد.

 تغییرات هورمونی در خانم ها و آقایان

 برخی روش های درمانی  پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت سرطان از میزان هورمون های جنسی در بدن می کاهد. از جمله هورمونهای جنسی می توان به هورمون استروژن و پروژسترون در خانم ها و تستوسترون در آقایان اشاره کرد. کاهش هورمون های جنسی بدن می تواند با تغییرات قابل توجهی در فرآیند تمرکز، تفکر و حافظه همراه باشد.

هورمون درمانی
هورمون درمانی

گاهی اوقات افراد تحت روش درمانی جایگزینی هورمون ها قرار می گیرند تا به راحتی بتوانند با علائم ناشی از عدم وجود یا کاهش هورمونهای جنسی در بدن مقابله کنند. اما برخی روش های درمان سرطان سینه و پروستات باعث توقف تولید هورمون های جنسی می شوند و یا از فعالیت هورمون ها جلوگیری می کنند.  در صورتی که شما تحت چنین روش های درمانی قرار دارید، متاسفانه قادر به انجام فرآیند درمانی جایگزینی هورمون ها نبوده و هیچ راهی برای کنترل و مهار علائم بیماری وجود ندارد.

پس از درمان سرطان، برخی افراد متوجه  وجود تغییراتی در فرآیند تمرکز و حافظه خود می شوند.
پس از درمان سرطان، برخی افراد متوجه وجود تغییراتی در فرآیند تمرکز و حافظه خود می شوند.

از جمله عوارض جانبی بیماری سرطان ایجاد اختلال در فرآیند یادگیری و حافظه بیماران است.

حافظه و چگونگی پردازش افکار و اطلاعات، ادراك و فرآيند يادگيرى و فهم و داورى نامیده می شود. این مورد به توانایی ما در متمرکز کردن فکر و توجه بر یک موضوع و انجام مسئولیت ها و کارهای مختلف به طور همزمان اطلاق می گردد.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

هورمون زنانه استروژن نقش مهمی را در فرآیند یادگیری و فهم زنان ایفا می کند.
هورمون زنانه استروژن نقش مهمی را در فرآیند یادگیری و فهم زنان ایفا می کند.

پس از درمان سرطان، برخی افراد متوجه  وجود تغییراتی در فرآیند تمرکز و حافظه خود می شوند. در ابتدای کار ممکن است که شما در انجام فعالیت های روزانه خود دچار مشکل نشوید، اما یک احساسی به شما می گوید که اوضاع مانند قبل نیست. براس مثال، برخی بیماران اظهار دارند که در بیاد آوردن لیست خرید دچار مشکل می شوند یا در طی گفتگوهای دوستانه نمی توانند کلمه مناسب را پیدا کنند و یا نمی توانند حساب ذهنی انجام دهند.

Alzheimer-370x223

پزشکان این بیماری را اختلال شناختی خفیف می نامند. خانم های مبتلا به سرطان سینه جزء اولین گروهی بودند که چنین تغییراتی را در بدن خود مشاهده کردند و پزشکان نیز فورا آنها را به شیمی درمانی و درمان يا پيشگيرى بيمارى از راه دارو و مواد شيميايي  ارجاع دادند. بنابراین، این نوع تغییرات، واکنشهای شیمیایی وابسه به مغز نامیده می شوند. ما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم و به درستی نمی دانیم که آیا شیمی درمانی موجب این تغییرات می شود یا خیر. از آنجایی که بیماران تحت روش های درمانی گوناگون قرار می گیرند، بسیار دشوار است که بخواهیم  به طور قطع بیان کنیم که یک نوع روش درمانی خاص یا ترکیبی از روش های درمانی مختلف بر بروز بیماری اختلال شناختی تاثیرگذار بوده است یا خیر. پزشکان  بر این موضوع واقف هستند که  افراد مبتلا به انواع دیگر سرطان، از جمله آقایان مبتلا به سرطان پروستات  نیز با چنین مشکلاتی روبرو هستند.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *