هشدار: گوشی های هوشمند بی توجهی، بیش فعالی را افزایش می دهد

استفاده از تلفن همراه

 

کمتر از 10 سال پیش، استیو جابز قول داد که گوشی های هوشمند، همه چیزرا تغییر خواهد داد. کساتدین دانشمند محقق روانشناسی در دانشگاه ویرجینیا با همکارانش در دانشگاه بریتیش کلمبیا  به مطالعه این موضوع پرداخته اند .

در طول نظر سنجی های اخیر 95% از کاربران گوشی های هوشمند در طول گردهمایی اجتماعی از این گوشی ها استفاده کرده اند و10 % از افراد حتی به چک کردن گوشی خود در حین رابطه جنسی نیز اعتراف کرده اند.صاحبان گوشی های هوشمند نزدیک به دو ساعت در روز را صرف استفاده از تلفن های خود میکنند.

محققان دریک مطالعه تجربی دو هفته ای بررسی کردند که زمانی که دانش آموزان از تلفن های خود استفاه می کنند آنها علائم بیشتری از بی توجهی و بیش فعالی را نشان داده اند.

در طول مطالعه بر 221 دانشجو در دانشگاه بریتیش کلمبیا گرفته شده از جمعیت دانشجویی که به طور کلی برای یک هفته  از تلفن های همراه خود بون وقفه استفاده کردند و یک گروه دیگر یک هفته از تلفن همراه خود دور بودند مورد بررسی قرار گرفتند و شرکت ککنده توسط پرسشنامه هایی تحت ارزیابی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که شرکت کنندگانی که از تلفن همراه خود زیاد استفاده کرده بودند از لحاظ  بی توجهی و بیش فعالی نسبت به گروه دیگر که اصلا از تلفن همراهشان استفاده نکرده بودند در سطح بالاتری قرار داشتند.

نتایج نشان می دهد که حتی افرادی که مبتلا به ADHD تشخیص داده نشده بودند ممکن است برخی از علائم این اختلال از جمله : حواس پرتی، اشکال در تمرکز و خستگی سریع ، بی قراری ، داشتن مشکل درنشستن، مشکل در انجام وظایف و فعالیتهای که نیازمند سکون و آرامش بود را نشان دهند.

گوشیهای هوشمند ممکن است به این علائم به عنوان یک منبع سریع و آسان از حواس پرتی کمک کند.

 

ارائه خدمات نوروفیدبک برای افزایش توجه و تمرکز

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس و نوروتراپیست

 

ارائه خدمات نوروفیدبک در مرکز سلامت روان رستا- آلومینا در کرج نیز انجام می پذیرد


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *