اختلال خواندن به چه دلیل ایجاد میشود؟

 

اختلال خواندن

 

روان شناسان برآورد کرده اند که 50% دانش اموزان حساب نارسا،اختلالات خواندن هم دارند.این گروه غالبا به عنوان دانش آموزان با اختلالات یادگیری عام ارجاع می شوند و انها،هم در حافظه فعال کلامی و هم در حافظه فعال دیداری-فضائی نقص دارند.

 

آیا نقایص حافظه فعال بر اساس شدت نقایص یادگیری تغییر می کند؟

 

آیا افرادی که اختلال یادگیری خفیف دارند،نمرات حافظه فعال شان خم خفیف است؟ و در مقابل،آنهایی که نیازهای یادگیری شدیدی دارند،نمرات خافظه فعال بدتری هم می گیرند؟این موضوعات با گروهی از دانش آموزان با اختلالات یادگیری عام مورد بررسی قرار گرفت.

در انگلستان دستورالعمل نیازهای آموزشی ویژه،راهنمایی است برای موقعیت های آموزشی مانند شیرخوارگاه ها،مدارس ایالتی و ادارات آموزش وپرورش محلی که نحوه شناسایی،سنجش و  فراهم سازی حمایت برای کودکان با نیازهای آموزشی ویژه را مورد تأکید قرار می دهد.مطابق با این راهنما،هردانش آموزی که به  حمایت های اضافی جهت موفقیت در کلاس عادی نیاز داشته باشد،کودک دارای نیازهای آموزشی ویژه تلقی می شود.

 

اصطلاح نیازهای آموزشی ویژه به طیف وسیعی از مشکلات از قبیل مشکلات جسمانی یا حسی،مشکلات هیجانی و رفتاری و مشکلات موجود در گفتار بر می گردد.از آنجایی که بسیاری از کودکان،در برخی از مقاطع در طول سال های مدرسه نیازهای آموزشی ویژه دارند،تشخیص این که شدت مشکلات یادگیری شان با نقایص حافظه فعال پیوند خورده است یا خیر،اهمیت دارد.

 

در پژوهش مذکور،سه گروه از دانش آموزان دارای نیازهای یادگیری خفیف،یا متوسط یا شدید انتخاب شدند و سپس نمرات حافظه فعال آنها مقایسه گردید.یک الگوی مشخص از نقایص حافظه فعال وجود داشت که با نیازهای یادگیری آنها ارتباط داشت.

آن دسته از  دانش آموزانی که مشکلات یادگیری خفیفی داشتند،مشکلات حافظه فعال خفیفی داشتند،درحالی که آنهایی که نیازهای یادگیری شدیدی داشتند،نمرات حافظه فعال شان بدتر بود. درحقیقت،محدوده نقایص حافظه فعال در گروه دارای نقایص یادگیری شدید،بسیار وسیع بود که چنین مشکلاتی در صدها کودک بدون مشکلات یادگیری مشاهده نشد.

 

بهره هوشی چه نقشی برای دانش آموزان با اختلالات یادگیری عام(مشکلات ریاضی و خواندن) بازی می کند؟

 

همان طور که در مورد کودکان عادی مطرح است حافظه فعال برآیندهای یادگیری را،حتی بعد از اینکه سطوح IQ دانش آموزان مورد توجه قرار گرفت، پیش بینی می کرد.حافظه فعال بنیان یادگیری است و نسبت به IQ از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه پتانسیل دانش آموز برای یادگیری را می سنجد.

 

در مطالعه دیگری،دانش آموزانان با کارکرد هوشی مرزی با IQ پایین،نمرات استاندارد بین 70 تا 80 مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که آیا مهارت های حافظه فعال  آنها در هر دو حوزه کلامی- دیداری- فضایی دچار آسیب شده است یا خیر.نتیجه این بود که انها نقایص حافظه فعال داشتند که با پیشرفت های تحصیلی ضعیف آنها مرتبط بود.این الگو پیشنهاد می کند که اختلالات حافظه فعال یک عامل خطرساز بالا برای عقب افتادگی های آموزشی به حساب می آید.

 

بهبود عملکرد حافظه فعال و مشکلات خواندن با روش غیردارویی نوروفیدبک

 

انجام روش نوروفیدبک درمرکز سلامت روان رستا- آلومینا در کرج نیز انجام می پذیرد


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *